  • 11. Data: 2012-12-18 13:44:31
    Temat: Re: decyzja zapadła - buduję się...:)
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:20d6c919-a889-48ab-a4db-27f68087f146@t5g2000vba
    .googlegroups.com...
    >Jak to ma być tanie w utrzymaniu to bym wywalił tę piwnicę i garaż, a
    >postawił szopę z garażem. Taniej wyjdzie :] Sam tak mam zamiar zrobić,
    >szopa jako miejsce do dłubania i skład różnego badziewia, postawione
    >wraz z garażem gdzieś w kącie działki :>

    podatek od garazu wolnostojącego zeżre cały zysk. Zatem ta budka musi być
    przytulona do budynku aby ja podciągnąć pod podatek budynku.

    b.

  • 12. Data: 2012-12-18 13:51:32
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 18.12.2012 13:42, Adams pisze:

    > Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w

    > Ze stropami to popieram, jak najmniej KG, z tym nie chodzi
    > to o te KG jest zly (pewno sufity podwieszane lampeczki pierduleczki
    > beda) tylko ze po stropie trzeba chodzic
    >
    > Jakie CO ??
    > IMHO, PC musi byc....

    Chciałbym, ale zależy od działki.
    Raczej unikam źródeł na paliwo stałe(poza kominkiem z płaszczem
    pełniącym funkcje dekoracyjną, oraz szybkiego (do)ładowania bufora)
    Jednakże źródło ciepła jest uzależnione od działki. Nie wiem czy będzie
    gaz w pobliżu, oraz czy będę miał miejsce i warunki na DZ.
    Oczywiście podłogówka po całości. Ewentualnie drabinki w łazience na
    ręczniki, ale to do weryfikacji w przyszłości...

  • 13. Data: 2012-12-18 14:06:43
    Od: s...@g...com

    > 3. Radiowo sterowane wyłączniki są bardzo tanie - może zamiast planować
    > wyłączniki klasyczne i ciągnąć do nich pajęczyny przewodów, lepiej
    > postawić na sterowanie światłem przy pomocy pilota? Sam tak zrobiłem i
    > dodatkowym plusem jest możliwość włączenia sobie światła w domu przed
    > wejściem do niego :)

    To znaczy tanio ?
    Ostatnio sprawdzałem i wychodziło ok 100 PLN/wyłacznik (Moeller)

  • 14. Data: 2012-12-18 14:10:09
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 18.12.2012 13:25, Andrzej Lawa pisze:

    > Działkę dobrze obejrzeć przy roztopach. Po drodze np. widzę bardzo
    > atrakcyjną latem czy zimą działkę, która niestety wiosną zmienia się w
    > płytki staw ;->
    Liczę że zima będzie łaskawa dla kupujących i będą często roztopy:D

    > Pamiętaj też, że od skompletowania dokumentów do _prawomocnego_
    > pozwolenia na budowę to będzie minimum miesiąc (pozwolenie musi przez
    > dwa tygodnie sobie poleżeć do uprawomocnienia).
    Wiem:(

    > Jeśli to będzie lekki dom szkieletowy to może zdążysz. "Tradycyjny" też
    > pewnie zdążysz, ale generalnie nie jest to najlepsze rozwiązanie murować
    > "na szybko". Można, ale często potem to się mści np. krzywo stojącym
    > domem, bo fundament nie zdążył się "uleżeć i pod ciężarem budynku zaczął
    > paskudnie osiadać.
    No prawie pełne, nie małe, obciążenie fundamenty dostaną w krótkim
    czasie, jednak wylewki i tynki będą już po prze-sezonowaniu więc będzie
    można połatać i zniwelować jak by co...

    > Znaczy się bliźniak?
    Nie. Planowana znaczna dysproporcja w wielkości mieszkań, poza tym
    chciałbym aby teście nie mieli schodów.

