  • Data: 2019-03-14 15:12:14
    Temat: Re: Sterowanie przepływem w podłogówce
    Od: quent <x...@x...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 14.03.2019 12:25, Marek wrote:
    > Z opisów takich siłowników wynika, że one umieją tylko w pełni otworzyć
    > lub zamknąć. A przecież przy regulacji temperatury konieczne będzie
    > płynna regulacja  przepływu  więc jak to ma działać?

    Ma to być zaprojektowane i działać bez sterowników na pętlach.
    W ogóle tylko pogodówka powinna sterować instalacją a Ty co najwyżej
    robisz korektę krzywej grzania w sterowniku na kotle.
    Przepływy w pętlach można ewentualnie podregulować na rotametrach,
    najlepiej magnetycznych bo te tradycyjne zachodzą syfem i po latach
    słabo wskazują.

    Mam tak od 6 sezonów i kwestia ogrzewania domu w ogóle mnie nie zajmuje,
    poza ewentualnym przeglądem kotła co jakiś czas.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info