  • 31. Data: 2020-02-20 11:52:43
    Temat: Re: dobre wieści dla prosumentów
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 20 Feb 2020 01:55:12 -0800 (PST), Bolko

    > Sorry nie jestem w temacie ale jeśli dobrze rozumiem że ty zakładasz
    > że jak rząd coś obieca to będzie na 15 czy tam 25 lat.

    Przy obecnym rządzie to HGW faktycznie co się stanie (patrz wiatraki), ale
    normalnie jak rząd coś uchwali, to raczej tego cofnąć nie może tak łatwo,
    bo prawo wstecz działać nie możę, a raczej nie powinno.

    > Mojemu wujkowi 20 lat temu nie chciało się palić w piecu weglem.
    > Wiec zainstalował sobie kocioł na olej napędowy.
    > Nawet jakąś pożyczkę dostał z BOŚ na preferencyjnych warunkach.
    > A skończyło jak się skończyło.

    Nie ma w ogóle żadnego porównania, bo rząd ceny oleju opałowego nie
    gwarantował. Znaczy gwarantował niższą cenę niż oleju napędowego, ale
    znalazły się typowe polaczki co zrobili z tego cyrk na kółkach. Może cena
    opałowego oleju znowu spadnie jak się więcej EV pojawi hehe.

    > Pomijam kwestie mojej kasy z OFE za którą miałem na kanarach żyć. :)

    Jeśli wierzyłeś w to że za kasę z OFE byś sobie na kanary chociaż na
    tydzień pojechał, to marny twój los.

    > Tak że zgadzam się z Zenkiem albo zwrot w trzy lata albo niech spadają.

    No, jest to akurat do zrobienia własnymi ręcami już dzisiaj. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 32. Data: 2020-02-20 12:01:18
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 20 lutego 2020 11:53:24 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > normalnie jak rząd coś uchwali, to raczej tego cofnąć nie może tak łatwo,
    > bo prawo wstecz działać nie możę, a raczej nie powinno.

    jakos tam trzeba wyważyć racje - policjantom nie mozna cofnąć wczesniejszych emerytur
    bo prawo nie dziala wstecz, a przyjęci nowi na nowych emerytalnych zasadach to
    dyskryminowanie pracowników bo jedni moga a drudzy nie.
    Rozdać łatwo - cofnąć nie za bardzo bo krzyk sie podnosi "prawo nie dziala wstecz".
    Tylko w przedsiębiorcę mozna kopnąć- kupiłem swego czasu auto z kratką aby sie
    liczyło jako cięzarowy (bo osobowego nie mogłem miec w kosztach firmy), to sie
    objawiło którego roku że kratka już nie pomaga. Tu prawo tak troche wstecz
    zadziałało.

    b.

  • 33. Data: 2020-02-20 14:32:18
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 20.02.2020 o 11:52, Myjk pisze:
> [...]
    > normalnie jak rząd coś uchwali, to raczej tego cofnąć nie może tak łatwo,
    > bo prawo wstecz działać nie możę, a raczej nie powinno.

    Miałem Dowód Osobisty wydany bezterminowo - stracił ważność
    Mam Prawo Jazdy wydane bezterminowo - z tego co wiem, będę musiał odnowić

  • 34. Data: 2020-02-20 16:19:55
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 20 Feb 2020 14:32:18 +0100, Baczek

    > Miałem Dowód Osobisty wydany bezterminowo - stracił ważność

    Ile masz lat że Ci wydali bezterminowo plastikowy dowód? Jeśli był
    faktycznie wydany bezterminowo to nie stracił ważności, chyba że Ci
    znacznie facjatę przefastrygowali ;P albo dane się zmieniły.

    > Mam Prawo Jazdy wydane bezterminowo - z tego co wiem, będę musiał odnowić

    Ale tylko dlatego, że wzór się ma zmienić. I AFAIR jest na to 13 lat
    jeszcze. Ogólnie znowu brak analogii w tych przykładach.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 35. Data: 2020-02-20 16:29:13
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 20.02.2020 o 16:19, Myjk pisze:
> [...]
    > faktycznie wydany bezterminowo to nie stracił ważności, chyba że Ci
    > znacznie facjatę przefastrygowali ;P albo dane się zmieniły.

