  • 21. Data: 2023-04-27 13:26:27
    Temat: Re: Same dobre wiadomsci dla fotowoltaikarzy
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 27 kwietnia 2023 o 11:07:39 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > To kto Cię teraz utrzymuje na emeryturze, kto płaci na Twoje 14+ i kto
    > dopłaca do Twojego prądu?
    > Wiesz?
    >
    > TG
    Emeryturę dopiero dostane w tym roku. Tak że nikt do mojej emerytury nie doplaca. A
    jak dostanę to też nikt nie będzie dopłacał bo system emerytalny jaki jest w Polsce
    oparty jest na solidarności społecznej. Ja płaciłem na emerytury innych teraz ktoś
    zapłaci za moją emeryturę. Tak wymyślił Bismarck i w większości państw tak jest. Tak
    że odstosunkuj się od mojej emerytury bo do tej pory płaciłem na dopłaty do
    samochodów elektrycznych, fotowoltaiki, pomp ciepła. Klimatyzator założyłem za swoje.

  • 22. Data: 2023-04-27 13:31:06
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2023 o 13:26 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > od mojej emerytury bo do tej pory płaciłem na dopłaty do samochodów
    > elektrycznych, fotowoltaiki, pomp ciepła. Klimatyzator założyłem za

    To Ty pierwszy zacząłeś.

  • 23. Data: 2023-04-27 14:22:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 27 kwietnia 2023 o 13:31:10 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > To Ty pierwszy zacząłeś.
    Przeczytaj co napisałem jak założyłem temat. To jakieś głupie chujki zmieniły sens i
    zaczęły swoje zale wylewać. Jestem w stanie zrozumieć że będzie niezadowolenie
    posiadaczy fotowoltaiki. Bo miało być świetnie a wyszło jak zawsze jak się nie myśli.
    Nigdy Polska nie była przygotowana na tak dużo instalacji jak jest teraz. Działania z
    fotowoltaika można porównać do rejsu Batorym. Składa się taki rejs z trzech faz. Na
    początku są szerokie horyzonty. To w fotowoltaice mamy za sobą. Etap naganianie jak
    to będzie super już minął. Drugi etap rejsu to bujanie gości. A ostatni który właśnie
    się rozpoczyna to "rzygać się chce a wysiąść nie można". Jak ktoś umoczył w
    fotowoltaike z myślą że kiedyś odrobi to mu się termin przesunął. Bo jak za dużo
    prądu dadzą to będą odłączane. Bo żeby sprzedać potrzebne będą drogie akumulatory.
    Czyba że komuś będzie pasowało sprzedawanie prądu po cenie chwilowej, po 6 groszy był
    w zeszłym tygodniu. Jak instalacji dużo to się ze trzy dachy z panelami rocznie
    zapala. To wprowadzą obowiązek posiadania przeglądu robionego przez kogoś z
    uprawnieniami. Oczywiście płatnego. A jak to będzie ktoś na przykład z listy ZE to
    bardzo drogi przegląd będzie. Dziecinny jest argument że ktoś ma umowę na 15 lat. ZE
    to instytucja z tych wiecznych. Ma czas żeby doczekać aż najtwardsi się wykrusza. I
    co po tych piętnastu latach? Gówno jak by Pazdziochowa powiedziała.

  • 24. Data: 2023-04-27 14:37:49
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/04/2023 14:22, Zenek Kapelinder wrote:
    > Bo jak za dużo prądu dadzą to będą odłączane.

    Nie wyjaśniłeś w jaki sensowny i techniczny sposób ktos wyłączy w tej
    chwili fotowoltaikę u Pana Zbigniewa Szczerby w Kazimierzu Dolnym,
    Kolonia Kamionka, co to se wstawił 3kWp na dach.

    Jak już się uporasz z tym technicznym problemem, jak to zrobić w
    szczycie produkcji, będzie szansa na snucie dalszej części urojeń co do
    potencjalnej katastrofy i/lub strat kułaków.

  • 25. Data: 2023-04-27 14:52:35
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2023 o 14:22 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Przeczytaj co napisałem jak założyłem temat. To jakieś głupie chujki
    > zmieniły sens i zaczęły swoje zale wylewać. Jestem w stanie zrozumieć że
    > będzie niezadowolenie posiadaczy fotowoltaiki.

