  • 41. Data: 2019-12-10 19:44:31
    Temat: Re: W Biedrze promo na (elektro)narzędzia
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 10.12.2019 o 03:20, Krystek pisze:
    > W sumie stuknąłem się w głowę, poszedłem po rozum i stwierdziłem, że jak
    > już kupować to kupię coś a la Dremel tylko bezszczotkowe. Spalisz wirnik
    > i szukaj potem szczotek kompatybilnych z danym sprzętem.
    Szczotki, to chyba ostatnia rzecz, jaka się zepsuje. Zużyć, to się może
    i zużyje, ale jak pamiętam, to ostatnie szczotki mi się skończyły w
    Celmie PRCR10/6 z PRL, a majsterkuję całkiem sporo.
    Poza tym silnik "szczotkowy" ma doskonałą charakterystykę do napędu
    elektronarzędzi i daje się łatwo regulować. Tak więc bym się nie
    przejmował szczotkami. Zwróć raczej uwagę na długość gwarancji i czy
    sklep nie grymasi przy zgłaszaniu usterek.
    Jacek

  • 42. Data: 2019-12-11 13:02:50
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Elektronarzędziom biedronkowym pewnie to obojętne czy szczotki będą z
    > ołówka czy też z sezonowanego grafitu. :-)

    Nie wiem, nie kupuję narzędzi w sklepach z przedwczorajszą pietruszką.

    Natomiast źle dobrana szczotka potrafi w kilkadziesiąt godzin zniszczyć
    komutator.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 43. Data: 2019-12-11 14:07:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 11 grudnia 2019 13:02:52 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    > Nie wiem, nie kupuję narzędzi w sklepach z przedwczorajszą pietruszką.

    Wkrętarka na 220v z biedry za ok60zł katowana okrutnie(nawet nią wiercę) nie chce
    paść, wiertarka również
    Wbrew pozorom to całkiem przyzwoitej jakości sprzęty
    Kupuję przeważnie marketowe bo jakby co to żadnych problemów z gwarancją nie ma a
    Lidl np daje gwarancję na 3lata
    Z tego co pamiętam to po ponad dwóch latach dość intensywnego użytkowania(przy
    regeneracji palet) padła lidlowska(parkside) piła typu lisi ogon. Kasę oddali bez
    problemu i od reki. Fakt faktem ze akurat wtedy nie mieli na sklepie nowej to
    zostałem bez piły. Ale nie była niezbedna wiec dokupiłem później i ta słuzy do
    dzisiaj.
    Szlifierka typu czołg z lidla jest u mnie dosć intensywnie wykorzystywana już prawie
    dwa lata(od stycznia 2018) i paść nie chce. Kosztowała 165zł

    > Natomiast źle dobrana szczotka potrafi w kilkadziesiąt godzin zniszczyć
    > komutator.

    Przesadzasz.
    Po pierwsze to we współczesnych narzędziach(nawet tych marketowych) to nie pamiętam
    żeby jakaś szczotka padła. A dożo majsterkuje i nie oszczędzam narzędzi.
    W starej celmie wymieniałem, w jakiejś inne PRLowskiej wiertarce tez, kilka razy
    wymieniałem w szlifierkach kątowych. Bodajże jeszcze w jakimś starym sprzęcie AGD-
    bodajże odkurzaczu
    Do teraz żyłem w nieświadomości ze szczotki oprócz wymiarów mają jakieś inne
    parametry i kupowałem na lokalnym rynku najbardziej pasujące wymiarami, na papierze
    ściernym docierałem do potrzebnych wymiarów i montowałem.
    Nigdy nic złego się nie stało.

  • 44. Data: 2019-12-11 17:21:12
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 10-12-2019 o 15:31, Adam pisze:

> [...]
    > może oporność?), dozwolony prąd, siła nacisku, twardość materiału, siła
    > tarcia i być może jeszcze o czymś zapomniałem.

    Nie sądzę, aby chińczyk sprzedający szczotki do chińskich wiertarek,
    przejmował się czymś innym niż wymiarami.

    yabba