  • 41. Data: 2016-07-30 15:22:33
    Temat: Re: jaki dom jest najtańszy?
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-07-30 o 12:17, Budyń pisze:

    > rozmawiamy tu o budynku mozliwie najtanszym - gdy zaczynamy wchodzic
    > "ja nie chcę/żona zawsze marzyło o..." to sprawa idzie do lasu.

    I to jest właśnie największy problem z najtańszym domem, no bo dlaczego
    100m2 a nie na przykład 80 czy 70? Jedna czy dwie łazienki, wstawić tam
    najtańszego kopciucha? Będzie tanio w wykonaniu, tylko kto dziś pcha się
    w piec węglowy? Tani w wykonaniu dom może się potem okazać niezłą skarbonką.
    Zresztą jakiej technologi budowy się nie wybierze, najdroższe okazuje
    się i tak wykończenie domu. Można rzucić się na najtańsze płytki, kleje
    czy farby, ale może się okazać że wizualnie czy użytkowo to będzie
    porażka, kolory będą wqrwiać, płytki kruszyć, farby gubić kolory. Czy to
    fanaberia, że ktoś chce wybudować dom i przez najbliższe 10-20 lat go
    nie remontować?

    > Poniewaz ja bogaczem nie jestem to dom projektowalem własnie na
    > oszczedny sposób, dlatego sądzę ze bedzie dosc podobny do idealnego
    > megataniego. Choć mój jest za duży bo ma 143m2, trzebaby go urżnąć o
    > 1/3

    No to ile Ci wyszło za m2 nawet przy tej piwierzchni?

  • 42. Data: 2016-07-30 15:50:16
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 30 lipca 2016 15:22:36 UTC+2 użytkownik nadir napisał:

> [...]
    > w piec węglowy? Tani w wykonaniu dom może się potem okazać niezłą skarbonką.

    zgoda - powinno sie wziac pod uwage sume kosztów inwestycyjnych i eksploatacyjnych
    przez powiedzmy 50lat.

    stan surowy zamkniety cos 110kzł.

    b.

  • 43. Data: 2016-07-30 16:42:15
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 30 lipca 2016 00:52:05 UTC+2 użytkownik nadir napisał:

    > Mam dużo okien od południa. Zimą cieplej przez to nie jest,

    Jest, jest, tyle że nie czujesz. Ale te (2 okna po 1,5m2 przez 4h) 2-8kWh jednak da
    sie złapać albo nie stracić (w takich warunkach to co wpadnie ze słońca równoważy to
    co normalnie przez okno ucieka.

    to pi*oko 1-4pln dziennie w prądzie, i odpowiednio mniej w węglu/pompie ciepła.

    Między latem a zimą nie ma dużej różnicy w nasłonecznieniu. Lato tylko operuje dłużej
    i nie ma zimna na zewnątrz więc całe ciepło jake do domu wpadnie juz nie chce
    wyłazić.

    > za to latem
    > jest chujnia, potrafi być 27 stopni w pomieszczeniu i nie da się tego w
    > nocy wychłodzić.

    Da sie, Po pierwsze rolety/markizy. Po drugie wentylować z głową a nie ciagle.

    U mnie sciany są grube ceglano kamienne.
    Mam nawet ładnie zebrane statystyki temperaturowe z róznych sytuacji. Jak wietrzone
    jest z głową to dom sie nagrzewa podczas upałów o jakieś 3-4 stopni w ciągu tygodnia.
    Jak ktos ciagle wietrzy albo wietrzy w dzień a w nocy nie (bo komary) to nagrzewa sie
    o tyle w dwa dni.

    Poza tym prościej okna zasłonić niż je zrobić jak ich nie ma a gdzieś jednak trzeba
    je dać więc południe najlepsze. No, może południowy zachód optymalniejszy jak ktos
    pracuje 7-8 do 15-16.

  • 44. Data: 2016-07-30 16:42:39
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-07-30 o 15:50, Budyń pisze:

    > stan surowy zamkniety cos 110kzł.

    I tak to generalnie powinno się liczyć, stan surowy zamknięty. Reszta to
    fanaberie i nie zaliczamy do najtańszego domu.

  • 45. Data: 2016-07-30 16:49:34
    Od: s...@g...com

> [...]
    > porażka, kolory będą wqrwiać, płytki kruszyć, farby gubić kolory. Czy to
    > fanaberia, że ktoś chce wybudować dom i przez najbliższe 10-20 lat go

    Seka, seka. Ja moge kupic dobre płytki w cenie tych tanich albo niewiele dopłacając i
    będą tak samo trwałe jak takie dizajnerskie, fikusne.
    Jakiś czas temu temat ogarniałem i wybór w sklepach jest tylko trzeba patrzec i pare
    marketów odwiedzić.

