  • 111. Data: 2011-05-10 10:41:03
    Temat: Re: UE zadba o wasze przyszłe domy
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "rrr" napisał w wiadomości grup
    > Czyżbyś nie wiedział, ze każda organizacja dąży do monopolu ?

    Dzisiaj monopol na tworzenie monopoli ma państwo.
    Ale może bardziej powinniśmy mówić o oligopolu.
    Jest różnica między oligopolem socjalistycznym a wolnorynkowym: oligopol
    socjalistyczny ma za sobą prawo oraz państwowy aparat przymusu i represji.
    oligopol wolnorynkowy - jeśli w ogóle powstanie - ma tylko siebie. i przez
    cały czas czuje na karku "oddech wolnego rynku". jeśli oligopol będzie rżnął
    konsumentów, dyktując zaporowe ceny na swoje usługi, to musi jednocześnie
    wiedzieć, że taka sytuacja nie potrwa wiecznie - za kilka lat pojawi się
    usługodawca, dostarczający, dajmy na to, energie, po cenie znacznie niższej
    od owego oligopolu. Pokusa wyłamania się z takiego "układu" jest ogromna.
    ewentualne zyski również.
    Taki cytat...

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 112. Data: 2011-05-10 18:29:24
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 10 May 2011 10:07:31 +0200, rrr napisał(a):

    > Niestety edukacji poziomu podstawowego nie da się skomercjalizować jak
    > również kultury, sztuki itp. Ale by odwołać się do twoich pieniędzy

    Cholera, naprawdę? Wyjaśnij mi może, jakim cudem działały szkoły kiedy nie
    było ministerstw?

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 113. Data: 2011-05-10 18:32:27
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-05-10 07:58, quent pisze:
    > Użytkownik "M" napisał w wiadomości grup
    >
    > Dziwne pytanie.
    > Jeśli jest jego to w czym problem?

    W tym, że większości się nie podobają opłaty za wjazd do centrum miast,
    opłaty za parkowanie są ograniczane, opłaty za autostrady, mamy darmowe
    mosty, etc.

    M.

  • 114. Data: 2011-05-10 19:09:34
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-05-10 10:19, quent pisze:
    > Użytkownik "rrr" napisał w wiadomości grup
    >
    > Nie neguje, że potrzebne ale państwo nie powinno się tym zajmować.
    > Ale to już z tematem wątku nie ma nic wspólnego. Niepotrzebnie w ogóle o
    > tym pisałem.

    Niepotrzebnie pisałeś o tym, że są rzeczy, które są ważne dla innych i
    nieważne dla ciebie. Ty byś skasował finansowanie z podatków kulturę i
    sztukę a inne osoby inne rzeczy.

    > Największy rozkwit kultury i sztuki był w czasach gdy nikt nie myślał w
    > ogóle o czymś takim jak ministerstwo kultury i sztuki.

    Nikt nie myślał wtedy także o ideach by nic nie robić.

    > Odnośnie do edukacji - gdyby Harward przenieść dziś do Polski to na
    > drugi dzień musiałby zostać zamknięty bo nie spełnia norm jakie stawia
    > Minister szkołom wyższym (cyt. Rybiński) :-DDD

    W każdym kraju są regulacje i w każdym są inne. Dlatego stwierdzenie, że
    są one różne nie jest niczym odkrywczym.

    M.

  • 115. Data: 2011-05-10 19:15:43
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 09-05-2011 o 22:40:05 quent <x...@x...com> napisał(a):

    > Trzeba znieść przymus ubezpieczen. Myślałem, że nie muszę tego pisać.
    Jakbyś nie wiedział to ci powiem, szpitale są dotowane z naszych
    pieniedzy/podatków
    i to z ubezp nie ma nic wspólnego.

    > Zbyt ogólne stwierdzenie. Zgadzam się ale ważna jest ta granica właśnie
    > do której państwo ingeruje...
    No i to robi czy się komuś podoba czy nie, u nas i tak tak inerencja
    nie jest duża, jak już przywoływałeś stany to tam jak stracisz pracę
    a dowie się o tym odpowiedni urząd to ci dzici zabiorą bo nie zapewnisz
    im odpowiedniego poziomu życia, u nas na razie jeszcze tego nie robią.

    > Jasne. Bez urzędnika ludzie zatracą instynkt samozachowawczy.
    > To jest dla mnie nie do pojęcia. Sorry.
    A o nagrodzie Darvina słyszałeś? nie to sobie poczytaj.
    Zdziwisz się wierząc w ludzki instynkt samozachowawczy.

    > Poczekaj bo mieszasz prywatne ubezpieczenia z podatkami.
    A gdzie pisałem o podatkach? podaję przykład bardziej rygorystycznego
    przestrzegania przepisów budowlanych i konsekwencji z nieprzestrzegania
    ich.

    > O gustach się nie dyskutuje.
    Ale ja nie dyskutuję o gustach tylko o ładzie architektonicznym.

    > Nie wypada.
    > Nie wypada komuś sugerować co ma mu się podobać bo nie to jest ładne co
    > jest ładne a to co się komu podoba.
    Też w środku domu robi jak chce, ale dom na zewnątrz stoi w jakimś
    otoczeniu i dobrze jest jezeli nie psuje tego otoczenia.
    W takiej np Francji merostwo bardzo szczegółowo okresla jak ma wyglądać
    dom na zewn, jaki dach, ściany, kolor, kształt, odległości. I jest to
    później surowo egzekwowane, i dlatego wieś czy miasteczka francuskie
    są piękne.