    > Hmm... Piwnica... To jednak pewna komplikacja i może w przyszłości
    > sprawić problemy z np. podsiąkaniem. Wyjazd z podziemnego garażu też
    > będzie albo duży, albo stromy i będzie po nim spływać woda do piwnicy.
    Nauczony obecnym doświadczeniem nie podzielam tego zdania:) Przynajmniej
    nie jestem zrażony do takiego konceptu. Jednym mankament jaki widzę
    obecnie to izolacja termiczna, ale to długi temat na kilka odrębnych
    wątków, które zapewne się pojawią jak przyjdzie czas..

    > Z doświadczeń własnych i nie tylko sugerowałbym raczej garaż na poziomie
    > parteru oraz piwnicę osobno niż dom (choćby jakąś w stylu ziemianki).
    > Dodatkowy plus - piwnicę można będzie zrobić później, niekoniecznie od razu.
    Piwnica będzie pełniła wiele funkcji, nie potrafił bym sobie wyobrazić
    aby było inaczej niż integralna część budynku. Działkę szukam właśnie z
    uwzględnieniem faktu, że piwnica z garażem będzie.

    > IMHO warto rozważyć koncepcję bliźniaka - równie blisko, a większa
    > separacja.
    pisałem wyżej..

    > Hmm... Czyli zabudowy jakieś 150-200m2. To w sumie kwestia gustu, ale
    > dla takiego domu szukałbym minimum 1500m2 działki inaczej będzie dość
    > ciasno jeśli będziesz chciał mieć cokolwiek poza "pedalskim
    > trawniczkiem" ;-> (nic do gejów - po prostu nie wiem jak inaczej
    > określić taką żałosną, nudną, jednolicie zieloną i równiutką
    > płaszczyznę, niewolniczo pielęgnowaną co najmniej raz w tygodniu ;) )
    Mój pies już potrafi się zaopiekować takim trawnikiem, dzieciaki mu
    pomogą - wyleczyłem się..

> [...]
    > zmroku na parę minut zniknie zasilanie nie będziecie się zabijać w
    > ciemnościach i będziecie mogli bezstresowo odszukać latarkę czy odpalić
    > agregat.
    >
    > 2. Z uwagi na powyższe warto będzie pomyśleć o oświetleniu
    > energooszczędnym, żeby nie inwestować w jakiś ogromny UPS.
    >
    > 3. Radiowo sterowane wyłączniki są bardzo tanie - może zamiast planować
    > wyłączniki klasyczne i ciągnąć do nich pajęczyny przewodów, lepiej
    > postawić na sterowanie światłem przy pomocy pilota? Sam tak zrobiłem i
    > dodatkowym plusem jest możliwość włączenia sobie światła w domu przed
    Instalacja elektryczna to będzie moje oczko w głowie, na początek
    trywialnie prosta, ale z możliwością rozbudowy bez prucia, czyli
    wszystkie kable do szachtu, + dużo skrętki gdzie tylko się da.

    > 4. Lepiej zrobić "poziom zero" ciut za wysoko niż ciut za nisko - o czym
    > przekonał się sąsiad, który mając działkę w lekkim dołku postawił
    > _drewniany_ garaż równo z gruntem...
    Z racji piwnicy pewno poziom zero będzie bardziej wyżej niż niżej..
    szukam działki ze spadkiem..

    > 5. Jeśli zużycie prądu będziesz miał co najmniej równe, opłacalne będzie
    > wybranie wariantu dwutaryfowego. Jak sobie liczyłem jakbym miał równe
    > zużycie zaoszczędziłbym jakieś 10zł, a tak oszczędzam ponad 25zł, bo
    > dzięki praniu, zmywaniu, grzaniu wody i jej pompowaniu do np. podlewania
    > w "nocnej" taryfie z ostatniego odczytu po około 2,5 miesiąca miałem
    > około 400kWh w godzinach 6-13, 15-22 oraz około 450kWh w "drugiej taryfie".
    Przypuszczalnie będę miał PC w takim przypadku powyższe nie podlega
    dyskusji.

