  • 21. Data: 2013-03-25 10:49:08
    Temat: Re: Ogrzewania podłogowe - juz za późno?
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

> [...]
    > współczynnik dla szyby U=1W/m2K, bo taką nieuczciwą praktykę marketingową
    > zastosowała firma Y.
    > Bo zamiast pomieszczeń o wysokości 2,60m ktoś wpadł na pomysł, aby zrobić
    > sobie centralny hol o wysokości 5m, a na podłogach zamiast kafelek ułożyć
    > mozaikę parkietową.
    > Teraz okazuje się, że dom ma większe zapotrzebowanie na ciepło i aby
    > utrzymać w nim założone temperatury powietrza, wymaga grzania podłóg do
    > wyższych, niebezpiecznych dla zdrowia temperatur lub wspomagania
    > podłogówki grzejnikami, aby zachować bezpieczeństwo zdrowotne.

    to moze podać większą temperaturę na ten salon w podłogę, jak się trzyma
    założen projektowych
    to parkiet nie przeszkadza czy 5m wysokosc.

    Ja akurat mam 100% podłogówki i 100% grzejników :)
    zastanawiam się czy przez to COP nie będzie większe niż 4.2
    przy PC, którą w przyszłości planuję jak już nie będę dawał rady
    narazie po prostu tanio grzeję węglem taniej niż PC.

    pozdrawiam
    AT

  • 22. Data: 2013-03-25 10:51:13
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

    > P.S.
    > Najbardziej ekonomiczny system ogrzewania to podłogówka w całości budynku
    > + kocioł kondensacyjny.

    A to niby dlaczego ekonimcza bardziej podłogówka od grzejników, ze niby
    mniej kWh energii zużyję?
    mozesz to wyjąśnić?

  • 23. Data: 2013-03-25 10:58:48
    Od: r...@g...com

    W dniu poniedziałek, 25 marca 2013 10:51:13 UTC+1 użytkownik AT napisał:

    > A to niby dlaczego ekonimcza bardziej pod?og?wka od grzejnik?w, ze niby
    > mniej kWh energii zu?yj??
    > mozesz to wyj??ni??

    Jak jest mniejsza temperatura grzania, to są i mniejsze straty na zewnątrz.
    Dodatkowo są też zyski z kondensacji w kotle.

  • 24. Data: 2013-03-25 12:19:33
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    Robert wrote:
    > Witam!
    >
    > W kupowanym segmencie projekt zakładał ułożenie ogrzewania
    > podłogowego w części kuchennej "salonokuchni", natomiast w salonie -
    > grzejniki. I tak też zrobiono.

    Bo ciut taniej?

    Kolego, widze jakies domy za 1mln w okolicy (na sprzedaz) na dole kalafiory,
    duzo kalafiorow - sciany sie kurza, 'mebel' watpliwej urody, utrudnia
    meblowanie i nie wyglada :-( Jedynie koty je lubia, duzo ciepla w jednym
    miejscu :)

    Grzejniki jedynie na reczniki (drabinkowe) ew w garazu ale i tu byl dal
    podlogowke bo szybciej schnie a z auta kapie sporo (nie mowimy o plynach
    ustrojowych samochodu...). Reszte napisali inni, kondensacyjny i caly dom w
    podlogowce (jeszcze jakby dodac sterownie termostatem na kazdy pokoj, termostat
    systermowy przy przelaczniku od oswietlenia).

    Zrob kalkulacje, grzejnik dodatkowy moze byc typu kanalowego (ale sa drogie). W
    znanych mi mieszkaniach podlogowka w calym salonie spokojnie wystarcza.

    Troche pozno, nigdy nie jest za pozno ale koszta roboty :/ Nigdy po
    wprowadzeniu juz sie tego nie podejmiesz. Ostatni dzwonek i tak juz po czasie
    ale szanse masz :)

    Doprowadz chociaz rury od rekuperacji przynajmniej na pietrze (sypialnia i
    pokoje ale i dol zrob jak kasy starczy).

  • 25. Data: 2013-03-25 12:21:37
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    szafki na dole (w listwie) moga miec kratke (jak dla lodowek zabudowanych) a z
    boku szafki beda zapewniac cug

    podlogowka nawet pod wanna (ociepli, przeciez sie nie przepali w tym miejscu!)
    i pod prysznicem (plesnie bye bye bo wsio wyschnie).

    Podlogowka to 21 wiek, kaloryfer wiek 18.

  • 26. Data: 2013-03-25 15:09:10
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

> [...]

    Jak jest mniejsza temperatura grzania, to są i mniejsze straty na zewnątrz.
    Dodatkowo są też zyski z kondensacji w kotle.