    > Pozdro!

    Pozdr
    JanuszK

  • 116. Data: 2011-05-10 19:19:46
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-05-10 12:41, quent pisze:
> [...]
    > socjalistyczny ma za sobą prawo oraz państwowy aparat przymusu i
    > represji. oligopol wolnorynkowy - jeśli w ogóle powstanie - ma tylko

    Naiwniak. Monopole i oligopole tworzą nowe prawo. Przykład: monopol
    zawodów prawniczych (Konstytucja), monopol wydawców i agencji zbiorowego
    zarządzania prawami autorskimi (ustawa o prawie autorskim i prawach
    pokrewnych), operatorzy telekomunikacyjni, itd. itp.

    A oligopole tzw. wolnorynkowe nie istnieją -> zamieniają się w te tzw.
    socjalistyczne.

    > i przez cały czas czuje na karku "oddech wolnego rynku". jeśli

    Prawnicy to już 20 lat czują ten oddech. Ja wiem, że minie jeszcze 50 i
    może coś się zmieni. Tylko ja nie mam wolnych 50 lat na czekanie.

    > oligopol będzie rżnął konsumentów, dyktując zaporowe ceny na swoje
    > usługi, to musi jednocześnie wiedzieć, że taka sytuacja nie potrwa
    > wiecznie

    Wiecznie to zapewne nie. A ile to jest wiecznie? 20 lat? 50 lat?
    A może 100 lat to dla ciebie wieczność? A 1000 lat to wieczność?

    >- za kilka lat pojawi się usługodawca, dostarczający, dajmy na

    ROTFL. Minęło kilka lat a jak na razie nie ma usługodawców usług radców
    prawnych, adwokatów, etc.

    > to, energie, po cenie znacznie niższej od owego oligopolu. Pokusa
    > wyłamania się z takiego "układu" jest ogromna. ewentualne zyski również.

    Pokusa może i tak. Możliwości są małe.

    M.

  • 117. Data: 2011-05-10 19:24:40
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-05-09 23:47, quent pisze:

    > Ale o co chodzi - KONKRETNIE?

    Czego nie rozumiesz? Że normy i standardy ułatwiają budowę domu?

    Nie pomyliłem.

    M.

  • 118. Data: 2011-05-10 19:27:49
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-05-10 21:19, M wrote:
> [...]
    > zarządzania prawami autorskimi (ustawa o prawie autorskim i prawach
    > pokrewnych), operatorzy telekomunikacyjni, itd. itp.

    Dziś tak się właśnie dzieje i to jest złe, trzeba to zmienić, sam to
    dobrze rozumiesz jak widzę.

    > A oligopole tzw. wolnorynkowe nie istnieją -> zamieniają się w te tzw.
    > socjalistyczne

    Racja, bo przy obecnym systemie prawnym nie ma mowy o wolnym rynku

    > Prawnicy to już 20 lat czują ten oddech. Ja wiem, że minie jeszcze 50 i
    > może coś się zmieni. Tylko ja nie mam wolnych 50 lat na czekanie.

    Dziś nie ma WR. Co więcej - jest cholernie daleko od WR.

    > Wiecznie to zapewne nie. A ile to jest wiecznie? 20 lat? 50 lat?
    > A może 100 lat to dla ciebie wieczność? A 1000 lat to wieczność?

    Tak jak było napisane - istnieje ogromna pokusa wyrwania się z układu -
    dla zysku właśnie. Ale to tylko w rzeczywistości WR.

    > ROTFL. Minęło kilka lat a jak na razie nie ma usługodawców usług radców
    > prawnych, adwokatów, etc.

    Znów zakłądasz, że mamy WR a nie mamy przecież :-)

    > Pokusa może i tak. Możliwości są małe.

    jw.

  • 119. Data: 2011-05-10 19:30:06
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-05-10 21:09, M wrote:
    > Niepotrzebnie pisałeś o tym, że są rzeczy, które są ważne dla innych i
    > nieważne dla ciebie. Ty byś skasował finansowanie z podatków kulturę i
    > sztukę a inne osoby inne rzeczy.

    Trzeba skasować wszystko to co nie służy ogółowi. Powtórze - podatki
    tylko na cele WSPÓLNE

    > W każdym kraju są regulacje i w każdym są inne. Dlatego stwierdzenie, że
    > są one różne nie jest niczym odkrywczym.

    Jaja normalnie :-))

  • 120. Data: 2011-05-10 19:41:30
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-05-10 21:24, M wrote:
    > Czego nie rozumiesz? Że normy i standardy ułatwiają budowę domu?

    Ależ oczywiście, że ułatwiają!!!
    Kuźwa powoli tracę cierpliwość.
    Normy niech istnieją, niech sobie będzie ich setki, sryliony. Niech
    nawet będzie konkurencja między firmami publikującymi takie normy -
    whatever.
    Cały czas próbuję się przebić z myślą, że chodzi o to, że do cna zły
    jest PRZYMUS ich stosowania!