  • 11. Data: 2012-06-16 23:01:29
    Temat: Re: Pytania laika - alarm domowy
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Użytkownik "vitek" <v...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:jrgaqg$kqe$1@node2.news.atman.pl...
    > Witam,
    > jako że nigdy wcześniej nie miałem styczności z alarmami domowymi, a chcę
    > skompletować zestaw Satel - mam w związku z tym kilka pytań:

    Szokda, ze juz kupiłec bo rozwiążaniem z większymi możliwościami jest
    sterownik
    PLC2011B0
    sam przesiadlem sie z satela na to

    > 1. Z tego co widzę to alarmy Satela (zestawy) nie zawierają pilotów do
    > sterowania. Jak więc aktywujemy alarm wychodząc z domu i jak do
    > deaktywujemy?

    Manipilatorami

    > 2. Przypuszczam, że odpowiedzią na pkt. 1 jest manipulator. Wg. mnie to
    > rozwiązanie jest niewygodne i skoro np. wejdziemy do domu i mamy 20 sekund
    > na deaktywację alarmu przez manipulator to takie coś jest po prostu
    > stresujące. Dodatkowo złodziej może w ciągu 20 sekund odnaleźć i zniszczyć
    > centralę sterującą alarmem. Mam rację?

    Centrale jak i sygnalizoatory instaluje sie w niedostępnych miejscach

    > 3. Interesuje mnie centrala Satel 128WRL i taką kupię. Z tego co widzę, to
    > są do kupienia piloty obsługujące komunikację ABAX, mam nadzieję, że
    > będzie można nimi aktywować i deaktywować alarm?

    DO satela lepiej kupic sobie modul ehtm1 i wybrac tanszą np integre 64, do
    smartfona zainstalowac
    program dedykoany satela ktory robi za manipulator

    ja zrezygnowalem z integry na PLC2011B0, po prostu daje znacznie więcej
    możliwości to urządzenie
    i płynne live zarządzanie s smartfona wszyttkim w domu, i odczyty temp
    zdalne oczywisci live
    a cena czujnika temp do tej pclki to tylko 3zł:)

    natomiast sama centrala to dopiero początek wydatków :)
    pozdrawiam

  • 12. Data: 2012-06-16 23:05:51
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zdalne oczywisci live
    > a cena czujnika temp do tej pclki to tylko 3zł:)
    > natomiast sama centrala to dopiero początek wydatków :)

    A takie pytanie - pada internet i co wtedy?

    --
    Irokez

  • 13. Data: 2012-06-16 23:38:12
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Irokez" <n...@w...pl> wrote in message
    > Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A takie pytanie - pada internet i co wtedy?

    Masz przecież LAN w domu, bezprzewodówkę. Internetu być nie musi.
    A jak padnie router to kupisz drugi. Markety są otwarte 24h/dobę.

  • 14. Data: 2012-06-16 23:47:16
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Amir" <d...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > sam przesiadlem sie z satela na to
    > http://tanieogrzewanie.istore.pl/
    >
    > 1. Z tego co widzę to alarmy Satela (zestawy) nie zawierają pilotów do

    Manipulatory odeszły w niepamięć. Ile ich mam sobie instalować? W każdym
    pokoju, garażu, piwnicy? Mam łazić do manipulatora 10 metrów za każdym
    razem? Bez sensu. Do własnych celów lepiej mieć wszystko w komórce. Jak
    potrzeba to i można tablety powiesić. Pełno ostatnio tabletów. Są nawet w
    Biedronce. A taki tablet w kibelku robi też za prasę :-) Przu okazji z tego
    alarmu można otworzyć bramę, zapalić światło, sterować ogrzewaniem. To jest
    urządzenie wielofunkcyjne. jest niewiele rzeczy z których jestem w domu
    zadowolony :-)

  • 15. Data: 2012-06-17 08:37:39
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości

    > Masz przecież LAN w domu, bezprzewodówkę. Internetu być nie musi.
    > A jak padnie router to kupisz drugi. Markety są otwarte 24h/dobę.

    Nie, chodzi o rozbrojenie/uzbrojenie czy powiadamianie.
    Jak na razie widzę, to potrzeba telefonu z androidem żeby to coś uzbrajać i
    oba podłączone do internetu lub spięte do routera w tej samej sieci.
    Jak padnie router/internet to nie wejdziesz, to znaczy nie rozbroisz tylko
    czekasz na powrót neta z wyjącym alarmem?
    Albo bateria się rozładuje w telefonie przed powrotem do domu.

