  • 11. Data: 2011-01-24 20:01:23
    Temat: Re: Polecam ledy z lidla
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 24-01-2011 o 20:19:19 Bartek <bk*n@v.atonet.pl> napisał(a):

    > 3W
    To na pewno nie świecą jak halogeny :) kupiłem kilka różnych ledów i
    widzę różnicę, mam takie z 48 ledami i to marnie świeci :(
    Dobrze, powtarzam dobrze świecą ledy po 3 szt 1W powerled
    w oprawie GUi pod 220V np takie
    http://allegro.pl/zarowki-diodowe-energooszczedne-gu
    10-3-power-led-i1409654914.html
    (aukcja nie moja, to tylko przykład)
    podobne są do halogenów z reflektorem.
    I one daja ciepłe przyjemne światło i mocne, przy nich już można
    pracować albo książkę czytać, tylko że one świecą punktowo
    zresztą podobnie jak halogen.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 12. Data: 2011-01-24 20:02:47
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > Te diody smd wygladaja ladnie tylko wtedy jak sie swieca, bez swiatla sa
    > strasznie surowe. Nikt nie zadaje sobie trudu by zadbac o ich estetyke, zwykle
    > wlutowane na plytce drukowanej moduly. Mi o wiele bardziej podobaja sie power
    > ledy takie np. 3x1W. Swieca podobnie a wygladaja o niebo lepiej. Wada niestety
    > jest to, ze bardziej skupiaja swiatlo, ale dla moich zastosowan to nawet
    > lepiej.

    Te lidlowe nie wyglądają źle. Nie posiadają zwykłej szybki, lecz szkło z "tarką"
    od spodu (jak szklana tarka do owoców).
    Dzięki temu chyba bardzo dobrze rozpraszają światło, znacznie lepiej niż
    halogeny, które miałem zamontowane wcześniej.

    --
    Bartek

  • 13. Data: 2011-01-24 20:06:06
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 24 Sty, 21:01, janusz_kk1 <j...@o...pl> wrote:

> [...]
    > widzę różnicę, mam takie z 48 ledami i to marnie świeci :(
    > Dobrze, powtarzam dobrze świecą ledy po 3 szt 1W powerled

    Tylko kurcze ta cena.. Ja mam w salonie 9 halogenek.. 400 pln. Swiece
    nimi tylko w wyjatkowych wypadkach typu impreza. Normalnie to mam
    jeszcze trzy wiszace lampy posrodku i jedna nad jadalnia, gdzie mam
    zwykle energooszczedne zarowki.. Wiec tu chyba sie to nigdy nie
    zwroci :-) W sypialni tym bardziej - tam sie swieci moze pol godziny
    na dobe.. Eeeeh poczekam az stanieja bo narazie to sie nie oplaci ;D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2011-01-24 20:07:18
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Adam" <a...@g...com> wrote:

    > O cos takiego mi chodzi:
    >
    > http://allegro.pl/zarowka-energooszczedna-halogen-gu
    10-230v-9w-i1409817575.html

    > Tylko ta jest jakas nienaturalnie dluga, a moze one wszystkie tak
    > maja :)

    Chyba wszystkie. Zasilacz swietlówki miejsca troche zajmuje, no a sama rurka
    mala nie jest...
    W lidlu sa teraz równiez tego typu, ale z malym gwintem.
    Co do bloga, szkoda ze autor nie zamiescil zdjec tych zarówek. Podejrzewam, ze
    ja kupilem inne - nie swieca punktowo i swiatlo jest cieple. Ja jutro jeszcze
    dokupie troche tych ledów, musze tylko poszukac lidla, w którym beda. Z "mojego"
    wzialem wszystkie jakie byly :-D

    --
    Bartek

  • 15. Data: 2011-01-24 20:10:49
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> wrote in message

    > 3W

    czy możesz zmierzyć pobór prądu np miernikiem uniwersalnym?

  • 16. Data: 2011-01-24 20:30:25
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "kiki" <k...@k...net> wrote:

    > czy możesz zmierzyć pobór prądu np miernikiem uniwersalnym?

