  • 11. Data: 2019-07-25 10:49:56
    Temat: Re: jaki klej i grzebień do gresu 60x60
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 25.07.2019 o 09:11, s...@g...com pisze:

    > I wazna rzecz. Krzyzyki wtyka sie wystajaco a nie na lezaco.

    Po to produkowane są krzyżyki a nie na ten przykład iksy, by
    można było jednym, leżącym krzyżykiem zrobić równy odstęp na
    styku czterech płytek. Jednym, stojącym krzyżykiem tego zrobić
    się nie da.

  • 12. Data: 2019-07-25 23:10:54
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 24.07.2019 o 15:40, brunet.wp pisze:
    > Witam,
    >
    > będę układał gres (format 60x60, grubość 1 cm) w łazience (najpierw na
    > podłodze). Wylewka (zwykła, cementowa) jest idealnie równa, jest
    > ogrzewanie podłogowe. Fuga będzie 3 mm.

    Po co taka wielka? Lubisz je myć? Ja mam przy takich płytkach 1 mm fugę.

    > Podstawowe pytanie to jaki wybrać klej (z praktycznego punktu widzenia)?
    > Ceresit CM17 super flexible będzie ok?

    Przyklejałem na Atlas Uelastyczniony do wylewki, do stropu z OSB na
    Atlas Plus Wysokoelastyczny + siatka jako "zbrojenie".

    > I drugie: jaka grubość kleju i
    > jaki grzebień? Myślałem o grzebieniu 12 mm, nie wiem na jaką grubość
    > kleju się to przełoży i jaka być powinna.
    Szczerze? Żaden, wystarczy kielnia i równo nią rozprowadzić. Jak
    położysz płytkę i mocno dociśniesz to i tak się klej "rozleje".

    > Wiem, że to ogólnie proste nie jest, ale spróbuję to zrobić samemu.
    > Jeśli podłoga źle wyjdzie, najwyżej ściany oddam fachowcom.
    To jest proste, ściany są upierdliwe bo trzeba się namęczyć żeby wyszły
    równe i gładkie, i kurzu masa przy tym. I jeszcze paprania przy
    malowaniu. A płytki to jak to mówi mój ojciec: siedząca praca.

  • 13. Data: 2019-07-26 08:33:44
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup
    .net...

    > Dlaczego najpierw na podłodze? Coś ci upadnie.
    > Zabrudzisz podłoge.

    Niby najpierw powinno się układać ściany, ale ja
    zacznę od podłogi. Tak mi będzie łatwiej. A
    podłogę zabezpieczę.

    > Na bogato ;)

    A co proponujesz innego?

    > Zawsze miałem tendencje do robienia rzadkiego
    > kleju i cienkiej warstwy.
    > Na twardo do wylewki. Nie narzekam.

    Tutaj nie ma co dywagować. Należy rozrobić klej
    zgodnie z etykietą producenta i tak też zamierzam
    zrobić.

  • 14. Data: 2019-07-26 08:34:42
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    oglegroups.com...

    >Wpisz w google "system poziomowania płytek" Może
    >ułatwi ten pierwszy raz

    Dzięki, ale jakoś mnie ten sposób nie przekonuje.
    Wolę chyba poziomnicą.

  • 15. Data: 2019-07-26 08:40:59
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Grzebien dowolny. Ale musisz miec rowne podloze.

    Jak to "dowolny"? Mam dać 2 mm kleju?

    > Wiec skup sie na polozeniu rownej wylewki albo
    > ewentualnie jej dotynkowaniu i zatarciu abys
    > mial na co klasc te plytki.

    Jest idealnie równa.

  • 16. Data: 2019-07-26 08:47:46
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    Użytkownik "Jakub Rakus" napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:qhd5sv$edl$...@n...icm.edu.pl...

    >Po co taka wielka? Lubisz je myć? Ja mam przy
    >takich płytkach 1 mm fugę.

    Z kilku powodów:
    1. Jest ogrzewanie podłogowe.
    2. Płytki są dość duże.
    3. Robi to kompletny amator, więc łatwiej będzie
    zamaskować ewentualne niedociągnięcia (aczkolwiek
    same płytki są równe).

