  • 11. Data: 2013-10-29 14:01:10
    Temat: Re: Płyta indukcyjna
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-10-29 13:52, Kris pisze:
    > Ty Sobie jaja robisz a ja nie wiem co wybrac. Żona naciska, teściowa na niedzielny
    obiadek się wprasza a ja niezdecydowany;)

    To nie rakieta, w kosmos nie bedziesz lecial. Podoba sie, firma
    przyzwoita to kupuj. Roznice miedzy plytami beda pewnie jakies
    symboliczne pomijajac nieznanego pochodzenia oczywiscie.

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2013-10-29 14:05:57
    Od: m...@g...com

    On Tuesday, October 29, 2013 1:08:13 PM UTC+1, Kris wrote:

    > Np taka- co jej brakuje a czego ma za duzo, jakie sa jej wady i zalety;)
    >
    > Na jakie parametry zwrócic uwage?

    Jak nie trzeba dopłacić za dużo, polecam sterowanie ze sliderami - jest to dużo
    wygodniejsze niż +/- - na przykład EHD 60150 chyba z electroluxa takie ma.

    No i dopilnować gościa od kuchni, żeby pozostawiał wszystkie potrzebne szpary
    wentylacyjne. Aha - w przypadku Electroluxa konieczny jest chyba montaż przez
    autoryzowanego gościa (oczywiście droższy); inne firmy wymagają tylko uprawnień
    SEP-owskich.

    mucher

  • 13. Data: 2013-10-29 14:10:28
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > A czemu akurat taka kolejność pól?

    Ja już jedną patelnię Tefala wykończyłem na indukcji grzejąc na polu
    mniejszym niż jej podstawa - dno się po kilku miesiącach wygięło. Natomiast
    jeśli chodzi o patelnie do naleśników (takie z jak najcieńszym dnem) to w
    ogóle na polu mniejszym od niej nie dają się sensownie używać.

    Jeśli Twoja patelnia jest wielkości średniego pola to ok - duże może być z
    tyłu.

    Co do małego to sprawa jest prosta - gdy robimy jakiś sos (nie znam się na
    fachowych nazwach - to się chyba redukcja nazywa) i trzeba cos stale mieszać
    przez kilka minuty to wygodniej to się robi z przodu niż z tyłu, a zwykle
    takie rzeczy jak sosy czy polewy robi się w małych ilościach - stąd małe
    garnki ergo małe pole. Nie bez powodu stare kuchenki gazowe najczęściej z
    przodu miały jedne palnik mniejszy od pozostałych.

    > W aktualnie użytkowanej gazówce mam odwrotnie- duże i małe pole z tyłu ,
    > dwa średnie z przodu i jakoś specjalnie nam to nie przeszkadzało.

    W gazowej ma to mniejsze znaczenie bo nawet na mniejszym palniku patelnia
    jest cała nagrzana.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 14. Data: 2013-10-29 14:14:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 października 2013 14:01:10 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
    > To nie rakieta, w kosmos nie bedziesz lecial.
    Ale obiad dla Tesciwej musze zrobić;)

    >Podoba sie, firma przyzwoita to kupuj. Roznice miedzy plytami beda pewnie jakies
    >symboliczne pomijajac nieznanego pochodzenia oczywiscie.
    Dobra przyznam się- nie musze kupowac w sensie płacic gotówką.
    Tą:
    http://www.electrolux.pl/Products/Gotowanie/P%C5%82y
    ty_do_zabudowy/P%C5%82yty_indukcyjne/EHH6340FSK
    albo tą:
    http://www.electrolux.pl/Products/Gotowanie/P%C5%82y
    ty_do_zabudowy/P%C5%82yty_indukcyjne/EHH16340FK
    moge mieć "za darmo"- w sensie nie płacić pieniędzmi tylko za punkty w pewnym
    programie partnerskim;)
    Indukcję i tak miałem kupić a że przypomniało mi się o tych punktach i patrze że
    można tam płyte zamówić to po co mam gotówe tracić- piszecie ze są ok to musze
    zamówić.

