  • 11. Data: 2010-01-13 13:36:30
    Temat: Re: kominek i dym
    Od: wolim <w...@i...pl>

    On 11 Sty, 22:08, "limken" <l...@x...xx> wrote:
    > Witam na grupie
    > dwie sprawy
    >
    > 1. Byłem sobie u ojca ostatnio. Kominek zamknięty - postanowił rozpalić w
    > nim.
    > Nakład gazet, drobnego drewna i zapalił.
    > po ok. 2-3 min zadzwonił dzwonek - poszedł do drzwi
    > chwile rozmawiał "w progu" z otwartymi drzwiami - ok 30s
    > w tym czasie zobaczyłem, jak przez drzwiczki zaczyna wylatywać dym
    > dym nie unosił się - lecz "pływał" po podłodze
    > sporo tego dymu...

    Ja mam tak, że jeśli nie palę przez dłuższy czas w kominku, to komin
    się na tyle wyziębia, że zaczyna zasysać powietrze z zewnątrz. Główna
    przyczyna leży tu w "szczelności" domu oraz bardzo niskich kominach
    (dom parterowy). Trochę to jest upierdliwe, bo czuć delikatny swąd
    spalenizny w odległości do 2 metrów od kominka.

    Wystarczy, że wstawię do kominka świeczkę (takiego zwykłego tea-
    lighta) i ciąg się normalizuje. Wtedy dopiero palę w kominku.

    Jak palę systematycznie i komin się nie zdąży wyziębić (wystarczy
    palić raz kilka dni), to takiego efektu nie ma.

    Zresztą mój niewysoki komin w ogóle nie najlepiej ciągnie - jak się
    dokłada do kominka, to zawsze wydostaje się trochę dymu na pokój.

    Na wiosnę planuję zamontować strażaka na kominie i przedłużę go
    delikatnie rurą kwasoodporną - może poprawi ciąg. Planuję też
    zwiększyć otwór doprowadzający powietrze pod kominek - teraz mam rurę
    75mm i to jest raczej za mało.

    Inna sprawa - zauważyłem, że powietrze z zewnątrz zasysa mi także
    wyciąg w kuchni (jak jest nie włączony), a czasami nawet wentylacja w
    łazience. Jak bardzo musiałbym rozszczelniać okna, żeby kanały
    wentylacyjne nie zasysały powietrza do domu - nie wiem :)

    To jest kolejny błąd, który popełniłem przy budowie domu - brak
    wymuszonej wentylacji z gruntowym wymiennikiem ciepła. Niestety, ale
    żal jest rozszczelniać okna, jak się widzi ile węgla i drzewa, czyli
    ciężko zarobionej kasy, idzie z dymem :)

  • 12. Data: 2010-01-14 08:19:59
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    Użytkownik "wolim" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...
    On 11 Sty, 22:08, "limken" <l...@x...xx> wrote:
    ciach
    >Na wiosnę planuję zamontować strażaka na kominie i przedłużę go
    >delikatnie rurą kwasoodporną - może poprawi ciąg.
    Nie rób tego,jeżeli chcesz to poprostu podnieś komin napewno bedzie ładniej
    wyglądał niz z jakąś wystającą rurą .Przedłużanie przewodu spalinowego
    rurami kończy sie destrukcją komina po pewnym czasie,a działa to tak że
    zimą gdy spaliny trafiają w odcinek zimnej chłodzonej rury następuje
    wykraplanie sie na niej tego czego kominy nie lubią :( Więc co z tego ze
    wstawisz kawałek rury kwasoodpornej ,jej nie zeżre kwas ale komin poniżej
    juz tak.
    Drugą ważną rzeczą którą możesz poprawic to to ze jeżeli masz dłuższy
    odcinek komina nie idący w mieszkaniu to on się schładza i następuje spadek
    ciągu kominowego ,warto więc by komin był ocieplony.
    pozdrawiam

    4661 (20091204) __________

  • 13. Data: 2010-01-14 10:46:43
    Od: wolim <w...@i...pl>

    On 14 Sty, 09:19, "na102" <g...@P...FM> wrote:
> [...]
    > odcinek komina nie idący w mieszkaniu to on się schładza i następuje spadek
    > ciągu kominowego ,warto więc by komin był ocieplony.

    Komin mam systemowy - z wkładem ceramicznym i ocieplony. U góry
    fabrycznie kończy się takim mankietem kwasoodpornym (patrz tutaj:
    http://waszdach.pl/images/ibf/kom_cl25.gif)

    Ten mankiet wystaje jakieś 15-20 cm ponad komin. Chciałem go
    przedłużyć o dodatkowe 20-30 cm i na tym zamontować strażaka.

    Niestety, nie mam możliwości podnieść całego komina, bo i tak jest w
    tej chwili wysoki i boję się, że przy dużych wichurach mógłby się
    przewrócić. A i tak, mimo, że kazałem zrobić komin nieco wyżej niż w
    projekcie, nie wystaje on ponad kalenicę. Robił go chyba jakiś
    projektant amator.

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 14. Data: 2010-01-14 12:50:47
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    On 14 Sty, 11:46, wolim <w...@i...pl> wrote:

> [...]
    > przewrócić. A i tak, mimo, że kazałem zrobić komin nieco wyżej niż w
    > projekcie, nie wystaje on ponad kalenicę. Robił go chyba jakiś

    nie wiem jaki to system, ale w moim ibf w pustakach są takie otwory na
    rogach, w które wsadzałem podczas murowania szpilki z prętów
    zbrojeniowych i zalewałem rzadką zaprawa, nic tego nie ruszy :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 15. Data: 2010-01-14 13:10:35
    Od: wolim <w...@i...pl>

    On 14 Sty, 13:50, s_13 <s...@i...pl> wrote:

> [...]
    > rogach, w które wsadzałem podczas murowania szpilki z prętów
    > zbrojeniowych i zalewałem rzadką zaprawa, nic tego nie ruszy :-)

    Ja też mam IBFa i też myślałem, że po to są otwory - wykonawca mi
    powiedział, że te otwory nie służą do zbrojenia komina. Ponoć to są
    pozostałości po procesie produkcji. Nie wiem, nie znam się, więc się z
    nim nie sprzeczałem :)

    Po Twoim poscie zaczynam żałować, że tego nie sprawdziłem...

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 16. Data: 2010-01-14 23:18:52
    Od: "na102" <g...@P...FM>

[...]

    no systemowy to insza inszość :)
    ja bym przedłużył to tak jak chcesz ale i tak bym ocieplił to tak jak to
    jest w systemowych z kwasówki czyli rura-wełna-rura może by i jakaś koncówka
    od tego typu komina pasowała? , co do strażaków to stwarzają niestety i
    problemy zajrzyj na strone http://www.kominiarze.pl/?site=galeria#
    Mój komin też był za niski w projekcie ale zanim go wymurowałem to go
    przeliczyłem i podniosłem , warto było bo nie mam teraz powodów do
    narzekań.
    pozdrawiam

    4661 (20091204) __________