  • 21. Data: 2015-10-09 11:27:46
    Temat: Re: mała działka i parterówka
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 9 października 2015 11:19:43 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Nie ma potrzeby. Siedzisz w kolektorach - czesto wymieniasz w nich glikol?
    > Glikol traci parametry przy wysokich (i ogolnie przy wahaniach) temperatur -
    > w dolnym zrodle pracuje w zakresie 0-10stC, on przezyje kazda pompe :-)

    zgoda - moze na gwarancji bedzie sciema jakas

    > To juz zalezy od producenta, ja nie robilem zadnego - jak pompa przezyje
    > pierwszy sezon to nie ma sensu robic zadnych przegladow, bo wiadomo, ze jest
    > sprawna i szczelna, a gwarancja to zwykle 2 lata :)

    pompe masz skąd? polska jakas tak? musze sie popytac bo mam nowy gryplan na nastepny
    wynalazek :-)

    b.

  • 22. Data: 2015-10-09 11:35:11
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu piątek, 9 października 2015 11:11:03 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > żadnych zalet poza ewentualnie wyglądem budynku, a duze problemy z hydroizolacją,
    dachówka przecieknie, to woda spłynie po deskowaniu czy membranie.
    właśnie tego się boję - hydroizolacji...

    > A budowała marzenie? :-)))

    dokładnie - "marzenie" - 6 okien, koperta, drozsza czarna dachówka

    > 300m to sporo, mozna myslec nad innymi metodami. Kto wie - moze oplacaloby sie kase
    ktora dasz na PC przeznaczyc na lepsza izolacyjnosc domu i po prostu grzac pradem.
    Ale tu trzeba miec faze na energooszczednosc :)

    faze na energooszczędność raczej mam ale te grzanie prądem jakoś mi się z tym
    kłóci:-)

    > gdzies mialem ksiazke jak zrobic wlasnorecznie pc :)

    nie no, nie aż taki hardkow:-) Pompe kupie gotową, ale jak najwięcej instalacji,
    wykopy itp. chciałbym zrobić samemu.

    Dzięki za opinie
    Pozdrawiam
    uciu

  • 23. Data: 2015-10-09 11:43:21
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 9 października 2015 11:35:14 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
    > nie no, nie aż taki hardkow:-) Po

    niby racja ale tak mnie zadziwia troche - PC to to zaledwie kilka prymitywnych
    elementów do polutowania twardego - ale boimy sie tego jakby to był prom kosmiczny :)

    b.

  • 24. Data: 2015-10-09 11:43:56
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-10-09 o 11:27, uciu pisze:
    > Kominek tam wstawiłem na samym rogu ale ogólnie nie podoba mi się kotłownia w
    salonie. Wiem jaki z tego jest syf itp. Owszem fajnie wygląda jak się ładnie pali i
    łatwo/szybko można dom dogrzać. Jakby nie miało być kominka to przy braku gazu i
    kominka nie wiem czy nie zrezygnowałbym w ogole z komina.

    Wywal ten kominek, wywal też komin - łącznie ze 20 tys zł w kieszeni.
    Zawsze może wstawić biokominek, który potrafi dać ze 3 kW mocy
    grzewczej, ale 1 kW kosztuje w nim dość drogo więc to tylko jako tryb
    awaryjny.

    Pomyśl o pompie powietrznej. Do małego dobrze ocieplonego domu - idealna.

    --
    MN

  • 25. Data: 2015-10-09 12:16:25
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 9 Oct 2015 02:27:38 -0700 (PDT), uciu

    > Dzięki za opinie - zrozumiałem o co Ci chodziło i spróbuje to jakoś zastosować:-)

    Ale rozumiem, że z parterówki się nie wyleczyłeś (jeszcze)? ;)
    Bo jeśli pójść w projekt piętrowy to wygrzebałem na szybko takie coś:
    http://www.mgprojekt.com.pl/tytan-4
    tylko trzebaby nim pożonglować w kwestii kierunku:
    http://emide.pl/uciu.jpg no i da się tam poprawić
    jeszcze trochę (okolice kuchni).

    > Co do grzania - nie lubimy z żoną gazu i nie chcielibyśmy gazu...

    Dziwne, gdybym nie miał 12a działki i możliwości zrobienia DZ poziomego
    (oraz chęci zrobienia klimatyzacji na pompie) pewnie bym gaz zakładał, albo
    prąd.

    > Odpadają też paliwa stałe wiec na chwile obecną pompa ciepła
    > ale zrobiona jak najbardziej budżetowo czyli jak najwięcej własnej roboty.

