  • 11. Data: 2010-11-05 16:00:56
    Temat: Re: Podłogówka , kosztorys i co zmienić ?
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    news:ib18cs$d82$1@news.onet.pl...
    > Jeżeli dom masz dobrze ocieplony to nawet się nie zastanawiaj tylko wal
    > wszędzie podłogówkę.

    popieram :)

    Ja musze na piętrze dac kalafiory, bo strop drewniany nie jest przewidziany
    na obciążenie betonem i wobec tego nie mogę dać podłogówki. Chyba ze sie
    myle i macie jakies pomysły na lekką podłogówkę.

    b.

  • 12. Data: 2010-11-05 16:43:52
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 05-11-2010 o 17:00:56 Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > przewidziany na obciążenie betonem i wobec tego nie mogę dać podłogówki.
    > Chyba ze sie myle i macie jakies pomysły na lekką podłogówkę.
    Są, poszukaj, ja kiedyś przez przpadek trafiłem, tam w sumie nie ma
    wysokich
    temp tak że rozłożenie pętli na styro +folia, zasypanie lekkie piaskiem
    tak aby wypełnić przestrzeń pomiędzy rurkami aby dać możliwość grzania
    płyty OSB
    i lekka akumlację i przykrycie osb powinno dać radę. Ale poszukaj :) bo ja
    tak z głowy piszę, trzeba by to policzyć dokłądnie.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 13. Data: 2010-11-05 17:08:00
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    >tak aby wypełnić przestrzeń pomiędzy rurkami aby dać możliwość grzania
    >płyty OSB i lekka akumlację i przykrycie osb powinno dać radę.

    Akumulacje mam w nosie. Ale gdyby zalac rurki gipsem a nie betonem -gips
    jest 2x lżejszy. Trzeba pomyśleć.....

    b.

  • 14. Data: 2010-11-05 18:33:06
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 05-11-2010 o 15:54:10 /// Kaszpir /// <z...@g...com>
    napisał(a):

    > No właśnie ...
    >
    > U mnie pokoje poza salonem nie będą gigantyczne (10-12m2).
    Przy teraz standartowym ociepleniu taka pow wystarczy do ogrzania.

    Dodatkowo w
    > dwóch pokojach będą szafy przesuwane.

    No to sie petle robi poza szafami i trochę gęściej.

    Pokoje dzieci będą zagracone
    > (dywany) , zabawki , meble , łóżka.
    Poza dywanami reszta mało przeszkadza a i dywany mozna kupić spec
    do podłogówki.

    W naszej sypialni zapewne będzie
    > gruby dywan/dywanik i itd ...
    Ale to będzie przed łóżkiem, a reszta odkryta będzie grzała.

    > Po prostu nie wyobrażam sobie aby podłogówka miała by mi grzać od dołu
    > szafę , meble i itd , bo raczej w tym przypadku takie grzanie nie ma
    > sensu , a nie będę wywalał wszystkiego aby tylko "goła" powierzchnia
    > podłogi była pusta ...
    Chłopie ty tak marudzisz jak stara baba na targu, rób jak chcesz
    ale pewne jest jedno, ten twój dom bedzie tak skopany że najlepiej
    by dla ciebie było zaraz go sprzedać jak tylko w nim zamieszkasz
    i wybudować samemu następny.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 15. Data: 2010-11-05 19:00:00
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    > Chcesz robić oszczędności kupując do podłogówki niepewną rurę PEX. Dołóż
    > nawet drugie tyle, ale kup porzadną rirę atestowaną. Z resztą wykonawca Ci
    > już o tym mówił, że musi poszukać rury z atestem. Pomyśl, inwestujesz na
    > wiele lat to trzeba zrobić z porządnych materiałów, żebyś po kilku latach
    > nie musiał rwać podłóg i wylewek.

    Ale moment ...

    Czy czytałeś wogóle ten koszorys który podałem ?
    Tam są dwie różne rury ...
    Jedna droższa , druga tańsza ...

    Żadna z nich (producent) nie jest mi znana i może okazać sie że jest to
    tania chińszczyzna tylko ze sporym narzutem cenowym ...

    Niestety poza krytyką nie widzę aby ktoś pomógł i popatrzyl w kosztorys i
    doradzil ...
    Jedynie widzę tu falę krytyki zamiast pomocy ...
    Po prostu nie wiem czy ta kalkulacja jest pełna i czy później nie skończy
    się że to trzeba jeszcze i to i to ...

