  • 21. Data: 2015-04-08 13:15:34
    Temat: Re: Ogrodzenie - płot drewniany na betonowej podmurówce i słupkach stalowych
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    > Wszystko zależy od tego po pierwsze jakie to drewno po drugie jak
    > zabezpieczone po trzecie jaki jest ogród.
    >
    > Zupełnie inną żywotność ma sosnowa deska maźnięta lakierem i stojąca w
    > wysokiej trawie trzymającej wilgoć a inne deska modrzewiowa, nasączona
    > impregnatem, przy krótko ostrzyżonym trawniku.
    > A można jeszcze bardziej "wiecznie" jest tek jest bambus...

    Jasne, ale ja komentuje swoja sytuacje - ogrodzenie przy drodze gruntowej bez
    trawnika/pobocza/chodnika/itp., tj. drodze, na ktorej czesto gesto jest bloto, kaluze
    i zalega snieg. Z tego tez wzgledu najlepiej widzialbym tam cos nieprzyjmujacego
    brudu prawie w ogole (np. granit), albo co bez zbednych ceregieli przeleciec mozna
    karcherem (np. wodoszczelny beton).

    --
    Olleo

  • 22. Data: 2015-04-08 13:37:33
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-04-08 o 13:15, Olleo pisze:

> [...]
    brudu prawie w ogole (np. granit), albo co bez zbednych ceregieli przeleciec mozna

    W tej sytuacji jednak chyba nie obejdzie się bez tego muru od spodu.

    --
    MN

  • 23. Data: 2015-04-08 18:22:12
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-04-07 o 21:33, Olleo pisze:

    > Nie wiem, ile tam jest na zdjeciu, ale ja mam na mysli raczej jakies 20-25cm
    wysokosci ponad poziom drogi.

    > Wciaz sie zastanawiam, czy murowac (klinkier lub granit),

    Kombinujesz jak koń pod górę, Tobie wystarczy zwykła podmurówka
    posadowiona na ziemi odylatowana od słupków, tak jak sie zawsze pod
    siatkę robiło, jedynie głębsze robisz dziury pod słupki np wiertnicą.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 24. Data: 2015-04-09 08:19:48
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    > Kombinujesz jak koń pod górę, Tobie wystarczy zwykła podmurówka
    > posadowiona na ziemi odylatowana od słupków, tak jak sie zawsze pod
    > siatkę robiło, jedynie głębsze robisz dziury pod słupki np wiertnicą.

    Tez sie nad tym zastanawialem, tylko nie bardzo widze, jak mialoby to wygladac -
    ogladam ogrodzenia w okolicy, w sieci, przypominam sobie, co w swoim zyciu ogladalem
    i chyba nigdzie jeszcze czegos takiego nie widzialem. Co innego, jesli w ogrodzeniu
    sa slupy murowane, albo podmurowka jest prefabrykowana - to tak, dylatacje miedzy
    podmurowka, a slupami widzialem, ale nie, gdy slupki stalowe zatopione sa w betonie.
    Jak to sie robi? Wszedzie o tym pisza przy okazji opisywania fundamentu uskokowego,
    ale nigdzie nie zamieszczaja zdjec. Zazwyczaj wyglada to tak:
    http://www.mojeogrodzenia.com.pl/wp-content/themes/m
    otheme/images/pages/slider/home/7.jpg
    http://www.db-db.pl/realizacje/sztachetowe-2-1.jpg

    --
    Olleo

  • 25. Data: 2015-04-09 15:05:10
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu czwartek, 9 kwietnia 2015 08:19:49 UTC+2 użytkownik Olleo napisał:
    >... ale nie, gdy slupki stalowe zatopione sa w betonie. Jak to sie robi? Wszedzie o
    tym pisza przy okazji opisywania fundamentu uskokowego, ale nigdzie nie zamieszczaja
    zdjec.

