  • 101. Data: 2021-12-15 22:15:06
    Temat: Re: Tablica rozdzielnia do garażu
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 15.12.2021 o 21:46, Janusz pisze:

    > Obrażać? Kpisz czy o drogę pytasz, sam od tego zaczynasz. to raz dwa o
    > czym mam z tobą dyskutowac skoro nie masz pojęcia co piszesz, o to
    > twoja 'perełka'
    > "Przetwornice ładowarek generują masę harmonicznych oraz przepięć,
    > które mogą się przedostawać z garażu do domu i mogą uszkadzać
    > delikatny sprzęt elektroniczny. W tym przypadku ograniczniki przepięć
    > nie pozwalają polecieć tym przepięciom w świat."
    >
    > przecież to są takie wierutne bzdury że aż nie chce mi się o tym
    > dyskutować bo skoro w to wierzysz to nie ma sensu.

    Bzdurą to było to co Twoi rodzice zmajstrowali.

    Jeżeli się nie zgadzasz z tym co napisałem to napisz, że się z tym nie
    zgadzasz i uzasadnij dlaczego się nie zgadzasz, a nie zachowuj się jak
    kutas. Chcesz, aby cię szanowano to szanuj innych.

    Jeżeli chodzi o mnie to jako elektronik wiem jak działają przetwornice
    wszelkiego typu i wiem jakie stwarzają problemy. Zwłaszcza te z
    certyfikatem CE czyli China Export.

  • 102. Data: 2021-12-15 22:17:04
    Od: WS <L...@c...pl>

    środa, 15 grudnia 2021 o 21:51:24 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):

    > Po pierwsze gdyby zaproponował B+C DEHNventil za 1500zł to musiałby
    > dołożyć do interesu, bo sam ochronnik kosztuje więcej.
    >
    > Po drugie czy ktoś kogoś zmusza do zawarcia takiej umowy?

    No właśnie problem w tym, że 99% ludzi nie ma o tym zielonego pojęcia i w normalnych
    warunkach spodziewa się, że dostanie "sensowną" ofertę. Przychodzi "fachura" i mówi
    "trzeba ochronnik" i co maja zrobić? Zgodzić się, bo on ma uprawnienia zawierające
    więcej literek niż LGBT+? ;) Pytać na usenecie? Zwyzywać od złodziei, bo sąsiad
    takiego nie ma, a prąd w kontaktach jest? ;)

    > Jak idziesz do sklepu i zapytasz o chleb, a sprzedawca zaproponuje Ci
    > smaczny i zdrowy, kilogramowy bochenek chleba żytniego na prawdziwym
    > zakwasie za 20zł zamiast dmuchanego pszennego na drożdżach za 4zł to też
    > od razu jest dla Ciebie naciągaczem?

    Musi to jakoś sensownie uzasadnić, bo może sprzedaje chleb z mrożonego chińskiego
    ciasta po 20 PLN ;)

    > Gdyby elektryk wykonał instalację nie uzgadniając wcześniej kosztów z
    > Cavallino, a później domagał się zapłaty wysokiej kwoty to rozumiem, że
    > byłoby to naciągactwem. Ale jeżeli przedstawił ofertę, a Cavallino ma
    > opcję ją przyjąć lub nie to gdzie tu widzisz naciągactwo?

    Wg mnie już w samej ofercie, bo wymagania można spełnić sporo taniej, żeruje na
    niewiedzy klientów....

    > Wybacz, ale taka roszczeniowa postawa cechuje życiowych nieudaczników,
    > którzy nigdy do niczego nie doszli i całe życie zapierdzialają jako
    > etatowe parobki za najniższą krajową. Całe życie uważają, że są
    > oszukiwani i wykorzystywani, a każdy usługodawca chce ich oszukać i okraść.

    Dlaczego roszczeniowa? Raczej realno-zyciowa... Jak dla mnie to level "handlowca",
    który sprzedał na "darmowym" pokazie mojej ciotce (80+) trochę sprzętu AGD na kredyt
    14 kPLN, ;) Kobita całe życie żyła z handlu i pojechała tam po "darmowy" tablet
    twierdząc, że nie bierze kasy, więc niczego nie kupi ;) Jej synowa musiała ja tam
    zawieźć po awanturze, że "wie co robi...", ciotka miała zadzwonić, żeby ją odebrać,
    to firma odwiozła ją taksówką ;) ;)

    Wg Ciebie mogła nie kupować ;)

  • 103. Data: 2021-12-15 22:37:08
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 15 December 2021 at 22:17:05 UTC+1, WS wrote:

> [...]
    zawieźć po awanturze, że "wie co robi...", ciotka miała zadzwonić, żeby ją odebrać,

    lichwa za garnki już jest ścigana karnie

  • 104. Data: 2021-12-15 23:06:58
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 15.12.2021 o 22:17, WS pisze:

> [...]
    złodziei, bo sąsiad takiego nie ma, a prąd w kontaktach jest? ;)

    Znalazł się jeden mądrala na grupie, który twierdził, że elektryk
    powinien powiedzieć nie więcej jak 500zł i to jeszcze robiąc tę
    rozdzielnię na wypasie.

