  • 31. Data: 2023-04-27 20:01:50
    Temat: Re: Same dobre wiadomsci dla fotowoltaikarzy
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 27 kwietnia 2023 o 19:41:43 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > I wg Ciebie ekipy z PGE czy tauronu będą jeździły po wioskach i podnosiły
    > napięcia na trafo aby zrobić na złość panelarzom?
    > Dobrze się czujesz? - teraz robią odwrotnie, wszędzie gdzie się da
    > obniżają napięcia aby pomieścić więcej falowników. To kiedy wg Ciebie
    > przestawią wajchę i zaczną z powrotem obniżać?
    > Bo zdalnie jak już zapewne wiesz w 95% stacji trafo nie da się tego zrobić.
    >
    > TG
    Wystarczy na średnim napięciu podnieść. Podniosą na średnim żeby w pochmurna noc
    było 251 woltów i w pełni się będzie w nocy wyłączało. Samo sie będzie wyłączało. U
    ciebie twój falownik to zrobi.

  • 32. Data: 2023-04-27 20:09:35
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2023 o 20:01 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Wystarczy na średnim napięciu podnieść. Podniosą na średnim żeby w
    > pochmurna noc było 251 woltów i w pełni się będzie w nocy wyłączało.
    > Samo sie będzie wyłączało. U ciebie twój falownik to zrobi.

    https://www.elektro.info.pl/artykul/instalacje-elekt
    roenergetyczne/171262,regulacja-napiecia-w-transform
    atorach-rozdzielczych-sieci-nn

    W tym linku masz wszystkie metody regulacji napięcia w sieci nn.
    Podsuń dystrybucji swój pomysł podniesienia napięcia na średnim bo te
    jełopy pierdzielą się z jakimiś wynalazkami za grube miliony i nic im nie
    wychodzi. Jeszcze Ci jakąś nagrodę racjonalizatorską przyznają.

    TG

  • 33. Data: 2023-04-27 20:26:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 27 kwietnia 2023 o 19:57:19 UTC+2 heby napisał(a):
> [...]
    > Ciebie, okazała się bezpodstawna.
    >
    > Szukaj dalej. Na razie:
    > 1) nieruchomości nie
    > 2) PV nie
    >
    > Jeśli mogę zasugerować, możesz sobie zacząć szukać narzekanie na,
    > powiedzmy, kułaków, którzy kupią teraz samochody, którymi nie bedą mogli
    > wjechać do miasta. Temat dobry, jak się wyrobisz i ogarniesz go zanim
    > jeszcze onet zacznie pisać swoje apokalipsy. I znowu ego Ci podskoczy i
    > znowu będzie mozna śmiać się z kułaków. Oczywiście do momentu jak okaze
    > się że to wszystko bzdury. Ale dla tej chwili warto wegetować.
    Pamiętam jak na samochodach kiedyś poinformowałem że zabierają się do wdrożenia
    odcinkowego pomiaru prędkości. Wielu takich mundrusiow jak ty twierdzilo ze to
    niemożliwe. Upłynęło z pięć lat i niemożliwe stało się możliwe. Tak samo będzie z z
    fotowoltaika. Już działa drugi system rozliczeń. Za kilka lat będzie praktycznie
    jedynym. I nie będzie w tym żadnej złośliwości. Co najwyżej trochę szczęściu
    dopomogą. Latem węgiel tani a zimą drogi. 20% z kilowatogodziny to za mało żeby
    pokryc roznice ceny węgla i wyjść na zero.

  • 34. Data: 2023-04-27 20:43:48
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/04/2023 20:26, Zenek Kapelinder wrote:
    > Pamiętam jak na samochodach kiedyś poinformowałem że zabierają się do wdrożenia
    odcinkowego pomiaru prędkości.

    I jakie z tego przełożenie na twój brak pojmowania realiów zasilania
    prosumentów?

    > Wielu takich mundrusiow jak ty twierdzilo ze to niemożliwe.

    Zabawne. Odcinkowy pomiar jest możliwy z grubsza od momentu, kiedy
    potrafimy odróżniać samochody na drodze, prostymi metodami typu kamera.
    Gdzieś tak od 2000 roku, bo wtedy pojawiły się algorytmy czytania tablic
    z obrazu, mieszczące się w chipach za pare[naście] dolarów.

    Kto i kiedy powiedział Ci, że to nie możliwe? Może zmień środowisko na
    bardziej kompetentne niż lustro?

    > Upłynęło z pięć lat i niemożliwe stało się możliwe. Tak samo będzie z z
    fotowoltaika.

    Tak samo za 5 lat? Łopanie, to kułaki oskubią cie do cna z emerytury. Za
    5 lat to im się te instalacjie zwrócą po 2 razy, jak nie 3.

    > Już działa drugi system rozliczeń.

    I kogo on interesuje, szczególnie, że zdecydowana większość kułaków ma
    stary system rozliczeń, w którym kradną pieniądze emerytom?

    > Latem węgiel tani a zimą drogi.