    -------------------

    Sugerujesz, ze jak wyłącze grzejniki i zostawię same ogrzewanie podłogowe
    to zamiast zużyć 3500kg węgla spale np.: 3300kg? czyli biorąc pod uwage ze z
    1kg węgla mam 4,5kWh
    to zamiast zuzyc 15750kWh to ile zuzyję?

    PS mam i podłogówkę wszędzie i grzejniki wszędzie

    pozdrawiam

  • 27. Data: 2013-03-25 17:20:49
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Podlogowka to 21 wiek, kaloryfer wiek 18.

    taaa... szczególnie w mojej sypialni, łóżko, szafa, szafki... z 10 zostaje jakieś 3m2
    podłogi, a tu też chętnie bym widział jakiegoś miłego dla stóp futrzaka
    BTW nie widzę nic złego w mieszaniu systemów, każdy ma swoje wady i zalety, choć w
    takim wypadku grzejniki warto przewymiarować i zasilać nieco niższą temperaturą niż
    typowo "grzejnikową"
    pozdrawiam
    s_13

  • 28. Data: 2013-03-25 17:23:41
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Robert" <a...@p...jak.trzeba> napisał w wiadomości
    > Czy jest sens/możliwość/zasadność skucia (wyżłobienia) wylanego betonu w części
    salonowej i
    > "pociągnięcie" podłogówki?
    > Czy na tym etapie to już niewykonalne?

    Ale po co chcesz to robic ??

    To nie ma najmniejszego sensu, jesli chcesz teraz cos
    kombinowac z podłogówka teraz to pomysl
    o elektrycznej, ale to juz sztuka dla sztuki.......

    pozdrawiam
    Adams

  • 29. Data: 2013-03-25 18:01:15
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 marca 2013 15:09:10 UTC+1 użytkownik AT napisał:

    > Sugerujesz, ze jak wy??cze grzejniki i zostawi? same ogrzewanie pod?ogowe
    > to zamiast zu?y? 3500kg w?gla spale np.: 3300kg? czyli bior?c pod uwage ze > 1kg
    w?gla mam 4,5kWh
    > to zamiast zuzyc 15750kWh to ile zuzyj??

    Zuzyjesz mniej. Wynika to stad, ze zeby zapewnic komfort taki jak daje podlogowka -
    musisz kaloryferami grzac dom do wyzszych temperatur. Np. podlogowka = 22stC =
    kaloryfer = 24stC = ten sam komfort/odczucie ciepla. Wrzuc sobie do OZC we wszystkich
    pokojach 22stC, a 24stC - wyjdzie Ci inne zuzycie - szacuje że ok 5-10% na korzyść
    podłogówki oczywiście. Stad wlasnie wynika rzeczywiste mniejsze zuzycie energii w
    przypadku podlogowki.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 30. Data: 2013-03-25 19:03:48
    Od: "Robert" <a...@p...jak.trzeba>

    "forestdumb" napisał:

    > Zrob kalkulacje, grzejnik dodatkowy moze byc typu kanalowego (ale sa
    > drogie). W znanych mi mieszkaniach podlogowka w calym salonie spokojnie
    > wystarcza.

    Grzejnik kanałowy wrzucono przy wyjściu na ogród. Przed drzwiami.
    Mam (albo będę miał) więc taką sytuację, że w jednym pomieszczeniu
    ("salonokuchnia" kształtu L) mam w kuchni podłogówkę, na "wprost" przed
    wyjściem na ogród grzejnik kanałowy i w "L-ce" grzejnik pod oknem.

    > Troche pozno, nigdy nie jest za pozno ale koszta roboty :/ Nigdy po
    > wprowadzeniu juz sie tego nie podejmiesz. Ostatni dzwonek i tak juz po
    > czasie ale szanse masz :)

    No właśnie chyba te koszty jednak przeważą :/ Do kredytu trzeba jakiś wkład
    własny dodać, więc kurczą się środki na wykończenie. Te oszczędności (nie
    liczę wygody/komfortu) powstałe przy ewentualnym ograniczeniu kosztów
    ogrzewania podłogówką pewnikiem nie będą tak kolosalne, żeby koszty demolki
    stanu obecnego i zakładanie podłogówki zwróciły się szybciej, niż za jakieś
    12-15 lat (strzał z sufitu)

    > Doprowadz chociaz rury od rekuperacji przynajmniej na pietrze (sypialnia i
    > pokoje ale i dol zrob jak kasy starczy).

    Muszę poczytać, co to za czort ;-)

    Dzięki