  • 21. Data: 2009-11-04 08:18:44
    Temat: Re: mostek termiczny jak sie go pozbyc
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 4 Lis, 08:25, Krzemo <p...@g...com> wrote:
    > On 3 Lis, 21:05, WS <L...@c...pl> wrote:

    > No to teraz wiem że żartowałeś ... obojętnie czy samochód zimny czy
    > ciepły startuje z postoju, to po przejechaniu drogi do pracy szyba
    > jest na tyle ciepła że topi padający na nią śnieg. Więc ten lity lód
    > masz tak czy tak.

    u mnie klimy brak, wiec nic jej nie ogrzewa

    > Natomiast jak wrócisz do nieogrzewanego ale całkiem cieplutkiego (w
    > porównaniu) garażu to ten lód nie ma jak powstać (wszystko spłynie a
    > nowe nie napada). Jak będziesz miał tam temp. ujemną to niestety masz
    > wtedy problem z "litym lodem" powstałym z tego co Ci ścieknie z dachu
    > (bo samochód jeszcze ciepły i śnieg się topi).

    dlatego pisalem... zalezy jak sie uzywa samochodu...
    u mnie nic nigdy z dachu nie cieklo... ogolnie nie cierpie ciepla ;)
    wiec jak wsiadam w zimowej kurtce to nie grzeje... chyba, ze jest -20
    to troszke...

    WS

  • 22. Data: 2009-11-04 10:11:18
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 4 Lis, 09:18, WS <L...@c...pl> wrote:

    > u mnie klimy brak, wiec nic jej nie ogrzewa

    <ciach>

> [...]
    > u mnie nic nigdy z dachu nie cieklo... ogolnie nie cierpie ciepla ;)
    > wiec jak wsiadam w zimowej kurtce to nie grzeje... chyba, ze jest -20

    I pracowicie ściereczką wycierasz parę wodną? Czy może po prostu nie
    oddychasz podczas jazdy żeby szyby nie zaparowały?
    ;-)

  • 23. Data: 2009-11-04 10:47:23
    Od: WS <L...@c...pl>

    Krzemo <p...@g...com> wrote:

    > I pracowicie ściereczką wycierasz parę wodną? Czy może po prostu nie
    > oddychasz podczas jazdy żeby szyby nie zaparowały?
    > ;-)

    e...
    jakies dziwne teorie masz ;)

    z pracy mam 15-20minut, przy mrozie ok.-10 stopni grzac i tak moge
    najwczesniej w polowie drogi, wiec caly czas idzie zimny nawiew...
    jak jade dalej, to kurtka idzie na wieszak i grzeje...

    obecnym samochodem jezdze juz 12 lat, poprzednim ? , jeszcze nie
    zdazylo mi sie skrobac szyb w garazu ;)
    ten cieply ma od jais 5-7 (juz nie pamietam)...

    praktycznie nie ma fizycznej mozliwosci, zeby cos zamarzlo na szybie w
    garazu - jesli samochod jest nagrzany, to wszystko i tak splynie zanim
    zamarznie (nawet w czasie jazdy) - jesli zimny to wyjezdzalem takim,
    jak wjechalem...

    WS

    PS. o ile nie zaponme to moge wrzucic fotki jak spadnie snieg ;) na
    ok. 40 garazy w podziemiu od razu widac kto jezdzi podobnie jak ja ...
    przed kilkoma garazami non stop jest kaluza/lod lub slady po brudnej
    wodzie...

    no i kazdy przed wjechaniem omiata samochod ze sniegu ;)

  • 24. Data: 2009-11-04 18:30:43
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "M" <M...@w...pl> wrote in message
> [...]
    445234371218

    > Też mi mostek. Jeśli tam ściana ma 25cm, a stryopianu masz 15cm to razem
    > daje 40cm muru. Daj w tym miejscu "ciepłą zaprawę" . Jeśli przedłużysz

    To jest poważny mostek termiczny. Wychładza pomieszczenie nawet o kilka
    stopni. Trzeba z zewnątrz obkleic styropianem. Nawet 5cm ale lepiej z 10 lub
    więcej.

  • 25. Data: 2009-11-04 20:30:49
    Od: M <mirmil30nie_to@i_nie_towp.pl>

    kiki pisze:
> [...]
    > stopni. Trzeba z zewnątrz obkleic styropianem. Nawet 5cm ale lepiej z 10 lub

    1. z zewnątrz jest już obklejone styropianem!!!
    2. Nie wiem skąd wyszło ci kilka stopni. Mógłbyś przedstawić jakiś
    rachunek (tzn. policzyć jakiś wzór)?
    3. Zakładając że garaż ma 3m wysokości i temperaturę 0C mamy 0,75m^2 o
    przepuszczalności 0,7 W/m^2 K. Wydaje mi się, że okna są gorszymi
    mostkami cieplnymi. Nawet przyjmując 1,0W/m^2 K to jest to tyle co
    "ciepłe" okno. Gdyby było tak, jak piszesz, to 3 okna w salonie obniżyły
    by temperaturę o jakieś 15K.
    4. Różnica temperatur pomiędzy pomieszczeniami jest mniejsza niż różnica
    wnętrze-zewnętrzne.