    --
    Irokez

  • 16. Data: 2012-06-17 16:28:20
    Od: "kiki" <l...@l...net>

> [...]
    > czekasz na powrót neta z wyjącym alarmem?
    > Albo bateria się rozładuje w telefonie przed powrotem do domu.

    Kiedyś tak mówiono o pilotach do samochodu :-) Jak spadnie i nie otworzysz
    auta to co ? :-)
    Jak padnie net zewnętrzny to jest wifi pod domem. Tak sobie postaw router
    żeby łapał też od strony bramy. Albo kup drugi router żeby mieć zasieg wifi
    na zewnątrz.
    Ja mam już 4 routery. Kupiłem najtańsze co mają WPA2. Ustaiłem je na ten sam
    kanał i wpisałem im ten sam SSID i hasło.
    Działa jak roaming :-) Polecam.

  • 17. Data: 2012-06-17 20:46:56
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    > "Irokez" <n...@w...pl> wrote in message
    > Kiedyś tak mówiono o pilotach do samochodu :-) Jak spadnie i nie
    > otworzysz auta to co ? :-)

    Przy typowej centralce alarmowej to nie problem, bo zawsze masz manipulator.
    Radiolinia czy internet jest dodatkiem.

> [...]
    > Ja mam już 4 routery. Kupiłem najtańsze co mają WPA2. Ustaiłem je na ten
    > sam kanał i wpisałem im ten sam SSID i hasło.

    Ok, no to już wiem, że trzeba jakby co lecieć do szafy i wyłączać zasilanie
    wszystkiego aż do naprawy sieci internetowej bo inne możliwości nie
    istnieją.
    Pozostanę przy typowej centrali.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 18. Data: 2012-06-17 23:38:22
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    > Ok, no to już wiem, że trzeba jakby co lecieć do szafy i wyłączać
    > zasilanie wszystkiego aż do naprawy sieci internetowej bo inne możliwości
    > nie istnieją.
    > Pozostanę przy typowej centrali.

    A tam :-) W czasach gdy do kibelka zamiast prasy zabierasz smartfona ty
    chcesz lecied do manipulatora :-) A tak każdy domownik ma w telefonie obraz
    sytuacji. Ja mam 30 termometrów podłączonych do tego. monitoruję sobie
    c.w.u, wode kotłową w instalacji c.o., pokoje, strych. mogę coś tam
    przełączyć, włączyć cyrkulację c.w.u.

  • 19. Data: 2012-06-18 09:59:10
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > A takie pytanie - pada internet i co wtedy?

    Jak może Paśc Internet? to na tej samej zasadzie pada gsm.
    Pozatym jak pada to mozesz podlaczyc telefon aby smsa wysłał.

    Ja u siebie mam kilka poziomów zabezpieczeń komunikacji, nawet w przypadku
    braku
    zasilania+ w przypadku braku całkowicie zasilania awaryjnego.

    Natomiast samo zarządzanie przez internet jest znacznie bardziej wygodne

    Internet jest teraz wszęszie tam gdzie zasieg gsm i w pracy, ostatnio na
    weekend byłem w
    karpaczu, i wyobraź sobie ze nie dało się nigdzie dodzwonić maszerując po
    górach, w schornisku
    pod strzechą akademicką jedyny kontakt z moim domem to był internet HOT spot
    :)

    a nawet darmowy via gsm np areo2

  • 20. Data: 2012-06-18 14:16:57
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    W dniu 2012-06-17 23:38, kiki pisze:

> [...]
    > sobie c.w.u, wode kotłową w instalacji c.o., pokoje, strych. mogę coś
    > tam przełączyć, włączyć cyrkulację c.w.u.

    to moze inaczej
    czy dzieci mają smartfony zeby zablokować odblokowac alarm ?
    czy gdy jedziesz na wakacje i sąsiad (mama) podlewa ci kwiatki ma
    smartfona ?
    czy jak wchodzisz do domu zamiast wbić 4 cyfry tuż obok zamka musisz
    wyciągać smartfona włączyć program wylaczyć alarm

    czy wszyscy w rodzinie mają android? nie ma nikt nokii ?

    czy w smartfonie jest tez pin czy guzik?
    jak ktoś ukradnie ci komórkę to po gpsie dojedzie do domu i telefonem
    otworzy bramę i robroi alarm ?

    pytam z ciekawości nie ze złośliwości.

    aha i z tymi temperaturami sa jakieś logi i wykresy czy tylko na żywo ?

    michal