    Wiesz jaki jest problem z Tobą? - zakładasz temat i nie chcesz dyskutować,
    wygłaszasz tylko swoje monologi.
    Napisałem Ci, że to co linkujesz nie dotyczy prosumentów (bo ci w
    większości mają instalację poniżej 10kW, których nikt nawet w planach nie
    zamierza wyłączać) - w odpowiedzi dałeś: "Jestem w stanie zrozumieć że
    będzie niezadowolenie posiadaczy fotowoltaiki"
    Nie napisałeś, "nie masz racji, ciebie też to dotyczy bo to i tamto..." -
    Ty masz w dupie co inni napiszą, bo chcesz się tylko dowartościować.
    "Cwaniaki umoczyli w fotowoltaice". Jesteś tak zawzięty, że nie dociera do
    Ciebie żadna argumentacja. Musi wyjść na Twoje i tyle. W ten sposób tylko
    się ośmieszasz. Już chyba tylko ja na tej grupie wchodzę z Tobą w jakieś
    dyskusje.
    Nie masz żadnych argumentów do dyskusji poza 100 napisaniem tego samego
    monologu.

    Nie zrozumiałeś tego co napisałem w poprzednim poście? - to powtórzę. To o
    czym linkujesz nie dotyczy prosumentów. To dotyczy przedsiębiorców z
    farmami. Żaden dystrybutor nie zamierza (i nigdzie poza dupnymi artami nie
    znajdziesz o tym słowa) wyłączać instalacji poniżej 10kW.
    Tam gdzie jest duże zagęszczenie falowników sieć się sama reguluje. Jak
    się znajdzie jakiś cwaniak, który zamiast normy niemieckiej ustawi na
    falowniku jakiś kraj gdzie jest 240V to go szybko sąsiedzi naprostują.
    Ci którzy założyli panele 4-5 lat temu, dzięki polityce naszego rządu już
    są na 0 - teraz będą tylko zarabiali.
    Ci co założyli 2-3 lata temu wyjdą na swoje za kolejne 2-3 lata. Jak po
    wyborach uwolnią ceny energii to jeszcze szybciej. W tej konkurencji nie
    ma i nie będzie już przegranych.
    Przegrani są Ci co planowali założenie i zwlekali z decyzją.
    Teraz jak ktoś się mnie pyta o opłacalność PV to na połowie kartki A4
    udowadniam mu, że to nie ma ekonomicznego sensu.

    TG

  • 26. Data: 2023-04-27 18:41:09
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    > Pierwsza że będą wyłączali
    > https://biznesalert.pl/integracja-oze-wyzwania-krajo
    wy-system-elektroenergetyczny/
    > Druga że jest sposób żeby zarobić.
    > https://www.gramwzielone.pl/magazynowanie-energii/20
    143997/magazyny-energii-i-systemy-hybrydowe-ceny-god
    zinowe-zwieksza-ich-oplacalnosc
    > Miłego dnia

    Trele morele.

    Odkąd mamy PV, czyli od ponad roku, płacimy za prąd tylko tzw. opłatę
    stałą w wysokości ~25zł.

    --
    Ewa

  • 27. Data: 2023-04-27 19:05:06
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/04/2023 18:59, Pete wrote:
    > Bardzo łatwo.
    > Zmienią licznik na e-licznik i w dowolnym momencie zablokują rurę
    > na zewnątrz.

    A konkretnie jak, elektrycznie, zablokować przepływ prądu do sieci ale
    umożliwić pobór? Pytam na poziomie elektrycznym. Bo samo "niezliczanie"
    włożonej energii nie pomoże w niczym, sieć dalej będzie klękać.

    Nie ma "osobnej" rury na zewnątrz. Jakakolwiek manipulacja po stronie
    licznika jest niemożliwa w łatwy sposób, nie ma tam układów
    wykonawczych, a jak by były, to nie da się zablokować przepływu prądu do
    sieci. Musiałbyś tą energię z falownika rozpraszać lub magazynować,
    falownik nic nie wie o tym, że mu nie wolno produkować.

  • 28. Data: 2023-04-27 19:33:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 27 kwietnia 2023 o 14:38:01 UTC+2 heby napisał(a):
> [...]
    > szczycie produkcji, będzie szansa na snucie dalszej części urojeń co do
    > potencjalnej katastrofy i/lub strat kułaków.
    A co mam wyjaśniać jak wszystko od dawna jest wyjaśnione
    https://corab.pl/aktualnosci/dlaczego-fotowoltaika-s
    ie-wylacza-w-sloneczny-dzien
    Niedawno jakiś cwaniak z miodem w uszach napisami że ma falownik z włoskimi nastawami
    i mu się wyłącza przy 270 czy jakoś tak. Jak czegoś z artykułu nie rozumiesz to
    śmiało pytaj.

