  • 1. Data: 2011-08-01 05:28:49
    Temat: Ogrzewanie podłogowe Pilne !
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    Witam !

    W sobotę wprowadziliśmy się do naszego nowego domu.

    W sobotę także z powodu tego że w domu panuje olbrzymia wilgotność
    (97-99%) odpaliłem wieczorem piec na ekogroszek. Ustawiłem piec na 50
    stopni , wodę CWU wyłączyłem i zacząłem wygrzewać.
    W całym domu mam podłogówkę + jeden grzejnik w łazience. Dodatkowo
    sterownik pogodowy.
    Jako że temperatury są dość wysokie i pogodówka raczej by nie
    pozwoliła na mocne wygrzewanie przełączyłem sterowanie zaworem
    czterodrogowym na sterowanie ręczne i ustawiłem max ciepło.

    Piec osiągnął zadaną temperaturę w rury poszła woda o temp 50
    stopni ...

    Tyle że mimo że wieczorem włączyłem piec to w domu nadal było zimno i
    wilgotno (no może poza kotłownią).

    Nie wiem czy coś jest zamknięte lub źle ustawione , ale nie poczułem
    żadnego ciepła w podłogach :(

    Otworzyłem skrzynkę gdzie jest rozdzielacz podłogówki (górna listwa z
    rotometrami była gorąca) a dolna listwa z zaworami do termostatów była
    zimna. Zawory (białe plastikowe) wszystkie są poodkręcane (w lewą
    stronę na max) , czyli chyba prawidłowo.
    Rotametry nie były ustawiane , sa chyba ustawione na 5 ...

    Czy dolna listwa powinna być zimna ? Bo chyba dolna i górna listwa
    stanowią zakończenie pętli podłogówek i jednak dolna listwa też
    powinna być ciepła ...

    Dziś kupuję więcej ekogroszku i będę dalej palił , ale chciałbym aby
    ciepło szło w podłogi i po pomieszczeniach a nie zostawało w kotłowni
    i szło w komin ...

    Czy coś jest nie tak , czy to musi "trwać" aby zaczęły być ciepłe
    podłogi czy jednak wołać hydraulika

  • 2. Data: 2011-08-01 06:02:15
    Temat: Re: Ogrzewanie podłogowe Pilne !
    Od: "vert" <v...@i...pl>

    najprawdopodobniej masz zapowietrzone pętle, pompa na maksa i po kolei
    odpowietrzaj każdą z pętli.
    vert

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości
    m.googlegroups.com...

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur
    wirusow 6339 (20110731) __________

  • 3. Data: 2011-08-01 06:06:22
    Od: "vert" <v...@i...pl>

    acha, sprawdź czy pompa w ogóle kreci, te od podłogówki, czasem wymagają
    chwilowego poluzowania śruby, aż zacznie sie kręcic. Będziesz szłyszał
    różnicę miedzy buczeniem a szumem jak już zakręci.

  • 4. Data: 2011-08-01 06:07:14
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

[...]

    Potrwać musi minimum kilka godzin, ale.... Sprawdź czy jest przepływ.
    Rotametry powinny to wskazywać. Zamknięcie zaworu na dolnej listwie powinno
    zatrzymać przepływ - znów wskaze to rotametr. Jeżeli nie ma przepływu trzeba
    spowodować aby on był. Przeważnie przy podłogówce pompę trzeba ustawić na
    maksymalną moc bo podłogówka daje duże opory przepływu. Podłogówka pracuje w
    układzie otwartym czy zamkniętym ?
    --
    Jackare

  • 5. Data: 2011-08-01 07:47:24
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Na rotametrach powinno ci pokazywac przepływ. jakie masz wskazania?

    Odpowietrzałeś podłogówkę?

    jak mi zamontowali to spędziłem ze 3 wieczory na odpowietrzaniu podłogówki
    w skrzynce powinny byc takie małe zaworki.

    50 stopni to trochę mało przy kotle na ekogroszek, ustaw chociaż 60 stopni.

