  • 41. Data: 2012-06-27 20:36:35
    Temat: Re: mocowanie skrętki do ściany za pomocą zszywek
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > Czyli? Napisz coś więcej.

    kiki się trochę rozpędził o projektuje Ci inteligentną instalację w domu :-)
    https://www.google.pl/search?q=DMX512+pdf&ie=utf-8&o
    e=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:pl:official&client=fire
    fox-a

    Przymierzałem się do tego aby wykonać autorską instalację, tylko sporo pracy
    za dość wątpliwe plusy. Sterowanie oświetleniem, to slogan, który w
    rzeczywistości
    na niewiele się przyda. Sterowanie ogrzewaniem, hmm powątpiewam w
    opłacalność.

    Jż odbiegając od tematu, sterowanie oświetleniem ma sens na korytarzu
    i klatce schodowej, przez instalację czujników ruchu, no i przed wejściem do
    domu.

    Sterowaniem ogrzewaniem, kiepskie uzasadnienie, ponieważ kombinowanie
    z temperaturą w domu, generalnie kończy się nie za bardzo oszczędnościami.
    Generalnie najoptymalniejsze warunki pracy to ustawić ogrzewanie na stałą
    temperaturę 20 czy 22 st. kto co woli i nie kręcić gałkami. Największe
    zużycie
    paliwa pojawia się właśnie przy ciągłym zmienianiu temperatury.

    Czy do alarmu jest potrzebna integracja z inteligentną instalacją w mojej
    opinii
    również nie, ze względu na niewielką komplikację tradycyjnych rozwiązań o
    wiele
    taszych.

    Prosze niech ktoś mnie przekona, mówię poważnie do inteligentnych
    instalacji,
    wtedy wyżyję się twórczo :-) i będę wierzył w to co robię :-)

    Pozdrawiam
    Darek

  • 42. Data: 2012-06-27 22:24:11
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 25 czerwca 2012 17:40:59 UTC+2 użytkownik brunet.wp napisał:
    > Witam,
    >
    > niedługo będę kładł setki metrów skrętki (UTP) na ściany i zastanawiam się
    > jak sobie maksymalnie ułatwić tą robotę. Wymyśliłem teoretycznie, że będę ją
    > mocował za pomocą półokrągłych, metalowych zszywek i zszywacza. Ściany są z
    > betonu komórkowego, zaś tynk będzie cementowo - wapienny.
    >
    > Czy zszywka wejdzie w beton komórkowy? Czy utrzyma przewód? Nie uszkodzi go?
    >
    > Z góry dziękuję za ewentualne podpowiedzi.
    >
    > Pozdrawiam,
    > BWP

    Jesli moge zasugerowac to rozwaz zrobienie sobie wyżłobien na kabel w tym betonie
    komorkowym. On jest miekki wiec zrobisz je raz dwa i mozesz umiescic kabli ile tylko
    chcesz. Za to nie bedzie problemow z ich gruboscia pod tynkiem.
    Tynku zazwyczaj jest 1-2cm wiec 0,5 cm kabel jesli ciutke odstaje to znajdzie sie
    czasem dosyc plytko.
    No i pusc sobie te skretke nisko. Jakies 30-50cm od podlogi. Wtedy szansa na
    przewiercenie jest duzo nizsza.

    Skretek poloz z zapasem. Jak juz sie zabierzesz za robote to czy zrobisz jeden punkt
    w pomieszczeniu czy trzy to wiele czasu wiecej nie zejdzie a zaoszczedzi pozniej
    kabli na podlodze albo w listwach przypodlogowych. Skretki zakanczaj w glebokich
    puszkach.
    Jesli nie wykorzystasz takiej skretki to po prostu na scianie zostanie okragla
    zaslepka puszki albo jak nie lubisz to sobie ja zaciagniesz gipsem zeby nie razila a
    jak bedzie potrzeba to gips wystukasz i puszke/gniazdko zalozysz.
    gniazdek kup tyle ile potrzebujesz teraz plus 5 sztuk lub plus 10-20%. Sa dosyc
    drogie i nie warto kupowac a potem nie uzywac.

    U siebie tak zrobilem i jest ok. narazie nie mialem problemow z zamontowaniem nawet
    fikusnych instalacji.

  • 43. Data: 2012-06-27 23:12:02
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    Odpowiadając Wam kolejno :

    cation - łaty pomalowane dokładnie co 10cm to teraz idealna sprawa do
    wymierzenia gdzie mogę wiercić, znaleźć kabel, skrętkę itp.
    Uwierz mi, że już się przydało :)
    Głośnikowy może przybity gęsto ale są to 4 przewody 2x1,5m2

    brunet.wp - uchwyty są może gęsto, lecz za to żaden kabel nigdzie nie
    odstawał, nie było żadnego problemu z tynkowaniem. Niewiele brakowało by
    tynkarze to mi postawili za to flachę :)
    Nawet w wielu miejscach dokładałem po elektrykach.
    nie pamiętam ile zużyłem, ale było to duuuużo :)
    chatka ma 240m2 w dwóch kondygnacjach + strych więc zrozum, że musiało
    tego być sporo.

    kiki - nie bardzo rozumiem o jakiej fudze mówisz.
    bloczki mam klejone, więc warstwa kleju chyba nie pozwala by zamocować w
    niej jakikolwiek kołek.
    Co konkretnie chcesz w moich oknach zobaczyć ?

    ps.czy my pomalutku nie odbiegamy od tematu ;)

  • 44. Data: 2012-06-27 23:36:27
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    > Instalację mam przemyślaną, poświęciłem na to całą zimę i wiosnę :)

    Jeśli planujesz TV-SAT to uwzględniłeś dodatkową skrętkę i koncentryk ?
    Niektóre platformy umożliwiają "rozdzielenie" sygnału a większość
    obecnie stosowanych dekoderów umożliwia podłączenie dwóch przewodów
    To chyba najczęściej popełniany błąd zapomnienia przez instalatorów.

