  • 31. Data: 2010-06-01 15:17:44
    Temat: Re: do kiki
    Od: "amir" <a...@g...pl>

    "kiki" <k...@k...net> wrote in message news:hu32ks$8pn$1@opal.futuro.pl...
    > http://www.baborow.com/dzialka/dach24042009012.html
    > Tą całą przeciwległą ścianę powinieneś ocieplić od wewnątrz, kominy
    > ocieplić i obciąć szczyty tej ściany i też je ocieplić. To jest
    > gigantyczny wystający radiator, który schłodzi ci ścianę w pomieszczeniu
    > poniżej.

    ocieplenie samych scian strychu i komina wełna myslisz, ze wystarczy?

    czy obowiazkowo caly komin od srodka wełną ocieplic?
    bo styropianem to chyba nie za bardzo mozna?

  • 32. Data: 2010-06-01 15:25:43
    Od: "amir" <a...@g...pl>

    > http://www.baborow.com/dzialka/teriva03092008004.htm
    > Paranoja z tymi narożnikami.
    > Trzeba było wylać ten wieniec na cały mur, a nie dawać te cegły. one nic
    > tam ci nie ocieplą. Jakby ich tam nie było. To pomijalna sprawa, a osłabia
    > konstrukcję.

    czesc jeszcze bede ratowal a jest co robic to prawda

  • 33. Data: 2010-06-01 16:05:36
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "amir" <a...@g...pl> wrote in message

    > "kiki" <k...@k...net> wrote in message
    >
    > ocieplenie samych scian strychu i komina wełna myslisz, ze wystarczy?
    >
    > czy obowiazkowo caly komin od srodka wełną ocieplic?
    > bo styropianem to chyba nie za bardzo mozna?

    wełną twardą czy styro chyba bez znaczenia jeśli wentylacyjny tylko.
    Natomiast co do ocieplenia - w kominie robią się zimą cofki powietrza i jak
    sie taka robi to komin w mieszkaniu robi się tak zimny, że ma czasem i
    poniżej zera. Obuować go musisz w mieszkaniu ale i miejsce przechodzenia
    przez strop drewniany czy inny. Z tego powodu nie jest dobre aby opierać
    komin na stropie, bo bedzie chłodził strop.
    Ja mam teraz taki kłopot z kominami. Są ocieplone na strychu, a w mieszkaniu
    z jednej strony od jednego z pomieszczeń. A tam gdzie nie ma ocieplenia to
    masakra.

    Jeszcze jak komin jest na środku w kalenicy to jest długi i sie ciepło
    rozchodzi ale jak jest tak jak ten na skraju to masakra. Musisz się od niego
    odseparować i zrób tak żeby oklejać go klejąc po całości , nie na placki,
    nie na ramkę tylko pacą grzebieniem po caości. Żeby powietrze nie
    cyrkulowało pomiędzy styropianem i cegłami.

  • 34. Data: 2010-06-01 16:08:59
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "amir" <a...@g...pl> wrote in message

    > czesc jeszcze bede ratowal a jest co robic to prawda

    Zobacz czy już nie ma rysek w narośnikach budynku. To zbrojenie w wieńcu nie
    trzyma narożników, one mogą się rozłazić szczególnie, że masz mur powyżej z
    kapinosem, niesymetrycznie obciążony fundament i tendencję do wywracania się
    ścian. Tam cały czas działają jakieś siły chcące te ściany obalić na
    zewnątrz, a wieniec nie trzyma narożników. Bo nie możemy mówić o tych kilku
    centymetrach stali na krzyż. Tego nie ma.

  • 35. Data: 2010-06-01 16:11:41
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "amir" <a...@g...pl> wrote in message

    > czesc jeszcze bede ratowal a jest co robic to prawda

    I wal tą murłatę od zewnątrz. Precz z tymi porothermami, podbitka jest za
    blisko. Musisz podbitke przerobić żeby było miejsce na termoizolację.
    jeszcze jest jedna sprawa cholera. Ocieplenie lukarny po bokach.
    Przed założeniem więźby powinno być miejsce na styropian żeby sięgałaż do
    pomieszczenia... poszukam zdjęcia.

  • 36. Data: 2010-06-01 16:24:32
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "amir" <a...@g...pl> wrote in message

> [...]
    html

    > czy przez mur przypadkiem nie ucieknie na strych cieplo, okleję scine i
    > uciekajace cieplo bedzie na strychu w murze siedziec?

    Czekaj. Ciepło będzie w murze siedzieć i ma tam zostać. Ma się ten mut
    nagrzać i taki pozostać nie oddając ciepła dalej. Taki z tego morał. Właśnie
    o to chodzi.

    > czy nie lepiej niech zostanie na strychu, a strych caly i tak ocieplac
    > bede musial?

