  • 1. Data: 2016-08-10 17:24:26
    Temat: Wentylacja mechaniczna instalacja
    Od: uciu <a...@g...com>

    Czesc, doradzcie czy rury do wentylacji mechanicznej wieszac pod sufitem czy puscic
    po podlodze strychu? Plusem podlogi strychu jest to ze nie musze robic karton gipsow,
    wieszac rur, ocieplac ich itp. Po podlodze i tak bylyby w warstwie waty. Inny plus
    strychu to to ze nie musze parteru robic na 3m a na 2,7 przez co ryla budynku bedzie
    ladniejsza:-)

    Uciu

  • 2. Data: 2016-08-10 18:06:29
    Temat: Re: Wentylacja mechaniczna instalacja
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 10 sierpnia 2016 17:24:28 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
> [...]
    strychu to to ze nie musze parteru robic na 3m a na 2,7 przez co ryla budynku bedzie

    Skoro nie przeszkadzaja to jak najbardziej rob na podlodze strychu. Bedzie
    przy okazji mniejszy halas.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2016-08-10 20:27:35
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 10 sierpnia 2016 17:24:28 UTC+2 użytkownik uciu napisał:

    > Plusem podlogi strychu jest to ze nie musze robic karton gipsow,
    > wieszac rur, ocieplac ich itp.

    Hm nie kumam czegoś, to z czego masz ten sufit w mieszkaniu,
    że tylko wsadzenie tam wentylacji wymusza robienie sufitu podwieszanego?
    Bo rozumiem że chałupa dopiero w planie, strych niemieszkalny?

    L.

  • 4. Data: 2016-08-10 20:54:48
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu środa, 10 sierpnia 2016 20:27:36 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Hm nie kumam czegoś, to z czego masz ten sufit w mieszkaniu,
    > że tylko wsadzenie tam wentylacji wymusza robienie sufitu podwieszanego?
    > Bo rozumiem że chałupa dopiero w planie, strych niemieszkalny?

    chałupa w planie, strych niemieszkalny - sufit/podłoga strychu beton.
    Projektant chce dać wentylacje pod monolitem i zabudować to karton gipsem. Problem w
    tym ze wtedy parter (bez kg) bedzie miał 3m a wiec podnosi mi się o 30cm dach co
    burzy cały wygląd domu( tzn jest to jedna z 2 rzeczy, która powoduje podwyższenie
    całego budynku ale drugiej nie mogę zmienić.
    Poza tym wentylacja po podłodze wydaje mi się łatwiejsza i tańsza w robocie - i tak
    na podłodze miała być wata i legary wiec moga w tej wacie iść rurki:-)

    Druga rzecz, która mi podwyższa cały dom to to ze na strych chce zwykłe, lane schody
    i u góry drzwi....które nie są na środku domu i muszą mieć 2m...
    Przez to musi być ściana kolankowa:-/

    Widać to tu:

    Miała być taka bryła domu z nisko schodzącym dachem
    https://www.studioatrium.pl/projekty-domow/S-GL-1199
    -Leonardo,1239.html
    https://www.studioatrium.pl/projekty-domow/S-GL-1196
    -Kos-III,1237.html

    a wyszło:
    https://i.iplsc.com/-/0005SLO3QG5A070E-C322-F4.jpg

    przekrój
    https://i.iplsc.com/-/0005SLO6JD80EXM8-C322-F4.jpg

    rzuty
    https://i.iplsc.com/pa/0005SLO4J67GSJFG-C322-F4.jpg
    https://i.iplsc.com/po/0005SLO535I40RRM-C322-F4.jpg

    Szukam więc sposobu na obniżenie dachu :-)
    Co mi przychodzi do głowy:
    - powiekszyć okna o 10cm...
    - wydłużyć okapniki
    - instalacja wentyalcji na strychu
    - i nic wiecej :-/

    uciu

  • 5. Data: 2016-08-10 21:20:59
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 10 sierpnia 2016 20:54:49 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
    > chałupa w planie, strych niemieszkalny - sufit/podłoga strychu beton.

    Rozumiem, że ten strop betonowy tam musi być?
    Bo jak to jest poddasze niemieszkalne, to nie widzę sensu wywalania
    kasy na lanie stropu, chyba że to ma jakiś ukryty cel?
    Ja mam podobną stodołę, na górze tylko belki dachu i ocieplenie,
    poniżej sufit podwieszany. Jak będzie czas to się dorobi jakąś podłogę
    z desek na górze, o ile będzie potrzeba...

    L.

  • 6. Data: 2016-08-10 21:35:03
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu środa, 10 sierpnia 2016 21:21:01 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
    > Rozumiem, że ten strop betonowy tam musi być?
    > Bo jak to jest poddasze niemieszkalne, to nie widzę sensu wywalania
    > kasy na lanie stropu, chyba że to ma jakiś ukryty cel?

    3kat szkód górniczych wiec chciałem wszystko "spiąć" do kupy :-)
    Yak tez radził projektant.

    uciu

  • 7. Data: 2016-08-10 21:40:30
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 10 sierpnia 2016 21:35:04 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
    > 3kat szkód górniczych wiec chciałem wszystko "spiąć" do kupy :-)
    > Yak tez radził projektant.

    E no to jak musi być to pewnie lepiej puścić górą, choć nie wiem
    jak bardzo kłopotliwe będzie przebijanie się przez strop. A może
    na etapie lania da się tam wstawić jakieś przepusty, żeby się później
    nie zarzynać? Ja powoli kończę swoją instalację, podwieszane pod sufitem,
    generalnie prościzna, tylko kłopotliwe bo sam robię
    i walka z kilkunastometrowymi rurami wygodna nie jest.

    L.

  • 8. Data: 2016-08-10 21:51:34
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu środa, 10 sierpnia 2016 21:40:32 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > jak bardzo kłopotliwe będzie przebijanie się przez strop. A może
    > na etapie lania da się tam wstawić jakieś przepusty, żeby się później

    tak właśnie chce zrobić - przepust to nie problem na etapie lania - kawałek rury
    kanalizacyjne i po problemie :-) Jeszcze zobaczy co na to projektant :-)

    uciu

  • 9. Data: 2016-08-10 23:22:21
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 10 sierpnia 2016 21:51:35 UTC+2 użytkownik uciu napisał:

    > tak właśnie chce zrobić - przepust to nie problem na etapie lania - kawałek rury
    kanalizacyjne i po problemie :-) Jeszcze zobaczy co na to projektant :-)

    Spokojnie tak da sie zrobic. Mialem takich przepustow multum:

    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=965
    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=982
    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=990
    (tu widac mojego majstra cieslo-dekarza - superman, batman w jednej osobie)
    http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=992

    etc :)

    Kilka i tak trzeba bylo wykuc pozniej ale zdecydowana wiekszosc udalo sie
    zrobic wlasnie wstawiajac kawalek rury kanalizacyjnej, czy styropianu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2016-08-11 06:44:29
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-08-10 o 23:22, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > http://szyna.civ.pl/gallery2/main.php?g2_itemId=990
    > (tu widac mojego majstra cieslo-dekarza - superman, batman w jednej osobie)

    Przepust przepustem, ale jak ocieplić rurki plastikowe (średnica 75mm)
    biegnące strychem? Po prostu przykryć wełną? Też jestem na etapie takich
    rozważań i jeszcze nie wymyśliłem. Można by dać otulinę 76/20 - czyli o
    grubości 20mm ale wychodzi to dość drogo jak na dwucentymetrową izolację.

    --
    MN