    Tak jak opisane np. tu
    http://www.ogrodzenia-elbet.pl/index.php/fundamenty-
    ogrodzen/

    Robi sie "forme" do gornej czesci zalewanego slupka, zalewa slupki, jak juz stoja to
    kopie sie plytki rowek na podmurowke, stawia 2 deski i zalewa, od slupkow oddziela
    sie np. papa albo jakas folia, tak, zeby w zimie poziome belki mogly sie podniesc nie
    wyrywajac slupkow

    WS

  • 26. Data: 2015-04-09 15:21:12
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu czwartek, 9 kwietnia 2015 15:05:11 UTC+2 użytkownik WS napisał:

    > Robi sie "forme"

    ...albo kupije,
    np. http://allegro.pl/forma-do-fundamentow-pod-slupki-og
    rodowe-i5232339838.html

    WS

  • 27. Data: 2015-04-09 15:31:39
    Od: Olleo <o...@t...pl>

> [...]
    sie np. papa albo jakas folia, tak, zeby w zimie poziome belki mogly sie podniesc nie

    No widzisz, sam popatrz na te obrazki - dotycza one slupkow murowanych, gdzie latwo
    dylatacje ukryc wizualnie. Co do stalowych, to jedyne, co widze w necie i w
    rzeczywistosci, to wariant z prefabrykowana podmurowka, ktora wyglada tandetnie:
    http://i.st-firmy.net/934bgsl/podmurowka-betonowa-zp
    hu-el-bet-beata-gawronska.jpg

    Wszedzie, gdzie jest mowa o lanej podmurowce, nie ma zadnej dylatacji:
    http://rab.ict.pwr.wroc.pl/~bobby/budowa/ogrodzenie/
    dscf4966.jpg
    http://www.mojeogrodzenia.com.pl/wp-content/uploads/
    2012/01/DSCN4026.jpg
    Jak moznaby to zrobic, by wygladalo to ladnie?

    --
    Olleo

  • 28. Data: 2015-04-09 18:11:02
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-04-09 o 15:31, Olleo pisze:
> [...]

    rzeczywistosci, to wariant

    z prefabrykowana podmurowka, ktora wyglada tandetnie:

    Bo prefabrykowana tak wygląda, możesz sam odlać ładniejszą :)

    > http://i.st-firmy.net/934bgsl/podmurowka-betonowa-zp
    hu-el-bet-beata-gawronska.jpg

    > Wszedzie, gdzie jest mowa o lanej podmurowce, nie ma zadnej dylatacji:
    Ale wtedy mur musi być aż do strefy przemarzania, czyli wracasz do 1m od
    którego chcesz uciec, jak tego tak nie zrobisz to te murki po 1 zimie
    popękają w najsłabszym miejscu, dlatego daje się dylatację.

> [...]
    > http://www.mojeogrodzenia.com.pl/wp-content/uploads/
    2012/01/DSCN4026.jpg
    > Jak moznaby to zrobic, by wygladalo to ladnie?
    Kup ładną formę aby styk murka i słupka ładniej wyglądał niż ucięty
    łopatą ;) możesz też dać pod murki styropian wystarczy 1cm, on będzie
    kompensował wymrażaniei te murki nie będą tak "latać" w zamkach słupków,
    ja tak zrobiłem, murki już mają 3 rok i ruszają się minimalnie w zamkach.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 29. Data: 2015-04-09 21:48:01
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu czwartek, 9 kwietnia 2015 15:31:40 UTC+2 użytkownik Olleo napisał:

> [...]
    rzeczywistosci, to wariant z prefabrykowana podmurowka, ktora wyglada tandetnie:

    Rysunki wrzucilem pogladowo ;) - chodzi o sama idee, nawet robiac murowany kawalek na
    tym trzeba zostawic "dziure" przy slupku - dylatacja musi byc...
    Do zalewania stalowych mozna uzyc formy z linku wrzuconego poprzednio...
    A czy to ladnie wyjdzie? Przy tej metodzie dylatacje zawsze bedzie widac (sam tak
    robilem pod siatka z bocznej strony dzialki, murki + te fundamenty pod slupki sa
    jednakowej szerokosci i tylko kila/kilkanacie cm nad powierzchnie gruntu - tylko zeby
    trawa tam nie rosla)
    Jesli ma byc "super ladnie", to pozostaje kopac ponizej strefy przemarzania :(

    WS

  • 30. Data: 2015-04-10 08:38:52
    Od: Olleo <o...@t...pl>

    > Jesli ma byc "super ladnie", to pozostaje kopac ponizej strefy przemarzania :

    Ale wowczas ze zbrojeniem, czy bez?

    --
    Olleo