  • 11. Data: 2010-04-30 13:25:04
    Temat: Re: panowie elektrycy - pomocy
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

    Użytkownik "Sebastian Sawicki" <f...@s...edu.pl> napisał w wiadomości
    news:2fvqa7-lko.ln1@kerber0.swps.edu.pl...
    qaz said the following on 30.04.2010 13:33:

    > Jezeli dalo by sie oszacowac dlugosc dobrej zyly to mozna okreslic miejsce
    > gdzie nalezy odkuc wylewke.

    święta prawda - ale jak to zrobić

    > mowisz, ze omomierz pokazuje przerwe. W kablu grzejnym elementem oporowym
    > jest elastyczna masa pomiedzy zylami a wiec gdyby uszkodzenie nastapilo
    > gdzies w kablu grzejnym (przerwa) to grzal by tylko kawalek przewodu.

    a to akurat g. prawda
    kabel to dwie żyły oporowe zwarte na końcu (normalnie ma n.p. ok. 30 ohm ) -
    czyli jak spirala w żelazku, przetniesz to nie grzeje całe a nie część

  • 12. Data: 2010-04-30 13:27:28
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

    > cienką

    > generator z wykrywaczek. Dosc popularne urzadzenie w telekomunikacji.

    gdzie - u kogo szukać ?

    > Problem nie wydaje sie skomplikowany a rozwiazanie na moje oko dosc
    > proste.

    obyś był dobrym prorokiem kolego, bo kilkanaście metrów gresu ... myśleć
    nawet nie chcę (malowanie właśnie skończone)

    qaz

  • 13. Data: 2010-04-30 13:55:15
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    qaz said the following on 30.04.2010 15:25:
    > Użytkownik "Sebastian Sawicki" <f...@s...edu.pl> napisał w wiadomości

    > święta prawda - ale jak to zrobić

    Jezeli masz tam tylko 2 zyly to generalnie pozamiatane,
    tylko aktywny lokalizator przewodow.

    > a to akurat g. prawda
    > kabel to dwie żyły oporowe zwarte na końcu (normalnie ma n.p. ok. 30 ohm ) -
    > czyli jak spirala w żelazku, przetniesz to nie grzeje całe a nie część

    Widzisz, gdybys podal w koncu jakiej produkcji masz te przewody i jakie..
    a tak to g. mozna doradzic.

    Przewody ktore mam u siebie sa na polimerze ktory stanowi element
    grzewczy, moc przewodu rosnie z jego dlugoscia. Przewod ma oplot
    ochronny polaczony z PE. Takie przewody najczesciej spotykam

    S.

  • 14. Data: 2010-05-01 10:47:25
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > a to akurat g. prawda
    > kabel to dwie żyły oporowe zwarte na końcu (normalnie ma n.p. ok. 30 ohm ) -
    > czyli jak spirala w żelazku, przetniesz to nie grzeje całe a nie część

    samoregulujący nie jest zwarty na końcu, możesz ucinać po długości...
    a omomierz zawsze będzie wskazywał "przerwę", w tym kablu grzeje to,
    co jest pomiędzy żyłami i to w zależności od temperatury kabla, na tym
    polega samoregulacja, i nie da się tego upalić, jeśli to właśnie taki
    kabel to potwierdzam tezę uszkodzenia na złączu: kabel grzejny -
    przewód zasilający

    pozdrawiam
    s_13

  • 15. Data: 2010-05-01 15:12:44
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Na pl.misc.elektronika był niedawno wątek na temat możliwości różnych
    > wykrywaczy.
    > Ja bym na czas wykrywania (zachowując niezbędna ostrożność) odłączył
    > "ekran" kabla od przewodu ochronnego.

    Próbuję znaleźć ten wątek, ale nie mogę, możesz podać datę, albo tytuł?
    Jakiś czas temu miałem okazje szukać przerwanego przewodu i chętnie
    poczytam o skutecznych urządzeniach.
    Mnie i znajomemu się co prawda udało, ale łatwo nie było.

  • 16. Data: 2010-05-03 05:43:57
    Od: j...@o...eu

> [...]
    > czym można sprawdzić istnienie napięcia w kablu pod gresem, klejem i cienką
    > wylewką ( w sumie ok. 30 - 40 mm ). Próbowałem DMF 10 Zoom Bosch'a -
    > niestety, w rurce umieszczonej w tynku gipsowym widzi ale pod gresem już
    > nie.
    > A - oczywiście sprawdziłem dla kabli bez uszkodzeń - też "znikają" pod
    > gresem.
    > Ma ktoś sposób na kłopot mój ciężki ?
    > qaz
    >
    > najprostszy sposób sam kabel się nie uszkodził tylko musiał ktoś coś wbijać
    lub jakieś inne prace typu kucie i po prostu sprawdź jak to możliwe dokładnie
    przebieg kabla. Ostatnio robiłem u gościa i też mówił ,że niemożliwe tylko
    wbijał gwóźdź po odkuciu okazało się , ze idealnie w 1-ną żyłę kabla

  • 17. Data: 2010-05-04 17:27:13
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > gdzie - u kogo szukać ?

    > obyś był dobrym prorokiem kolego, bo kilkanaście metrów gresu ... myśleć
    > nawet nie chcę (malowanie właśnie skończone)

    http://www.protecclass.pl/

    jest tego masa. Polecam cos z profesjonalnej polki bo takie gowna za 30
    zlotych to niezabardzo

    Icek

  • 18. Data: 2010-05-05 10:14:15
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

    >Użytkownik "Sebastian Sawicki" <f...@s...edu.pl> napisał w wiadomości

    >Widzisz, gdybys podal w koncu jakiej produkcji masz te przewody i jakie..
    >a tak to g. mozna doradzic.
    Przepraszam, zabrzmiało niegrzecznie
    qaz