  • 45. Data: 2012-06-28 02:56:28
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    in message news:jsed68$v6j$1@usenet.news.interia.pl...

    > Czyli? Napisz coś więcej.

    http://www.elektroda.pl/rtvforum/download.php?id=487
    411

  • 46. Data: 2012-06-28 09:04:23
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "pilocik" <p...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > stosowanych dekoderów umożliwia podłączenie dwóch przewodów
    > To chyba najczęściej popełniany błąd zapomnienia przez instalatorów.

    Do każdego z telewizorów chcę dać 2 koncentryki i 2 skrętki z punktu
    centralnego umieszczonego na stryszku. Poprawnie?

  • 47. Data: 2012-06-28 09:10:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 27 czerwca 2012 23:36:27 UTC+2 użytkownik pilocik napisał:

    > Jeśli planujesz TV-SAT to uwzględniłeś dodatkową skrętkę i koncentryk ?
    > Niektóre platformy umożliwiają "rozdzielenie" sygnału

    Z satelitarnych tylko cyfra a i splitery przewodowe do lamusa odchodza. Bezprzewodowe
    teraz s a. A i do tych przewodowych skretka niepotrzebna- wystarcza dwie żyły

    > obecnie stosowanych dekoderów umożliwia podłączenie dwóch przewodów
    > To chyba najczęściej popełniany błąd zapomnienia przez instalatorów.
    A tu zgoda- dwa koncentryki od anteny do dekodera sie przydaja.

  • 48. Data: 2012-06-28 09:14:57
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 27 czerwca 2012 22:24:11 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:
> [...]
    chcesz. Za to nie bedzie problemow z ich gruboscia pod tynkiem.

    Po co wyżłobienia, tynk przykryje skretke połozona bez wyzłobień. Dodatkowa
    niepotrzebna praca.
    > Skretek poloz z zapasem.
    Po co marnowac kase.
    Rozwiązania bezprzewodowe są coraz lepsze.

> [...]
    > gniazdek kup tyle ile potrzebujesz teraz plus 5 sztuk lub plus 10-20%. Sa dosyc
    drogie i nie warto kupowac a potem nie uzywac.

    I później przez najblizsze lata takie kable czy denka puszek ze ściany wystaja a
    inwestor nie ma pomysłu co tam podłączyć.

  • 49. Data: 2012-06-28 09:56:44
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    pilocik wrote:

    > Jeśli planujesz TV-SAT to uwzględniłeś dodatkową skrętkę i koncentryk ?
    > Niektóre platformy umożliwiają "rozdzielenie" sygnału a większość
    > obecnie stosowanych dekoderów umożliwia podłączenie dwóch przewodów

    Uwaga jak najbardziej słuszna, tylko to powoli przestaje mieć sens.
    Rozwiązaniem, które wybrałem dla siebie jest dwuwejściowa karta DVB-S
    i dalsze rozsyłanie sygnału ethernetem. Jak potrzeby wzrosną, to
    się dołoży drugą taką.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 50. Data: 2012-06-29 00:19:13
    Od: "cation" <c...@w...pl>

    I to wszystko po to aby zaoszczędzić na kablu po 40gr metr?
    A czas na łączenie tej rzeźby się nie liczy...
    Nie da się szybciej zrobić niż 1 czujka- 1 kabel, ewentualnie do
    kontaktronów w dwuskrzydłowych oknach po 2 na kabel (najczęściej wypadają w
    odległości kilku cm od siebie)
    Nie zapomnij że kombinując z czymś w rodzaju
    dublowanie/triplowanie/quadruplowanie (czy jak tam nie nazwiesz) linii
    tracisz zaletę łączenia w DEOL - info o sabotażu.
    Takie sztuczki mają sens przy podłączaniu antymaskingu jako 5 stan
    rezystancji linii.

    >Ściągnij instrukcję i poczytaj (tam niżej jest link)
    >http://tanieogrzewanie.istore.pl/pl/inteligentny-do
    m-centrala-alarmowa-plc-pomiar-temperatury-termostat
    y-obsluga->przez-internet-z-pc-i-komorek-z-androidem
    .html

    No właśnie, jak z 21 linii zrobić 84, choć pomysł z tym PLC fajny. Jakbym
    sam to robił to i tak dałbym po kablu od czujki i łączenia w centrali, no
    chyba że ewidentnie by było coś w rodzaju PIR na ścianie i obok ze 3 okna
    (do tego kontaktron na górze i dole do wskazania stanów okno
    otwarte/uchylone). To i tak wychodzi 1 kabel na pomieszczenie a nie od
    czujki do czujki jak pożarówka.