    Szybkie podliczenie:

    Skrzynka rozdzielcza, RCD 3f, nadprądowy 3f 32A, 4 szt. nadprądowych 1f
    16A + jeden 6 lub 10A do oświetlenia, jakiś grzebień do połączenia
    aparatów to już masz ok. 400-450zł

    PE w skrzynce powinno być połączone z uziemieniem - zestaw szpilki,
    złącze, linka 10mm2 razem ok. 200zł

    Jak do tego jeszcze dojdzie jakiś, najtańszy ochronnik - ok. 300zł, a
    jakiś bardziej firmowy 500-800zł

    Masz już co najmniej 900zł

    Robocizna 600zł za montaż skrzynki, podłączenie obwodów + wbicie uziomu
    + wykonanie pomiarów - jak najbardziej uzasadniona.

    Ale to jest tylko moje szacunkowe wyliczenie.

    > Musi to jakoś sensownie uzasadnić, bo może sprzedaje chleb z mrożonego chińskiego
    ciasta po 20 PLN ;)

    Widzisz, szanujący się instalatorzy raczej nie bawią się w zakupy na
    Allego i montaż u klientów najtańszego, chińskiego badziewia, bo w razie
    awarii dołożą do interesu.

    Może kiedyś zaczniesz prowadzić swoją DG, czego Ci życzę to zrozumiesz,
    że bylejakość nie popłaca.

    > Wg mnie już w samej ofercie, bo wymagania można spełnić sporo taniej, żeruje na
    niewiedzy klientów....

    Mam znajomego, który wiele mnie nauczył jeżeli chodzi o usługi. Obecnie
    jest już emerytem.

    Gość był drogim wykonawcą, ale klienci pchali się do niego drzwiami i
    oknami.

    On mi to tłumaczył tak:

    "Jak zrobisz drogo, stosując wysokiej jakości materiały, dokładając
    zabezpieczenia, aby układ był w pełni głupoodporny i bezpieczny to
    klient szybko zapomni, że było drogo, ale będzie cię chwalił, że jest
    super i przyprowadzi ci wielu klientów. Co najważniejsze klientów,
    którzy będą wiedzieli dlaczego chcą tylko ciebie - pomimo, że jesteś drogi"

    "Jak zrobisz tanio, a z powodu taniości będzie się pieprzyć to klient
    szybko zapomni, że było tanio i będzie na tobie wieszał psy i odstraszy
    ci wielu potencjalnych klientów"

    "Klienta, który szuka taniego wykonawcy, należy omijać szerokim łukiem.
    Dupy sobie nim nie zawracać i nie starać się go przekonywać"

> [...]
    zawieźć po awanturze, że "wie co robi...", ciotka miała zadzwonić, żeby ją odebrać,

    Ale jaki to dowód? To są zwykli oszuści i nijak się ma ten przypadek do
    przypadku Cavallino.

  • 105. Data: 2021-12-15 23:24:32
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 15.12.2021 o 23:06, Uzytkownik pisze:

    > Znalazł się jeden mądrala na grupie, który twierdził, że elektryk
    > powinien powiedzieć nie więcej jak 500zł i to jeszcze robiąc tę
> [...]

    https://allegro.pl/oferta/skrzynka-elektryczna-rozdz
    ielnia-natynkowa-3x12-36-11032495407

    70zł

    > RCD 3f,

    https://allegro.pl/oferta/eaton-wylacznik-roznicowo-
    pradowy-4p-40a-ac-194694-11441621846

    100zł

    > nadprądowy 3f 32A,

    https://allegro.pl/oferta/noark-wylacznik-bezpieczni
    k-nadpradowy-3p-c32a-6ka-10410833406

    50zł

    > 4 szt. nadprądowych 1f
    > 16A + jeden 6 lub 10A do oświetlenia,

    https://allegro.pl/oferta/schneider-wylacznik-nadpra
    dowy-bezpiecznik-b16a-1p-11077535482

    50zł (10złx5szt)

    > aparatów to już masz ok. 400-450zł

    70+100+50+50=270 Srogo liczysz, 100% przebitka. Linki masz wyżej i nie
    są to najgorsze/najtańsze.