    >Szczerze? Żaden, wystarczy kielnia i równo nią
    >rozprowadzić. Jak położysz płytkę i mocno
    >dociśniesz to i tak się klej "rozleje".

    Kielnią to ja równo kleju nie położę. Stąd
    wymyślili grzebień.

    Czytając, oglądając i rozmawiając z mądrymi ludźmi
    wychodzi mi, że należy zastosować grzebień 12 mm,
    co przełoży się na ok. 6 mm kleju.

  • 17. Data: 2019-07-26 09:03:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 26 lipca 2019 08:48:20 UTC+2 użytkownik brunet.wp napisał:

    > Z kilku powodów:
    > 1. Jest ogrzewanie podłogowe.

    Zawsze mnie zadziwia jakieś ekstra podejście i stosowanie klejów elastycznych bo
    "jest ogrzewanie podłogowe"
    A przecież przy ogrzewaniu podłogowym sa własnie mega stabilne warunki i wystarczy
    najtańszy klej
    Przy podłogówce temperatura wylewki praktycznie się nie zmienia a na takim taraise
    czy innym balkonie bywa że masz rano temp na minusie a w południe jak słońce
    przyświeci to 30stC więcej.

    > 2. Płytki są dość duże.

    Bez znaczenia
    > 3. Robi to kompletny amator, więc łatwiej będzie
    > zamaskować ewentualne niedociągnięcia (aczkolwiek
    > same płytki są równe).,
    A później żona będzie przeklinać ze takie fugi porobiłeś i czyścic je trzeba
    Jak masz równe płytki to klej praktycznie bez fugi
    Ew karton od mleka potnij na paski i wkładaj zamiast krzyżyków
    U mnie w łazience 25m2 płyt 40x40 cm bodajże jest właśnie tak na styk położone i 11
    lat nic nie pękło
    A jest tam tez podłogówka
    A w salonie coś mnie podkusiło i mam fugi i wieczny problem z czyszczeniem
    Zresztą płytki w salonie i kuchni to porażka i jak pisałem wcześniej pewnie lada
    chwila to wywalę i położę panele.
    Karton

    > Czytając, oglądając i rozmawiając z mądrymi ludźmi
    > wychodzi mi, że należy zastosować grzebień 12 mm,
    > co przełoży się na ok. 6 mm kleju.
    Jak masz idealnie równą wylewke to te 6mm, i tak za dużo

  • 18. Data: 2019-07-26 16:30:26
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 26 lipca 2019 01:41:33 UTC-5 użytkownik brunet.wp napisał:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Jak to "dowolny"? Mam dać 2 mm kleju?

    Jak se taka packe kupisz to daj 2mm kleju.
    A na powaznie, packi masz chyba od 5mm grzebienia
    Jak uwazasz ze masz rowna posadzke to to mozesz takiej uzyc.
    Poczytaj o minimalnej grubosci kleju jaki kupisz. I odpowiednia do tego packe mozesz
    uzyc.

  • 19. Data: 2019-07-26 17:43:41
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    W dniu 2019-07-24 o 15:40, brunet.wp pisze:
> [...]

    > Wiem, że to ogólnie proste nie jest, ale spróbuję to zrobić samemu.
    > Jeśli podłoga źle wyjdzie, najwyżej ściany oddam fachowcom.

    Zastanów się jednak nad kolejnością - czy nie lepiej najpierw ściany a
    później podłogę ?
    Odpada wkurw jak Ci na świeże płytki upadnie cokolwiek cięższego

  • 20. Data: 2019-07-26 17:44:08
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
> [...]
    > takiej uzyc.
    > Poczytaj o minimalnej grubosci kleju jaki
    > kupisz. I odpowiednia do tego packe mozesz uzyc.

    Użyję grzebienia 12 mm.

    A co do kleju, ktoś doradzi? Ceresit CM17, a może
    CM16? A może jakiś inny? Cena w zasadzie nie gra
    roli. Pytanie do praktyków.

    Na ściany idzie ten sam gres co na podłogę, tylko
    format mniejszy, bo 60x30 cm. I tutaj ważne aby
    klej trzymał mocno ściany, bo płytki grube i
    ciężkie.