  • 11. Data: 2012-08-28 11:30:39
    Temat: Re: nowo budowane domki - widoki z wycieczki, długie i nudne.
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-08-28 10:59, mihal pisze:

    > Dokładnie . U mnie np. dach od 40 do 45 stopni , symetryczny .
    > Powierzchnia pod zabudowe max 15% działki. I weź tu zaszalej. Nawet
    > parterówki porzadnej nie mogłem zrobić bo bym sie nie zmieścił.

    Niby masz swoją ziemię a w rzeczywistości możesz na niej postawić taki
    dom na jaki zezwoli Ci rząd. No i to jest skandal.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 12. Data: 2012-08-28 11:39:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 28 sierpnia 2012 11:30:28 UTC+2 użytkownik quent napisał:
    > Niby masz swoją ziemię a w rzeczywistości możesz na niej postawić taki
    >
    > dom na jaki zezwoli Ci rząd. No i to jest skandal.

    I jeszcze np gmina może Tobie zabronic stawiać płot w granicy działki tylko nakaze np
    2 metry sie odsunąć;)

  • 13. Data: 2012-08-28 11:48:08
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-08-28 11:39, Kris pisze:

    > I jeszcze np gmina może Tobie zabronic stawiać płot w granicy działki tylko nakaze
    np 2 metry sie odsunąć;)

    Generalnie "własność" w socjalizmie to tylko taka ściema ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 14. Data: 2012-08-28 15:10:31
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2012-08-28 11:30, quent pisze:

    > Niby masz swoją ziemię a w rzeczywistości możesz na niej postawić taki
    > dom na jaki zezwoli Ci rząd. No i to jest skandal.

    I słusznie, planowanie przestrzenne to zbyt poważna rzecz, żeby ją
    powierzać przypadkowym obywatelom, bo efekty widać dopiero w skali
    czasowej przekraczającej jednostkową egzystencję.

    T.

  • 15. Data: 2012-08-28 15:26:18
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Niby masz swoją ziemię a w rzeczywistości możesz na niej postawić taki dom
    > na jaki zezwoli Ci rząd. No i to jest skandal.

    To sprzedaj i kup ziemię tam gdzie Ci odpowiada miejscowy plan. Dzięki
    planom możesz wybrać sobie, że chcesz mieszkać tam gdzie zabudowa stanowi
    np. 10% pow. działek, albo tam gdzie stanowi 90%. Twój wybór, bez planów
    nigdy byś nie wiedział czy w tej dzielnicy / gminie/ wiosce będzie zielono
    czy betonowo, a tak masz jakieś szanse wybrać sobie takie miejsce do życia
    jakie lubisz.

    Jak np. ktoś nie ma ochoty oglądać betonowych kostek to wybiera działkę w
    dzielnicy gdzie obowiązuje plan. Skośne czerwone dachy + poddasze użytkowe i
    nie ma obawy, że ktoś tam postawi jakąś kostkę. Podobnie ktoś komu odpowiada
    styl "kanciasty" wybierze inną dzielnicę gdzie obowiązuje zakaz skośnych
    dachów. Dzięki planom wiesz czego możesz się spodziewać po sąsiadach. Plany
    nie są dla rządu ale dla obywateli.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 16. Data: 2012-08-28 15:32:01
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-08-28 15:10, Tomasz Finke pisze:
    > I słusznie, planowanie przestrzenne to zbyt poważna rzecz, żeby ją
    > powierzać przypadkowym obywatelom, bo efekty widać dopiero w skali
    > czasowej przekraczającej jednostkową egzystencję.

    Mylisz planowanie przestrzenne ze zmuszaniem człowieka do stawiania
    sobie domu z dachem 45st.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 17. Data: 2012-08-28 15:35:23
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-08-28 15:26, Ergie pisze:
> [...]
    > bez planów nigdy byś nie wiedział czy w tej dzielnicy / gminie/ wiosce
    > będzie zielono czy betonowo, a tak masz jakieś szanse wybrać sobie takie

    Ja lubię mieszkać gdzie się urodziłem a tu nie mogę postawić sobie na
    ojcowiźnie domu jaki chcę. To jest faszyzm.

    Plany są ok ale jedynym kryterium powinno być wys budunku i doleglosc od
    działki sąsiada.

    > Dzięki planom wiesz czego możesz się spodziewać
    > po sąsiadach.

    ????
    Jeśli sąsiad będzie szczęsliwy w domu z płaskim dachem to niech sobie
    taki buduje!
    Wara mi od tego.

    > Plany nie są dla rządu ale dla obywateli.

