  • 1. Data: 2013-11-15 15:17:24
    Temat: mam już pozwolenie na budowę:)
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    a pochwalę się:)
    właśnie dostałem pozwolenie na budowę!
    jeszcze tylko uprawomocnienie się i zgłoszenie do nadzoru...

    budowa rusza dopiero na wiosnę, ale już można będzie coś działać i się
    przygotowywać..

    W związku z powyższym poszukuję:
    -kierownika budowy, ale nie pozoranta, ale osobę, która raz za czas
    wpadnie na budowę i coś doradzi, wskazana wiedza z zakresu
    energooszczędności.
    -geodetę - taniego, co by zrobił co do niego należy i majątku nie zdarł.
    -kogoś kto policzy OZC i doradzi dobrym słowem. Adam już swoją ofertę
    złożył - ktoś jeszcze chętny?

    Domek będzie budowany w Rybniku.

    w skrócie opis:
    parter + poddasze powierzchnia użytkowa ~200m^2 włącznie z garażem na 2
    samochody w bryle budynku.
    domek na płycie fundamentowej na 20cm XPS
    ściany z gazobetonu(możliwe że ytonga) 24 + 25cm styro
    dach dwuspadowy z dachówką +40cm wełny
    ogrzewanie - pompa ciepła gruntowa, kolektor poziomy już jest rozłożony
    na powierzchni 350m^2

    budowa w większości samodzielna, nie śpieszy mi się aż tak bardzo, a
    kasę trzeba oszczędzać...
    plan na 2014 to zakończyć na stropie nad parterem, bo nie jestem w
    stanie przewidzieć jak daleko mógłbym pociągnąć samemu, a do dachu muszę
    znaleźć ekipę, co zapewne nie jest łatwe na koniec sezonu, a i ceny idą
    w górę..

  • 2. Data: 2013-11-15 15:34:52
    Temat: Re: mam już pozwolenie na budowę:)
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 15 listopada 2013 15:17:24 UTC+1 użytkownik Albercik napisał:

    > stanie przewidzieć jak daleko mógłbym pociągnąć samemu, a do dachu muszę
    > znaleźć ekipę, co zapewne nie jest łatwe na koniec sezonu, a i ceny idą
    > w górę..

    Jak bedziesz szukal ekipy od dachu to zglos sie do mnie, moj kumpel "bokami"
    robi dachy duzo taniej niz firmy (50-60 pln / m2 w zaleznosci od stopnia
    komplikacji). Robil u mnie i moge z czystym sumieniem polecic, a jest
    z Wodzislawia wiec daleko nie bedzie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2013-11-16 22:15:33
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Albercik wrote:

    > w skrócie opis:
    > parter + poddasze powierzchnia użytkowa ~200m^2 włącznie z garażem na
    > 2 samochody w bryle budynku.

    to sie mocno kłóci z energooszczędnością budynku.

    > domek na płycie fundamentowej na 20cm XPS
    > ściany z gazobetonu(możliwe że ytonga) 24 + 25cm styro

    a po co ten ytong skoro dajesz 25cm styro, okna dasz w izolacji wiec
    będziesz miał strasznie głebokie dziury (strata jasnosci). ja bym robił z
    silki, sciana będzie sporo cieńsza od ytongowej szczególnei że nei
    potrabujesz jakiejś kosmicznej nośności.

    podejżewam ze silka 18cm wystarczy.

    > dach dwuspadowy z dachówką +40cm wełny

    warto rozważyć jednak dach w odwróconej technologi czyli tak jak u mnie.

    zamiast wełny dajesz 10cm albo nawet 15 cm XPSa dachowego położonego na
    desce boazeryjnej, jeśli dasz strugane krokwie to masz od środka ładny
    drewniany strop z kórym już nic nie trzeba robić. No i masz 100% izolację
    termiczną.

    co prawda koszt XPS jest spory ale za to zaoszczędzasz sporo kasy i czasu na
    ocieplaniu stropu i zabudowie.

  • 4. Data: 2013-11-17 14:06:42
    Od: "Markus" <m...@w...pl>

    Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > termiczną.
    >
    > co prawda koszt XPS jest spory ale za to zaoszczędzasz sporo kasy i czasu

    Jestem zainteresowany w/w.
    Jak to ma byc ułożone?
    Stojąc na płycie nad parterem i patrzę do góry:

    -Deska boazeryjna
    -Krokwa
    -Plyta XPS gr. 15 cm.
    -Pustka
    -Folia
    - Łaty
    - Dachówka

    Czy tak?

