  • 61. Data: 2009-01-23 11:38:25
    Temat: Re: ilosc roznicowek w instalacji
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Ale przy tym celowaniu w głowę to chodzi o przepływ prądu czy może siła
    uderzenia ma znaczenie?
    A tak apropos dyskusji to człowiek w 100% nie jest w stanie przewidzić co
    się może stać, można tylko minimalizować zagrożenia. Z dorosłymi tez bywa
    róznie, jednego może zabić jak go pszczoła upier., a innego nie. Podobnie z
    elektrycznością, przy wadach (chorobach) serca niewiele trzeba by ktoś
    kopnął w kalendarz.
    Bezwzględne minimum to zabezpieczenie łazienki. Jeśli sama łazienka to 10mA,
    na inne pomieszczenia wystarcza 30mA, ale nikt nie da gwarancji, bo jeśli
    ktoś w slipkach (lub bez) zaraz po wyjściu z wanny pomaszeruje do pokoju i
    tam nie żona a prąd go popieści to pewnie wtedy by wolał w pokoju mieć 10mA
    a nie 30.

    Pozdro J23

  • 62. Data: 2009-01-23 12:13:19
    Od: "Mariusz" <b...@b...pl>

    > Użytkownik "robert" <r...@s...pl> napisał w wiadomości
    [...]
    > Wymyślasz sytuacje skrajne, tak samo prawdopodobne jak to że dzieci skubną
    > mi kluczyk od rozdzielni i zechcą majstrować przy liczniku, albo dostana
    > się do garażu i odpala piłe motorową.

    To wcale nie są skrajne sytuacje. Widocznie byłeś spokojnym dzieckiem, albo
    już nie pamiętasz jak to było. Ja na ten przykład sprawdzałem w domu jak się
    spalają rozmaite rzeczy, łącznie z ... benzyną ekstrakcyjną (!). Teraz mam
    własne dzieci i jak o tym pomyślę, to mnie to czasem przeraża.

    Pozdrowienia
    Mariusz

  • 63. Data: 2009-01-23 12:45:10
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 23 Jan 2009 10:00:43 +0100, Jacek "Plumpi" napisał(a):

    > Znów się wpierdalasz choć nie masz nic do powiedzenia.
    > Zatem wypad.

    Alez mam do powiedzenia tyle, że Twoje 'raksienierobi' oraz 'jajakoko'
    śmieszą bardzo.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 64. Data: 2009-01-23 13:30:11
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jacek "Plumpi" wrote:

> [...]
    > Pamiętaj, ze jeżeli dojdzie do porażenia prądem i wskutek tego do
    > śmierci jakiejś osoby to właściciel za to odpowiada przed sądem.
    > Jeżeli instalacja po zbadaniu biegłego będzie zgodna z prawem oraz
    > obowiązującymi normami to wyrok musi być jeden - uniewinniający,
    > chyba, że zaszły jakieś inne okoliczności np. pozostawiony na
    > wierzchu odizolowany przewód itp.
    > Jezeli się okaże, że instalacja nie była zgodna z prawem oraz
    > obowiązującymi normami to spędzisz parę lat za kratkami.
    > Fajna perspektywa ?
    > Pochowasz np. ciecko czy żonę, a zaraz po pogrzebie wyjedziesz na

    PLONK

    zastanów sie czy nei zaczynasz sie zbliżać do Płaszczycy.

  • 65. Data: 2009-01-23 13:31:03
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jacek "Plumpi" wrote:

    > Znów się wpierdalasz choć nie masz nic do powiedzenia.
    > Zatem wypad.

    wsam raz twój styl dyskusji zaprezentowany powyżej nei odbiega wiele od tego
    co pisze Płaszczyca

  • 66. Data: 2009-01-23 13:47:59
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > wsam raz twój styl dyskusji zaprezentowany powyżej nei odbiega wiele od
    > tego co pisze Płaszczyca

