  • 31. Data: 2016-07-30 11:56:22
    Temat: Re: jaki dom jest najtańszy?
    Od: nadir <n...@h...org>

    https://www.youtube.com/watch?v=1KNy_FkxKpU
    > Wysuniete okapy zacieniają okna latem a niskie słonce zimą dochodzi bez problemow.
    Wysuniete okapy i kat dachu odpowiedni dla solarów od razu wymusza wykorzystanie
    pietra jako uzytkowe.

    Nie każdy może mieć/chcieć takie okapy, ja to załatwiłem roletami
    zewnętrznymi i ograniczyłem słońce latem. Ale problem jest bardziej ze
    słońcem zimą, przez ostatnie kilka lat zimy są takie, że słońce ledwo
    się przez chmury przebija, przynajmniej w mojej okolicy.

  • 32. Data: 2016-07-30 12:10:20
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-07-30 o 11:56, nadir pisze:

> [...]
    > słońcem zimą, przez ostatnie kilka lat zimy są takie, że słońce ledwo
    > się przez chmury przebija, przynajmniej w mojej okolicy.

    Ale tez grzeje. :-)

    Pozdro.. TK

  • 33. Data: 2016-07-30 12:12:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 29 lipca 2016 13:23:42 UTC+2 użytkownik nadir napisał:

    > To akurat charakteryzuje wszystkich właścicieli domów, którzy pobrali na
    > nie olbrzymie kredyty. Dom za 400 tysięcy, kredyt na 20-30 lat i do
    > spłaty pół miliona i więcej, stąd się potem biorą wyimaginowane i
    > wyśrubowane ceny za domy. Bo przecież trzeba być frajerem żeby
    > sprzedając dom nie doliczyć sobie prowizji dla banku,
    Jeśli ktoś dom sprzedaje to kurat problem z kredytem jest niewielki. No chyba że
    kredyt we frankach.
    Bo złotówkowym to wygląda tak że bierzesz 300tys budujesz dom(powiedzmy te 8-12
    miesięcy) i jak chcesz go sprzedać to sprzedajesz a bankowi oddajesz 300tys plus
    odsetki za te 12miesięcy minus dokonane wpłaty.
    Jaki sprzedajesz dom po 10 latach to jak wyżej tylko lus odsetki za 10lat minus
    wpłaty(w uproszczeniu)
    Nie wiem jak teraz ale wcześniej spokojnie można było dostać kredyt bez prowizji za
    udzielenie i bez prowizji za wcześniejszą spłatę.
    Więc przy kredytach w pln problemu dużego nie ma
    Przy kredytach w chf to inaczej wyglada

  • 34. Data: 2016-07-30 12:17:24
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 30 lipca 2016 11:56:26 UTC+2 użytkownik nadir napisał:

    https://www.youtube.com/watch?v=1KNy_FkxKpU
    problemow. Wysuniete okapy i kat dachu odpowiedni dla solarów od razu wymusza
    wykorzystanie pietra jako uzytkowe.

    > Nie każdy może mieć/chcieć takie okapy, j

    rozmawiamy tu o budynku mozliwie najtanszym - gdy zaczynamy wchodzic "ja nie
    chcę/żona zawsze marzyło o..." to sprawa idzie do lasu.
    Poniewaz ja bogaczem nie jestem to dom projektowalem własnie na oszczedny sposób,
    dlatego sądzę ze bedzie dosc podobny do idealnego megataniego. Choć mój jest za duży
    bo ma 143m2, trzebaby go urżnąć o 1/3

    b.

  • 35. Data: 2016-07-30 12:41:44
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > Nie ma sprawy. 100m2 to trzy kontenery morskie. Do tego fleks i spawarka.

    o tym też myślałem. ale tu raczej będzie problem z trwałością - od
    strony technicznej i ze zgodą na taką "budowlę". Myślałem też o
    betonowych rurach, takich gigantycznych, ale nie wiem nawet jak to się
    nazywa. w mojej okolicy mówili na to cembrowina. Tyle że takie 3metrowe
    to tylko w TV widziałem

    ToMasz

  • 36. Data: 2016-07-30 12:45:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 29 lipca 2016 23:21:14 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Nie ma sprawy. 100m2 to trzy kontenery morskie. Do tego fleks i spawarka.
    https://www.google.pl/search?q=dom+z+kontenera+morsk
    iego&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjgl9
    PagJvOAhVJWiwKHd20D7oQsAQIHw&biw=1024&bih=569
    Krótki link: http://skroc.pl/0e36c

  • 37. Data: 2016-07-30 12:50:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 30 lipca 2016 12:45:26 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Krótki link: http://skroc.pl/0e36c
    Kontenery na allegro już od 4tys/szt

  • 38. Data: 2016-07-30 13:01:49
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 30.07.2016 o 12:50, Kris pisze:
    > Kontenery na allegro już od 4tys/szt

    dalej nie wiem jak z trwałością czegoś z żelaza. od spodu będzie się
    skraplać woda i korodować. jak to zabezpieczyć od środka? Wiem że się
    da, ale ile to kosztuje?
    ToMasz

  • 39. Data: 2016-07-30 13:11:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Trzeba kupic kontenery morskie i nie stosowac gipsu pod zadna postacia. Mozna jeszcze
    zastosowac ochrone katodowa. Jesli mosty da sie tak skutecznie zabezpieczac to
    kontener tez sie da. Obstawiam ze zwykly kontener pomalowany farba antykorozyjna i w
    profilach natrysniety fluidolem , tym do zabezpieczania profili w samochodach,
    przezyje tego co zrobil z nich dom.

  • 40. Data: 2016-07-30 14:32:50
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > kierownik budowy który o wszystko sam dba i robi to dobrze

    Standardowo w Łódzkim kierownik bierze 2000-2500zł za projekt. Mam na
    myśli takiego co sprawdza wykonaną robotę między etapami i od czasu do
    czasu załatwi jakiś papier. Nie wiem czy takiego miałeś na myśli.

    > tarasik

    Z tarasem jak z giełdą, jak się bawić to rozumiem samodzielnie, a nie
    komuś fundować :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz