  • 101. Data: 2011-05-09 21:47:15
    Temat: Re: UE zadba o wasze przyszłe domy
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-05-09 23:11, M wrote:
    > ROTFL. O czym ty piszesz człowieku. Byłeś kiedyś na budowie domu?
    > Nie wszystko uda ci się wpisać w umowę - dużo rzeczy jest
    > niedopowiedzianych.

    Ale o co chodzi - KONKRETNIE?

    > Wskazałeś na sąd jako bardzo użyteczny urząd podczas budowy domu.
    > Używałeś? Jak? Jak ci pomógł?

    Pomyliłeś mnie z kimś chyba.
    Czytaj uważnie, nie nadinterpretuj

  • 102. Data: 2011-05-10 05:24:02
    Od: "Adam L." <n...@d...pl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
    > W dniu 2011-05-09 19:15, quent pisze:
    >
    > Powiedz więc, jak te dobre urzędy pomogły ci w budowie domu?
    >
    > Bo widzisz - ja budowałem prawdziwy dom i mi przepisy i urzędnicy nie
    > przeszkadzali. Trzeba było wyciąć drzewa (kilkadziesiąt) to poszedłem do
    > gminy i w 3 dni miałem decyzję z natychmiastową wykonalnością.
    Typowe myślenie niewolnicze socjalisty.
    Ja się po prostu pytam dlaczego urzędas z gminy ma prawo decycować o moich
    drzewach.

    > Pozwolenie na budowę
    Co urzędas ma do terenu mojej posesji. Chcę coś sobie wybudowć to buduje i
    g... do tego urzędasom.

    > architekt załatwiał razem z projektem. Dzięki
    > przepisom i normom udało mi się zmusić wykonawców do zrobienia kilku
    > rzeczy, których inaczej nie chcieliby zrobić (tzn. trudno byłoby mi ich
    > przekonać).
    Ty płacisz wykonawcy i ty wymagasz.

    > A tak mówiłem - wie pan, może i tak się powinno robić ale
    > wiesz pan - taki przepis i trzeba. Różne rzeczy kombinowali i różne
    > argumenty mieli - ale zawsze jak powiedziałem, że to przepis to
    odpuszczali.

    > Natomiast sądem nie miałem ich co straszyć, bo by się tylko popukali w
    > głowę i więcej by ich nie było.
    >
    > Więc może zdradź mi tajemnicę jak sąd pomógł ci wybudować dom.
    >
    > M.

    Adam

  • 103. Data: 2011-05-10 05:58:29
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "M" napisał w wiadomości grup
    > Krótki test twojej granicy ingerencji:
    > Czy uważasz, że właściciel drogi może pobierać dowolnie wysoką opłatę za
    > przejazd tą drogą?

    Dziwne pytanie.
    Jeśli jest jego to w czym problem?

  • 104. Data: 2011-05-10 06:29:09
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl>

    > Użytkownik "janusz_kk1" napisał w wiadomości grup
    >
    > Moje ryzyko, sam je oceniam i np. nie ubezpieczam się od wielu innych
    > absurdalnych rzeczy.
    Nie, nie tylko twoje, potem my jako państwo płacimy za twój pobyt w
    szpitalu.
    --
    Nonsens. Płaci obowiązkowe ubezpieczenie by się mógł leczyć.

    A że żadne państwo na świecie nie lubi być dojone za frajer to narzuca
    wymagania aby dom posiadał minimum bezpieczeństwa.
    --
    Tak w ogóle państwo to my. Jak Ty jesteś głupi i twój kolega jest głupi i
    ... kolega kolegi jest głupi to państwo jest głupie. Wystarczy jednak trochę

    To jest podobnie jak w tym wątku z anteną sat i elewacją, wspólnota
    generalnie nie pozwala na niszczenie elewacji.
    --
    Się zebrali w tym celu to pilnują. A my się nie zebraliśmy w tym celu, więc
    nie wiem czemu mielibyśmy pilnować czy sąsiad ma ocieplony budynek.

    > I to ma być arument, żeby wyciągać pieniądze od tych wszystkich biednych
    > emerytów, żeby opłacić odpowiedniego urzędnika, który tego dopilnuje?? No
    > kuźwa! Proszę Cię!!! Nie wstyd Ci? ;-P
    Oczywiście, a co ty będziesz narażał swoją głowę czy twojego dziecka?
    Państwo ma dbać o obywateli oczywiście w miarę możliwoiści i w granicach
    prawa.
    Szczególowe wymagania co do konstrukcji domu mieszczą się w tych
    wymaganiach,
    dzieki temu mogę odwiedzić sąsiada i mieć 99,99999 % pewności ze wyjdę z
    tamtąd
    tak jak wszedłem.
    --
    Znaczy wspólne mieszkanie macie z sąsiadem ??? Chyba jak sąsiad ma
    mieszkanie to nie Ty, Ty tylko w wizytę przychodzisz lub nie przychodzisz

    > Nie wnikam, jeśli ktoś chce mieć dom w kształcie kupy to mnie NIC do
    > tego. Zupełnie.
    A mnie obchodzi, bo oprócz ochrony przyrody jest cos takiego jak ochrona
    krajobrazu i chciałbym aby on był ładny i zrównoważony architektonicznie
    bez takich 'perełek'.
    --
    To za to zapłać sąsiadowi, może się zgodzi wybudować dom zgodnie z twoim
    projektem.