    Niestety nie posiadam takiego urządzenia :)
    Ale jeśli znajdę trochę czasu, to zmierzę.

    --
    Bartek

  • 17. Data: 2011-01-24 20:48:37
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> wrote:
    > Nabyłem dziś drogą kupna paręnaście żarówek led z lidla (livarno lux). Jakieś
    > pół roku wcześniej kupiłem 4 sztuki na próbę. Póki co, sprawdzają się
    > znakomicie. Dziś wymieniłem wszystkie halogeny nad blatem w kuchni i halogeny
    > w pokoju dzieciaków. W kuchni różnicy praktycznie nie widać (halogeny były
    > 20W) a w pokoju dzieci jest minimalnie ciemniej (wcześniej 50W).
    > Żarówki posiadają 15 diod smd, świecą ciepłym światłem 3000K.

    Dla niedowiarków i tych co twierdzą, że to nie może być jogurt.
    1. Żarówka GU-10 od frontu http://zapodaj.net/b7ed6bfdd63e.jpg.html
    2. Jw. z boku http://zapodaj.net/06662e17178d.jpg.html
    3. Jw. z odpadniętym szkiełkiem (nie ja je odpadłem, tak było już w sklepie)
    http://zapodaj.net/e40f99cef6f6.jpg.html
    4. Moja kuchnia z żarówką energooszczędną philips 20W - tuż po zaświeceniu
    http://zapodaj.net/1080bc7a80ea.jpg.html
    5. Jw. 5 minut później (podniosłem nieco tzw. żyrandol)
    http://zapodaj.net/442cbb0a2c93.jpg.html
    6. Jw. z 5 żarówkami led z lidla http://zapodaj.net/e43368b55140.jpg.html
    7. Jw. z 5 żarówkami led z lidla i 5 lampkami Skoff Tango (dużymi)
    http://zapodaj.net/6bbab37d9ba5.jpg.html

    Aparat w trybie ręcznym, czas 1/50, f/3,5, iso 800, balans bieli ustawiony na
    predefiniowany przez producenta - "żarówka żarowa, 3200K". Celowo
    niedoświetliłem. Sorry za bałagan, sprzątaczka ma wolne :)

    --
    Bartek

  • 18. Data: 2011-01-24 21:08:35
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 24 Sty, 21:48, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

> [...]
    > 6. Jw. z 5 żarówkami led z lidlahttp://zapodaj.net/e43368b55140.jpg.html
    > 7. Jw. z 5 żarówkami led z lidla i 5 lampkami Skoff Tango

    Dla mnie to zdecydowanie za slabe swiatlo - wogole w kazdym wypadku
    masz tam poprostu zajebista ciemnice ;) Fajne jako doswietlenie
    ozdobne ale jakby zona miala wieczorem przygotowac romantyczna kolacje
    to chyba daniem glownym bylaby salatka z poobcinanych opuszkow! Ja mam
    w podobnej wielkosci kuchni szesc halogenkow po 50W i jest jasno tak
    jak ma byc :)

    Jakbym w salonie zamienil moje 9 halogenek 50W na 9 takich LEDow to
    bym totalnie nic nie widzial.. Oj duzo jeszcze wody w wisle uplynie
    nim LEDy beda swiecily tak, jak halogenki, czy tradycyjne zarowki.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 19. Data: 2011-01-24 21:09:24
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 24-01-2011 o 21:10:49 kiki <k...@k...net> napisał(a):

    > "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> wrote in message

    > czy możesz zmierzyć pobór prądu np miernikiem uniwersalnym?
    Nic ci to nie da, miernik musi być z TrueRMS-em i dostaniesz
    to co na oprawce :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 20. Data: 2011-01-24 21:11:44
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "janusz_kk1" <j...@o...pl> wrote in message
> [...]

    > czy możesz zmierzyć pobór prądu np miernikiem uniwersalnym?
    >Nic ci to nie da, miernik musi być z TrueRMS-em i dostaniesz

    Faktycznie :-) Nie pomyślałem, że te z marketu nie mają :-)