  • 71. Data: 2017-06-16 22:52:58
    Temat: Re: dom autonomiczny
    Od: "M." <...@n...pl>

    > A do calosci mozesz sie ustosunkowac czy tylko do jednego i wcale nie
    najwazniejszego zdania? Jestes w stanie udowodnic ze prad w elektrowni jest drozszy
    niz 14 groszy za kilowatogodzine to bardzo prosze.

    Mało miejsca i czasu na to, ale polecam następującą książkę:

    https://www.ceneo.pl/42636678
    http://upolujebooka.pl/oferta,60046,polski_wegiel.ht
    ml

    W wersji skróconej masz tutaj:
    http://ziemianarozdrozu.pl/artykul/2925/wegiel-polsk
    i-czarny-skarb
    http://ziemianarozdrozu.pl/artykul/2926/wegiel-polsk
    i-czarny-skarb-cz-25
    http://ziemianarozdrozu.pl/artykul/2927/wegiel-polsk
    i-czarny-skarb-cz-35
    http://ziemianarozdrozu.pl/artykul/2928/wegiel-polsk
    i-czarny-skarb-cz-45
    http://ziemianarozdrozu.pl/artykul/2929/wegiel-polsk
    i-czarny-skarb-cz-55

    Dodatkowo trzeba pamiętać, że wydobycie węgla w Polsce systematycznie spada
    http://ziemianarozdrozu.pl/artykul/3604/ekspert-nfos
    -%E2%80%9Epolski-wegiel-ma-sie-znakomicie-wydobycie-
    rosnie%E2%80%9D

    Szacowany koszt prądu do wyjścia na zero w nowoczesnych blokach
    energetycznych budowanych właśnie w Opolu to 37gr/kWh (!). Coś takiego
    czeka nas w przyszłości.

    http://ziemianarozdrozu.pl/artykul/3340/polska-polit
    yka-energetyczna-pod-prad-przeciw-megatrendom

    M.

  • 72. Data: 2017-06-17 10:07:16
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 16 czerwca 2017 22:52:54 UTC+2 użytkownik M. napisał:
    > http://ziemianarozdrozu.pl/artykul/3340/polska-polit
    yka-energetyczna-pod-prad-przeciw-megatrendom

    > M.

    a koncówke przeczytałeś?
    "Trzeba tylko pamiętać, że postulując inwestowanie w infrastrukturę węglową de facto
    czynimy iście diabelski zakład, obstawiając w praktyce scenariusz rozpadu Unii
    Europejskiej, a co najmniej wyjście z niej naszego kraju, klęskę światowej polityki
    klimatycznej i stagnację technologiczną."

    Na dwoje babka wróżyła - ale wygląda na to ze francja jest juz przegrana, to bedzie
    kalifat. A wyjscie francji z unii to koniec uni. Przyklad breksitu pokazuje ze da sie
    wyjsc. Wiec byc moze ten diabelski zaklad ma sens.
    A przeciez system energetyczny musi miec elektrownie dyspozycyjne, jak nie bedzie
    wiatru w nocy to niemcy przyjdą po nasz prąd z węgla. Bo atom zamykają.

    A komisja europejska narzucajac nam górkę ideologiczną zamiast wspolnoty gospodarczej
    (makron proponuje likwidacje socjalnego dumpingu, tak to sobie ładnie nazwal) az
    prosi by ten kołchoz opuścić. Swoje juz wzielismy, podciągnelismy sie
    technologicznie, damy sobie rade...

    b.

  • 73. Data: 2017-06-17 16:59:49
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2017-06-17 o 10:07, Budyń pisze:
> [...]
    Europejskiej, a co najmniej wyjście z niej naszego kraju, klęskę światowej polityki
    klimatycznej i stagnację technologiczną."

    Tak. Czytałem.

    Liczę na to, że jednak się nie spełni i nie zostaniemy ponownie częścią
    Związku Sowieckiego. Ja wiem, że wszystko ma być jak za młodych czasów
    prezesa, ale mi się powrót do tych czasów nie uśmiecha.

