  • 21. Data: 2021-07-08 10:37:32
    Temat: Re: czy w Polsce można wybudować taki dom?
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 07.07.2021 o 15:43, Uzytkownik pisze:
    > Zdarzyło mi się być kiedyś w takim podziemnym budynku. Gość to wybudował
    > jako warsztaty, ale okazało się, że zmorą była bardzo duża wilgotność
    > wewnątrz i ogólnie wszystko mu tam korodowało - maszyny, narzędzia...

    Trochę dziwne, bo wentylację mechaniczną raczej mieć musiał w takich
    warunkach. Przy niej zwykle wilgotność jest zbyt niska.

  • 22. Data: 2021-07-08 12:17:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 8 lipca 2021 o 10:37:34 UTC+2 quent napisał(a):
    > Trochę dziwne, bo wentylację mechaniczną raczej mieć musiał w takich
    > warunkach. Przy niej zwykle wilgotność jest zbyt niska.
    Jest wilgotność powietrza niska ale tylko zima. A zimą nikt namiętnie nie wentyluje.
    Bardzo duża wilgotność łącznie z wykraplaniem wody z powietrza jest wtedy kiedy
    powietrze na zewnątrz ma wyższą temperaturę niż w pomieszczeniu. W takich
    pomieszczeniach jak ten warsztat potrzebna jest instalacja do osuszania powietrza.

  • 23. Data: 2021-07-08 13:20:36
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-07-08 o 10:37, quent pisze:

    > Trochę dziwne, bo wentylację mechaniczną raczej mieć musiał w takich
    > warunkach. Przy niej zwykle wilgotność jest zbyt niska.

    Tak jak już napisał Zenek problem wilgoci w takim budynku dotyczy okresu
    letniego, ponieważ w gorącym powietrzu rozpuszcza się większa ilość
    wody. Większa jest wtedy wilgotność bezwzględna. Kiedy to powietrze
    zostanie schłodzone to wilgotność względna tego powietrza rośnie, a
    jeżeli przekroczy punkt rosy to część wody z powietrza zostanie wykroplona.

    Zimą natomiast jest na odwrót, bo w zimniejszym powietrzu rozpuszcza się
    mniej wody. Wilgotność bezwzględna jest wtedy niska. Powietrze to
    wchodząc do budynku się ogrzewa, a przez to spada wilgotność względna.

    Gość twierdził, że izolacja przeciwwilgociowa była dobrze zrobiona i że
    do betonu dodawano jeszcze środek uszczelniający, jaki się daje do
    betonów z których buduje się zbiorniki na wodę, baseny.

    W jego przypadku raczej wilgoć pochodziła z ochłodzenia się powietrza,
    bo w takim budynku latem utrzymuje się dużo niższa temperatura i tu nie
    wystarczy sama wentylacja mechaniczna. Niestety o osuszaczach powietrza
    nie pomyślał, a być powinny.

  • 24. Data: 2021-07-08 16:15:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 8 lipca 2021 o 13:21:06 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):

> [...]
    > bo w takim budynku latem utrzymuje się dużo niższa temperatura i tu nie
    > wystarczy sama wentylacja mechaniczna. Niestety o osuszaczach powietrza
    Pozwalałem ci powoływać się na mnie? Jeśli już to dla ciebie pan Zenek.

  • 25. Data: 2021-07-08 21:35:21
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    Zgadzam się z Wami że w gorące lato, będzie się wykraplać woda na
    zimnych powierzchniach. miałem tak... powiedzmy że w piwnicy.
    gigantycznej piwnicy. Teraz wciągam do niej powietrze z podwórka, a
    wypuszczam do pomieszczenia na parterze. grzyb z piwnicy zniknął, woda
    przestaje sie wykraplać po tygodniu, a dzisiaj (są upały) powietrze
    wdmuchiwane z piwnicy ma 20stopni.
    Także przy wentylacji mechanicznej - raczej nie będzie problemu. druga
    sprawa - to o czym piszemy dzieje się przez zimne ściany, podłogi - bo
    sa nieizolowane. w przyadku takiego domu można izolację zrobić.... i nic
    się nie wykropli