  • 29. Data: 2023-04-27 19:41:16
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2023 o 19:33 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > Niedawno jakiś cwaniak z miodem w uszach napisami że ma falownik z
    > włoskimi nastawami i mu się wyłącza przy 270 czy jakoś tak. Jak czegoś z

    I wg Ciebie ekipy z PGE czy tauronu będą jeździły po wioskach i podnosiły
    napięcia na trafo aby zrobić na złość panelarzom?
    Dobrze się czujesz? - teraz robią odwrotnie, wszędzie gdzie się da
    obniżają napięcia aby pomieścić więcej falowników. To kiedy wg Ciebie
    przestawią wajchę i zaczną z powrotem obniżać?
    Bo zdalnie jak już zapewne wiesz w 95% stacji trafo nie da się tego zrobić.

    TG

  • 30. Data: 2023-04-27 19:57:07
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/04/2023 19:33, Zenek Kapelinder wrote:
    > A co mam wyjaśniać jak wszystko od dawna jest wyjaśnione
    > https://corab.pl/aktualnosci/dlaczego-fotowoltaika-s
    ie-wylacza-w-sloneczny-dzien

    Mi i Panu Kazimierzowi się nie wyłącza. Można zgadywać, jak to możliwe,
    szczególnie, że u mnie już ponad 50% domów w okolicy jest z panelami,
    niekóre po 10kWp, a napięcie ledwo co przekracza 230V w szczycie
    produkcji, kiedy sam wpycham ponad 10kW w sieć i tak samo ze 30 domów na
    około. Jak chcesz, służę wykresem, co 5sek napięciem chwilowym z każdej
    fazy.

    > Jak czegoś z artykułu nie rozumiesz to śmiało pytaj.

    Nie rozumiem gdzie ta przewidywana katastrofa. Pan Zbigniew też chętnie
    się dowie.

    Pewnie jakiś pechowiec na końcu druta podpięty pod wiejki trafo
    pamiętający Gomułkę, pewnie może mieć dziurę w produkcji w środku lata.
    Co robić. Pech to pech.

    Kułaków, zabierających Ci emeryturę, to jednak nie wykluczy. Oni,
    złośliwie dla suwerena, będą mieli prąd, z każdym miesiącem pracy
    instalacji, taniej. Obecnie zwrot przy cenach za prąd szacuję na 4 lata,
    oczywisćie mowa o normalnych cenach za instalacje a nie o bandyckich
    ofertach patofirm. Ja już jestem daleko za połową. Za rok prąd będzie
    pewno po 2zł, więc spokojnie meta będzie zapierniczać szybciej w moją
    stronę niż ja w jej stronę.

    Jest tak dobrze, że 1/3 mojej mocy przepalam na podgrzewanie basenu. Bo
    mogę.

    Napiecie fazowe nie rośnie od 2020 roku w stopniu jakimkolwiek istotnym
    dla problemu, mimo wzrostu mocy PV w okolicy, wręcz lawinowo. Wiem, bo
    sprawdzam to napięcie od samego początku. Może, podobnie jak bardzo
    wiele ludzi w tym kraju, mam instalacje która nie pamięta Gomułki?

    Gdybyś w kółko nie kwiczał z zazdrości nad prosumentami, to tematu by
    nie było. To kompletnie nieistotny problem, dotykający pojedyncze
    przypadki kiepsko zasilanych osiedli.

    Ale ty jesteś na tyle głupi, że przeczytałeś o tym, że faowniki się będą
    wyłączać i już zaświeciły Ci się robotniczo-chłopskie nadzieje na
    uwalenie kułaków, kiedy w rzeczywistości nic takiego nie ma miejsca i
    jeszcze długo nie będzie, w zdecydowanej większosci instalacji
    prosumenckich. U mnie to długo, to jakieś 20V zapasu. Powinienem się
    wyrobić.

    To że komuś na zadupiu wyłaczy się falownik naprawdę nie czyni tego
    problemu statystycznie istotnym.

    Najzwyczajniej, kolejna nadzieja na to, że inni będą mieli gorzej od
    Ciebie, okazała się bezpodstawna.

    Szukaj dalej. Na razie:
    1) nieruchomości nie
    2) PV nie

    Jeśli mogę zasugerować, możesz sobie zacząć szukać narzekanie na,
    powiedzmy, kułaków, którzy kupią teraz samochody, którymi nie bedą mogli
    wjechać do miasta. Temat dobry, jak się wyrobisz i ogarniesz go zanim
    jeszcze onet zacznie pisać swoje apokalipsy. I znowu ego Ci podskoczy i
    znowu będzie mozna śmiać się z kułaków. Oczywiście do momentu jak okaze
    się że to wszystko bzdury. Ale dla tej chwili warto wegetować.