    Przykro to pisać, ale takimi wypowiedziami jak i zachowaniem właśnie sam się
    zniżasz do płaszczycowego poziomu.
    Przykro mi tylko, że wdaję się w dyskusję i marnuję swój drogocenny czas dla
    takich betonów, którzy zaczynają ubliżać, kiedy kończą im się argumenty.
    Twój dom, Twoją twierdzą i tak tylko Ty odpowiadasz za za stan tej twierdzy.
    Ja natomiast jako pomiarowiec jestem zobowiązany znać wszystkie ustawy i
    normy związane z tym tematem i nie mogę sobie pozwolić na lansowanie swoich
    własnych przekonań niezgodnych z prawem oraz ze zdrowym rozsądkiem. Tobie
    także radzę się zastanowić nad tym, zanim zaczniesz udzielać porad innym.
    Tak więc żegnam.

  • 67. Data: 2009-01-23 13:51:48
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 23 Jan 2009 14:31:03 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

    > wsam raz twój styl dyskusji zaprezentowany powyżej nei odbiega wiele od tego
    > co pisze Płaszczyca

    Marek, odbiega i to znacznie.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 68. Data: 2009-01-23 13:57:02
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    > PLONK

    Wyluzuj. IMO Jacek dobrze pisze. Dawniej jeździliśmy samochodami bez
    poduszek i też jakoś żyjemy, ale teraz trzeba być kretynem by w samochozie
    ją wymontować. Podobnie jest z różnicówkami to jedno z największych
    usprawnień jeśli chodzi o bezpieczeństwo w ostatnich latach, a na tej grupie
    spotyka się z niechęcia bo kosztuje kilkaset zł. IMO takie podejście jest
    chore. I nawet jeśli Jacek pisze dosadnie to IMO ma całkowitą rację co do
    meritum. W końcu ileż można cierpliwie tłumaczyć, że to dla czyjegoś dobra.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 69. Data: 2009-01-23 14:22:56
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> napisał w wiadomości

> [...]
    > podejście jest chore. I nawet jeśli Jacek pisze dosadnie to IMO ma
    > całkowitą rację co do meritum. W końcu ileż można cierpliwie tłumaczyć, że

    To nie tak ze spotykają sie z niechęcią. Chodzi o to że to kolejna rzecz w
    której zaczynamy popadać w paranoje. To tak jak ze styropianem- pojawiają
    się juz tu głosy ze najlepiej to dawac go 30cm i to w wersji gold. Były tu
    tez głosy że na poddasze to 40cm wełny i konieczne ognioodporne płyty
    gipsowe najlepiej jeszcze układane podwójnie. Skretka to oczywiscie w kazdym
    rogu każdego pokoju+ w kazdym gniazdku itp. O alarmach nie wspomnę. To samo
    jest z róznicówkami. Montować ich jak najwiecej i już pojawiają się głosy że
    najlepiej żeby były 10mA bo 30mA nie gwarantuje bezpieczeństwa. Dodatkow
    jeszcze zabezpieczenie przepieciowe(przeciez to tylko kilka stówek) itp.
    Jeszcze troche i grupowa norma stanie sie osobna róznicówka na kazdym
    obwodzie;))
    A tak naprawde śmiertelne wypadki są sporadyczne. A róznicówka to DODATKOWE
    zabezpieczenie więc nie panikujmy ich brakiem. Moim skromnym zdaniem
    wystarcza w pomieszczeniach mokrych.

    Krzysiek

  • 70. Data: 2009-01-23 14:23:50
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 23 Jan 2009 14:57:02 +0100, Winetoo napisał(a):

> [...]
    > ją wymontować. Podobnie jest z różnicówkami to jedno z największych
    > usprawnień jeśli chodzi o bezpieczeństwo w ostatnich latach,

    Przede wszystkim nastąpił ten sam efekt, co w wypadku poduszek etc, czyli
    utożsamianie środków z faktycznym bezpieczeństwem.
    Sama różnicówka wiele nie zdziała, jeśli instalacja do bani.

    --
    ___________/ GG: 3524356