    Nie wiem czy warto się samemu bawić (chyba że masz wyjątkowe pojęcie o tym,
    dojście do podzespołów, oraz umiejętność programowania). Przy takiej mocy
    jak do tego domku prosta pompa gruntowa będzie kosztować 11k zł netto ze
    sterownikiem.

    > Gleba tam jest dobra. Jedyne czego się obawiam to czy wystarczy
    > przestrzeni na wymiennik poziomy -jestem w stanie go samemu zrobić:-).

    Jak postawisz piętro j.w., to powinno starczyć. ;)

    > Na razie kotłownia pokaźna bo to pierwszy szkic - będą zmiany, pewnie
    > dużo zmian. Kominek tam wstawiłem na samym rogu ale ogólnie nie podoba
    > mi się kotłownia w salonie. Wiem jaki z tego jest syf itp.

    I prawidłowo. Zaoszczędzisz kupę kasy, i możesz władować w ocieplenie).
    Zamiast tego syfu lepiej postawić ozdobny biokominek (który też potrafi
    zagrzać a nawet nawilżać powietrze). Mnie się taka wichura zajebiście
    podoba: https://youtu.be/qYYAVZagvXQ?t=12s

    ;)

    > Owszem fajnie wygląda jak się ładnie pali i łatwo/szybko można dom dogrzać.

    Raczej przegrzać. ;) Że kosztuje chore pieniądze (nie tylko wkład, ale i
    komin), które, w przypadku sporadycznego palenia, nigdy się nie zwrócą,
    przez grzeczność nie wspomnę.

    > Jakby nie miało być kominka to przy braku gazu i kominka
    > nie wiem czy nie zrezygnowałbym w ogole z komina.

    Wentylacja?

    Doczytałem się, że boisz się prądu. Wg mnie zupełnie niepotrzebnie. Kasę
    zaoszczędzoną na urządzeniach grzewczych ładujesz w ocieplenie i potem
    tanio ogrzewasz drutami w wylewce (pewnie w 2T).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 26. Data: 2015-10-09 13:23:12
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 09.10.2015 o 11:43, Budyń pisze:

    > niby racja ale tak mnie zadziwia troche - PC to to zaledwie kilka prymitywnych
    elementów do polutowania twardego - ale boimy sie tego jakby to był prom kosmiczny :)

    czekam na twoją realizację :)
    lubię samoróbki, choć na razie na większe nie mam czasu...

    Łukasz

  • 27. Data: 2015-10-09 14:12:12
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu piątek, 9 października 2015 12:14:37 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Ale rozumiem, że z parterówki się nie wyleczyłeś (jeszcze)? ;)
    jeszcze nie do końca, choć patrząc na wymiary domów piętrowych...nawet sporo by
    zostało działki:-)
    Tylko piętro to kolejny koszt w postaci schodów. MOżna iść po taniości i wylać /
    oblepić płytkami... Musze na spokojnie poprzeglądać jakieś gotowe projekty:-)

    > Dziwne, gdybym nie miał 12a działki i możliwości zrobienia DZ poziomego
    > (oraz chęci zrobienia klimatyzacji na pompie) pewnie bym gaz zakładał, albo
    > prąd.
    to też jeszcze otwarta kwestia - na wymiennik poziomy nie potrzeba zaś takiego dużego
    terenu. Klima na pompie to kolejny argument, o którym zapomniałem napisać.

    > Nie wiem czy warto się samemu bawić
    źle się wyraziłem - chodziło mi o to ,że jakieś wykopy, rurki w podłodze itp. dam
    rade zrobić samemu a podzespoły w stylu pompa, sterownik musze kupić gotowe:-)

    > Doczytałem się, że boisz się prądu. Wg mnie zupełnie niepotrzebnie. Kasę
    > zaoszczędzoną na urządzeniach grzewczych ładujesz w ocieplenie i potem
    > tanio ogrzewasz drutami w wylewce (pewnie w 2T).
    ok 2t ale na dłuższą mete chyba nie wyjdzie to zbyt ekonomicznie - przynajmniej tak
    mi się wydaje. Przecież na 100m podłogi tych drutów będzie spoooro - ładne naście
    lub nawet dziesiąt kW. Na początku owszem będzie taniej bo nie kupujesz urządzeń,
    tańsza instalacji itp. ale w dłuższym okresie? Nie mam z tym doświadczenia, nie znam
    też osoby, która by tak grzała wiec to jest tylko gdybanie.