    Farby zawsze będą blaknąć, nawet jak farba będzie blaknąć dwa razy dłużej niż jakaś
    tańsza to niewiele to zmienia. Zamiast malować raz na 3 lata malujesz raz na 6.
    Oszczeszasz "czypindziesiont".

    Tu piszemy o tym co i jak zrobić aby zbudować raz, dziś, za 100-150kpn i nie musieć
    ramontować przez 30 lat. A jak juz do remontu dojdzie to aby był równie tani i prosty
    - do wykonania samemu.

  • 46. Data: 2016-07-30 17:49:14
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 30 lipca 2016 16:43:25 UTC+2 użytkownik nadir napisał:

    > I tak to generalnie powinno się liczyć, stan surowy zamknięty. Reszta to
    > fanaberie i nie zaliczamy do najtańszego domu.

    No nie - kafle na scianie w łązience to nie fanaberia tylko konieczność. Trzeba
    liczyć budynek kompletny z wyposażeniem trwałym czyli niezbędny osprzet elektryczny i
    sanitarny ale bez ruchomosci typu meble.
    Zatem wezmiemy do kosztów i kafle, i kibel -tylko te z niskiej półki cenowej.

    Do tego pamietamy ze potrzebna bedzie działka, przyłącza, zagospodarowanie terenu -
    ale tych rzeczy sie tak bezposrednio porównywac nie da.

    b.

  • 47. Data: 2016-07-30 20:16:02
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-07-30 o 07:36, Budyń pisze:

    > ale robimy mega cenę - szukamy tanich ale dzialajacych alternatyw.
    No nie wiem jak jest teraz z cenami ale około 10 lat temu była tańsza od
    blachy. ja wiem że więzba będzie droższa ale musimy też pamiętać o
    bezpieczeństwie w kontekscie anomalii pogodowych, dach z dachówką
    powinien je wytrzymać a co się dzieje z blachą to widać w wiadomościach.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 48. Data: 2016-07-30 21:17:38
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu sobota, 30 lipca 2016 12:41:45 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

    > o tym też myślałem. ale tu raczej będzie problem z trwałością - od
    > strony technicznej i ze zgodą na taką "budowlę". Myślałem też o
    > betonowych rurach, takich gigantycznych, ale nie wiem nawet jak to się
    > nazywa. w mojej okolicy mówili na to cembrowina. Tyle że takie 3metrowe
    > to tylko w TV widziałem
    >
    > ToMasz

    A nie lepiej prostokątne?
    http://www.pv-prefabet.com.pl/index.php/pl/2014-06-0
    1-11-16-08/daneteleadresowe/kluczbork/2-uncategorise

  • 49. Data: 2016-08-02 13:14:57
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 30.07.2016 o 20:16, janusz_k pisze:

> [...]
    > bezpieczeństwie w kontekscie anomalii pogodowych, dach z dachówką
    > powinien je wytrzymać a co się dzieje z blachą to widać w wiadomościach.

    100 metrowy dom, potrzebuje 150m dachówki. 150 metrów dachu i 150 metrów
    izlolacji termicznej. przy płaskim dachu porzebujemy tylko 100 metrów
    dachu, i reszty dodatków. przy czym dachówki są droższe niż nawet płytki
    podłogowe którymi mogę zrobić w zasadzie wodoodporną powierzchnię pod
    prysznicem.....

    Takiej dyskusji oczekiwałem.... Jak widzę wszyscy są estetami i tanio i
    dobrze - leży i kwiczy. ładnie, niefachowo i z mostkami cieplnymi -
    "łykamy" jak ciepłe bułeczki

    ToMasz

  • 50. Data: 2016-08-02 14:10:55
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 2 sierpnia 2016 13:14:58 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

> [...]
    >
    > Takiej dyskusji oczekiwałem.... Jak widzę wszyscy są estetami i tanio i
    > dobrze - leży i kwiczy. ładnie, niefachowo i z mostkami cieplnymi -

    Tyle że jak masz płąski dach to nie do końca wyjdzie ci tanio.
    Oszczędzisz na blasze/dachówkach ale musisz dać mocniejszą konstrukcję dachu.
    Za to pozbywasz sie pewnej powierzchni poddasza gdzie spokojnie zmieści się jakaś
    suszarnia czy składzik gratów i dzięki temu oszczędzasz na powierzchni domu tam
    niżej, na parterze.