  • 91. Data: 2011-05-09 17:27:38
    Temat: Re: UE zadba o wasze przyszłe domy
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik M napisał:
    > Karanie jest nieracjonalne ekonomicznie. Co mi po tym, że gość, który
    > wytłukł mi szybę w samochodzie będzie siedział 5 lat w więzieniu.

    Bo i z tym karaniem coś jest 'nie tak'.
    Jak dla mnie, to karę powinno się wykonywać dopiero po naprawieniu
    szkody wyrządzonej przez winnego - w ramach rozsądku oczywiście :-).

    Wiadomo, że zabitego nikt nie wskrzesi, ale już rozbitą szybę taki żul
    powinien bezwzględnie wstawić, a jak nie ma na szybę, to dać mu łopatę i
    niech kopie taki długi rów, żeby odpracował koszty szyby - płatne po
    rozsądnie niskich stawkach, a jak już ten rów wykopie, to dopiero do
    więzienia, bo szkodę naprawił, ale kary nie odbył :-) i może by
    sprawiedliwość jaka nastała na tym świecie.

    Już widzę jakie rowy misieliby kopać malwersanci finansowi :-DD Terenów
    pod wykopki by nie starczyło.

    pozdr
    Robert G.

  • 92. Data: 2011-05-09 18:16:26
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 08 May 2011 09:43:08 +0200, janusz_kk1 napisał(a):

    > To ci się tylko tak wydaje, normy i wytyczne są po to abyś sobie albo komuś
    > budowaniem swojego domu krzywdy nie zrobił, poza tym dom zrobiony zgodnie z

    Nie, one sa po to, żeby urzędnik miał podkładkę.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 93. Data: 2011-05-09 20:03:52
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-05-09 19:15, quent pisze:

    > Miałem wrażenie, że się do czegoś odniosłeś.

    > To jest właśnie przykład finansowania z podatków celów wspólnych. Na to
    > podatki - jak najbardziej.

    Rozumiem. Czyli są urzędy dobre i są urzędy złe.

    Powiedz więc, jak te dobre urzędy pomogły ci w budowie domu?

    Bo widzisz - ja budowałem prawdziwy dom i mi przepisy i urzędnicy nie
    przeszkadzali. Trzeba było wyciąć drzewa (kilkadziesiąt) to poszedłem do
    gminy i w 3 dni miałem decyzję z natychmiastową wykonalnością.
    Pozwolenie na budowę architekt załatwiał razem z projektem. Dzięki
    przepisom i normom udało mi się zmusić wykonawców do zrobienia kilku
    rzeczy, których inaczej nie chcieliby zrobić (tzn. trudno byłoby mi ich
    przekonać). A tak mówiłem - wie pan, może i tak się powinno robić ale
    wiesz pan - taki przepis i trzeba. Różne rzeczy kombinowali i różne
    argumenty mieli - ale zawsze jak powiedziałem, że to przepis to odpuszczali.

    Natomiast sądem nie miałem ich co straszyć, bo by się tylko popukali w
    głowę i więcej by ich nie było.

    Więc może zdradź mi tajemnicę jak sąd pomógł ci wybudować dom.

    M.

  • 94. Data: 2011-05-09 20:09:41
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-05-05 22:36, niusy.pl pisze:

    > Skąd większe zapotrzebowanie niż dzisiaj ? Te przepisy przecież nie
    > zmuszą ludzi do budowania nowych mieszkań jak mogą mieszkać w starych.

    Skoro "nasi" wspaniali rządzący myślą nad sposobem zmuszenia nas do
    kupowania nowych samochodów przez wprowadzenie stosownie uciążliwych
    opłat za posiadanie starych...

    Żyjemy w jakiejś abstrakcji. Twoja WŁASNOŚĆ jest tylko pozornie Twoja.
    Kilka cudownych przepisów i nie wykluczone, że będziesz chciał się jej
    pozbyć (patrz kataster).

    --
    M.

  • 95. Data: 2011-05-09 20:10:46
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-05-09 22:03, M wrote:
    > Różne rzeczy kombinowali i różne
    > argumenty mieli - ale zawsze jak powiedziałem, że to przepis to
    > odpuszczali.

    Nie rozumiem o co chodzi.
    Ty płacisz, Ty wymagasz.

    ?

  • 96. Data: 2011-05-09 20:16:04
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 09-05-2011 o 15:16:35 quent <x...@x...com> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" napisał w wiadomości grup
    >
    > Moje ryzyko, sam je oceniam i np. nie ubezpieczam się od wielu innych
    > absurdalnych rzeczy.
    Nie, nie tylko twoje, potem my jako państwo płacimy za twój pobyt w
    szpitalu.
    A że żadne państwo na świecie nie lubi być dojone za frajer to narzuca
    wymagania aby dom posiadał minimum bezpieczeństwa.
    To jest podobnie jak w tym wątku z anteną sat i elewacją, wspólnota
    generalnie nie pozwala na niszczenie elewacji.