    > Jak chcesz znaleźć oszczędności to zaoszczędź na drugiej pompie i drugim
    > rozdzielaczu i drugiej szafce rozdzielczowej, które będziesz musiał
    > zamontować do układu mieszanego.

    Chodziło mi o oszczędności które nie spowodują pogorszenia jakości.
    Bardzo często można kupić coś tańszego co wcale nie jest gorsze ...

    > Podaj powód.

    Zdaje mi sie z powodu oszczędności ???
    U mnie chciałbym aby dziennie przez 9-11godzin ogrzewanie działało na
    niższej temperaturze (jak nie ma nas w domu) bo bez sensu aby w czasie gdy
    nas nie ma było cały czas w domu 20-21 stopni ...
    Powiedzmy 16-18 stopni ...
    W przypadku podłogówki chyba jest to nie wykonalne.

    Boję się braku "kontroli" nad podłogówką , boję się że panele zaczną się
    wypaczać , jastrych zacznie pękać (zmiany temperatur) , braku wydajności w
    przypdku zagraconych pomieszczeń , większej szansy na "schrzanienie"
    instalacji ...

  • 16. Data: 2010-11-05 19:50:49
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-11-05 19:33, janusz_kk1 pisze:
    > Dodatkowo w
    >
    > No to sie petle robi poza szafami i trochę gęściej.

    Jak ja lubię takie uproszczenia. Od pewnego momentu gęstość nie ma
    znaczenia - zgadnij dlaczego.

    M.

  • 17. Data: 2010-11-05 19:51:02
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Budyń wrote:
    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Akumulacje mam w nosie. Ale gdyby zalac rurki gipsem a nie betonem
    > -gips jest 2x lżejszy. Trzeba pomyśleć.....

    są jastrychy anhydrytowe.

    są też systemy suchej wylewki oraz systemu ogrzewania podłogowego pod takie
    podłogi tylko są drogie.

  • 18. Data: 2010-11-05 19:52:39
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    /// Kaszpir /// wrote:

> [...]
    > się wypaczać , jastrych zacznie pękać (zmiany temperatur) , braku
    > wydajności w przypdku zagraconych pomieszczeń , większej szansy na

    jak nie masz zaufania do tego instalatora to musisz poszukać jakiegoś
    innego. :)

    nie jesteś z okolic Krakowa? :)

  • 19. Data: 2010-11-05 19:59:52
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    /// Kaszpir /// wrote:
    > Witam !
    >
    > Zamiast ciągnąć poprzedni temat który zrobił się długi niczym
    > brazylijski tasiemiec i mocno wykroczyło poza pytania zakładam nowy
    > wątek ;)
    >
    > A więc ...
    >
    > Mamy następującą sytuację. Salon około 32m2 + 3 pokoje po około 11m2.
    > Razem to wszystko ma 66m2
    >
    > Wycena:
    >
    > http://img560.imageshack.us/img560/7972/wycena.jpg

    po pierwsze coś dużo tej rury...

    jakoś trudno mi uwierzyć że w nowym dumu wyjdą ci pętle co 10cm

    bo mnie wyszło ostatnio 550 m z podejściami w domu 100m2 z dużym otwartym do
    góry hallem (duże straty)

    no i coś mi śmierdzi ta pozycja o siłowniku do mieszacza, a gdzie jest sam
    mieszacz i pompa?

    ja daje rury TECE alupex no i to nie wychodzi tanio :)

  • 20. Data: 2010-11-05 20:29:47
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Żadna z nich (producent) nie jest mi znana i może okazać sie że jest to
    > tania chińszczyzna tylko ze sporym narzutem cenowym ...

    Ja jestem bardziej niż pewien, że to jest chińszczyzna:
    http://www.purmo.com/pl/produkty/system-rurowy-hks/r
    ura-pex-ai-pex-i-pe-rt-ai-pe-rt.htm

    :D
    Wiele firm teraz produkuje w Chinach. Kwestią jest czy to firmuje dobra i
    znan firma i czy daje gwarancję oraz atesty.

    > Niestety poza krytyką nie widzę aby ktoś pomógł i popatrzyl w kosztorys i
    > doradzil ...
    > Jedynie widzę tu falę krytyki zamiast pomocy ...

    Bo nas to śmieszy.

