  • 31. Data: 2015-10-09 16:20:44
    Temat: Re: mała działka i parterówka
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu piątek, 9 października 2015 12:14:37 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Doczytałem się, że boisz się prądu. Wg mnie zupełnie niepotrzebnie. Kasę
    > zaoszczędzoną na urządzeniach grzewczych ładujesz w ocieplenie i potem
    > tanio ogrzewasz drutami w wylewce (pewnie w 2T).

    Znajoma ma druty we wylewce. Oh, ile by dala zeby miec tam rurki i moc grzac wode
    czyms innym miz pradem!

    Dlatego warto rozwazyc rurki, a moze nawet bufor

    bajcik

  • 32. Data: 2015-10-09 16:28:55
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 9 Oct 2015 07:20:44 -0700 (PDT), Krzysztof Garus

    > Znajoma ma druty we wylewce. Oh, ile by dala zeby miec
    > tam rurki i moc grzac wode czyms innym miz pradem!

    Uhm. Ile dała za OZC przed położeniem drutów?
    Pytanie retoryczne.

    > Dlatego warto rozwazyc rurki, a moze nawet bufor

    Oczywiście, a do tego bufora kominek z płaszczem i kocioł na wyngiel! :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 33. Data: 2015-10-09 17:09:50
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu piątek, 9 października 2015 16:27:45 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Fri, 9 Oct 2015 07:20:44 -0700 (PDT), Krzysztof Garus

    > Uhm. Ile dała za OZC przed położeniem drutów?
    > Pytanie retoryczne.

    heh :)
    Dom 20letni, ale to jakis isomur zdaje sie wiec nie powinno byc tragicznie.

    > Oczywiście, a do tego bufora kominek z płaszczem i kocioł na wyngiel! :P

    A roznie - prad w taniej taryfie (bez grzania wylewki "na zapas"), solary albo
    niedawno omawiany pelleciak :)

    Kable na starcie ograniczaja wybor.

    bajcik

  • 34. Data: 2015-10-09 17:12:28
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 9 października 2015 14:12:14 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
    > ok 2t ale na dłuższą mete chyba nie wyjdzie to zbyt ekonomicznie - przynajmniej tak
    mi się wydaje. Przecież na 100m podłogi tych drutów będzie spoooro - ładne naście
    lub nawet dziesiąt kW. Na początku owszem będzie taniej bo nie kupujesz urządzeń,
    tańsza instalacji itp. ale w dłuższym okresie? Nie mam z tym doświadczenia, nie znam
    też osoby, która by tak grzała wiec to jest tylko gdybanie.

    dobra -przyjmij ze nie wiesz co mowisz i musisz sie zdoktoryzowac :-) Mocy musisz dac
    tyle ile budynek odda na zewnatrz. Zatem najpierw baaaardzo solidne ocieplenie i
    odzysk ciepla z wentylacji. Potem dopiero urządzenia - wyjdzie kilka kW, nie
    kilkadziesiat.
    I na etapie projektowania trzeba liczyc zapotrzebowanie energetyczne w jakims OZC

    b.

  • 35. Data: 2015-10-09 17:18:31
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 9 października 2015 17:09:55 UTC+2 użytkownik Krzysztof Garus
    > Dom 20letni, ale to jakis isomur zdaje sie wiec nie powinno byc tragicznie.

    tak to jest jak wiedza sie ogranicza do ulotek :)

    > Kable na starcie ograniczaja wybor.

    gdybym grzal pradem to i tak za posrednictwem wody w rurkach. bufor trzeba by dac
    zeby II taryfe uzywac.
    A w razie W mozna sie ogrzewac innym medium, rurki daja swobode manewru.

    b.

  • 36. Data: 2015-10-09 17:50:55
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 9 Oct 2015 08:09:50 -0700 (PDT), Krzysztof Garus

    > heh :)
    > Dom 20letni, ale to jakis isomur zdaje sie wiec nie powinno byc tragicznie.

    No więc nie pędź w demagogię. Gdybym ja w swoim obecnym domu
    zainstalował druty, czy PC, to też bym pewnie klęczał na grochu.

    Ale tu jest mowa o małym, energooszczędnym a może i nawet bliżej do
    pasywnego (jeśli dołożyć kasę z inwestycji w brudne paliwa do ocieplenia).

    > A roznie - prad w taniej taryfie (bez grzania wylewki "na zapas"),
    > solary albo niedawno omawiany pelleciak :)
    > Kable na starcie ograniczaja wybor.