    > Jego prawo powinno być chronione do momentu, w którym zaczyna ewidentnie
    > zachodzić na moje a od tego powinny być sądy.

    No to nie zachodzi, Ty po prostu nie masz niczego lepszego do roboty.

  • 105. Data: 2011-05-10 06:32:46
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl>

    > Krótki test twojej granicy ingerencji:
    > Czy uważasz, że właściciel drogi może pobierać dowolnie wysoką opłatę za
    > przejazd tą drogą?

    To oczywiste.

  • 106. Data: 2011-05-10 08:07:31
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik quent napisał:

    > To jest właśnie przykład finansowania z podatków celów wspólnych. Na to
    > podatki - jak najbardziej.
    > Są też inne, jak policja, wojsko....
    > No i są te kompletnie zbędne jak ministerstwo edukacji, kultury, sportu...

    I śmiesznie i straszno trochę. Wybacz ale akurat jeśli chodzi o edukację
    i kulturę to uważam to za bardziej potrzebne niż wojsko.
    Niestety edukacji poziomu podstawowego nie da się skomercjalizować jak
    również kultury, sztuki itp. Ale by odwołać się do twoich pieniędzy
    przykład. Istnieją domy kultury, ośrodki kultury, które skupiają młodych
    ludzi. Nie mają szans na egzystencję z działalności zarobkowej, ale
    pomyśl czy nie lepiej zorganizować łodym ludziom czas by malowali,
    fotografowali, nagrywali muzykę niż stali pod blokiem, ładowali wina,
    narkotyki, niszczyli ławki, samochody, czy czasem komuś dali w łeb ot
    tak z nudów. Mnie się wydaje właśnie, że taka edukacja jest tańsza niż
    późniejsze naprawianie szkód, budowanie więzień dla młodych bandytów.

    pozdrawiam

    rafał

  • 107. Data: 2011-05-10 08:19:29
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "rrr" napisał w wiadomości grup
    > Wybacz ale akurat jeśli chodzi o edukację i kulturę to uważam to za
    > bardziej potrzebne niż wojsko.

    Nie neguje, że potrzebne ale państwo nie powinno się tym zajmować.
    Ale to już z tematem wątku nie ma nic wspólnego. Niepotrzebnie w ogóle o tym
    pisałem.

    > Niestety edukacji poziomu podstawowego nie da się skomercjalizować jak
    > również kultury, sztuki itp.

    Największy rozkwit kultury i sztuki był w czasach gdy nikt nie myślał w
    ogóle o czymś takim jak ministerstwo kultury i sztuki.
    Odnośnie do edukacji - gdyby Harward przenieść dziś do Polski to na drugi
    dzień musiałby zostać zamknięty bo nie spełnia norm jakie stawia Minister
    szkołom wyższym (cyt. Rybiński) :-DDD

    > czy nie lepiej zorganizować łodym ludziom czas by malowali, fotografowali,
    > nagrywali muzykę niż stali pod blokiem, ładowali wina, narkotyki,
    > niszczyli ławki, samochody, czy czasem komuś dali w łeb ot tak z nudów.

    Dziś domów kultury, świetlic wiejskich itp. cała masa. Rozumiem, że w
    związku z tym nie ma dziś takich co stoją pod blokiem, ładują wina,
    narkotyki, niszczą ławki, samochody lub czasem komuś dają w łeb. :-P

    > Mnie się wydaje właśnie, że taka edukacja jest tańsza niż późniejsze
    > naprawianie szkód, budowanie więzień dla młodych bandytów.

    To zdanie jest dla mnie kompletnie niezrozumiałe.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 108. Data: 2011-05-10 08:53:42
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik quent napisał:
> [...]
    >
    > Największy rozkwit kultury i sztuki był w czasach gdy nikt nie myślał w
    > ogóle o czymś takim jak ministerstwo kultury i sztuki.

    Sztuka i kultura rozwija się cały czas - ale by to stwierdzić trzeba się
    nistety samemu tym zainteresować. Ciężko autorytarnie stwierdzić kiedy
    sztuka rozwijała się najbardziej i jaka to sztuka.

    > Odnośnie do edukacji - gdyby Harward przenieść dziś do Polski to na
    > drugi dzień musiałby zostać zamknięty bo nie spełnia norm jakie stawia
    > Minister szkołom wyższym (cyt. Rybiński) :-DDD

    Odnośnie edukacji pisałem o edukacji wczesnoszkolnej. Edukacja na
    poziomie uniwersyteckim, szczególnie w USA ma przynieść konkretne
    profity. Choć nie wiem czy wiesz ale już PhD robisz w USA za darmo.

