  • 71. Data: 2009-01-23 14:59:37
    Temat: Re: ilosc roznicowek w instalacji
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 23 Jan 2009 15:22:56 +0100, kris napisał(a):

    > A tak naprawde śmiertelne wypadki są sporadyczne. A róznicówka to DODATKOWE
    > zabezpieczenie więc nie panikujmy ich brakiem. Moim skromnym zdaniem
    > wystarcza w pomieszczeniach mokrych.

    IMO wystarcza też jedna, choć to trochę upierdliwe, bo lecą wszystkie
    obwody na raz.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 72. Data: 2009-01-23 16:11:20
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Ale i tak nie przewidzisz co dzieciaki wymyslą, teraz mają jeszcze
    bujniejszą wyobrażnie.
    A poza tym teraz niektórym dorosłym się myślenie wyłącza i zdrowy rozsądek,
    i to nie tylko jesli chodzi o elektryczność. Jak ktoś myśli mogę robic rózne
    głupoty z pradem bo mam róznicówkę może się przeliczyć, tak samo jak
    niektórzy zbyt pewni siebie za kierownica, bo mają ABS, EBD ITD..

    Pozdro
    J23

  • 73. Data: 2009-01-23 17:01:01
    Od: a...@g...com

    On 23 Sty, 15:22, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:

    > To nie tak ze spotykają sie z niechęcią. Chodzi o to że to kolejna rzecz w
    > której zaczynamy popadać w paranoje. To tak jak ze styropianem- pojawiają

    Kris! Ja tu widze tylko dwa wyjscia, choc zadne z nich nie wydaje mi
    sie prawdopodobne:

    1. Jestes bardzo mlodym chopem, ktorego nigdy prad nie tyknal, nie ma
    dzieci i jeszcze o nich powaznie nie mysli.
    2. Jestes starym zatwardzialym i siwym pierdzielem ! ;-) Takim, co ma
    swoje zasady i nigdy ich nie zmieni.

    Nie widze innego wyjscia! Roznicowka 3 fazowa to ~80 pln. Ryzykujesz
    zycie swoje i swojej rodziny za 80 pln. Porownanie do styropianu jest
    kompletnie bez sensu - ilosc styropianu nie decyduje w zadnym wypadku
    o bezpieczenstwie. Postaw sobie na wadze z jednej strony
    bezpieczenstwo swojej rodziny, z drugiej strony butelke dobrego wina -
    Ty wybierasz wino! :( To, ze kiedys nie bylo roznicowek to *zaden*
    argument. Kiedys sracze byly na zewnatrz - tez tak masz ? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 74. Data: 2009-01-23 17:35:19
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 23 Jan 2009 11:23:02 +0100, kris napisał(a):

    > Jacku, powiedz prosze czy standartowa róznicówka(30mA) uratuje kąpiacego się
    > człowieka jesli wpadnie np suszarka do wanny?
    > Pytam poważnie. Czy w100% zabezpiecza w takich sytuacjach?

    Nie ma nigdy 100% pewności.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 75. Data: 2009-01-23 17:37:05
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 23 Jan 2009 11:49:22 +0100, Jacek "Plumpi" napisał(a):

    > Zatem w tym przypadku osoba jest zabezpieczona także przed porażeniem, a nie
    > tylko i wyłącznie przed skutkami długotrwałego porażenia, ponieważ w
    > większości przypadków różnicówka wyłączy się zanim osoba zostanie porażona.

    Nie jest. Prąd równie dobrze może przepłynąć przez ciało człowieka w drodze
    do ziemi.

    > Dlatego też bardzo ważnym jest systematyczne sprawdzanie skuteczności
    > zadziałania róznicówki przy użyciu przycisku "TEST" i natychmiastowe jej
    > wymienianie, kiedy ulegnie uszkodzeniu.

    To jeden z warunków, jednak niewystarczający.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 76. Data: 2009-01-23 17:37:39
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 23 Jan 2009 12:02:12 +0100, Jacek "Plumpi" napisał(a):

    > Sądzisz, ze ten przygłup ma cokolwiek mądrego do powiedzenia poza chamskimi
    > atakami na osoby ? :)))

    Jacusiu, ja sądzę, że za swoje pomówienia i znieważenia odpowiesz.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 77. Data: 2009-01-23 17:39:24
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 23 Jan 2009 14:47:59 +0100, Jacek "Plumpi" napisał(a):

    > Przykro to pisać, ale takimi wypowiedziami jak i zachowaniem właśnie sam się
    > zniżasz do płaszczycowego poziomu.

    Jacusiu, popatrz na swoje wypowiedzi.

    > Przykro mi tylko, że wdaję się w dyskusję i marnuję swój drogocenny czas dla

    No to spłyń i nie wracaj, nie będziesz marnował swojego drogocennego czasu,
    zasuwaj do klientów i im mów, że się nie da.

    > Ja natomiast jako pomiarowiec jestem zobowiązany znać wszystkie ustawy i
    > normy związane z tym tematem i nie mogę sobie pozwolić na lansowanie swoich
    > własnych przekonań niezgodnych z prawem oraz ze zdrowym rozsądkiem. Tobie

    I jak widac - nie jesteś zobowiązany ich nawet próbowac zrozumieć.

    > także radzę się zastanowić nad tym, zanim zaczniesz udzielać porad innym.

    Właśnie, Jacusiu.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 78. Data: 2009-01-23 17:50:09
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

> [...]
    >
    > A pisząc o 5ciu zyłach sugerowałem się cytatem:
    > "Wprowadzenie pięciożyłowych kabli we wszystkich obwodach rozdzielczych
    > budzi wątpliwości co do podstawy merytorycznej, a także ma swój wymiar
    > ekonomiczny. Ta szeroka tematyka, obejmuje m.in. zgodność wydanych
    > warunków technicznych z wymaganiami przedstawionymi w normach, poprawne
    > wykorzystanie aktualnej wiedzy technicznej do określenia wymagań
    > technicznych oraz inne zagadnienia, np. zgodność używanej terminologii."
    >
    > Ale znalazłem rozporzadzenie z którego wynika ze wystarczą 3 lub 4.;)))

    :-))
    i audyt termowizyjny. :-)))

    Pozdro.. TK

  • 79. Data: 2009-01-23 18:08:07
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    > Dokładnie tak samo jak i plastikową obudowę lampy biurkowej :)

    Kiedys byla tu dyskusja na ten temat i cytowalem ciekawa dyskusje. Dla
    dociekliwych podaje link jeszcze raz.
    http://ise.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=3413&st=0&s
    k=t&sd=a&sid=46c8ed1309a36222321395e6784c79cf&start=
    10

    Pozdro.. TK

  • 80. Data: 2009-01-23 18:13:02
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Formalnie tylko, pisz pod cytatem i nie kasuj naglowka informujacego komu
    odpowiadasz, bo tragicznie sie to czyta.

    Pozdro.. TK