    > A przeciez system energetyczny musi miec elektrownie dyspozycyjne, jak nie bedzie
    wiatru w nocy to niemcy przyjdą po nasz prąd z węgla. Bo atom zamykają.

    W takim razie twierdzisz, że to już koniec? Że mamy iść na wschód, bo
    tam "jest jakaś cywilizacja"?

    Jeśli nie uda się zbudować systemu energetycznego w większości opartego
    na źródłach odnawialnych, to nasza cywilizacja jest skończona.

    M.

  • 74. Data: 2017-06-17 19:10:06
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 17 czerwca 2017 16:59:42 UTC+2 użytkownik M. napisał:
> [...]
    >
    > Tak. Czytałem.
    >
    > Liczę na to, że jednak się nie spełni i nie zostaniemy ponownie częścią

    a ten zwiazek sowieckich to ci sie z sufitu urwal? Jakis nakaz jest zeby w któryms
    kołchozie byc?

    wiatru w nocy to niemcy przyjdą po nasz prąd z węgla. Bo atom zamykają.

    > W takim razie twierdzisz, że to już koniec? Że mamy iść na wschód, bo
    > tam "jest jakaś cywilizacja"?

    co za wschodnie fobie?

    > Jeśli nie uda się zbudować systemu energetycznego w większości opartego
    > na źródłach odnawialnych, to nasza cywilizacja jest skończona.

    wiesz dlaczego mamy nowoczesniejsze niz na zachodzie systemy telefonii komorkowej? Bo
    bylismy kilka lat spoznieni. To samo moze byc w OZE - wejdziemy w to gdy fotowoltaika
    i magazyny energii będą rozpowszenione (na zachodzie) i tanie jak barszcz.

    b.

  • 75. Data: 2017-06-17 22:06:03
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2017-06-17 o 19:10, Budyń pisze:

    > a ten zwiazek sowieckich to ci sie z sufitu urwal? Jakis nakaz jest zeby w któryms
    kołchozie byc?

    Ostatnio nikt się nas nie pytał o zdanie. Białorusi też się nikt nie
    pytał o zdanie, czy chce być w Unii Euroazjatyckiej.

> [...]
    fotowoltaika i magazyny energii będą rozpowszenione (na zachodzie) i tanie jak

    Wtedy kupimy patenty i technologie z zachodu. Wszystkie liczące się
    firmy będą zachodnie.

    M.

  • 76. Data: 2017-06-17 22:43:22
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 17 czerwca 2017 22:05:56 UTC+2 użytkownik M. napisał:

    > Ostatnio nikt się nas nie pytał o zdanie.

    zdaje sie ze jakies referendum było gdysmy do unii wstępowali, czyz nie?

> [...]
    barszcz.

    > Wtedy kupimy patenty i technologie z zachodu.

    byle byly tanie, jak wspomniana telefonia

    >Wszystkie liczące się
    > firmy będą zachodnie.

    Wyprzedawala banda calosc majątku zachodnim firmom i było dobrze, narzekales wtedy?
    Teraz jeszcze sie sami podkladac pod OZE? Na oze to sie juz wiele firm przejechalo,
    no to lepiej ze to nie nasze firmy.

    b.

  • 77. Data: 2017-06-18 00:02:38
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 17 Jun 2017 10:10:06 -0700 (PDT),
    Budyń<b...@g...com> wrote:
    > wiesz dlaczego mamy nowoczesniejsze niz na zachodzie systemy
    telefonii komo
    > rkowej?

    Jeśli mówiąc "zachód" masz na myśli USA to na siłę możnaby było się z
    tym zgodzić ale jakieś 10 lat temu a nie teraz. Czyli kiedyś mieliśmy
    a nie mamy. I nie c wynikało to z zacofanua tylko polityki.

    --
    Marek

  • 78. Data: 2017-06-18 10:25:25
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 18 czerwca 2017 00:03:27 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
> [...]
    > tym zgodzić ale jakieś 10 lat temu a nie teraz. Czyli kiedyś mieliśmy
    > a nie mamy. I nie c wynikało to z zacofanua tylko polityki.

    to sie zgadzaj na siłę. Czesi mają w telewizji standard mpeg2 a my nowoczesniejszy
    mpeg4. Tylko dlatego ze wprowadzilismy go kilka lat później.

