  • 31. Data: 2010-06-07 23:21:03
    Temat: Re: Okno połaciowe Velux i inne - montaż
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Maniek4" <s...@c...chrl> wrote in message
    news:hujt9q$obg$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    c.googlegroups.com...

    > A ja ogladalem dzis swoje okna i sa montowane powyzej desek tj. pewnie na
    > latach. Po obdukcji dochodze do wniosku, ze inaczej po prostu sie nie da
    > bo najzyczajniej pokrycie dachowe bedzie ponad oknem a tak blacha jakby
    > lezy na kolniezu uszczelniajacym.

    a zrób zdjęcie
    Jak masz zamiar to ocieplić skoro okno wystaje?

  • 32. Data: 2010-06-07 23:41:19
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > a zrób zdjęcie

    A zrobie jak chcesz, tylko daj mi adres gdzie je przeslac.

    > Jak masz zamiar to ocieplić skoro okno wystaje?

    A jak je ocieplic jak nie wystaje?? Rama po zamknieciu okna jest mniej
    wiecej tak samo gruba jak rama okna-skrzydla. Nie mam wplywu na ten element
    i tyle. Gdyby okno bylo nizej to zmieni to raczej nie wiele bo ocieplenie
    rownie dobrze moze byc w kolo ramy wyzej i nizej. Na dzis opianowalem z
    zewnatrz ramy od srodka pomieszczenia i jesienia dokoncze ocieplenie
    calosci. Latem do welny nawet sie nie dotkne. Poza tym ciagle pozostaje
    sprawa szczelnosci okna jako calosci wzgledem pokrycia. Wyglada to tak, ze
    okno nie moze byc zapadniete bo zwyczajnie powstanie szczelina miedzy oknem
    a u mnie blacha.

    Pozdro.. TK

  • 33. Data: 2010-06-07 23:55:03
    Od: "kiki" <k...@k...net>

> [...]
    > to tak, ze okno nie moze byc zapadniete bo zwyczajnie powstanie szczelina

    Sam widzisz, że to nieporozumienie. Nie da się veluxa dobrze zamontować. W
    normalnym skrzydle okna jest rama (ramiak) i na niego nachodzi styropian
    ocieplenia domu, przysłaniając rame na kilka centymetrów przez co na skos
    też jest co najmniej kilka centymetrów ocieplenia. A velux wystaje ponad, bo
    nie licuje ze ścianą tylko wystaje ponad. Tak jakbyc zamontował okno zwykłe
    10cm przed murem, i tego nie ocieplił.

    Te okna połaciowe to przekleństwo. Na stronie veluxa jest uwaga że trzeba
    odśnieżać, bo może ciec hamując swobodny odpływ wody. To ja dziękuję.
    Szczególnie jak na tym oknie 50cm śniegu.
    To jest bzdura. jakby ci producent auta kazał stawac co 100km i coś tam
    przeczyszczać, bo nie zajedziesz dalej.

  • 34. Data: 2010-06-08 07:28:16
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
> [...]
    > To jest bzdura. jakby ci producent auta kazał stawac co 100km i coś
    > tam przeczyszczać, bo nie zajedziesz dalej.

    Ale jak sobei inaczej wyobrażasz montaż okna dachowego?

    użyj tego
    http://www.velux.pl/pl-PL/Documents/broszury/Produkt
    y_izolacyjne.pdf

  • 35. Data: 2010-06-08 08:16:05
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

> [...]
    > bo nie licuje ze ścianą tylko wystaje ponad. Tak jakbyc zamontował okno
    > zwykłe 10cm przed murem, i tego nie ocieplił.

    Tyle ile wystaje to jest mniej wiecej grubosc skrzydla. Po zamknieciu okna
    rama robi sie ok. dwa razy grubsza.
    Nie mowie ze to dobrze, ale tak to juz z tymi oknami jest.

> [...]
    > Szczególnie jak na tym oknie 50cm śniegu.
    > To jest bzdura. jakby ci producent auta kazał stawac co 100km i coś tam

    Ja mam Roto i nie widze zeby gdzies zaciekalo.

    Pozdro.. TK

  • 36. Data: 2010-06-08 16:46:01
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości

> [...]
    > rama robi sie ok. dwa razy grubsza.
    > Nie mowie ze to dobrze, ale tak to juz z tymi oknami jest.