    Zaś pingwiny czasem pływają poziomo a czasem pionowo.

    > 20% z kilowatogodziny to za mało żeby pokryc roznice ceny węgla i wyjść na zero.

    Jaka szkoda, że ktoś posłuchał jakiś Zenków pierdolących o
    nieopłacalności i nie założył instalacji jak miał 80%. Na szczęscie
    tysiące ludzi nie było tak naiwnych.

    No trudno, jak się słucha proroków na emeryturze, to tak jest.

    Całe szczęście, że mało kogo to obchodzi. Kułaki skutecznie zabierają Ci
    kasę z emerytury na tą swoją lewacką fotowoltaikę i nic, poza machaniem
    rękami, nie możesz zrobić. Katastrofa nie nadejdze, ludzie będą mieli
    prąd za darmo i to szybciej niż im obiacano w optymistycznych szacunkach.

    Życie z perspektywą, że ktoś ma lepiej, bo pomyślał troche wcześniej niż
    inni, musi być dobijające. Współczuję, ale tylko odrobinkę.

  • 35. Data: 2023-04-27 20:53:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 27 kwietnia 2023 o 20:09:38 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > jełopy pierdzielą się z jakimiś wynalazkami za grube miliony i nic im nie
    > wychodzi. Jeszcze Ci jakąś nagrodę racjonalizatorską przyznają.

    Co będę ojca uczył dzieci robić.po co mają podnosić na niskim jak mogą podnieść na
    średnim i efekt bedzie lepszy bo większa grupę instalacji obejmie. Mogą podnieść
    częstotliwość w sieci w słoneczne południa o 0,04Hz. I nie wystarczy wyprzedzenia
    przesunięcia fazowego domowych falowników żeby coś wbiły w sieć. Przy ładowaniu
    akumulatora napięcie ładowarki musi być wyższe od napięcia akumulatora. Sieć prądu
    przemiennego to nie akumulator Żeby dostarczyć moc do działającej sieci źródło musi
    mieć większą czestitliwosc od napięcia sieci żeby bylo przesunięcie fazowe pomiędzy
    falownikiem a siecią. Nie musi mieć wyższego napięcia. Przy stu woltach i
    przesunięciu fazowym też da się dostarczyć moc do sieci 230V. Ale sinusoida się
    popsuje. Dlatego żeby nie psuć sinusoidy falowniki pracują z napięciami jakie są w
    sieci. Rozumiesz? Oczywiście że nie rozumiesz.

  • 36. Data: 2023-04-27 21:01:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 27 kwietnia 2023 o 20:44:01 UTC+2 heby napisał(a):
> [...]
    >
    > Życie z perspektywą, że ktoś ma lepiej, bo pomyślał troche wcześniej niż
    > inni, musi być dobijające. Współczuję, ale tylko odrobinkę.
    Co się tak pienisz. Przyjmij z pokorą że mam rację.

  • 37. Data: 2023-04-27 21:09:32
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2023 o 20:53 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > dostarczyć moc do sieci 230V. Ale sinusoida się popsuje. Dlatego żeby
    > nie psuć sinusoidy falowniki pracują z napięciami jakie są w sieci.

    Rozumuję tak, skoro do tej pory żaden dystrybutor nie reguluje napięcia w
    sposób jaki podajesz to znaczy, że są z tym jakieś problemy o których Ty
    nie masz pojęcia.
    To że Tobie się wydaje, że to proste to nic nie znaczy. Podaj przykład kto
    tak robi.
    Ja podałem linka do używanych metod regulacji.

    TG

  • 38. Data: 2023-04-27 21:18:07
    Od: Ghost <G...@h...net>

    W dniu 26.04.2023 o 16:58, heby pisze:

    > W każdym krauj rząd zabiera część dochodów. Co w tym dziwnego? Boli cie
    > dupa, że są ludzie potrafiący wyciagać pieniądze w drugą stronę?
    >
    > W sumie jesteś ciekwym przypadkiem psychiatrycznym:
    > 1) Głosujesz na stado miernot i debili
    > 2) Jesteś zadowolony że robią Ciebie i resztę społeczeństwa w ch.
    > 3) Życzysz wszystmi, aby im się nie udało
    > 4) Tęsknisz za Komuną i równobiedą
    >
    > Pefekcyjny suweren?

    mi wychodzi, ze rosjanin

  • 39. Data: 2023-04-27 21:34:31
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/04/2023 21:01, Zenek Kapelinder wrote:
    > Przyjmij z pokorą że mam rację.

    Nie masz. Gdybyś tylko nie miał, to problem były lokalny i niegroźny.
    Ale tutaj mamy do czynienia ze środkami masowego bredzenia. Dla
    niewprawnego suwerena Twojego prokroju to jest równie groźne, co
    codzienna porcja Rydzyka. Należy rozgniatać w zarodku przy każdej okazji.

  • 40. Data: 2023-04-27 21:50:48
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    > Co się tak pienisz. Przyjmij z pokorą że mam rację.

    Zapomniałeś tupnąć nogą!

    --
    pzdr
    Roman