    I wszyscy w okolicy muszą myśleć tak samo. Może jeszcze ubierać się tak
    samo?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 18. Data: 2012-08-28 15:50:29
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "ToMasz" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
    > witam
    >
    > Czytam tą grupę od dawna, bo pewno sam kiedyś ucieknę z miasta i wybuduje
    > jakiś Domek. Ostatnio przejechałem 1500km po polskich wsiach, głównie po
    > pomorzu i obserwowałem co ludzie budują. Wygląda to tak, że królują domki
    > które rysują dzieci w przedszkolu. Czyli na podstawie prostokąta, dach
    > 2spadzisty, ok 45stopni, mały ganeczek po środku.

    Wypisz, wymaluj - mój domek. Dom maksymalnie prosty, dach dwuspadowy o kącie
    nachylenia 42 stopnie, ganku brak - po co? Jeszcz balkon był w oryginalnym
    projekcie ale kazałem architektowi wymazać - po co komu balkon jeśli jest do
    dyspozycji całkiem spory ogród?

    Dlaczego taki dom wybraliśmy (a wybieraliśmy bez mała 5 lat, wertując
    tysiące projektów)... Z trzech powodów:
    1. Niższe koszty budowy (i łatwość samej budowy, mniej możliwości
    popełnienia fuszerek, np. ocieplenie, uszczelnie balkonu itp.).
    2. Niższe koszty eksploatacji (zwarta bryła, brak lukarn, wykuszy itd.).
    3. Podobają mi się takie "stodoły". Może dlatego, że jako dziecko i
    nastolatek mieszkałem właśnie w takiej stodole...

> [...]
    > osiągnęła szczyt. Ludzie kupują działki, bulą kasę za projekt, budują dom,
    > w którym źle zrobione są "szczyty" styropian klejony na "packi" a pierwszy
    > huragan zerwie dach. Może się mylę, ale w tvn24 widać nowe pozrywane dachy
    > dwuspadziste, a kostki z lat 70siatych stoją zdrowe?
    > Nie potrafię uciec przed porównaniem rozwoju budownictwa w ostatnich 40
    > latach, do rozwoju innych dziedzin techniki. Bo ja w praktyce nie widzę
    > żadnego rozwoju. Napewno każdy dom ma super ocieplenie, ale nie wymyślono
    > go daaawno temu, a jedynie chłodna kalkulacja wymusza jego stosowanie.

    Czego byś oczekiwał, jakich rozwiązań? Nowoczesnych rozwiązań jest mnóstwo i
    pewnie można byłoby je zastosować, ale czy jest sens ekonomiczny? Ja
    ocieplam dach wełną, CWU będę grzał gazem, a okna wstawiłem dwuszybowe.
    Gdyby mi nie zależalo na pieniądzach, dach pewnie ociepliłbym pianką,
    zamontowałbym solary do CWU a okna wstawiłbym superoszczędne trzyszybowe...

> [...]
    > się buduje czy patent miał jakieś wykluczające go wady. Widziałem jak
    > stawiano budynek (hale) z takich płyt, które były wykonane w postaci
    > kanapek : blacha0.8mm/15cm pianka/blacha0.8mm. za drogie? blacha nie
    > modna?
    > Czy nie lepiej byłoby zrobić płaski dach, i "walnąć" na niego płynny
    > plastik, a niżeli kombinować bale drewnianie grube, cieńsze, listwy
    > deseczki i dachówki na 2 razy większą powierzchnie niż podłoga w domu?
    > Pewno nie, skoro tak się nie robi, ale proszę uprzejmie wytłumaczcie mi
    > jak laikowi dlaczego królują "chatki misia uszatka"

    Komfort życia i ekonomia. Jak by się mieszkało w domu z blachy/betonu? I ile
    taki dom kosztuje?

  • 19. Data: 2012-08-28 16:22:31
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2012-08-28 15:32, quent pisze:

    > Mylisz planowanie przestrzenne ze zmuszaniem człowieka do stawiania
    > sobie domu z dachem 45st.

    Sam kąt to rzeczywiście za mało, powinien być jeszcze określony
    rodzaj i kolor dachówki, żeby ktoś zgodnie z mpzp nie postawił
    sobie czegoś takiego:

    http://wszystkozle.pl/wp-content/uploads/2010/11/Sie
    miatycze_okolice_niebieski-dach1-660x469.jpg

    T.

  • 20. Data: 2012-08-28 16:40:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 28 sierpnia 2012 16:30:04 UTC+2 użytkownik Tomasz Finke napisał:
    > Sam kąt to rzeczywiście za mało, powinien być jeszcze określony
    >
    > rodzaj i kolor dachówki,

    A kolor i typ płotu oraz kolor krzaku bzu koło furtki równiez powinien byc narzucony?

    >żeby ktoś zgodnie z mpzp nie postawił
    >
    > sobie czegoś takiego:

    > http://wszystkozle.pl/wp-content/uploads/2010/11/Sie
    miatycze_okolice_niebieski-dach1-660x469.jpg

    A co komu do tego jaki kto kolor dachu czy elewacji woli. Ty lubisz czerwony to daj
    czerwony a nie powinno nikogo interesowac jaki sasiad kolor lubi.