  • 1. Data: 2010-04-01 15:32:57
    Temat: Sprawdzenie różnicówki
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W jaki inny sposób niż naciśnięcie przycisku można sprawdzić różnicówkę?
    Myślałem o podłączeniu jakiegoś kawałka mięsa, np szynki itp, ale czy
    takie coś wystarczy?
    Nieco głupie pytanie, ale łapać ręką nie mam zamiaru.

  • 2. Data: 2010-04-01 15:36:49
    Temat: Re: Sprawdzenie różnicówki
    Od: "TERRANova" <t...@j...eu>

    Podlaczyc dowolny odbiornik o jak najmniejszej mocy bezposredni przy
    roznicowce z tym ze jeden kabel na "wejsciu" a drugi na "wyjsciu"
    roznicowki. Jak jest sprawna to zadziala bo suma pradow nie bedziesie
    zgadzala.

  • 3. Data: 2010-04-01 15:48:49
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

> [...]
    >coś wystarczy?
    > Nieco głupie pytanie, ale łapać ręką nie mam zamiaru.

    1. Opornik 7,5k Ohm między fazę na wyjściu a PE
    2. Jakiś odbiornik pradu miedzy fazę na wyjściu a PE
    3. zwierasz na wyjściu roznicówki PE i N oraz podłaczasz jakiś odbiornik
    4. mięso? jak surowy karczek to możesz potestować, byles nie trzymał go w
    łapach i nie podłaczał pomiędzy N i L za róznicówką, bo jak pewnie wiesz
    (albo nie) róznicówka wywali jak róznica prądu wpływającego i wypływającego
    będzie różna. Jak złapisz za faze to wybije. Ale jak się odizolujesz od
    podłoża i złapiesz jednocześnie za L i N to się usmażysz.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2010-04-01 16:17:57
    Od: "emarcin" <e...@p...com>

    > 1. Opornik 7,5k Ohm między fazę na wyjściu a PE
    > Irokez

    Podawaj pełne dane - także moc opornika - bo kurna będzie dym,
    a nie test różnicówki.

    Pozdrawiam emarcin

  • 5. Data: 2010-04-01 16:28:15
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "emarcin" <e...@p...com> napisał w wiadomości

    > Podawaj pełne dane - także moc opornika - bo kurna będzie dym,
    > a nie test różnicówki.

    Z prawa łoma wydzieli sie 7W
    Ale mi opornik 0.1W nie zdążył sie nawet podgrzać.
    Chyba że będzie padnieta różnicówka to wtedy będzie dym z opornika :)

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2010-04-03 18:51:31
    Od: "Piotrek" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "emarcin" <e...@p...com> napisał w wiadomości

    > Podawaj pełne dane - także moc opornika - bo kurna będzie dym,
    > a nie test różnicówki.

    Pomyśl przez jaki czas jaki prąd będzie płynął. Przy prawidłowej różnicówce
    nie ma szans na smażenie.
    Ale do końca nie rozumiem, czemu przycisk Ci nie wystarcza ?

    Piotrek

  • 7. Data: 2010-04-03 22:13:33
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-04-03 20:51, Piotrek pisze:
    > Użytkownik "emarcin" <e...@p...com> napisał w wiadomości

    > Pomyśl przez jaki czas jaki prąd będzie płynął. Przy prawidłowej
    > różnicówce nie ma szans na smażenie.
    > Ale do końca nie rozumiem, czemu przycisk Ci nie wystarcza ?
    Zwłaszcza że przycisk nic innego nie robi jak właśnie podłącza taki
    rezystor jako obejście różnicówki, inaczej mówiąc - (sztucznie)
    wprowadza różnicę prądów płynących przez różnicówkę (która musi wtedy
    zadziałać)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 8. Data: 2010-05-17 06:26:41
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

> [...]
    >coś wystarczy?
    > Nieco głupie pytanie, ale łapać ręką nie mam zamiaru.

    1. Obciążyć jakimkolwiek odbiornikiem sprawdzaną fazę. Zwarcie przy braku
    obciążenia nie rozłączy różnicówki.
    2. Zewrzeć przewód neutralny i zerowy gdzieś na końcu instalacji np
    śrubokrętem.

    W ten sposób sprawdzisz też poprawność instalacji PE.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/