  • 11. Data: 2013-02-13 18:31:35
    Temat: Re: Plastyczny materiał o dobrym przewodnictwie ciepła.
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 13 lutego 2013 13:06:39 UTC+1 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > ale ty rozumiesz słowo bezwładność? bezwładności termostatu nie mierzy sie
    >
    > w stopniach...
    >

    > w stopniach to sie mierzy histerezę.

    Bezwładność to może mieć koło zamachowe. Bezwładność termostatu to właśnie histereza.
    Na czym niby ta bezwładność termostatu miała by polegać. Że zmierzył temperaturę,
    wyszło że za niska i po godzinie włączył co ma włączyć. Weź się podszkol albo nic nie
    pisz bo pierdolisz takie głupoty że aż strach bo ktoś może w nie uwierzyć.

  • 12. Data: 2013-02-13 19:49:25
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > włączył co ma włączyć. Weź się podszkol albo nic nie pisz bo
    > pierdolisz takie głupoty że aż strach bo ktoś może w nie uwierzyć.

    bezwładność termostatu to czas jaki upływa od zmiany temperatury rury do
    zadziałania termostatu...

    nie ma on nic wspólnego z histerezą, która to mówi przy jakich temperaturach
    nastepuje zmiana stanu termostatu, nie mówi jednak nic o tym ile czasu
    upływa od zmiany temperatury czynnika mierzonego do zmiany stanu termostatu.

    najszybciej działają termostaty elektroniczne z sondą zanurzeniową
    bezpochwową, potem elektroniki z sonda przylgowa a potem cieczowe o
    konstrukcji takiej jak na obrazku.

    czysta fizyka drogi kogutku...

    trzeba ci na plus powiedzieć że ostatnio przestałeś wypisywać kompletnych
    farmazonów...

  • 13. Data: 2013-02-13 22:19:16
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 13 lutego 2013 19:49:25 UTC+1 użytkownik Marek Dyjor napisał:

> [...]
    >

    > czysta fizyka drogi kogutku...
    >

    > trzeba ci na plus powiedzieć że ostatnio przestałeś wypisywać kompletnych

    Nawet nie doczytałem doi końca tych bzdur, To o czym gdzieś słyszałeś to się\stałą
    czasu nazywa. Ale nich Ci będzie. Coś słyszałeś i nie ważne ze mało dokładnie. Na
    głupiego klienta możesz być dobry, To ile to jest dużo w tych regulatorach? Przy
    takich prostych układach regulacji jakimi jest ogrzewanie w domku to ta "
    bezwładność" musi być liczona w konkretnych minutach. Bo inaczej nastąpi
    przeregulowanie i układ zacznie żyć własnym życiem. Duża stała czasu to wymóg w takim
    regulatorze a nie wada.

  • 14. Data: 2013-02-14 08:44:24
    Od: Albercik <n...@g...pl>

> [...]
    przeregulowanie i układ zacznie żyć własnym życiem. Duża stała czasu to wymóg w takim

    No właśnie w takich małych układach jakie są w domkach ta bezwładność,
    czyli czas, jaki upłynął od momentu nagrzania się elementu mierzonego do
    odpowiedniej temperatury do momentu zadziałania termostatu, jest bardzo
    ważna. Jak ten czas będzie za duży, a termostat będzie sterował, dajmy
    na to wentylatorem nadmuchowym do pieca, to nie trudno sobie wyobrazić
    przypadek wypierdolenia w kosmos całej instalacji.
    W przypadku, gdy termostat steruje pompą, to ta może się nie załączyć w
    porę. Czym to może wróżyć chyba nie muszę pisać.

  • 15. Data: 2013-02-14 10:05:58
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Bezwładność to może mieć koło zamachowe.

    Też

    > Bezwładność termostatu to właśnie histereza.

    Bzdura. Wyobraź sobie szybkozmienny przebieg w zakresie 20-40 z minutowym
    okresem. Jeśli do pomiaru użyjesz urządzenia które będzie miał histerezę 1,
    ale bezwładność 5 minut to układ pomiarowy nie wykaże żadnych zmian.

    Jeśli natomiast użyjesz urządzenia z bezwładnością poniżej minuty to nawet
    jeśli będzie miało histerezę 5 to i tak wykaże zmiany.

    > Na czym niby ta bezwładność termostatu miała by polegać. Że zmierzył
    > temperaturę, wyszło że za niska i po godzinie włączył co ma włączyć.

    Nie, że zmierzył temperaturę wydawało mu się że ciągle jest dobra, więc nic
    nie włączał. Później temperatura już zaczęła rosnąc a on dopiero w tym
    momencie stwierdza, że spadała.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 16. Data: 2013-02-14 11:28:42
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 14 lutego 2013 08:44:24 UTC+1 użytkownik Albercik napisał:
> [...]
    >
    > W przypadku, gdy termostat steruje pompą, to ta może się nie załączyć w
    >
    > porę. Czym to może wróżyć chyba nie muszę pisać.

    To nie jest dyskusja o sterowaniu wentylatora do pieca.

  • 17. Data: 2013-02-14 11:32:33
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 14 lutego 2013 10:05:58 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    >
    > nie włączał. Później temperatura już zaczęła rosnąc a on dopiero w tym

    I tak nie ma odpowiedzi co to znaczy dla Dyjora że "bezwładność" ma dużą. To po co
    bić pianę? Duża dla jednego to 20ms dla innego dwa dni.

  • 18. Data: 2013-02-14 11:40:29
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > okresem. Jeśli do pomiaru użyjesz urządzenia które będzie miał histerezę
    > 1, ale bezwładność 5 minut to układ pomiarowy nie wykaże żadnych zmian.

    Niejaki "Użytkownik" nie rozumie samego znaczenia słowa "bezwładność" i
    "histereza" stąd takie głupoty pisze.
    Histerezą stabilizujemy pracę urządzenia które ma reagować na jakiś parametr
    wykazujący bezwładność. Czyli reakcja na zmiany parametru który jest w
    jakimś stopniu bezwładny jest pętlowa.
    Tak więc termostat ma swoją histerezę pracy włącz/wyłącz wynoszącą ileś tam
    stopni ale ma także swoją bezwładność czyli szybkość reagowania na zmianę
    temperatury. Jedno i drugie to zupełnie co innego.

    Marek

  • 19. Data: 2013-02-14 11:45:00
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > I tak nie ma odpowiedzi co to znaczy dla Dyjora że "bezwładność" ma dużą.
    > To po co bić pianę? Duża dla jednego to 20ms dla innego dwa dni.

    Nikt tu nie bije piany, po prostu co jakiś czas ktoś prostuje Twoje bzdury.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 20. Data: 2013-02-14 12:02:20
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Niejaki "Użytkownik" nie rozumie samego znaczenia słowa "bezwładność" i
    > "histereza" stąd takie głupoty pisze.

    Nie pojmuje jak przez tyle lat mozna czytac te idiotyzmy i miec do nich
    stosunek inny niz seksualny.
    Polecam wszystkim, bo nic madrego nikt sie nie dowie poza edukacyjnym
    przykladem jak wyglada idiota.

    Pozdro.. TK