    > Normy muszą być spełnione bo przecież jak to? Przecież przerzucono tony
    > dokumentów, przeczołgano inwestora po urzędach, zszargano mu nerwy
    > decyzjami i straconym czasem!
    > Sam widzisz, że to wszystko psu na budę ;-)
    Napisałem juz że nie przepadam za urzędnikami ale za dużo samowoli też
    nie powinno być. Poczytaj piekielni.pl to zobaczysz jakich mamy obywateli.

    > I to ma być arument, żeby wyciągać pieniądze od tych wszystkich biednych
    > emerytów, żeby opłacić odpowiedniego urzędnika, który tego dopilnuje??
    > No kuźwa! Proszę Cię!!! Nie wstyd Ci? ;-P
    Oczywiście, a co ty będziesz narażał swoją głowę czy twojego dziecka?
    Państwo ma dbać o obywateli oczywiście w miarę możliwoiści i w granicach
    prawa.
    Szczególowe wymagania co do konstrukcji domu mieszczą się w tych
    wymaganiach,
    dzieki temu mogę odwiedzić sąsiada i mieć 99,99999 % pewności ze wyjdę z
    tamtąd
    tak jak wszedłem.

    > I tu jest sedno! Dlaczego od razu wbrew sztuce? Czyżby bez urzędnika
    > sztuka budowlana nie istniała? W USA nie ma ministra kultury, sportu a
    > przecież sa w tym potęgą światową :-)
    Ale o kuturze czy sporcie nie dyskutujemy.
    A co do przepsów budowlanych to byś się zdziwił ale tam mają jeszcze
    bardziej szczególowe jak u nas. Torand by coś więcej powiedział.
    Ale kiedyś podał przykład że np wszystkie kontakty w domu są liczone
    i wpisane do prot odbioru. Jak ci się dom spali a będzie jeden kontakt
    wiecej to nie dostaniesz odszkodowania. Widziałeś gdzieś u nas taki
    odbiór?

    > Nie wnikam, jeśli ktoś chce mieć dom w kształcie kupy to mnie NIC do
    > tego. Zupełnie.
    A mnie obchodzi, bo oprócz ochrony przyrody jest cos takiego jak ochrona
    krajobrazu i chciałbym aby on był ładny i zrównoważony architektonicznie
    bez takich 'perełek'.

    Amen.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 97. Data: 2011-05-09 20:17:09
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    plonk padalcu
    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 98. Data: 2011-05-09 20:40:05
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-05-09 22:16, janusz_kk1 wrote:
    > Nie, nie tylko twoje, potem my jako państwo płacimy za twój pobyt w
    > szpitalu.

    Trzeba znieść przymus ubezpieczen. Myślałem, że nie muszę tego pisać.

    > Państwo ma dbać o obywateli oczywiście w miarę możliwoiści i w granicach
    > prawa.

    Zbyt ogólne stwierdzenie. Zgadzam się ale ważna jest ta granica właśnie
    do której państwo ingeruje...

> [...]
    > wymaganiach,
    > dzieki temu mogę odwiedzić sąsiada i mieć 99,99999 % pewności ze wyjdę z

    Jasne. Bez urzędnika ludzie zatracą instynkt samozachowawczy.
    To jest dla mnie nie do pojęcia. Sorry.

> [...]
    > i wpisane do prot odbioru. Jak ci się dom spali a będzie jeden kontakt
    > wiecej to nie dostaniesz odszkodowania. Widziałeś gdzieś u nas taki

    Poczekaj bo mieszasz prywatne ubezpieczenia z podatkami.

    > A mnie obchodzi, bo oprócz ochrony przyrody jest cos takiego jak ochrona
    > krajobrazu i chciałbym aby on był ładny i zrównoważony architektonicznie
    > bez takich 'perełek'.

    O gustach się nie dyskutuje.
    Nie wypada.
    Nie wypada komuś sugerować co ma mu się podobać bo nie to jest ładne co
    jest ładne a to co się komu podoba.

    Pozdro!

  • 99. Data: 2011-05-09 21:11:10
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-05-09 22:10, quent pisze:

    > Nie rozumiem o co chodzi.
    > Ty płacisz, Ty wymagasz.

    ROTFL. O czym ty piszesz człowieku. Byłeś kiedyś na budowie domu?
    Nie wszystko uda ci się wpisać w umowę - dużo rzeczy jest
    niedopowiedzianych.

    > ?

    Wskazałeś na sąd jako bardzo użyteczny urząd podczas budowy domu.
    Używałeś? Jak? Jak ci pomógł?

    M.

  • 100. Data: 2011-05-09 21:14:56
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-05-09 22:40, quent pisze:

    > Zbyt ogólne stwierdzenie. Zgadzam się ale ważna jest ta granica właśnie
    > do której państwo ingeruje...

    Krótki test twojej granicy ingerencji:
    Czy uważasz, że właściciel drogi może pobierać dowolnie wysoką opłatę za
    przejazd tą drogą?

    M.