  • 41. Data: 2021-12-14 15:43:27
    Temat: Re: Tablica rozdzielnia do garażu
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 14.12.2021 o 15:27, Janusz pisze:

    > A ja tą cenę wymyśliłem? Myślałem że myśli o kompletnej skrzynce z
    > zawartością i połączeniem,. nie pisał że już coś ma.

    Ale cena skrzynki z zawartością to koszt ok 300zł MAX w tym różnicówka.

    Zatem 1500zł-300zł to 1200zł
    Za co ma zapłacić jeszcze 1200zł?

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 42. Data: 2021-12-14 16:02:39
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-12-2021 o 16:29, Janusz pisze:

    > A co w tej rozdzielni?

    A tego nie wiem, zmroziło mnie na tyle, że zakończyłem rozmowę...

  • 43. Data: 2021-12-14 16:06:15
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-12-2021 o 16:02, a a pisze:

    > Jak się elektryk zgodzi i przyłaczy 35KW w garażu i przejmie na siebie ryzyko szkód
    po pożarze, gdy ubezpieczalnia odmówi wypłaty odszkodowania z ubezpieczenia
    pożarowego , to szukaj takiego kolejne 5 lat

    A skąd wziąłeś 35 kW?

    > Obiekt zostal wybudowany, odebrany i oddany do użytku z istniejącą instalacja
    elektryc zna, która zawarta została opisana w projekcie i tam nie było przyłącza 35
    KW w garażu.

    > A tutaj jest istotna zmiana przeznaczenia garażu na warsztat,
    > czyli nowy obiekt o nowych funkcjach, z nowych przyłączem elektrycznym,
    nieuwzględnionym w projekcie obiektu i zgodzie Taurona

    Jaki znowu warsztat, jaki Tauron, jakie nowe przyłącze?
    Że inny kabel do gniazdek, już ZA przyłączem, i po drodze nowa skrzynka
    rozdzielcza?

  • 44. Data: 2021-12-14 16:08:19
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-12-2021 o 16:21, WS pisze:

    nieuwzględnionym w projekcie obiektu i zgodzie Taurona

    > ze niby co? z garazu na garaz, dla elektryków ;)

    Generalnie to nic się nie zmienia, poza docelowymi przekrojami kabli, w
    małych, na grubsze.
    Plus kilka DODATKOWYCH zabezpieczeń.

    Właśnie po to, żeby było bezpieczniej.

  • 45. Data: 2021-12-14 16:15:06
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 14.12.2021 o 16:08, Cavallino pisze:

    > Generalnie to nic się nie zmienia, poza docelowymi przekrojami kabli, w
    > małych, na grubsze.
    > Plus kilka DODATKOWYCH zabezpieczeń.
    >
    > Właśnie po to, żeby było bezpieczniej.

    Tak tylko dodam, że "stare elektryki" lubią montować metalowe
    szafki/rozdzielnie. Osobiście nie mam zaufania bo mnie kiedyś jebła taka
    szafka u znajomka, bo się kabelek odłączył i dotknął obudowy a PE gdzieś
    się upaliło czy nie kontaktowało a druga sprawa to są drogie i rdzewieją.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 46. Data: 2021-12-14 16:41:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    wtorek, 14 grudnia 2021 o 10:01:00 UTC+1 Cavallino napisał(a):
    > Jaki może być koszt tablicy rozdzielczej w garażu?
    > Elektryk rzucił mi ceną 1500 zł (czyli większą kwotą niż za nowe
    > przyłącze chce) - i zaczynam mieć wątpliwości, czy go dobrze zrozumiałem.
    >
    > Tablica ma być natynkowa i obsłużyć 4 gniazdka 230V 16A, oświetlenie
    > garażu i gniazdo siłowe, powiedzmy że 22 kW.
    > Zasilana ma być osobnym kablem ze skrzynki w płocie.
    >
    > Coś mi się rząd wielkości nie zgadza - albo się nie znam i tyle to
    > kosztuje....
    Rząd wielkości może nie ale tak na bogato to 500zl
    Jednak znając życie w okolicach weekendu pojawi sie tu wpis specjalisty od
    wszystkiego w którym uzasadni on że do montażu takiej skrzynki to konieczne
    uprawnienia z literkami z połowy alfabetu a za 1500zl to tylko Zenek w beretce zrobi

  • 47. Data: 2021-12-14 17:36:30
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-12-14 o 15:43, LordBluzg(R) pisze:

    > Ale cena skrzynki z zawartością to koszt ok 300zł MAX w tym różnicówka.
    >
    > Zatem 1500zł-300zł to 1200zł
    > Za co ma zapłacić jeszcze 1200zł?

    Ni no ok, po prostu nie znałem cen, pamiętałem że z 10 lat temu taka
    kompletna skrzynka połączona tak z 7 stówek kosztowała, ale ona miała
    wszystko, myślałem że tutaj o to samo chodzi + robota elektryka żeby to
    gdzieś podpiąć na gotowo.
    A te gotowe które dałeś maja tylko przewody, trzeba jeszcze
    bezpieczniki, różnicówki i pospinać to do kupy.

    --
    Janusz

  • 48. Data: 2021-12-14 17:43:28
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 14.12.2021 o 17:36, Janusz pisze:

> [...]
    > gdzieś podpiąć na gotowo.
    > A te gotowe które dałeś maja tylko przewody, trzeba jeszcze
    > bezpieczniki, różnicówki i pospinać to do kupy.

    No i jak, skasować 1000zł za 6 kabelków? Przecież to chwila pracy i
    żadna filozofia :> Nie mniej, Cavallino wyraźnie zaznaczył, że nie
    chodzi o montaż. Pytał o cenę rozdzielni z wyposażeniem :> Później się
    dopiero okazało, że nawet rozdzielnia nie ma mieć gniazd, bo gniazda ma.
    Wyszło, że zwykła puszka na bezpieczniki.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 49. Data: 2021-12-14 17:47:07
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 14.12.2021 o 16:41, Kris pisze:
> [...]

    Rząd wielkości? Bez przesady. 15 tys. zł za taką robotę to chyba byłoby
    przegięcie.

    Chyba nie miałeś na myśli 150zł?

> [...]
    uprawnienia z literkami z połowy alfabetu a za 1500zl to tylko Zenek w beretce zrobi

    Cavalino! Ja na Twoim miejscu brał bym takiego fachowca, który Ci to
    zrobi za 500zł na bogato.

    Tylko zapłać dopiero po wykonanej robocie i po sprawdzeniu czy wszystko
    działa jak należy, a materiały załatw samemu to będzie jeszcze taniej,
    bo tacy oszuści-handlarze to próbują skroić klienta. Myślę, że więcej
    jak 50-100zł za samą robotę nie powinien dostać.

    Tylko nie kupuj czasami na FB, bo tam masa oszustów, którzy oszukują
    ludzi handlując przez konta założone na fałszywe dane.

  • 50. Data: 2021-12-14 17:52:41
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2021 o 12:35 a a <m...@g...com> pisze:

    > gniazdo siłowe, powiedzmy że 22 kW.
    >
    > dla 400V to daje 55A

    Dla przyłacza 21kW mam przed licznikiem 3 x 50A, za licznikiem 3 x 32A.

    P = 1.73 x U x I x cos fi = 1.73 x 400 x 32 x 0.94 = 20815W

    TG