    Napieraj.
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 106. Data: 2021-12-16 00:13:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 15 grudnia 2021 o 23:07:02 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):

> [...]
    żeby ją odebrać, to firma odwiozła ją taksówką ;) ;)

    > Ale jaki to dowód? To są zwykli oszuści i nijak się ma ten przypadek do
    Ujmij bo masz z czego. Ty nie masz znajomych.

  • 107. Data: 2021-12-16 00:21:20
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 15.12.2021 o 23:24, LordBluzg(R) pisze:

> [...]
    dowy-bezpiecznik-b16a-1p-11077535482

    > 50zł (10złx5szt)

    > 70+100+50+50=270 Srogo liczysz, 100% przebitka. Linki masz wyżej i nie

    Dlaczego tak przepłacać na Allegro? Przecież na Aliexpress będzie dużo
    taniej.

    Weź no jeszcze dolicz koszty przesyłek.

    Poza tym sprzęt "od lasa do sasa", każdy z innej parafii - grzebieniem
    nie połączysz. Trzeba krosować przewodami, a przewody typu linka, a jak
    linka to trzeba zatulejkować - wyjdzie cenowo na jeden ch...., a do tego
    więcej roboty.

    Poza tym, chcesz to se ściągaj towar z Allegro. Prywatnie to może masz
    czas się pierdolić z takim zamówieniem, ale elektryk nie ma na to czasu.
    Pojedzie do hurtowni w której się stale zaopatruje i zrobi zakup od
    ręki. Niestety trochę drożej, bo lokalnie jest drożej.

    Elektrycy nie będą się pierdolić z zakupem wysyłkowym i nie będą się
    ganiać po mieście z kurierami za "damski chuj" robiąc kilkaset
    kilometrów, bo akurat kurier jest pod drzwiami, kiedy elektryk jest w
    pracy kilkadziesiąt kilometrów dalej - 4 różne źródła dostawy, czterech
    kurierów. Wybacz, ale jaki mam mieć interes, aby zaspokoić ego jakiegoś
    palanta, który jakby mógł to by spod siebie zjadł i rozlicza mnie z
    kosztów materiałowych, oglądając ceny na Allegro?

    Wybacz, ale ja nie mam czasu dla takich, a jak ktoś zaczyna mnie tak
    rozliczać to niech sobie znajdzie frajera lub robi samemu.

    Tak, wiem, że są paczkomaty. Niestety o tym wielu sprzedających nie wie,
    a płatności przy odbiorze przerastają jeszcze większą ilość sprzedających.

    Pomijam już fakt, że wskazałeś rozdzielnicę, która nie nadaje się do
    garażu, bo ma IP40

    W garażu to co najmniej IP65 a najlepiej IP68 ze względu na możliwość
    pojawienia się rosy.

  • 108. Data: 2021-12-16 07:34:37
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-12-2021 o 16:52, Uzytkownik pisze:

    > Przestań chłopcze bajki tworzyć.
    >
    > Aby cokolwiek można było pisać o tym czy jest to drogo czy tanio to
    > trzeba wiedzieć czego dotyczy ta kwota - jakiego wyposażenia tej
    > rozdzielnicy.

    Względnie można napisać co w danym przypadku jest w niej faktycznie
    potrzebne i ile mniej więcej kosztuje.
    I na taką odpowiedź liczyłem.

    P.S.
    Dał mi do zastanowienia Wasz tekst o uziomach - to by się naprawdę
    przydało, aczkolwiek nie wiem, czy to można było zaliczyć do kosztów
    rozdzielni...

  • 109. Data: 2021-12-16 07:37:15
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-12-2021 o 23:15, Uzytkownik pisze:

    > Jeżeli chodzi o mnie to jako elektronik wiem jak działają przetwornice
    > wszelkiego typu i wiem jakie stwarzają problemy. Zwłaszcza te z
    > certyfikatem CE czyli China Export.

    A wiesz też, że ładowarka w samochodzie elektrycznym, to część samochodu?

    A to co podłączasz do gniazdka NIE JEST ładowarką, tylko inteligentnym
    interfejsem na gniazdko, którego celem jest praktycznie tylko
    poinformowanie samochodu jaki prąd dostanie?

  • 110. Data: 2021-12-16 07:41:57
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Jak zwał tak zwał, ja do swojego dołożyłem cos co wg producenta nazywa się:
    > "Ładowarka pokładowa trójfazowa (11 kW)" a widziałem też chyba w jakimś
    > cenniku 22kW.

    Ale to już inna bajka, ja akurat mam maksymalne możliwe w danym modelu i
    bez możliwości wyboru (w wyższych wersjach bateryjnych tak jest).