  • 21. Data: 2017-11-03 13:15:50
    Temat: Re: Schemat instalacji wody do oceny
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 3 listopada 2017 11:36:55 UTC+1 użytkownik uciu napisał:

    > https://drive.google.com/file/d/0B4KSrsfTQATIZlpKT3V
    DeFdCdDQ/view?usp=sharing

    > Założeniem cienkich pexów i ich małych oporów było to by wyeliminować cyrkulacje.
    > Powstało wiec takie coś jak wyżej.

    Bez cyrkulacji nie polecam. Przydaje się jednak - nawet dla PEXa te
    powiedzmy >4-5m to już trochę czekania :) No chyba, że wszędzie masz
    krócej.

    > PEXy dam chyba skręcane... bo nigdzie nie chcą wypożyczać zaciskarek dla osób
    fizycznych...no chyba, że kupię coś takiego:
    > http://allegro.pl/energotytan-praska-zaciskarka-do-r
    ur-pex-1626-u-th-i6385753963.html

    Dzizas - no nie gadaj że nie masz wypożyczalni.. A nawet jak to przecież
    Ci wkleiłem zaciskarkę za bodaj ~270 pln :-) Jak masz blisko na Śląsk
    to Ci pożyczę :D

    > Złączki skręcane wydają mi się pewniejsze...zawsze można rozkręcić i wymienić.

    Nie są pewniejsze - dlatego nie można ich zamurowywać, bo mogą z czasem
    się poluzować (małe prawdopodobieństwo ale jednak ;)

    Najpewniejsze są zaciskane i te możesz traktować na wieki wieków amem :-)

    > Złączek nie bede zamurowywał - pod zlewami/geberitami będzie na wierchu

    Trójnik na wierchu będziesz dawał? Nie rób jaj - trójnik normalnie
    zamurowujesz, a na zewnątrz wychodzi zwykły otwór 1/2' GW, do którego
    podłączasz ładnie zaworki :) No teoretycznie możesz to wyciągnąć na
    wierzch ale estetyczne to nie będzie (choć zwykle tych zaworków i tak nie
    widać pod zlewem/umywalką ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 22. Data: 2017-11-03 15:29:51
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu piątek, 3 listopada 2017 13:15:52 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Bez cyrkulacji nie polecam. Przydaje się jednak - nawet dla PEXa te
    > powiedzmy >4-5m to już trochę czekania :) No chyba, że wszędzie masz
    > krócej.

    Adam, wszędzie blisko, prócz kuchni (wanna/prysznic za ścianą, umywalki 3m, kuchnia
    8m) 8m 1litr czyli ok 10sek nim poleci ciepła... W kuchni będzie też zmywarka wiec
    zlew bedzie używana dorażnie...chyba :-)

    NIestety nigdzie u mnie (Tychy, Katowice) nie chcą pożyczać osobom prywatnym....

    Pytałem w hurtowniach czy musi by c zaciskane to mi powiedzieli, ze kiedyś tylko były
    skręcane i nikt nie marudził, że chce zaciskane.
    Szukałem info o tej zaciskarce co podałeś i wiele ludzi narzekało na FM.
    Chwalili tego energotytana - którego pewnie bym potem sprzedał z lekką stratą.

    Poszukam jeszcze.
    Dzięi

  • 23. Data: 2017-11-03 17:11:59
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 3 listopada 2017 15:29:53 UTC+1 użytkownik uciu napisał:

    > NIestety nigdzie u mnie (Tychy, Katowice) nie chcą pożyczać osobom prywatnym....

    Z Tych masz do mnie 60km. Mam też kumpla w Tychach z którym mój brat widzi
    się bardzo często to możemy się jakoś dogadać ;)

    Co do zaciskarki - nawet najtańsza wytrzyma ileśset zacisków bez żadnego
    problemu - ona zaciska tak, że jak robisz to pierwszy raz to pomyślisz,
    że źle zacisnąłeś :) To są dwa bardzo delikatne wgłębienia :) W końcu
    z drugiej strony jest guma (oringi) i to też ma jakąś wytrzymałość ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 24. Data: 2017-11-03 21:36:58
    Od: uciu <a...@g...com>

    Adam dzieki!
    Jak nic nie znajde to bede sie z Toba kontaktowal;-)

    Podawales mi linka ze schematem z cyrkulacja z wykorzystaniem zaworu
    termostatycznego. Te wszystkie skroty ZZ to rozumie ze to zawory zwrotne?
    Musze poszukac o tych zaworach bo wody i tak nie planuje grzac wiecej niz do 50st.
    Wode bedzie grzala PC PW i magazyn bedzie w buforze 300l

    Miłego weekendu
    uciu

  • 25. Data: 2017-11-03 21:57:11
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 3 listopada 2017 21:36:59 UTC+1 użytkownik uciu napisał:
    > Adam dzieki!
    > Jak nic nie znajde to bede sie z Toba kontaktowal;-)

    Spoko :)

    > Podawales mi linka ze schematem z cyrkulacja z wykorzystaniem zaworu
    termostatycznego. Te wszystkie skroty ZZ to rozumie ze to zawory zwrotne?

    Tak. Ta instalacja jest bardzo prosta. I najbardziej optymalna z możliwych,
    bo nie wychładza i nie miesza tak wodą w bojlerze! Przez co temperatura
    wody w bojlerze zachowuje swoją "warstwowość" (na górze gorąco, na dole
    zimno).

    > Musze poszukac o tych zaworach bo wody i tak nie planuje grzac wiecej niz do 50st.
    Wode bedzie grzala PC PW i magazyn bedzie w buforze 300l

    Tzn. w bojlerze 300l?
    Nie planujesz chyba bufora do CO?
    pozdr!

    --
    Adam Sz.

  • 26. Data: 2017-11-04 07:33:25
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu piątek, 3 listopada 2017 21:57:12 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > bo nie wychładza i nie miesza tak wodą w bojlerze! Przez co temperatura
    > wody w bojlerze zachowuje swoją "warstwowość" (na górze gorąco, na dole

    Adam zobacz prosze - przerobiłem schemat na wersję z zaworem:

    https://drive.google.com/open?id=0B4KSrsfTQATIVWNvNX
    NNUDNNNXM

    Nadal jednak waham się nad wersją bez cyrkulacji:

    https://drive.google.com/open?id=0B4KSrsfTQATIWmEwbU
    FuaDRfT28

    By szybciej była ciepła woda w kuchni zmywarkę podłączyłbym pod ciepłą wodę (kiedyś
    tu o tym ktoś pisał) ew zastosowałbym taki bojlerek:
    https://drive.google.com/open?id=0B4KSrsfTQATIWWZOSE
    lac2piWmc

    Miłego dnia
    uciu