    > Po prostu nie wiem czy ta kalkulacja jest pełna i czy później nie skończy
    > się że to trzeba jeszcze i to i to ...

    Wybacz, ale to już musisz gadać wprost z wykonawcą, a nie z nami.

    > Chodziło mi o oszczędności które nie spowodują pogorszenia jakości.
    > Bardzo często można kupić coś tańszego co wcale nie jest gorsze ...

    Nawet Diamond potrafi sprzedawać dobre rzeczy. Kwestią jest tylko czy daje
    gwarancję i na jak długi okres czasu.
    Osobiście polecił bym Ci jednak najlepsze rury firm: Hertz lub Tece

> [...]
    > nas nie ma było cały czas w domu 20-21 stopni ...
    > Powiedzmy 16-18 stopni ...
    > W przypadku podłogówki chyba jest to nie wykonalne.

    To zapomnij w ogóle o podłogówce, bo nie zdąży się ona wychłodzić i ponownie
    rozgrzać w tym czasie.
    Poza tym takie sterowania są wydajne w domach o małej akumulacyjności.
    W Twoim przypadku to co zaoszczędzisz obniżając temperaturę będziesz musiał
    dołożyć, aby kocioł ponownie nagrzał dom do temperatury komfortowej. Podczas
    podnoszenia temperatury kocioł odda tę moc, którą wczesniej zaoszczędził i
    bilans wyjdzie na zero.
    Takie sterowania są dobre, gdzie kumulacyjnoć domu jest mała np. w domach
    drewnianych, szkieletowych. W murowanych oszczędności są znikome.
    Więcej zaoszczędzisz utrzymujac stałą temperaturę podłogówki niż poprzez
    codzienne obniżanie i podnoszenie temperatury grzejnikami, bo taka jest
    podłogówka.
    W przypadku grzejników temperatura podłogi jest najniższa, a całe ciepło
    kumuluje się pod sufitem, gdzie przenika do otoczenia.
    W przypadku podłogówki masz całkiem inny rozkłąd temperatur.
    Na podłodze masz najcieplej, a im wyżej tym chłodniej. W rzeczywistości w
    pomieszczeniu temperatura powietrza pod sufitem jest niższa o kilka stopni
    Celsjusza w porównaniu z temperatura jaka jest utrzymywana przez grzejniki.
    Oczywiście zakładając, ze w obydwu przypadkach masz taki sam komfort
    cieplny. Tyle, że przy grzejnikach nie pochodzisz bosymi stopami po
    podłodze, gdyż ona zawsze będzie dla bosych stóp nieprzyjemnie zimna, a
    kumulujące się ciepło pod sufitem powoduje większe przenikanie ciepła do
    otoczenia.
    Ponadto grzejniki dość mocno wysuszają powietrze, zwłaszcza jak chcesz
    oszczędzić na ich rozmiarach. Suche powietrze jest niezdrowe dla człowieka,
    ponieważ wyszusza śluzówki nosa, oczu, oskrzeli, przez co wyłapują mniej
    kurzu i są bardziej podatne na infekcje bakteryjne.

    > Boję się braku "kontroli" nad podłogówką

    Podłogówka raz wyregulowana sama się kontroluje.
    Pisałem Ci o tym wczesniej, ze ma właśności samoregulacyjne.
    Wiele razy tu na grupie już to opisywałem i nie chce mi się kolejny raz
    robić wykładów :)

    > , boję się że panele zaczną się wypaczać

    To kupisz nowe :)
    Chłopie, czytaj co piszą użytkownicy podłogówek i nie czytaj pierdół
    wypisywanych przez teoretyków.

    > , jastrych zacznie pękać (zmiany temperatur) ,

    j.w.

    > braku wydajności w przypdku zagraconych pomieszczeń

    Jak jesteś graciarzem i bałaganiarzem :)
    Chyba, że wszędzie położysz grube, wełniane dywany i masę zabudoanych mebli.
    Ludzie z podłogówkami użytkują normalnie panele, kładą dywaniki i nieduże
    dywany. Jakoś nie ma z tym problemów.

    > , większej szansy na "schrzanienie" instalacji ...

    Największe szanse schrzanienia bedziesz miał w układzie mieszanym.

    Rób podłogówkę i nie marudź. Za trzy lata pogadamy i mam nadzieję, że
    zaprosisz na imprezę w ramach podziekowania za dobre rady tych, którzy Ci
    radzili podłogówkę :D