  • 6. Data: 2011-08-01 08:00:45
    Temat: Re: Ogrzewanie pod?ogowe Pilne !
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    A ty się nauczysz pisać na grupy?
    Dwa posty i oba źle napisane.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 7. Data: 2011-08-01 08:57:53
    Temat: Re: Ogrzewanie pod3ogowe Pilne !
    Od: "vert" <v...@i...pl>

    ojej psorze, coz takiego wielkiego sie stalo.
    Chec pomocy czlowiekowi zawsze obudzi jakiegos sluzbiste ktoremu sie to nie
    do konca podoba
    3 tez zle.
    vert

  • 8. Data: 2011-08-01 09:59:58
    Od: "/// Kaszpir ///" <k...@g...pl>

    Amir <d...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > w skrzynce powinny byc takie małe zaworki.
    >
    > 50 stopni to trochę mało przy kotle na ekogroszek, ustaw chociaż 60 stopni.

    Podobno było odpowietrzone wszystko i sprawdzone ...

    Moja listwa górna i dolna ma odpowietrzniki automatyczne Afriso (czy jak tam
    to się zwie). Dziś spróbuję jeszcze raz.
    Być może to moja wina bo obniżyłem obroty pomp z 3 na 1 aby mniej pożerało
    prądu bo niestety pompy nie są zbyt energooszczedne ...

    Dziś przestawię je na trójkę ...

    Jak zobaczyć czy jest przepływ na rotametrze ? Czy będzie on "zalany" wodą jak
    będzie przepływ czy pusty ?

    Spróbuję jeszcze odpowietrzyć dodatkowo ...

  • 9. Data: 2011-08-01 10:17:07
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > jak
    > będzie przepływ czy pusty ?
    >
    > Spróbuję jeszcze odpowietrzyć dodatkowo ...

    Odpowietrz koniecznie, mi tez mowili ze odpowietrzone :)
    i tez automatyczne niby są.

    i prawie pompkę zatarłem tak gorąca była, ze ledwo dotknac się dało ją.

    Ja zawsze na 1 biegu mam u siebie.

    Na rotametrach masz cyferki oznaczające przepływ wody
    przynajmniej być powinny, jak były zapowietrzone mimo, ze dawalem wyższy
    bieg
    pompki nic nie zmieniało się, jak udało się odpowietrzyć to spreżynki się
    skurczały
    i widać było, i słychac ze płynie szybciej woda, pokazując na rotametrach
    przepływ.
    Dadjąc bieg np na 3 przykurczały się bardziej, jak u ciebie to wygląda?
    moze model podaj i firme albo fotkę daj.

  • 10. Data: 2011-08-01 10:18:17
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    /// Kaszpir /// wrote:
> [...]
    > i szło w komin ...
    >
    > Czy coś jest nie tak , czy to musi "trwać" aby zaczęły być ciepłe

    Po pierwsze...

    pierwsze uruchomienie podłogówki powinno sie odbywać od niskich temperatur,
    chyba że chcesz uszkodzić wylewki... więc nie wyłączaj sterownika pogodowego
    tylko ustaw go na ręczne sterowanie (a najlepiej na program wygrzewania
    podłogówki) i zadaj mu temperaturę zasilania, powinno sie zaczynać od
    dwudziestu kilku stopni i powoli podnosić.

    Jeśli wylewka jest świerza to można ją dosuszać podłoówką ale trzeba to
    robić z głową i napewno nie rećznie regulując zaworem regualcyjnym
    szczególnei jeśli mamy kocioł stałopalny.

    Po drugie...

    rotametrów sie nie ustawia, rotametry powinny pokazywać przepływ czynnika,
    ustawia sie zawory regulacyjne tak aby uzyskać przepływy zgodne z projektem.
    :)

    rotametry powinny pokazywć przepływ czynnika.

    Po trzecie...

    Jeśli podłogówkę robiła ci jakaś firma to właśnie utraciłeś gwarancję na
    instalację ogrzewania podłogowego :)

    Po czwarte...

    czy podłogówka została odpowietrzona? bo zwykle po zwykłym zalaniu
    instalacji wodą podlgówka stoi, trzeba odpowietrzyć pętle (po kolei jedna po
    drugiej, każda oddzielnie).

    itd...

    generalnie każdy potrafi zrobić instalację i ja uruchomić a ci źli wykonawcy
    zdzierają z nas kupę forsy za nic. Ja też potrafię teoretycznie wyciąć
    wyrostek robaczkowy, w sumie to jest banalny zabieg.