    > 6. W przypadku własnego źródła wody chyba najlepsze rozwiązanie to
    > zbiornik ciśnieniowy w domu i pompa zatopiona w studni.

    się okaże...

    dzięki.

  • 15. Data: 2012-12-18 14:59:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.12.2012 14:06, s...@g...com pisze:

    > To znaczy tanio ?
    > Ostatnio sprawdzałem i wychodziło ok 100 PLN/wyłacznik (Moeller)

    Komplet 3 wyłączniki + pilot w marketach budowlanych za jakieś 60-70zł.

    Wyłączniki w formie gniazdek do gniazdek.

  • 16. Data: 2012-12-18 15:12:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.12.2012 14:10, Albercik pisze:

    > Liczę że zima będzie łaskawa dla kupujących i będą często roztopy:D

    Albo jak weźmiesz, jak pisałeś, ze spadkiem, to będzie problem tych
    poniżej (zakładając, że nie jest możliwa jakaś wysoka fala powodziowa ;) )

    [ciach]

> [...]
    > obecnie to izolacja termiczna, ale to długi temat na kilka odrębnych
    > wątków, które zapewne się pojawią jak przyjdzie czas..

    Wiesz, to jak ze szkołą otwocką i falenicką ;)

    Osobna piwnica ma parę plusów... podobnie jak i zintegrowania.

    W sumie kwestia gustu, o ile się pamięta o "haczykach".

    > Piwnica będzie pełniła wiele funkcji, nie potrafił bym sobie wyobrazić
    > aby było inaczej niż integralna część budynku. Działkę szukam właśnie z
    > uwzględnieniem faktu, że piwnica z garażem będzie.

    Aha. No to powodzenia w łowach ;)

    [ciach]

    > Instalacja elektryczna to będzie moje oczko w głowie, na początek
    > trywialnie prosta, ale z możliwością rozbudowy bez prucia, czyli
    > wszystkie kable do szachtu, + dużo skrętki gdzie tylko się da.

    Słusznie, słusznie... Ciągnięcie tego potem jest upierdliwe, a radiowe
    łącza "domowe" są dość żałosne i kapryśne.

    [ciach]

    > Przypuszczalnie będę miał PC w takim przypadku powyższe nie podlega
    > dyskusji.

    No to może od razu i kolektory? :)

    > się okaże...
    >
    > dzięki.

    Nie ma za co. I powodzenia w polowaniu na idealną działkę ;)

  • 17. Data: 2012-12-18 15:20:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 18 grudnia 2012 12:22:27 UTC+1 użytkownik Albercik napisał:

    > największe zagrożenie - nie mamy jeszcze działki:( trwają intensywne
    >
    > poszukiwania.
    Jak do marca- kwietnia kupisz działke i załatwisdz pozwolenia to spokojnie zdążysz.
    No chyba że zx pozwoleniem lub mediami coś sie przeciągnie. Kupno działki do końca
    stycznia załóżmy, projekt(proponuje poszukać w necia jakiś projekt mniej więcej
    odpowiadający Waszym oczekiwaniom, pokazać ten projekt rosadnemu lokalnemu
    kierbudowi z odpowiednimi uprawnieniami i on za 1500-2500zł(w zalezności od regionu)
    zrobi minimalistyczny projekt nazwijmy go indywidualny;). Taki tylko pod pozwolenie
    na budowe, bardziej rozbudowany niepotrzebny moim zdaniem. Ten etap + pozwolenie na
    budowe sprytny kierbud załatwi spokojnie do wiosny. Później już masz z góry- szukasz
    ekipy to grubych prac(fundamenty, mu, stropy, dach. Jak ekipa sprytna to 3 miechy i
    masz dom pod dachem + okna drzwi. Lato/jesień masz czas na instalacje, tynki wylewki.
    Instalacje jak nie masz dwóch lewych rak i trochę czasu to robisz sam, tynki i
    wylewki zostawiasz kolejnym ekipom. Zima dłubiesz przy wykończeniówce.
    Ja działke kupiłem w drugiej połowie wrzesnia 2007roku. Miałem o tyle dobrze że
    kupiłem z projektem i pozwoleniem na budowe- kierbud tylko przeniesienbie poozwolenia
    na mnie załatwił ale kilka dni było+ "ustawowe terminy)
    Geodeta na działke wszedł w pazdzierniku, w połowie grudnia był strop, do końca roku
    więźba, w styczniu robili dach + okna dachowe i rynny. W miedzyczasie załatwiałem
    przyłącza(prąd, wode, kanalize. Z prądem poszło sprawnie chyba w styczniu juz był. Z
    woda i kanaliza było trochę jazdy gdyż nie godziłem sie na kretyńskie warunki
    wodociągów i zmieniali mi je ze 3 razy. Wiec jak w końcu dogadałem sie i podłączyłem
    wode i kanalize to był lipiec i dom gotowy do zamieszkania. Jak tylko założyli
    wodomierz to rozpoczelismy przeprowadzke;)

