  • 51. Data: 2016-08-14 18:36:43
    Temat: Re: Wentylacja mechaniczna instalacja
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 13 sierpnia 2016 20:21:38 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > To jest polietylen. Z polietylenu i polipropylenu całe życie pijesz
    > wodę i to z małej średnicy i jakoś żyjesz :P

    Butelkowana coca-cola jest duzo bardziej smaczna od tej w plastiku
    (pomijajac niestety fakt, ze juz dawno takiej nie pilem - nawet 0,2l
    butelkowane zniknely ze sklepow :(
    Podobnie z piwem, winem i pewnie wieloma innymi napojami. Wniosek - cos
    sie jednak z tego plastiku uwalnia i wchodzi w reakcje z napojem.

    Azbest wdychany powoduje raka i jest sklasyfikowany jako substancja
    niebezpieczna. Moglbys go jednak zmoczyc i zjesc bez wiekszych negatywnych
    skutkow :) Bo szkodliwy jest tylko - wdychany.

    Takze - mimo wszystko nie zaufalbym plastikowej wentylacji. Wentylacja
    to pluca domu. Plastikowe pluca? Feee :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 52. Data: 2016-08-14 21:34:48
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 14 sierpnia 2016 18:36:45 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    > Podobnie z piwem, winem i pewnie wieloma innymi napojami. Wniosek - cos
    > sie jednak z tego plastiku uwalnia i wchodzi w reakcje z napojem.

    Butelki są z PET, a nie PE/PP. To zupełnie co innego.
    Rury do wody pitnej masz z PE i PP i jakoś tą wodę pijesz ;)

    > Takze - mimo wszystko nie zaufalbym plastikowej wentylacji. Wentylacja
    > to pluca domu. Plastikowe pluca? Feee :)

    Gadasz jak ta baba co jej się kury nie niosą, mimo że linia wysokiego
    napięcia jeszcze nie zasilona. PE to węgiel i wodór, co tam ma się
    uwalniać w kontakcie z powietrzem? :>

    L.

  • 54. Data: 2016-08-14 21:59:20
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 12 sierpnia 2016 20:29:06 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
    > http://allegro.pl/przewod-izolowany-termoflex-sonodu
    ct-160-150-5mb-i6344826140.html

    Okazało się, że ja mam ciut inne, SONODEC a nie SONODUCT. Pewnie jeden
    pies, ale wolałem nadmienić gwoli ścisłości.

    Tak to wygląda z bliska, po lewej spakowane w oryginalne pudło,
    po prawej rozpakowane, zaraz po tym jak dostałem w ryj:

    http://lisciasty.firehost.pl/wentyl/sonodec1.jpg

    Tutaj widok w środku (zewnętrzna powłoka jest jednolita,
    wewnętrzna ma dziurki, pewnie coby wełnę wentylować):

    http://lisciasty.firehost.pl/wentyl/sonodec2.jpg

    A tutaj demonstracja możliwości zaginania:

    http://lisciasty.firehost.pl/wentyl/sonodec3.jpg

    Rurki rozdzielcze (PEflex 75) wyglądają tak:

    http://lisciasty.firehost.pl/wentyl/peflex1.jpg
    http://lisciasty.firehost.pl/wentyl/peflex2.jpg

    Skrzynki rozdzielcze:

    http://lisciasty.firehost.pl/wentyl/puszki1.jpg
    http://lisciasty.firehost.pl/wentyl/puszki2.jpg
    http://lisciasty.firehost.pl/wentyl/puszki3.jpg

    I reku, jeszcze niepodłączony:

    http://lisciasty.firehost.pl/wentyl/reku.jpg

    L.

  • 53. Data: 2016-08-14 21:59:20
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 14 sierpnia 2016 21:34:52 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Butelki są z PET, a nie PE/PP. To zupełnie co innego.

    A ja wiem, z czego on chce swoje rury wentylacyjne robic? :)

    > Rury do wody pitnej masz z PE i PP i jakoś tą wodę pijesz ;)

    Udowodnilem, ze istnieja materialy, ktore mozesz zjesc i nic Ci nie bedzie,
    a przy wdychaniu dostaniesz raka :)

    > Gadasz jak ta baba co jej się kury nie niosą, mimo że linia wysokiego
    > napięcia jeszcze nie zasilona. PE to węgiel i wodór, co tam ma się
    > uwalniać w kontakcie z powietrzem? :>

