  • 21. Data: 2013-10-18 12:22:50
    Temat: Re: opłaty za media
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2013-10-18 10:51, Kris pisze:
    > Raczej nie kojarzą z nazwą.
    > Za wszystkie media co płace to tytuł wpisuje "zapłata za wodę" "Zapłata za prad"
    itp i problemów nie ma. Kwoty tez nie kojarzą bo za wode np mam ustawione stałe
    zlecenie 70zł iwodociągi to jakoś księguję. Na kolejnych fakturach mam albo nadpłate
    albo niedopłate i tyle ale sa to kwoty rzedu kilkunastu zł.

    Ja tak robię z gazem i czynszem. Wiem, że energetyka też działa na tej
    zasadzie.

    Ale np. za ochronę kiedyś przeoczyłem jedną fakturę i się Solid po 1,5
    roku przypomniał, że zalegam z płatnością sprzed kilkunastu miesięcy.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 22. Data: 2013-10-18 12:50:57
    Od: <m...@g...com>

    > chczesz gadać tylko z nim to piszcie sobie na priv

    Nie żartuj... nie zauważyłeś że pytanie było skierowane do niego?

  • 23. Data: 2013-10-18 12:52:44
    Od: <m...@g...com>

    Użytkownik "wolim" <n...@p...tu> napisał w wiadomości

    > Ale np. za ochronę kiedyś przeoczyłem jedną fakturę i się Solid po 1,5
    > roku przypomniał, że zalegam z płatnością sprzed kilkunastu miesięcy.

    To tak jak byś zaufał firmie pożyczkowej pożyczającej chwilówki.

  • 24. Data: 2013-10-18 12:55:04
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 18 Oct 2013 12:50:57 +0200 osobnik zwany mx12345678
    napisał:

    > Nie żartuj... nie zauważyłeś że pytanie było skierowane do niego?

    a wiesz co to są grupy dyskusyjne?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 25. Data: 2013-10-18 14:46:21
    Od: <m...@g...com>

    > a wiesz co to są grupy dyskusyjne?

    Kiedy ty człowieku wydoroślejesz i przestaniesz robić z siebie błazna?
    Pytanie było skierowane do Marka Dyjora o jego rachunek i płatność. Nie
    ważne że na forum publicznym, była skierowana do konkretnej osoby.
    Twoja odpowiedź mnie wali, nie ty byłeś adresatem pytania, rozumiesz to? Ty
    sobie możesz to skomentować ale nie odpowiadać za kogoś.

  • 26. Data: 2013-10-18 15:19:49
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 18 Oct 2013 14:46:21 +0200 osobnik zwany mx12345678
    napisał:

> [...]
    > Pytanie było skierowane do Marka Dyjora o jego rachunek i płatność. Nie
    > ważne że na forum publicznym, była skierowana do konkretnej osoby. Twoja

    to po co odpowiadasz?

  • 27. Data: 2013-10-18 15:34:38
    Od: <m...@g...com>

    > to po co odpowiadasz?

    W autobusie też się wpierdalasz w rozmowy? A może na jarmarku żeś się tego
    nauczył.

  • 28. Data: 2013-10-18 16:02:02
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 18 Oct 2013 15:34:38 +0200 osobnik zwany mx12345678
    napisał:

    > W autobusie też się wpierdalasz

    nie, na dresów wzywam policję

  • 29. Data: 2013-10-19 11:56:43
    Temat: Re: opłaty za media DZIAŁANIE SYSTEMÓW KSIĘGOWYCH
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:
> [...]
    > księguję. Na kolejnych fakturach mam albo nadpłate albo niedopłate i
    > tyle ale sa to kwoty rzedu kilkunastu zł.

    mam dziwne wrażenie że ludzie utracili zdolność do rozumienia słowa
    pisanego...

    W tytule wpłaty (systemowym drukowanym przez dostawcę) jest zawarty numer
    konkretnej faktury !!! NUMER FAKTURY!!!

    jeśli podamy ten numer w przelewie to system dokona rozliczenia KONKRETNEGO
    dokumentu księgowego a nie wzuci tę płatność na kupę do salda. Wpłaty wolne
    bez konkretnego dekretu, zostają przypisane do najstarszych należności, przy
    czym zwykle pierwszeństwo mają noty odsetkowe a dopiero później faktury.

    Kardynalną zasadą księgowości jest łączenie wpłat z konkretnymi
    dokumentami!!!!!!!!.

    Robi to albo automat albo człowiek ręcznie. Chciałem zwrócić uwagę że
    osobiście pisałem systemy księgowe i wiem jak one działają i jak maja
    działać :) na końcu zawsze musi nastąpić rozliczenie konkretnego
    dokumentu z konkretną wpłatą.

    nie ma systemów księgowych typu stos, wrzucamy kwoty z plusem i minusem i
    sprawdzamy ile wyszło na końcu.

    w takim systemie ciężko byłoby nawet wystawić noty odsetkowe, które muszą
    dotyczych wpłaconych należności za konkretne faktury.

  • 30. Data: 2013-10-19 12:19:01
    Od: mal <m...@g...com>

    W dniu niedziela, 13 października 2013 12:46:09 UTC+2 użytkownik inny punkt
    siedzenia... napisał:
    ... gdybym chciał przelewać z konta to co konkretnie

    > mam wpisywać w polu tytuł?

    Nr i datę faktury