    Ponieważ kabli (jak i wszystkiego co działa na prąd)
    się nie robi na pałę tylko liczy się i dokładnie
    dobiera w zależności od wyliczonego zapotrzebowania.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 37. Data: 2015-10-09 19:26:59
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 9 Oct 2015 02:15:26 -0700 (PDT), Budyń napisał(a):

    > z dolnym zródłem? Mój znajomek wydal na calosc pompy 60kzł - majac gaz w drodze :)

    Jeśli powietrzna, to na tym kończysz listę kosztów. 60k w życiu się nie
    zwróci, 22k jak najbardziej ma szansę (wzgledem gazu).

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 38. Data: 2015-10-09 19:38:40
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-10-09 o 19:26, Borys Pogoreło pisze:

    > Jeśli powietrzna, to na tym kończysz listę kosztów. 60k w życiu się nie
    > zwróci, 22k jak najbardziej ma szansę (wzgledem gazu).

    Tak naprawdę to nie 22k ma się zwrócić, tylko niecałe 10.
    W końcu kotłownia z piecem gazowym też kosztuje kilkanaście tys zł (w
    tym 4.5k samo podłączenie gazu do domu). Jeśli doliczyć jeszcze
    postawienie komina - to pompa ciepła wychodzi TANIEJ niż gaz już na
    etapie kotłowni.

    --
    MN

  • 39. Data: 2015-10-09 20:58:48
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 9 października 2015 11:43:23 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > niby racja ale tak mnie zadziwia troche - PC to to zaledwie kilka prymitywnych
    elementów do polutowania twardego - ale boimy sie tego jakby to był prom kosmiczny :)

    Jednak te prawie 30 bar robi robote - lutowac szczelnie cza umic :-)
    Mala nieszczelnosc, brak jakiegos drobnego zabezpieczenia (po stronie niskiego
    / wysokiego cisnienia, temperatury etc) i sprezarka za 2 kola idzie sie
    pasc :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 40. Data: 2015-10-09 21:11:34
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 9 października 2015 14:12:14 UTC+2 użytkownik uciu napisał:

    > Tylko piętro to kolejny koszt w postaci schodów. MOżna iść po taniości i wylać /
    oblepić płytkami... Musze na spokojnie poprzeglądać jakieś gotowe projekty:-)

    A wez. Schody to ok. 1m3 betonu czyli 150 pln. Plus robota ciesli - mnie nic
    nie policzyl bo robil w cenie stropu (strop 170m2, geeesto zbrojony, schody
    2 x 8 stopni plus spocznik). Widze, ze duzo rzeczy chcesz sam robic wiec
    dwoch lewych rak nie masz. Skoro tak, to pojdziesz "moja droga" i za 5,5k
    zrobisz sobie takie schody jak ja mam (5,5k stopnie, podstopnice, spocznik,
    cokoly, porecze):

    http://szyna.civ.pl/schody/1.jpg
    http://szyna.civ.pl/schody/2.jpg
    http://szyna.civ.pl/schody/5.jpg

    To jest promil w koszcie calego domu ;-)

    > to też jeszcze otwarta kwestia - na wymiennik poziomy nie potrzeba zaś takiego
    dużego terenu. Klima na pompie to kolejny argument, o którym zapomniałem napisać.

    Guzik z tego zrobisz, bo zeby wykorzystywac pompe jako klime musisz miec
    klimakonwektory. A po to chcesz podlogowke zeby nie miec barachla w postaci
    "kaloryferow" :) Klima w podlogowce nie ma sensu (skraplanie). Porzadnie
    ociepl dom i te 5-10 dni upalow spokojnie wytrzymasz bez klimy. U mnie
    w domu cieplo dopiero robi sie po 2 tygodniach upalow na zewnatrz, wtedy
    pojawia sie zwykle chec zamontowania klimy ale po tygodniu upaly ustaja i
    checi tez :-)

    > źle się wyraziłem - chodziło mi o to ,że jakieś wykopy, rurki w podłodze itp. dam
    rade zrobić samemu a podzespoły w stylu pompa, sterownik musze kupić gotowe:-)

    Nawet "tylko" na tym zaoszczedzisz z 30-50% kosztow jakby robila Ci firma.

> [...]
    tańsza instalacji itp. ale w dłuższym okresie? Nie mam z tym doświadczenia, nie znam
    też osoby, która by tak grzała wiec to jest tylko gdybanie.

    Druty IMO sa bez sensu - chyba ze jestes maniakiem i budujesz dom pasywny.
    Jak juz prad to bym walnal zbiornik 2000l na bufor i grzal w 2T zwykla
    grzalka (2 x 6kW np.). Wtedy posadzka w zimie nigdy sie nie wychlodzi i nie
    zacznie byc nagle domownikom zimno jak przy drutach.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.