    Dzis ogladalem nowe Roto w sklepie i ma ocieplenie zewnetrzne ramy jakas
    szara pianka grubosci 2-3cm. Niestety w czasach kiedy ja kupowalem takich
    pianek nie bylo. Ocieplilem poliuretanem z puchy i tez bedzie git.

    Pozdro.. TK

  • 37. Data: 2010-06-09 18:44:50
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    wystaje ponad, bo
    > nie licuje ze ścianą tylko wystaje ponad. Tak jakbyc zamontował okno zwykłe

    da się, dokładnie według instrukcji... :-)
    pamiętać trzeba o paru rzeczach, otwór w deskowaniu o kilka cm większy
    niż rama, a rama nie powinna przylegać do krokwi, pomiędzy trzeba dać
    ocieplenie, wysokość okna nad deskowaniem dopasować do wysokości
    pokrycia dachu, żeby nie wystawało za bardzo i nie było też
    zapadnięte, dokładnie zrobić połączenie wiatroizolacji (czy też papy)
    z rama okna, podobnie obróbki, wszystko zrobić dokładnie i nie
    wyłączać myślenia podczas pracy... nic nie będzie ciekło i nic
    przemarzało, nie wiem kiki, albo ty jesteś jakiś fatalista, albo
    histeryk, albo fachowcy uwzięli się na ciebie :-), zamontowałem
    osobiście cztery okna dachowe w swoim dachu, przy pomocy dekarzy, co
    kładli dachówkę, przyznaję, że parę razy uniknąłem wpadki (co mogłoby
    się skończyć przeciekaniem), ale to z powodu błednego odczytania
    instrukcji, robiłem według instrukcji fakro i wszystko jest jak
    trzeba...

    pozdrawiam
    s_13

  • 38. Data: 2010-06-09 18:47:17
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    On 7 Cze, 22:58, "kiki" <k...@k...net> wrote:
    > "s_13" <s...@i...pl> wrote in message

    c.googlegroups.com...
    > masz zdjęcie ?

    nie mam, nie miałem czasu wtedy latać z aparatem po budowie, bo
    większość rzeczy musiałem robić sam... :-)
    ale robiłem prawie dokładnie wg instrukcji fakro

    pozdrawiam
    s_13

  • 39. Data: 2010-06-09 19:08:44
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Jak masz zamiar to ociepli skoro okno wystaje?

    i dobrze, że wystaje... wełna która leży pod deskowaniem, wchodzi w
    szczelinę miedzy dechami a ramą, aż do samej membrany (czy papy),
    membrana jest wywinięta na ramę, a te wywinięcie jest zakryte obróbką
    ramy, jeśli coś popłynie po membranie, to zatrzyma się w tej "rynnie"
    z membrany i spłynie bokami, a co do ocieplenia, dodatkowo w ramie od
    wewnątrz masz na wewnętrznym brzegu rowek na płytę k/g, zostaje
    jeszcze kawałek ramy otulony wełną, oczywiście nie jest to tak ciepłe
    jak pełny dach, straty ciepła są, płyta od wewnatrz jest wyraźnie
    zimniejsza ale nie przemarza i nie skrapla się tam nic, jesli do
    węłny nie dostanie się woda, to musi dzialać... :-)

    BTW jak masz problem z osadzeniem okna, to wezwij konsultanta z fakro
    czy veluxa, do mnie przyjeżdżał od fakro i udowodnił dekarzom, że to
    nie dach jest krzywy, ale krzywo leżą dachówki, gdy podczas układania
    przy okapie brakowało 10 cm do brzegu, osobiście udowodnił im, że
    można "rozciągać" lub "zwężać" poziomy rząd dachówek :-) robili
    przekładkę... :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 40. Data: 2010-06-09 20:29:00
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "s_13" <s...@i...pl> wrote in message
    .googlegroups.com...

    No więc u mnie otwór w deskowaniu jest większy od okna velux o 2-3cm z
    każdej strony.
    Ale papa jest ucieta na równo z wycietymi deskami. Nie ma żadnej rynny w
    zwiazku z tym.
    Chyba trzeba bedzie demontowac veluxa żeby dokleić lub dogrzać papę, która
    utworzy kołnierz.

    Nie rozumiem tylko czemy ta papa ma być mocowana do ramy okna skoro miedzy
    ramą i tym kołnierzem wypada dać opaskę izolacyjną?
    Zrobię zdjęcie. Mam już mocniej wyprute.
    Ale obawiam się, że bez wyjęcia veluxa nie da rady.