    From: Kazimierz Debski <k...@o...eu>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Styropian na ściany - czy warto to robić?
    Date: Sat, 23 Oct 2010 21:22:01 +0200

    > 30-35 tys to jak zrozumialem koszt calego ocieplenia + tynkow, czyli
    > elewacja na gotowo.
    Dokładnie. To była cena elewacji na gotowo.

    > Bez ocieplenia - 12-15 tys pln (sam tynk + farba).
    Plus murarz, pomocnicy, rusztowania, piasek i cement :-)

    > Czyli jak rozumiem za ocieplenie wyda 15 - 23 tys pln wiecej niz za
    > samo tynkowanie :)
    Dokładnie tak.

    > IMHO drogawo, albo poprostu ma duzy dom.
    Duży to dom nie jest. To jest tzw. kostka gierkowska ale z dachem
    dwuspadowym. W sumie powierzchnia elewacji wynosi jakieś... 400 m2
    Powierzchnia użytkowa wg dokumentów wynosi 110 m2. Wtedy to był max, na
    jaki można było dostać pozwolenie.
    Ale jak ta powierzchnia była liczona to nie mam pojęcia. Suterena się
    nie liczyła bo to podziemna kondygnacja. Jednak u mnie ponoć jedno
    pomieszczenie (~15 m2) zaliczyli bo wyszło wyszło równo z gruntem ze
    względu na spadek terenu. Wyżej dwie identyczne kondygnacje po ~49 m2 i
    do tego klatka schodowa. Na to wszystko strych.

    Podsumowując, mam w suterenie: kotłownię, magazyn (był garaż ale przy
    długości 3,9 m niewiele wejdzie) i "brudną" kuchnia. Na 2 kondygnacjach
    mieszkalnych mam: 5 pokoi, kuchnię i 2 łazienki A na tym wszystkim strych.

    Dom strasznie wysoki ale co zrobić. Powierzchnia jego zabudowy to 86 m2.
    Mogłem częściowo rozebrać piętro i zrobić z niego poddasze mieszkalne.
    Ale powierzchnia tego byłaby mizerna. Odliczając po 1 metrze szerokości
    na skosy wyszłoby ~35 m2 powierzchni. Bez sensu. W suterenie też nie mam
    ochoty mieszkać, choć u mnie na wsi wielu tak mieszka, zwłaszcza latem.
    Wyżej wychodzą tylko na noc.

    Koszt systemu do ocieplenia mam właśnie z Kabe. Fajnie mi się maluje ich
    farbami, więc zapytałem, nie wiedząc, że to full wypas. Styropianu w
    planie jest 12 cm, więc wychodzi że potrzeba 48 m3.

    Kazek