    > Dziś domów kultury, świetlic wiejskich itp. cała masa. Rozumiem, że w
    > związku z tym nie ma dziś takich co stoją pod blokiem, ładują wina,
    > narkotyki, niszczą ławki, samochody lub czasem komuś dają w łeb. :-P

    Demagogia, upraszczanie czy zbyt skomplikowane ? Edukacja kulturalna,
    sztuka, organizacja wolnego czasu nigdy nie zlikwiduje problemu, ma go
    tylko zmniejszyć - trudno zrozumieć ?
    Dziś domów kultury, wiejskich świetlic coraz mniej.

    Idąc tym tropem należy zlikwidować szpitale, bo przecież nie powinno być
    już chorych.

    > To zdanie jest dla mnie kompletnie niezrozumiałe.

    Hint: profilaktyka. Jeśli zorganizujesz dziecku czas w sposób dla niego
    atrakcyjny i w czasie tym zdołasz wykształcić w nim wrażliwość, empatię,
    brzydko mówiąc również socjalizację to w ogólnym rachunku koszty
    poniesione przez społeczeństwo są niższe nisz koszt utrzymywania
    darmozjada, czy bandyty.

    pozdrawiam
    rafał

  • 109. Data: 2011-05-10 09:24:41
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "rrr" napisał w wiadomości grup
    > Sztuka i kultura rozwija się cały czas - ale by to stwierdzić trzeba się
    > nistety samemu tym zainteresować. Ciężko autorytarnie stwierdzić kiedy
    > sztuka rozwijała się najbardziej i jaka to sztuka.

    Sztuka nie potrzebuje urzędnika by się rozwijać - taki był sens mojej
    wypowiedzi.
    Poza tym ważne jest też to, że dziś zmusza się ludzi biednych do płacenia na
    to aby był tańszy bilet do Opery!

    > Odnośnie edukacji pisałem o edukacji wczesnoszkolnej.

    Do edukacji wszelkiej potrzebny jest nauczyciel, uczeń i klasa.
    Minister jest zbędny.

    > Choć nie wiem czy wiesz ale już PhD robisz w USA za darmo.

    Tak w USA kwitnie soc.
    Jest już niestety niewiele demokratycznych miejsc na świecie w których soc.
    się nie rozwija.
    Marks kiedyś pisał, że w demokracji zawsze w końcu zwycięży soc.

    > Edukacja kulturalna, sztuka, organizacja wolnego czasu nigdy nie
    > zlikwiduje problemu, ma go tylko zmniejszyć - trudno zrozumieć ?

    Ale ja nie chcę płacić na organizację czyjegoś wolnego czasu, edukacji,
    nauki śpiewu, rachowania itp.
    Czy tak trudno to zrozumieć?
    Zresztą o czym my w ogóle mówimy. Żeby jeszcze chodziło jedynie tylko o
    płacenie podatków. Tu chodzi o to, że rodzić nie ma wpływu na to czego będą
    uczyć się jego dzieci. To jest po prostu skandal. Wszystko stoi na głowie.

    > Idąc tym tropem należy zlikwidować szpitale, bo przecież nie powinno być
    > już chorych.

    Powinno się zlikwidować ministerstwo zdrowia a nie szpitale.

> [...]
    > brzydko mówiąc również socjalizację to w ogólnym rachunku koszty
    > poniesione przez społeczeństwo są niższe nisz koszt utrzymywania

    Hint: Chodzi o sposób finansowania. To jest ciągle ten sam problem.
    Finansowanie przez pośrednika jest zawsze droższe JEDNOCZEŚNIE wszelkie
    usługi opłacane z przymusowego ubezpieczenia są ZAWSZE dużo droższe, niż te
    same usługi na uwolnionym rynku.

    Niedawno był tu podobny wątek w którym oftopicznie zostało już chyba na ten
    temat wszystko napisane. Dlatego dla mnie EOT przynajmniej jeśli chodzi o
    rzeczy nie związane z prawem budowlanym w kontekście filozofii UE.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 110. Data: 2011-05-10 10:22:57
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik quent napisał:
> [...]
    > płacenie podatków. Tu chodzi o to, że rodzić nie ma wpływu na to czego
    > będą uczyć się jego dzieci. To jest po prostu skandal. Wszystko stoi na

    Oczywiście niech Osamy, Leniny, Maccarthyści wychowują swoje dzieci w
    duchu miłości bliźniego. Jak rodzice wpływają na kształt treści
    nauczania, to potem 17 mają dramat bo przecież od tyłu się nie zachodzi,
    lub nie wierzą w dinozaury bo przecież w Biblii ich nie ma.

> [...]
    > ten temat wszystko napisane. Dlatego dla mnie EOT przynajmniej jeśli
    > chodzi o rzeczy nie związane z prawem budowlanym w kontekście filozofii UE.

    Ostatnie słowo z mojej strony. Poza I rokiem studiów ekonomicznych nie
    istnieje coś takiego jak wolny rynek, a tym bardziej wolna konkurencja.
    Czyżbyś nie wiedział, ze każda organizacja dąży do monopolu ? Wtedy bez
    deregulacji jest dopiero przesrane. Ale rzeczywiście EOT i życzenia
    dobrej pogody do budowania

    rafał