    Nie wiem na ile jest tam TYLKO wegiel i wodor. Moze sa jakies smary badz
    inne szkodliwe zwiazki, ktorych uzywa sie przy produkcji rur? Ja spedzam
    w domu sporo czasu - pewnie z 50-60% zycia oddycham powietrzem z mojej
    wentylacji. Wolalbym, zeby to powietrze bylo rzeczywiscie czyste i zeby
    nie okazalo sie, ze naukowcy za 15 lat odkryja, ze stosowanie plastiku
    w rurach wentylacyjnych moze skonczyc sie rakiem, jak to bylo z eternitem
    na dachu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 55. Data: 2016-08-14 22:12:33
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 14 sierpnia 2016 21:59:21 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    > nie okazalo sie, ze naukowcy za 15 lat odkryja, ze stosowanie plastiku
    > w rurach wentylacyjnych moze skonczyc sie rakiem, jak to bylo z eternitem

    No ale to samo ryzyko z tymi flexami sonoducta, tam też jakaś folia jest,
    czyli plastik. I też w procesie produkcji syf jakiś mógł wejść.
    Nie popadajmy w paranoję :>

    L.

  • 56. Data: 2016-08-14 22:14:03
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 14 sierpnia 2016 21:34:52 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Gadasz jak ta baba co jej się kury nie niosą, mimo że linia wysokiego

    W takim razie sprowadzmy dyskusje do poziomu faktow :)

    Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny
    odpowiadać budynki i ich usytuowanie

    Rozdział 6. Wymagania przeciwpożarowe dla palenisk i instalacji

    § 267.
    1. Przewody wentylacyjne powinny być wykonane z materiałów niepalnych, a palne
    izolacje cieplne i akustyczne oraz inne palne okładziny przewodów wentylacyjnych mogą
    być stosowane tylko na zewnętrznej ich powierzchni w sposób zapewniający
    nierozprzestrzenianie ognia.
    [...]
    6. Elastyczne elementy łączące, służące do połączenia sztywnych przewodów
    wentylacyjnych z elementami instalacji lub urządzeniami, z wyjątkiem wentylatorów,
    powinny być wykonane z materiałów co najmniej trudno zapalnych, posiadać długość nie
    większą niż 4 m, przy czym nie powinny być prowadzone przez elementy oddzielenia
    przeciwpożarowego.
    [...]

    Z czego na moje wynika, ze stosowanie przewodow wentylacyjnych z palnego
    PE dluzszych niz 4m jest niezgodne z prawem :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 57. Data: 2016-08-14 22:15:39
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 14 sierpnia 2016 22:12:34 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > No ale to samo ryzyko z tymi flexami sonoducta, tam też jakaś folia jest,
    > czyli plastik. I też w procesie produkcji syf jakiś mógł wejść.
    > Nie popadajmy w paranoję :>

    Folia plastikowa jest na zewnatrz. Od srodka jest zwykla folia aluminiowa,
    ktora jest higieniczna :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 58. Data: 2016-08-14 22:32:05
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 14 sierpnia 2016 22:14:04 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Z czego na moje wynika, ze stosowanie przewodow wentylacyjnych z palnego
    > PE dluzszych niz 4m jest niezgodne z prawem :)

    To jak ci wszyscy peflexowcy montują to i nie siedzą w pierdlu jeszcze hm?
    Ja mam 47 kubików drewna w dachu, jakoś palność tych rurek z PE mnie
    snu nie pozbawi, ale tak czy siak trzaby się zapytać producenta, co on sądzi
    odnośnie rozporządzenia :>

    L.

  • 59. Data: 2016-08-15 19:21:43
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 14 sierpnia 2016 22:32:07 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > Ja mam 47 kubików drewna w dachu, jakoś palność tych rurek z PE mnie
    > snu nie pozbawi, ale tak czy siak trzaby się zapytać producenta, co on sądzi

    Mi to rybka ale popatrz - jak Ci sie zacznie jarac kawalek strychu na
    drugim koncu domu to sporo (zapewne trujacych) oparow reku moze nadmuchac
    do Twoich pluc nim sie zorientujesz. Nie wiem jak reaguje czlowiek na
    opary palacego sie PE ale raczej nie za ciekawie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 60. Data: 2016-08-16 11:02:42
    Od: jedenptak <n...@d...pl>

    On Wed, 10 Aug 2016 08:24:26 -0700 (PDT)
    uciu <a...@g...com> wrote:

    [ciach]

    > Uciu

    Podepnę się (może uciu też zainteresuje).

    Czy przy s. podwieszanym, strop lany, wypuścić (powtykać na przelot
    przez deskowanie) jakieś druty by potem łatwiej było mocować WM
    i/lub/oraz sufit podwieszany?