  • 15. Data: 2013-10-29 14:29:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 października 2013 14:05:57 UTC+1 użytkownik m...@g...com
    napisał:
    > Jak nie trzeba dopłacić za dużo, polecam sterowanie ze sliderami - jest to >dużo
    wygodniejsze niż +/- - na przykład EHD 60150 chyba z electroluxa takie >ma.
    Ok 30% droższa ale poczytam co to te slidery.
    > No i dopilnować gościa od kuchni, żeby pozostawiał wszystkie potrzebne szpary
    >wentylacyjne.
    Sam siebie dopilnowac więc będe musiał;)
    >Aha - w przypadku Electroluxa konieczny jest chyba montaż przez autoryzowanego
    >gościa (oczywiście droższy); inne firmy wymagają tylko uprawnień SEP-owskich.
    Sam będe montował ale dzięki za zasygnalizowanie tematu. To będzie istotne w
    przypadku awarii w okresie gwarancji. Jak tak sytuacja wystapi to trzeba będzie wtedy
    odpowiedniego gośćia, z odpowiednią piecżatką poszukac;) Moje uprawnienia SEP wygasły
    w 2001 roku chyba już.
    "9. Montaż sprzętu wymagającego specjalistycznego podłączenia do sieci gazowej lub
    elektrycznej może być wykonany wyłącznie przez osoby posiadające odpowiednie
    uprawnienia pod rygorem utraty gwarancji."
    Ciekawe czy płyta indukcyjna wymaga "specjalistycznego podłączenie"?

  • 16. Data: 2013-10-29 14:53:06
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 29.10.2013 14:29, Kris pisze:

    > Ciekawe czy płyta indukcyjna wymaga "specjalistycznego podłączenie"?

    no jest o tyle specjalistyczne co nietypowe, podłączasz dwie fazy + zero
    a nie trzy fazy, już nie jeden tak swoją płytę załatwił:)

  • 17. Data: 2013-10-29 14:57:29
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Sam będe montował ale dzięki za zasygnalizowanie tematu. To będzie istotne
    > w przypadku awarii w okresie gwarancji.

    Nie przejmuj się gwarancją w razie usterki możesz powołać się na niezgodność
    towaru z umową (potocznie zwaną rękojmią) a wtedy to sprzedawca musi
    udowodnić że usterka powstała przez nieprawidłowe podłączenie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 18. Data: 2013-10-29 15:06:05
    Od: m...@g...com

    On Tuesday, October 29, 2013 2:29:33 PM UTC+1, Kris wrote:

    wygodniejsze niż +/- - na przykład EHD 60150 chyba z electroluxa takie >ma.

    > Ok 30% droższa ale poczytam co to te slidery.

    Generalnie mozesz zejsc z moca jednym dotknieciem, nie musisz trzymac palca na
    plusie/minusie (wkurzalo mnie to jeszcze w ceramicznych plytach).

    >wentylacyjne.
    >
    > Sam siebie dopilnowac więc będe musiał;)

    Przy indukcji to ważne - musi się mieć jak wentylować bo niejeden zjarał sobie źle
    zabudowaną płytę :)

> [...]
    uprawnienia pod rygorem utraty gwarancji."

    > Ciekawe czy płyta indukcyjna wymaga "specjalistycznego podłączenie"?

    HGW - generalnie wiem że firmy różnie do tego podchodzą; Electrolux na przykład
    chciał ekstra kasę za przełożenie drzwi w lodówce, kupiłem LG i serwisanci
    przyjechali i zrobili to za darmo.

    mucher

  • 19. Data: 2013-10-29 15:09:02
    Od: <m...@g...com>

    > Reszta to kwestia gustu - ramka, brak ramki i pionowa krawędź lub szlif -
    > co kto lubi.

    Osobiście uważam, że z ramką jest trochę (ale tylko trochę) mniej
    widowiskowo, ale za to o wiele bardziej praktycznie. Miałem taką i taką to
    wiem co mówię.
    Po pierwsze mniejsze ryzyko że garnkiem utrącimy krawędź płyt. Po drugie,
    ramka potrafi zatrzymać sporo zawartości garnka która wykipiała.
    I jeszcze jedno, Zawartość garnka która uda się na wycieczkę po kuchni, gdy
    dotrze do pola sensorów dotykowych, a z ramką jest większe
    prawdopodobieństwo że tu dotrze, wyłącza całą płytę grzejną co działa jako
    pewnego rodzaju zabezpieczenie. Nie wiem jak inne ale moja płyta whirpool
    tak się zachowuje.

  • 20. Data: 2013-10-29 15:35:24
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 29 Oct 2013 07:06:05 -0700 osobnik zwany mucher
    napisał:

    > Generalnie mozesz zejsc z moca jednym dotknieciem, nie musisz trzymac
    > palca na plusie/minusie (wkurzalo mnie to jeszcze w ceramicznych
    > plytach).

    pod warunkiem, ze masz suche palce i płytę. Mnie slidery zdecydowanie nie
    przekonują

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?