    Kto pisze o plastikowym?
    Stracił ważność. Policja podczas kontroli zatrzymywała taki dokument.
    Urzędy nie uznawały ważności.
    "Państwo" się rozmyśliło i z bezterminowego zrobili terminowy.

    > Ale tylko dlatego, że wzór się ma zmienić. I AFAIR jest na to 13 lat
    > jeszcze. Ogólnie znowu brak analogii w tych przykładach.

    Co mnie obchodzi zmiana wzoru? Mogli poczekać ze zmianą, aż umrę, a
    myślę że pożyje jeszcze 13 lat.

    Fakt, nie są to przykłady dobre na "działania prawa wstecz" bardziej do
    braku zaufania do prawa i braku jego stabilności.

  • 36. Data: 2020-02-20 16:49:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak prawo nie działa wstecz to na jakiej zasadzie podniesli POprzednicy wiek
    emerytalny? Ustawe zmienia się nowa ustawa. Ale niech Ci będzie. Adam napisał o
    podobno możliwych korzystniejszych dla ludzi zmianach. One według Ciebie będą
    dotyczyły tylko nowych.

  • 37. Data: 2020-02-20 17:25:27
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 20 Feb 2020 16:29:13 +0100, Baczek

    > Fakt, nie są to przykłady dobre na "działania prawa wstecz" bardziej do
    > braku zaufania do prawa i braku jego stabilności.

    Bo trzeba przyznać, że wydawanie dokumentów na czas bezterminowej ważności
    to był jakiś absurd. W przedmiotowej sprawie jest jednak określony termin.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 38. Data: 2020-02-20 19:18:21
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 20 lutego 2020 17:25:47 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Thu, 20 Feb 2020 16:29:13 +0100, Baczek

    > Bo trzeba przyznać, że wydawanie dokumentów na czas bezterminowej ważności
    > to był jakiś absurd.

    a ja mam uprawnienia lotnicze które musiałem odnawiac co 5lat, a teraz weszla jakas
    nowelizacja i mam dozywotnio :)

    b.

  • 39. Data: 2020-02-20 19:22:58
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 19.02.2020 o 21:17, Lisciasty pisze:

    > Nijak, pakuj wszystko do jednego wora. Mało Ci formalności i papierów
    > w prowadzeniu biznesu, że szukasz sobie jeszcze kolejnego zmartwienia? :P
    Akurat nie prowadzę działalności :P Tylko się z ciekawości pytam, bo
    zawsze może znaleźć się upierdliwy urzędnik który zapragnie
    "zweryfikować" jakiegoś Kowalskiego na DG czy energią z panela zaparzył
    sobie kawę dla przyjemności czy przyjmując klienta. Nawet by mnie taka
    informacja w mediach nie zdziwiła.

    Jakub Rakus

  • 40. Data: 2020-02-20 19:28:28
    Od: Pilocik <p...@n...pl>

    W dniu 20.02.2020 o 09:50, Adam Sz. pisze:

    > Owszem, ale cyt.:
    >
    > "Rozporządzenie prosumenckie - wraz z drugim rozporządzeniem doprecyzowującym
    zasady działalności spółdzielni energetycznych - powinno zostać przyjęte w tym
    kwartale, a jak zapewnił podczas posiedzenia sejmowej komisji ds. energii zastępca
    dyrektora Departamentu Gospodarki Niskoemisyjnej w Ministerstwie Rozwoju, Przemysław
    Hoffman, prace nad rozporządzeniem są zaawansowane."

    > Więc jest szansa że będzie to wprowadzone w życie migiem.

    tak mi się jakoś skojarzyło:
    "nikt wam tyle nie da ile my wam obiecamy" :D