  • 18. Data: 2012-12-18 15:33:19
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 18.12.2012 15:20, Kris pisze:

> [...]
    >tynki i wylewki zostawiasz kolejnym ekipom. Zima dłubiesz przy wykończeniówce.

    No czytasz w moich myślach:) zakładam jednak że tynki, wylewki i
    ocieplenie poczekają do nowego roku, z drugiej strony przez zimę fajnie
    by to przeschło ino kozy "hodować" - się okaże..

  • 19. Data: 2012-12-18 15:46:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 18 grudnia 2012 15:33:19 UTC+1 użytkownik Albercik napisał:
    > No czytasz w moich myślach:) zakładam jednak że tynki, wylewki i
    >
    > ocieplenie poczekają do nowego roku, z drugiej strony przez zimę fajnie
    >
    > by to przeschło ino kozy "hodować" - się okaże..

    E tam kozy. Jak tynki i wylewki przeschnięte przez jesień to zima grzac nie musisz.
    Jedynie jak cos tam będziesz dłubał- a będziesz znając życie. Koza wydatek niewielki,
    drewna po budowie zawsze sie wala więc i grzac jest czym;)(
    Ja miałem to szczescie że 2007/2008 praktycznie zimy nie było i strop mogłem lać w
    grudniu w styczniu bez odmrożeń ekipa po dachu chodziła;)

  • 20. Data: 2012-12-18 16:01:14
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 18.12.2012 15:12, Andrzej Lawa pisze:

    > Albo jak weźmiesz, jak pisałeś, ze spadkiem, to będzie problem tych
    > poniżej (zakładając, że nie jest możliwa jakaś wysoka fala powodziowa ;) )
    Generalnie miejsce gdzie rozglądam się za działkę jest na górce, kwestia
    tylko spadku w odpowiednią stronę aby słoneczko grzało w ogrodzie. Fala
    powodziowa w tych rejonach nie grozi. Przyglądam się tym rejonom od
    kilku powodzi:)

    > Aha. No to powodzenia w łowach ;)
    Wyczuwam ziarnko sarkazmu.. nie jest kolorowo..

    > Słusznie, słusznie... Ciągnięcie tego potem jest upierdliwe, a radiowe
    > łącza "domowe" są dość żałosne i kapryśne.

    Obawiam się tylko żeby nie wyszło "jak zwykle", przygotuję się pod super
    mega inteligentną instalacje, a później wyjdzie że i tak praktyczniejsza
    jest zwykła prosta instalacja z 5 Esami na krzyż, a z ficzerów nikt
    korzystać nie będzie. Dlatego nie zamierzam inwestować nic więcej niż
    dużo drutów, życie zweryfikuje czy będzie się mi chciało bawić w
    "inteligencje".

    > No to może od razu i kolektory? :)
    Tu też sarkazm? bo rozważam.. Ale wpierw muszę odkurzyć stare znajomości
    z producentem PC i kolektorów - bufor ciepła pogodzi owe źródła, ale czy
    będzie to ekonomicznie uzasadnione to zależy od tej znajomości..