  • 1. Data: 2010-01-11 22:37:32
    Temat: awaria hydroforu
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    witam
    właśnie wieczorem coś padło, hydrofor wywala różnicówkę :-(, już
    wcześniej kilka razy się to zdarzyło, ale teraz nie daje się załączyć,
    hydrofor jest w studni na 4 kręgi betonowe, a od jeszcze ze 4 m do
    wody, tam w studni wiadomo wilgoć i chłód, pompa niby z nierdzewki,
    ale na złączkach gdzieniegdzie rdza złapała dosyć szybko, szybka
    diagnoza: doprowadzenie zasilania ok (wyłączyłem pompę z gniazda i
    różnicówka nie wywala), więc hydrofor, moje pytanie: od czego zacząć,
    co sprawdzić? zawór ciśnieniowy, pompę? jak?... kogo wołać, elektryka,
    czy hydraulika?

    pozdrawiam
    s_13

  • 2. Data: 2010-01-12 08:15:46
    Temat: Re: awaria hydroforu
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    jak pompe masz w studni to trzeba ja wydobyc (ja mam w budynku i prawde
    mowiac nie moge sobie wyobraziuc pompy w studni - chyba ze glebinowka).

    elektryk musi obejrzec bo masz przebicie

  • 3. Data: 2010-01-12 18:20:29
    Od: "Krzysztof L" <l...@o...pl>

    I jeden i drugi jak nie mają klapek na oczach to pomogą.
    Hydraulik zna się na pompach i ich okablowaniu, na pewno wykryje zwarcie.
    Najczęściej nie pompa jest przyczyną a instalacja po drodze do studni.
    Jeszcze kwestia taka, że jeśli wyłącza się bezpiecznik różnicowy to
    wystarczy zwarcie między zerem a uziemieniem.
    Piszesz, że wcześniej już był problem.
    Stawiam na zwarcie uziemienia z zerem.
    Jeśli pompa pracuje prawidłowo może wystarczy odłączyć uziom?...

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-01-12 20:31:42
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    On 12 Sty, 19:20, "Krzysztof L" <l...@o...pl> wrote:
> [...]
    > Jeszcze kwestia taka, że jeśli wyłącza się bezpiecznik różnicowy to
    > wystarczy zwarcie między zerem a uziemieniem.

    sytuacja rozpoznana, jednak pompa :-(, puścił simering i woda
    dostawała się do silnika, jak odkręciłem obudowę, to wylała się
    ciurkiem woda z uzwojeń, nie dziwne zatem, że były przebicia, pompa do
    wymiany, 300 stówki w plecy :-(, a wszystko przez drobne
    zanieczyszczenia, bardzo drobniutki ił przechodził przez filtr studni,
    przez filtr przed hydroforem i powoli zarzynał łożysko i oring,
    podobno dosyć powszechna awaria, zastanawiam się, czy jakaś mała
    pompa głębinowa będzie odporniejsza na te zanieczyszczenia...

    pozdrawiam
    s_13

  • 5. Data: 2010-01-13 07:13:10
    Od: "Krzysztof L" <l...@o...pl>

    Jaka pompa i ile lat pracowała?

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-01-13 08:33:21
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    On 13 Sty, 08:13, "Krzysztof L" <l...@o...pl> wrote:
    > Jaka pompa i ile lat pracowała?
    >
    > Pozdrawiam

    omnigena JY1000, pracowała 1,5 roku, właśnie się dowiedziałem, od
    fachowca co ją montował, że da się to podciągnąć pod gwarancję :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 7. Data: 2010-01-13 08:51:09
    Od: "Krzysztof L" <l...@o...pl>

    Myślałem, że masz małą głębinówkę. One rzadko się psują.
    Polecam coś takiego:
    http://www.jack.pl/shop/pompy/fotki/38P01325.jpg