    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 18 May 2015 07:19:23 -0700 (PDT)
    Subject: Re: "Zarowki" LED z Ikea - wyniki testu
    From: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 18 maja 2015 16:03:07 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Ta konkretna pewnie się nie zwróci. Ja liczyłem zbiorowo: kupiłem n żarówek
    > za x pln i oszczędzam y pln rocznie.
    >
    > Jakbym rozpatrywał każdą z osobna to LED w garderobie świecący po kilka
    > godzin na tydzień pewnie nie zwróci się nigdy, ale za to w salonie zamiana
    > 160 W na 30 W da oszczędność 95 zł rocznie (4h świecenia dziennie, 50gr /
    > kWh) a dwie kule LED po 1000lm kosztują 98 zł.
    >
    > W pokojach dzieci zwrot jest jeszcze szybszy bo czasem nie pamiętają by
    > zgasić światło, a mnie się nie chce chodzić na piętro by to sprawdzać :-)

> [...]

    Ze zwracaniem się jest trochę inaczej. Kupiłeś ledówki, wkręciłeś i jesteś
    zadowolony. Jesteś jeszcze zadowolony bo my faceci tak mamy że potrafimy się cieszyć
    z rzeczy których kobiety n ie rozumieją. Uważasz że dobrze wydałeś pieniądze. I to
    była jedna strona sprawy ledówek. Druga jest taka że za miesiąc zaczniesz dostawać
    niższe rachunki za prąd. I też się ucieszysz. Każda żarówka którą kupiłeś kiedyś się
    zamortyzuje, o ile nie padnie przed czasem amortyzacji. Fajnie jak coś się amortyzuje
    szybko bo człowiek to nie żółw i nie żyje 100 lat.