    ToMasz

  • 26. Data: 2021-07-08 21:41:22
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Na moje oko to będzie x razy drożej. Izolacja od wilgoci w takich
    > warunkach to dodatkowe $$$, których nie trzeba ponosić w budowie
    > nagruntowej
    a czy nie jest tak, że izolacja jest tania, ale ochrona izolacji droga?
    Pisałem o folii epdm.
    > Ocieplenie - wszędzie drogie xps i ciężka izolacja wodna.
    Tyle że ocieplenie nie jest konieczne. LAtem masz od groma energii do
    ogrzewania, a zimą parę metrów gruntu nie tyle jest izolacją, co buforem
    > Kosmos cenowy.
    Dziękuję za opinię

    ToMasz

  • 27. Data: 2021-07-09 08:20:45
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Pozwalałem ci powoływać się na mnie? Jeśli już to dla ciebie pan Zenek.

    Na pana to sobie nie zasłużyłeś, a ja sobie nie przypominam, abym "ci"
    pomagał świnie pasać.

    Kolejny raz mnie atakujesz bezpodstawnie. Jesteś tak popierdolony, że
    nie da się już  z tobą normalnie dyskutować, tylko należy cię jebać na
    każdym kroku. Za wszystko co napiszesz i nieważne czy będziesz miał
    rację czy też nie. Skoro tego chcesz to masz to u mnie jak w banku, debilu.

  • 28. Data: 2021-07-09 10:44:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 9 lipca 2021 o 08:20:47 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):

> [...]
    > każdym kroku. Za wszystko co napiszesz i nieważne czy będziesz miał
    > rację czy też nie. Skoro tego chcesz to masz to u mnie jak w banku, debilu.
    Jak używasz cudzych tekstów i o tym nie informuje są to jesteś złodziejem. Użytkownik
    jest mądry. Teraz mnie za to jeb.

  • 29. Data: 2021-07-09 13:10:04
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-07-05 o 20:56, ToMasz pisze:
    > witam
    > Czy w Polsce można wybudować taki dom?
    > https://9gag.com/gag/abVdGd8
    > ToMasz
    Tylko po co? poza tym dom jest niesprzedawalny.

    --
    Janusz

  • 30. Data: 2021-07-09 13:39:48
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Jak używasz cudzych tekstów i o tym nie informuje są to jesteś złodziejem.
    Użytkownik jest mądry. Teraz mnie za to jeb.

    Po pierwsze wskaż mi jakich to twoich tekstów użyłem, których jesteś
    jedynym autorem?

    Po drugie okaż mi twój patent na powszechnie znaną wiedzę, tworzoną
    całymi wiekami przez wielu odkrywców i uczonych, którą opisałem.

    Po trzecie napisałem "Tak jak już napisał Zenek ...", a ty debilu
    najpierw się dopierdalasz, że nie udzieliłeś mi pozwolenia na
    powoływanie się na ciebie, a teraz pierdolisz, że używam twoich tekstów
    i nie informuję o tym. Sam sobie zaprzeczasz kłamco.

    Jeżeli ktokolwiek tu jest złodziejem to tylko ty, bo uzurpujesz sobie
    prawo do cudzych odkryć i wynalazków.

    Cytując czyjąś upublicznioną wypowiedź czy czyjąś opublikowaną pracę
    nikt nie musi pytać o pozwolenie autora na powoływanie się na jego
    wypowiedzi czy prace.

    Nawet zakładając, że twoje wypociny to bajki, podlegające pod prawo
    autorskie to nie udowodnisz mi naruszenia twoich praw autorskich, bo
    nigdzie nawet nie zacytowałem twoich bredni, które napisałeś.

    Tak więc zenusiu idź do urologa i lecz prostatę, bo widać, że się nie
    możesz wysikać i mocznica ci ostatnie szare komórki zlasowała.