    Stryszku to w ogóle nie musisz ocieplać Tylko elementy wysysające -
    przewodzące ciepło ponad sufit. Reszta to spalona ziemia. Możesz tam okleić
    krokwie srebrną folią żeby odbijała promieniowanie podczerwone ale niczym
    nie obijać. A wełna na strychu nieużytkowym raczej niezbyt potrzebna.
    Weź tą matę co omawiamy kilka pos tów niżej i ją zostaw tam.
    Chyba, że chcesz wydac kupę kasy na ocieplenie stryszku i coś tam grzać ale
    lepiej weź tą wełnę ze skosów na stryszku i dodaj ją do wełny sufitu :-)
    Byle szczelnie :-)

  • 37. Data: 2010-06-01 16:31:12
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "amir" <a...@g...pl> wrote in message
> [...]

    html

    > wszedzie po bokach zdejem wełne i na much naciagne, a do muru deska na
    > wkretach przybiję
    >
    > tak powinno byc ok?

    Do muru deskę w jakim celu?
    Skrobnuij rysunek żebyśmy się rozumieli.....

    > pod podbitką wszędzie mam styropian wepchany

    Ale to też nic nie da. Bo masz za murłatą od strony zewnętrznej pionowo
    porotherm. To taki "szczyt" ci wymurowali i zimno wlecie nie od podbitki
    tylko pionowo z nieba. Wlecie w tą ceramikę, do wieńca i dalej po pokojach.
    To jest najgorsze, ma strasznie dużą powierzchnię i ciągnie się dziesiątkami
    metrów.

    > szczyty po bokach sciete i jest styropian,
    ok, dobrze, byle szczelnie przyklejony, bo widzę, że masz porotherm klejony
    na placki i będzie przeciąg wewnątrz muru.

    > jednak na jaskolce nie scinali szczytow
    > nawiercali otwory i piankowali porothermy

    To nic nie da. Trzeba przerobić. Ja pierwszej zimy piankowałem też ale
    doraźnie. I tak kułem.
    Jak dasz maila to ci wyślę moje zdjęcia i jakbyć mógł to je lekko zmniejsz i
    wstaw na stronę. Tam ci dam moje błędy jakie naprawiam. Zobaczysz masakrę.

  • 38. Data: 2010-06-01 16:32:07
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "amir" <a...@g...pl> wrote in message

    > "kiki" <k...@k...net> wrote in message
    0102.html - skos do
    0103.html jw

    > Ponizej juz obciete zostalo wsystko, wczesniej juz zwrociles na to uwage
    > i przerobilem, zostawilem do obciecie skosy na strychu

    A wystarczyło poczytać grupę 2 lata temu :-)

  • 39. Data: 2010-06-01 16:43:06
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Amir" <d...@S...pl> wrote in message

    Jak ci będą robic ocieplenia to weź pod uwagę zastosowanie tego :
    http://www.youtube.com/watch?v=sj7RycogDR0

    Pilnuj tylko :

    1. Listwa startowa bezwzględnie.
    2. Piana naokoło plus ta kreska w środku
    3. Oczyszczenie i zagruntowanie ścian KONIECZNIE

    Ale
    Zanim się wezmą niech po zagruntowaniu ścian najpierw odczekają aż wyschnie
    grunt czyli co najmniej ten 1 dzień i niech uzupełnią Tym klejem szpary w
    tym twoim porothermie. Na allegro ten klej jest po 19zł. Soudal ma go też i
    Ceresit.
    Nie daj się zrobić w klej cementowy.

    Po pierwsze klej cementowy jest ciężki i robotnikom nie będzie się chciało
    go nosić, rozrabiać i odczekać 5 minut żeby ponownie zamieszać. Zagrają z
    tobą w 3 kubki/3 karty.
    Przy tym kleju pianowym jest lekko to robić i mniejsza szansa że bedą z
    lenistwa stawiać tylko placki. Im też jest ciężko pamiętaj i te fuszerki
    wynikają z tego, że musza targać 30kG wiadro z klejem na rusztowanie więc
    oszczędzają klej.

  • 40. Data: 2010-06-01 16:51:52
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Amir" <d...@S...pl> wrote in message
> [...]

    http://www.baborow.com/dzialka/photo33.html

    Po lewej i prawej stronie tego wykusza? zakończonego jaskółką też musisz
    mieć płaty ocieplenia, a jak widać dochodzą tam elementy dachu.

    http://www.baborow.com/dzialka/photo30.html
    Tu to widać. Już kontrłaty dochodzą do muru i tam od nich nie ma żadnego
    ocieplenia, zero, null. A zanim położyli ostatnią najbliższą krokiew już
    powinien być przyklejony styropian i zaciągnięty klejem z siatką.
    Rozumiesz o czym piszę?