    uciu

  • 28. Data: 2015-10-09 14:26:52
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu piątek, 9 października 2015 12:14:37 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Bo jeśli pójść w projekt piętrowy to wygrzebałem na szybko takie coś:
    > http://www.mgprojekt.com.pl/tytan-4

    za duże to, za drogie w budowie...
    Chce wziąć mało kredytu i nie chce się zadłużać na cale zycie
    Poza tym musze przekonać bank ze za ta malą kase dam rade wybudować wiec 110m mysle
    ze maks. Odpadaja wiec na przykład 2 łazienki - wiem, wiem już było tu wiele dyskusji
    o tym, ale mimo wszystko chyba tego nie potrzebuje. Wystarczy jedna lazienka dla
    mieszkancow w strefie nocnej i maly kibelek dla gości w dziennej.

    Porterówka /plaskai dach/ wydawala mi się najtansza w budowie - drogi fundament, dużo
    stali i chyba koniec (brak schodow, skomplikowanego dachu).

    Ewentualnie jakas stodola jak radzo wcześniej:
    http://z500.pl/projekt/112/Z119,latwy-w-budowie-dom-
    z-poddaszem-przestronna-czescia-dzienna-i-garazem.ht
    ml

    Nic, na razie gdybam a wszystko pokażą WZ i PzP :-)

    Pozdrawiam

  • 29. Data: 2015-10-09 15:46:38
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 9 Oct 2015 05:26:52 -0700 (PDT), uciu

    > za duże to, za drogie w budowie...

    OK, ale weź pod uwagę że to pierwszy z brzegu gotowy projekt jaki mi wpadł
    pod rękę, w miarę pasujacy (wspomnianymi założeniami) do Twojej działki (a
    na cenę biura to nie patrz -- a jeśli już, to porównaj ceny parterówek z
    tego samego biura o podobnej powierzchni i technologii).

    Zresztą, przykładowy domek ma "tylko" 130m2 użytkowej. Chociażby na piętrze
    można go popmniejszyć o występ nad garażem (gdzie jest ta przepastna
    garderoba i dodatkowa łazienka), pomniejszyć garaż do gabarytów tego z Zx35
    (bo tu jest większy), na dole jest jeszcze do skasowania spiżarka i to coś
    pod schodami. Może jeszcze całość zeskalować o 10% i już się zrobi dużo,
    dużo mniej. Jedyna różnica to taka, że budynek idzie w górę a nie wszerz na
    działkę.

    > Porterówka /plaskai dach/ wydawala mi się najtansza w budowie - drogi
    > fundament, dużo stali i chyba koniec (brak schodow, skomplikowanego
    > dachu).

    Płaski dach wbrew pozorom nie jest łatwy w wykonaniu i nie wybacza błędów
    wykonawczych. Ergo, dom parterowy w budowie i utrzymaniu wcale nie wychodzi
    taniej. Na starość jeszcze sobie zdążysz postawić małą parterówkę gdzieś
    pod lasem. ;)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 30. Data: 2015-10-09 16:10:18
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 9 Oct 2015 05:12:12 -0700 (PDT), uciu

    > jeszcze nie do końca, choć patrząc na wymiary domów piętrowych...
    > nawet sporo by zostało działki:-)

    Jak widać po mojej "wizualizacji", bardzo sporo. ;)

    > Tylko piętro to kolejny koszt w postaci schodów.

    Daaaaaa-aaaaj spokój. ;)

    > MOżna iść po taniości i wylać / oblepić płytkami...
    > Musze na spokojnie poprzeglądać jakieś gotowe projekty:-)

    Koniecznie.

    > to też jeszcze otwarta kwestia - na wymiennik poziomy nie potrzeba zaś
    > takiego dużego terenu.

    Akurat na poziomy to potrzeba trochę terenu.
    Przy tej parterówce zostanie (w mocnych porywach) 200m2.

    > Klima na pompie to kolejny argument, o którym zapomniałem napisać.

    Pytanie tylko czy na tej samej co ma grzać w zimie.

> [...]
    > dłuższym okresie? Nie mam z tym doświadczenia, nie znam też osoby, która
    > by tak grzała wiec to jest tylko gdybanie.

    Cóż, wybierzesz ostatecznie projekt, zadecydujesz jakie materiały, zrobisz
    OZC, zweryfikujesz materiały ;) i dobierzesz odpowiedni system grzewczy.

    --
    Pozdor
    Myjk