  • 11. Data: 2010-02-16 12:45:37
    Temat: Re: System alarmowy dla domku - kilka pytan
    Od: XXX <x...@x...xx>

    Amir pisze:

    > czy mozesz opisać na jakiej zasadzie działa to załaczanie np światła? pompy
    > czy do czego można wykorzystać
    > jak kable pociągnać?

    od centralki biegnie sobie zwykła najtańsza skrętka 4x2p (akurat taką
    miałem za free) kabel biegnie od wlacznika do wlacznika swiatla. jak
    dobrze policzyc to jednym kablem obsluzysz 7 urzadzen dlateo iz jeden
    przewod to wspolny a reszta to sterowanie kazedego przekaznika w puszce
    wlacznika. Aha puszki musza byc jak najglebsze - ja akurat mam 70 mm.
    Jesli chodzi o pompe CWU to centralka ma dla niej dwa sterowania. 1
    wlaczyc rano obieg wody cieplej aby juz w kranie miec odpowiednia
    temperature. 2 zadanie jest reakcja na ktoras z czujek - w moim
    przypadku to jest czujka z kuchnio-jadalni gdyz tam przebywamy
    najczesciej. Natomiast dowolnosc wyboru wyzwolenia dowolna.
    Wazna jedna rzecz. Przy konfiguracji wyzwolen na ruch nalezy w centralce
    ustawic wyjscie na MONO - chodzi o retrygowalnosc czyli odnawianie czasu.
    Dodatkowo centralka steruje ogrzewaniem elektrycznym podlogi w lazience
    tzn akurat wlacza i wylacza o odpowieniej porze.
    Nie wspomne juz o wlaczaniu swiatla tam gdzie sie przechodzi.
    Tu wazne jest dobre ustawienie reakcji czujek na obiekt.
    Przyznam ze juz mi zabraklo wyjsc wiec zastanawiam sie nad modulem
    rozszerzajacym.

    Aha jeszcze wazna rzecz. Centralka dosc dobrze symuluje obecnosc
    domownikow podczas ich wyjazdow. Uwazam ze to jest jej jedna z wiekszych
    zalet.

    > jestem na etapie pradu i ogrzewania i moglbym to jakoś wykorzystac ciągnać w
    > odpowiednie miejsca sobie kable
    >
    > alarm będę dawał integre 64
    >
    > na dzis dzien montowalem tylko ca10, nie było problemu, przyznam się ze nie
    > wiedziałem ze są rozne manilupatory
    > po prosty kupilem 1cld i 2 ledowe i podlaczylem i dziala to.
    >
    > kontraktowny to jest czujka na okno? na jakiej zasadzie działa?

    tak to sa czujki w oknach w drzwiach garazowych oraz wejsciowych. W
    zasadzie wszedzie gdzie otwierane sa jakiekolwiek otwory zewnetrzne.
    Zasada dzialania prosta magnes odchodzi od kontaktronu - obwod przerwany
    i ALARM.
    Kontaktory sa w strefie 2 wiec nie musze myslec o wlaczeniu alarmu na
    noc poniewaz zalatwia to centralka. Aha montowalem je u dolu aby miec
    mozliwosc uzbrojenia alarmu i jednoczesnie uchylenia okna - ale tu sa
    rozne szkoly.

    > pozdrawiam

    mam nadzieje ze mniej wiecej przekazalem wiedze uzycia INTEGRY 64.

    XXX

  • 12. Data: 2010-02-16 13:24:55
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    > od centralki biegnie sobie zwykła najtańsza skrętka 4x2p (akurat taką
    > miałem za free) kabel biegnie od wlacznika do wlacznika swiatla. jak
    > dobrze policzyc to jednym kablem obsluzysz 7 urzadzen dlateo iz jeden

    Bardzo podoba mi się wykorzystanie czujki do zapalenia światła
    w ciemnych przejściach, nie wiedziałem ze tak można

    tylko teraz pytanie jak od światła mam pociągnać kable do źródla 230V?

    bo aby załączyć czujką 230V to do czego mam podłaczyć przewod od światła?
    do centrali? możesz mi to rozjasnic albo jakis schemat?

    chcialem to rozwiazac po prostu montujac w przejściowych pomieszczeniach
    czujke dedykowaną ruchu zmierzchową, ale jak da się wykorzystać do tego
    satel, to byłoby super

> [...]
    > poniewaz zalatwia to centralka. Aha montowalem je u dolu aby miec
    > mozliwosc uzbrojenia alarmu i jednoczesnie uchylenia okna - ale tu sa

    to faktycznie bardzo ciekawe bo w sumie mogę w oknach piwnicy mieć załączone
    cały czas
    czujki jak tam nie otwieram ich wogole

    > mam nadzieje ze mniej wiecej przekazalem wiedze uzycia INTEGRY 64.

    oj tak:)
    dzięki

    pozdrawiam

  • 13. Data: 2010-02-16 14:23:02
    Od: XXX <x...@x...xx>

    Amir pisze:

> [...]
    >
    > bo aby załączyć czujką 230V to do czego mam podłaczyć przewod od światła?
    > do centrali? możesz mi to rozjasnic albo jakis schemat?

    Bardzo prosto.
    Tak czy inaczej robisz wlaczniki swiatla na scianie - przynajmniej tak
    jest u mnie. Jak wspomnialem wczesniej ciagniesz skretke do każdej
    puszki wlacznika swiatla. Dajesz przekaznik 12V ktory jest sterowany z
    wyjscia centralki a centralka bierze sygnal z odpowiedniej czujki. Styki
    przekaznika dzialaja jak wlacznik swiatla - czyli zwieraja dwa przewody
    co w sktuktu zapala swiatlo. Proste.
    Przekaznik nie musi byc jakis potezny tzn aby styki laczeniowe mialy
    mozliwosc zalaczenia napiecia 230VAC przy maksymalnym obiciazeniu 0,5 A
    (dla żarówki 100W).
    Odradzam te eksperymenty z energooszczednymi poniewaz znana bedzie ich
    zywotnosc przy czestym zal/wyl.

> [...]
    > satel, to byłoby super

    > to faktycznie bardzo ciekawe bo w sumie mogę w oknach piwnicy mieć załączone

    nie wiem jak u ciebie to jest rozwiazane ale ja musialem dac dla
    pewnosci dwie czujki do piwnicy tzn jedna w garażu a druga w przejsciu w
    piwnicy.
    Jak chcesz cos wiecej pisz na priv.:
    nonproblemos at wp dot pl

  • 14. Data: 2010-02-17 15:01:24
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    > nie wiem jak u ciebie to jest rozwiazane ale ja musialem dac dla
    > pewnosci dwie czujki do piwnicy tzn jedna w garażu a druga w przejsciu w
> [...]

    Dziękuję serdecznie za podpowiedz
    Troszkę się ociepli przetestuje i w razie pytań poprosze o radę

    pozdrawiam
    Amir