    Reasumując - ten mostek nie jest gorszy niż np. malutkie okienko między
    salonem a garażem.

    współczynniki wziąłem stąd.
    http://www.wienerberger.be/servlet/util/getDownload.
    jsp?blobtable=WBDownload&blobcol=urlimageupload&blob
    key=id&blobwhere=1234507980889&blobheader=multipart/
    octet-stream&blobheadername1=Content-Disposition&blo
    bheadervalue1=attachment;filename=Parametry_termiczn
    e__cian_z_pustak_w_Porotherm,0.pdf&sl=wb_pl_home_pl

    M.

  • 26. Data: 2009-11-04 20:51:48
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "M" <mirmil30nie_to@i_nie_towp.pl> wrote in message

    > 1. z zewnątrz jest już obklejone styropianem!!!

    na schemacie widać, że ta prostopadł ściana lub sufit nie jest
    może od frontu ale w bok nie.

  • 27. Data: 2009-11-05 04:39:37
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 4 Lis, 21:30, M <mirmil30nie_to@i_nie_towp.pl> wrote:

    > 1. z zewnątrz jest już obklejone styropianem!!!

    Nie ma żadnego mostka termicznego w tym wypadku !!!!
    Jedynym mostkiem jest brama garażowa.

    Na drodze ucieczki ciepła masz 1 wasrtwę styropianu, potem pustkę
    powietrzną a na końcu drugą warstwę styropianu (konstrukcję dla
    uproszczenia pomijam). Wszystko jest OK. Przynajmniej do momentu gdy
    nadmierna wentylacja zredukuje ten układ do 1 warstwy styropianu
    (pustka wentylowana). Ale na wentylację też są sposoby:
    http://www.rekuperatory.com/modele01.html

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 28. Data: 2009-11-05 04:46:58
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    Krzemo <p...@g...com> wrote:

> [...]
    > najwczesniej w polowie drogi,  wiec caly czas idzie zimny nawiew...
    > jak jade dalej, to kurtka idzie na wieszak i grzeje...

    Przy -10C i szybie w takiej samej temperaturze to nie ma siły aby para
    wodna nie skraplała się na szybie. W dodatku ona zwyczajnie od razu
    zamarznie. Więc skrobanie szronu od środka (albo właśnie ciepły
    nawiew) jest nieodzowny. Piszesz takie cuda jakbyś nigdy w zimie nie
    jeździł samochodem....
    ;-)

  • 29. Data: 2009-11-05 07:53:40
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 5 Lis, 05:46, Krzemo <p...@g...com> wrote:

> [...]
    > zamarznie. Więc skrobanie szronu od środka (albo właśnie ciepły
    > nawiew) jest nieodzowny. Piszesz takie cuda jakbyś nigdy w zimie nie

    czasami (baaaaardzo sporadycznie) sie zdarza, ale wtedy i tak nie mam
    mozliwosci wlaczenia cieplego nawiewu i jade na zimnym 5-10minut, az
    plyn nagrzeje sie do tych 30-40stopni...

    ale robi sie juz zbyt duzy OT, wiec z mojej strony EOT...

    WS

  • 30. Data: 2009-11-05 08:14:08
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    Witam

    Pomijając już wyzszość garazu ogrzewanego nad
    nieogrzewanym czy to odwrotnie - moj garaz na 100% bedzie
    nieogrzewany poniewaz nie widze sensu i nawet nie chce tego poddawac
    pod dyskusje. Moze wyprowadze sobie zasilanie do kaloryfera jezeli
    cos mi sie odmieni po kilku latach.

    Rysunek przedstawiony przeze mnie jest rzutem scian a nie przekrojem przez
    strop. Sciana bedzie zbudowana z jakies ceramiki - porotherm, poroton lub
    max,
    nie zdecydowalem jeszcze.

    Widze ze sa rowniez opinie ze tam nie ma zadnego mostka, ja sie nie znam,
    ale jezeli ciaglosc izolacji zostala przerwana to chyba taki mostek
    powstanie?
    Garaz co prawda stworzy strefe buforową, jednak nadal bedzie w nim panowac
    temperatura niewiele wyzsza niz na zewnątrz.

    Ale wracajac do meritum, po przemisleniach i przeczytaniu odpowiedzi
    dochodze
    do wniosku ze nie ma sensu kombinowanie tylko najlepiej ocieplic ta sciane
    garazowa rowniez od strony wewnetrznej na dlugosci powiedzmy 1m i to powinno
    zniwelowac a przynajmniej dosc skutecznie ograniczyc mostek.

    Dziekuje wszystkim za odpowiedzi!!!

    Pozdrawiam
    Darek