  • 5. Data: 2013-11-17 14:34:54
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Markus wrote:

    > Jestem zainteresowany w/w.
    > Jak to ma byc ułożone?
    > Stojąc na płycie nad parterem i patrzę do góry:
    >
    > -Deska boazeryjna
    > -Krokwa
    > -Plyta XPS gr. 15 cm.
    > -Pustka
    > -Folia
    > - Łaty
    > - Dachówka
    >
    > Czy tak?

    krokwie
    deski
    folia (tak na wszelki wypadek)
    XPS
    łaty kontrłaty (ewnetualnei specjalny XPS do kładzenia dachówki (ale jest
    chyab dość drogi)
    dachówka

    generalnie lepiej dać deski podłogowe niż boazeryjne albo zamówić deskę
    grubszą niż zwykła boazeria łączona na pióro wpust.
    można by też dać sklejkę w arkuszach łączoną na pro wpust, pod warunkiem że
    bedzie miała ładny rysunek słojów.

    ja zamówiłem deskę pióro wpust ale bez tych obleśnych fazek :)

    ważna jest estetyka, wiec krokwie i inne elemnty powinny być strugane.

    można też kupić surówkę ale I klasy i samemu oszlifować wszytsko dużą
    szlifierką kątową z elastyczną tarczą scierną, jest sporo roboty ale eefekty
    sa naprawdę dobre.

    ważne jest aby konstrukcja więźby był elegancka, bo będzie widoczna, więc
    raczej łączenie na śruby a nie zbijanie gwoździami.

    http://www.dyjor.com/Dom/

    dodam że w srodku deska została tylko spryskana natryskowo takim lekkim
    środkiem antygrzybiczym bez żadnego malowania więc wygląda bardzo
    naturalnie.

  • 6. Data: 2013-11-17 15:41:12
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 16.11.2013 22:15, Marek Dyjor pisze:

    > to sie mocno kłóci z energooszczędnością budynku.
    Energooszczędność jest dla mnie, a nie ja dla energooszczędności, tak
    chcę i kropka, świadomie ponosząc tego koszty.

> [...]
    > z silki, sciana będzie sporo cieńsza od ytongowej szczególnei że nei
    > potrabujesz jakiejś kosmicznej nośności.

    A pewnie że wystarczy i taki był pierwotny plan, ale się pozmieniało..
    murowanie ścian i robienie instalacji jest w moim zakresie obowiązków,
    silka nie dość że mniejsza, cięższa, przy obróbce oporniejsza - miałbym
    pod górkę.. Jak by mi kto inny dom murował i instalacje robił to bym nie
    miał dla niego litości, ale sam sobie życia utrudniać nie będę.
    Działówki na poddasz planuje z silki, to na sytuacje jak chłopaki do
    córki zaczną przychodzić....

> [...]
    > izolację termiczną.
    >
    > co prawda koszt XPS jest spory ale za to zaoszczędzasz sporo kasy i

    No właśnie koszt.. rozważałem zrobienie skosów wylewanych z betonu, na
    to styropian, siatka i klej.. ale tu jak i cena tak i technologia nie
    pozwoli mi tego wykonać samemu.

    Czas mnie nie goni... wole więcej samodzielnie porobić i zrobić coś
    taniej niż wydać na "fachowców" a jak życie pokazuje idzie wiele rzeczy
    zrobić i taniej i lepiej niż "fachowcami"

  • 7. Data: 2013-11-17 17:12:45
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Albercik wrote:

    > Energooszczędność jest dla mnie, a nie ja dla energooszczędności, tak
    > chcę i kropka, świadomie ponosząc tego koszty.

    no to przewidź zaizolowanie garażu do wewnątrz styropianem i montaż dobrych
    drzwi garażowych.

> [...]

    > No właśnie koszt.. rozważałem zrobienie skosów wylewanych z betonu, na
    > to styropian, siatka i klej.. ale tu jak i cena tak i technologia nie

    no to moja technolgia jest wsam raz do własnoręcznej roboty.

  • 8. Data: 2013-11-17 17:42:08
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 17.11.2013 17:12, Marek Dyjor pisze:

    > no to przewidź zaizolowanie garażu do wewnątrz styropianem i montaż
    > dobrych drzwi garażowych.

    miedzy garażem a mieszkaniem mam w projekcie 20cm gazobetonu, więc nie
    najgorzej, sufit raczej będzie podwieszany więc tam można trochę wełny
    wcisnąć, nie mniej wykończenie garażu ma jeden z najmniejszych
    priorytetów, więc to jeszcze do przemyślenia

    Pozostaje kwestia ceny...