    Z oze bedzie tak samo, niemcy przetrą rynek dotacjami, ceny paneli FV spadną a my
    sobie to zafundujemy gdy juz oplacalnosc sie pojawi bez zadnych doplat, bo chinczyki
    bedą to milionami produkowac.

    b.

  • 79. Data: 2017-06-18 11:46:41
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-06-18 o 10:25, Budyń pisze:

    > to sie zgadzaj na siłę. Czesi mają w telewizji standard mpeg2 a my nowoczesniejszy
    mpeg4. Tylko dlatego ze wprowadzilismy go kilka lat później.

    To już nie jest prawda. Czesi mają już standard DVB-T2 (kodowanie hevc)
    na 26% kraju. Do 2020 wyłączą dvb-t.
    My na DVB-T2 przejdziemy pewnie za jakies 10 lat.

    > Z oze bedzie tak samo, niemcy przetrą rynek dotacjami, ceny paneli FV spadną a my
    sobie to zafundujemy gdy juz oplacalnosc sie pojawi bez zadnych doplat, bo chinczyki
    bedą to milionami produkowac.

    A przez ten czas dopłacimy kolejne 100mld do górnictwa.
    Ciekawe jak to się opłaca.

    --
    Pete

  • 80. Data: 2017-06-18 12:32:36
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2017-06-17 o 22:43, Budyń pisze:

    > zdaje sie ze jakies referendum było gdysmy do unii wstępowali, czyz nie?

    Tak. Było referendum w 1946r
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Referendum_w_Polsce_w_
    1946_roku

    Lepiej już nic nie pisz.

    > byle byly tanie, jak wspomniana telefonia

    Nie będą tanie.

    > Wyprzedawala banda calosc majątku zachodnim firmom i było dobrze, narzekales wtedy?
    Teraz jeszcze sie sami podkladac pod OZE? Na oze to sie juz wiele firm przejechalo,
    no to lepiej ze to nie nasze firmy.

    Kupią jeszcze raz za bezcen - tak jak wtedy kupili istniejący skansen.

    Chyba nie pamiętasz, jak wyglądał ten "przemysł". Na jego gruzach
    powstały firmy, które mogą dzisiaj konkurować z zachodnimi - PESA,
    Newag, ale większość się nie nadawało do konkurencji z zachodnimi.

    To, że na nowych technologiach musi się przejechać wiele firm, by te
    najlepsze przeżyły i miały szansę konkurować na świecie to jest jasne.
    natomiast dzisiejsza władza wykańcza hurtem cały sektor technologii
    odnawialnych ładując miliardy w tzw. "współspalanie" i nazywa to OZE.

    Podam ci jeden prosty przykład, jak polska władza(ta i poprzednia) robi
    warunki dla wejścia zachodnich firm. Jest rynek kotłów węglowych.
    Dzisiaj to w Polsce głównie kopciuchy. Tuż za granicą w Niemczech i
    Czechach wprowadzane są coraz ostrzejsze normy emisji dla kotłów i
    zakazuje się sprzedaży tych o niższej klasie. Powoduje to, że małe
    przedsiębiorstwa czeskie i niemieckie mają czas na wytworzenie nowych
    rozwiązań. To samo mogłoby być u nas - a przypomnę, że to nie są wielcy
    potentaci, tylko małe zakłady w Polsce. Ograniczenie rynku do kotłów 5
    klasy i tak nas czeka - tylko stanie się to skokowo. Wtedy nasi
    producenci nie będą mieli dużej palety gotowych modeli i rynek zostanie
    w sporej części przez firmy czeskie i niemieckie, które będą miały
    gotowe produkty My będziemy kilka lat do tyłu, bo opracowanie dobrego
    kotła 5 klasy trwa.

    Wiem, co napiszesz. Zapewne to samo, co rządzący obecnie reżim, że
    problem smogu jest czysto teoretyczny. Otóż nie jest i na jesieni wróci.

    M.