  • 1. Data: 2012-06-25 17:40:59
    Temat: mocowanie skrętki do ściany za pomocą zszywek
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Witam,

    niedługo będę kładł setki metrów skrętki (UTP) na ściany i zastanawiam się
    jak sobie maksymalnie ułatwić tą robotę. Wymyśliłem teoretycznie, że będę ją
    mocował za pomocą półokrągłych, metalowych zszywek i zszywacza. Ściany są z
    betonu komórkowego, zaś tynk będzie cementowo - wapienny.

    Czy zszywka wejdzie w beton komórkowy? Czy utrzyma przewód? Nie uszkodzi go?

    Z góry dziękuję za ewentualne podpowiedzi.

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 2. Data: 2012-06-25 17:52:55
    Temat: Re: mocowanie skrętki do ściany za pomocą zszywek
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    message news:jsa0qc$m6i$1@usenet.news.interia.pl...
    > Czy zszywka wejdzie w beton komórkowy?

    tak

    > Czy utrzyma przewód?

    kwestia odleglosci miedzy zszywkami

    > Nie uszkodzi go?

    jak przy kazdym strzale dasz cos miedzy zszywke a kabel
    (lub wyregulujesz sile) zeby zszywka nie dociskala kabla
    do sciany to masz szanse to polozyc, ale pomysl delikatnie
    mowiac taki sobie

    do tego stosuje sie raczej jakies plastikowe uchwyty badz
    prowadzi w rurkach

    zamierzasz to tynkowac?

  • 3. Data: 2012-06-25 18:20:42
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    wiadomości news:jsa0qc$m6i$1@usenet.news.interia.pl...

    > betonu komórkowego, zaś tynk będzie cementowo - wapienny.

    A jak zaczną korodować możesz mieć piękny wzorek :)
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 4. Data: 2012-06-25 18:35:05
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 25-06-2012 o 17:40:59 brunet.wp
    <S...@s...comusun_wielkie_lit
    ery> napisał(a):

> [...]
    > Ściany są z betonu komórkowego, zaś tynk będzie cementowo - wapienny.
    >
    > Czy zszywka wejdzie w beton komórkowy? Czy utrzyma przewód? Nie uszkodzi
    Jak nie trafi to uszkodzi :) a to się zdarza przy szybkiemu szyciu,
    dlatego ja kleiłem
    klejem w lasce na gorąco.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 5. Data: 2012-06-25 20:48:06
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "wowa" <w...@g...pl> wrote in message

    > Użytkownik "brunet.wp"
    > <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> napisał w
    > wiadomości news:jsa0qc$m6i$1@usenet.news.interia.pl...

    > A jak zaczną korodować możesz mieć piękny wzorek :)

    korodować nie zaczną, boo tynk cementowo wapienny. W cemencie nigdy stal nie
    koroduje.
    A co do zszywek to zniszczą przewody. Najważniejsza jest geometria kabla
    żeby stanowił linię transmisyjną. Nie wolno go ściskać, spłaszczać.

    Powiedz mi po co ci tyle kabla? Czemu nie przemyślisz instalacji tylko
    chcesz kłaść kilometry ?

  • 6. Data: 2012-06-25 21:04:16
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    W dniu 2012-06-25 17:40, brunet.wp pisze:
    > Witam,
    >
    > niedługo będę kładł setki metrów skrętki...

    Ja użyłem czegoś takiego :
    http://allegro.pl/uchwyt-szbkiego-montazu-usmp-3x1-5
    -3x2-5-100-szt-i2408149601.html
    - nie mam nic wspólnego z tą aukcją :)

    Idealnie obok siebie weszły dwie skrętki
    w komórkowym szybki otworek wkrętarką i delikatnie właziło.
    Dużo gorzej w stropie, a jak trafiłem to belkę to masakra.
    Aby zrobić 4cm otwór fi5 to tylko bosch z udarem - ale wyszło nieźle -
    jak chcesz to podeślę Ci fotki.
    Zresztą na ten uchwyt mocowałem prąd, koncentryk, domofon i alarm.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2012-06-26 00:00:04
    Od: "szamanista" <s...@b...pl>

    Na rynku jest wiele rodzajów "skrętki UTP". Są różnej kategorii, są do
    różnego zastosowania. Różne kategorie klimatyczne. I różny kolor. Skieruj to
    pytanie do producenta. A jesli nie znasz producenta, tylko kraj pochodzenia
    to... chyba do ambasady.
    Jak robisz dla siebie to tylko Ty bedziesz miał kłopoty. Jeśli na sprzedaż
    to mam nadzieję, że taki numer nie przejdzie w trakcie odbioru.

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT

  • 8. Data: 2012-06-26 09:22:09
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> napisał w wiadomości
    > jak przy kazdym strzale dasz cos miedzy zszywke a kabel
    > (lub wyregulujesz sile) zeby zszywka nie dociskala kabla
    > do sciany to masz szanse to polozyc, ale pomysl delikatnie
    > mowiac taki sobie

    To tylko na razie pomysł. Z wrodzonego lenistwa kombinuję jak by sobie
    ułatwić pracę...

    > do tego stosuje sie raczej jakies plastikowe uchwyty badz
    > prowadzi w rurkach

    Jeśli nie zszywki, to zastosuję plastikowe uchwyty USMO-6.

    > zamierzasz to tynkowac?

    Tak.

  • 9. Data: 2012-06-26 09:28:07
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości
    > A co do zszywek to zniszczą przewody. Najważniejsza jest geometria kabla
    > żeby stanowił linię transmisyjną. Nie wolno go ściskać, spłaszczać.

    Tego się obawiam i chyba ciężko będzie tak strzelać zszywkami aby go nie
    ściskać zanadto.

    > Powiedz mi po co ci tyle kabla? Czemu nie przemyślisz instalacji tylko
    > chcesz kłaść kilometry ?

    Instalację mam przemyślaną, poświęciłem na to całą zimę i wiosnę :)

    Nie kilometry, ale setki metrów. W większości pomieszczeń będzie jedno
    gniazdo (z dwiema skrętkami), w niektórych dwa gniazda.

  • 10. Data: 2012-06-26 09:31:03
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "pilocik" <p...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Ja użyłem czegoś takiego :
    > http://allegro.pl/uchwyt-szbkiego-montazu-usmp-3x1-5
    -3x2-5-100-szt-i2408149601.html -
    > nie mam nic wspólnego z tą aukcją :)

    Ja takich używam do mocowania przewodów elektrycznych płaskich (ydyp). Do
    skrętki chyba lepiej nadadzą się uchwyty usmo (rozmiar chyba 6).

> [...]
    > Dużo gorzej w stropie, a jak trafiłem to belkę to masakra.
    > Aby zrobić 4cm otwór fi5 to tylko bosch z udarem - ale wyszło nieźle - jak

    Chętnie obejrzę. Adres: nat1605 małpa interia pl.