  • 71. Data: 2013-01-29 12:10:08
    Temat: Re: pralka z podlonczeniem cieplej wody
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 stycznia 2013 12:08:32 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    > Za to w taryfie calodobowej o prawie 40% drozszy, w G12 w nocy tez sporo

    ^ W G12 w dzien oczywiscie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 72. Data: 2013-01-29 12:25:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 stycznia 2013 07:59:47 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:
    > Wyobraź sobie emerytkę

    Bardzo reprezentatywny przykład;)
    Robisz założenia pod z góry upatrzoną teze.
    Tak to mozna nawet największy absurd udowodnić.
    Biegasz czesto z notesikiem do licznika- jak to jest u Ciebie- ile procentowo
    zużywasz w tańszych godzinach a ile w droższych. To kluczowa sprawa jak rozmawiamy o
    dwóch taryfach.

  • 73. Data: 2013-01-29 12:44:48
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    ps.com...
    W dniu wtorek, 29 stycznia 2013 07:59:47 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:
    > Wyobraź sobie emerytkę

    >Bardzo reprezentatywny przykład;)
    >Robisz założenia pod z góry upatrzoną teze.

    To był banalny przykład że jednak komuś kto naprawdę chce oszczędzić to u
    nas jest mu taniej. Chyba przesłanie jest oczywiste i jak najbardziej
    życiowe.
    Podałem także przykład mojego znajomego który ma biuro, w nim ogrzewanie
    akumulacyjne. On u nas ma niższe rachunki za prąd niż miałby na Śląsku.
    Dlaczego ty i Adam przemilczyliście ten konkretny przykład a przyczepiliście
    się do emerytki?

    >Biegasz czesto z notesikiem do licznika- jak to jest u Ciebie-

    Raz w miesiącu bo i tak podaję telefonicznie stany liczników do sprzedawców,
    nie notesikiem lecz telefonem i nie biegam lecz chodzę. Nie mam zamiaru
    stawiac jak ty komputera do szczegółowych analiz dziennych i tracić czas,
    zagłębiac się w analizę i zbieranie danych, rysowanie wykresów i zbędne
    zużycie prądu, czasu i urządzeń do tego celu. Chyba pomyliłeś obowiązek
    podawania stanu licznika w moim przypadku sprzedawcom z twoim i Adama
    rozbudowanym systemem zbierania i analizy danych.
    Czy w sraczu też zamontujesz licznik do zliczania ile razy się wypróżniłeś?
    Ciekawe byłoby zobaczyć wykres miesięczny ze sracza co?

    > ile procentowo zużywasz w tańszych godzinach a ile w droższych. To
    > kluczowa sprawa jak rozmawiamy o dwóch taryfach.
    Ja nie mam dwóch taryf. Kris pytam powaznie czy ty jesteś jakiś nie do końca
    z rozumemieniem? Przecież od trzech dni przynajmniej ze cztery razy piszesz
    do mnie że mam niby dwie taryfy a ja ci za każdym razem odpowiadam że nie
    mam dwóch taryf. Weź się człowieku zastanów nad sobą poważnie zanim kolejny
    raz zapytasz mnie o to, jak to u mnie z dwoma taryfami jest.

    Marek

  • 74. Data: 2013-01-29 13:00:17
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 stycznia 2013 12:44:48 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:

    > Dlaczego ty i Adam przemilczyliście ten konkretny przykład a przyczepiliście
    > się do emerytki?

    Z tego wzgledu ze firma ma zupelnie inna taryfe niz emerytka. Firma to bodaj taryfy
    C** a nie G**, zupelnie nie wiem ile kosztuje u nas a ile u Was prad w tych taryfach
    :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 75. Data: 2013-01-29 13:02:56
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    >
    > Podałem także przykład mojego znajomego który ma biuro, w nim ogrzewanie
    >
    > akumulacyjne. On u nas ma niższe rachunki za prąd niż miałby na Śląsku.

    Kwestia tylko czy faktycznie biuro znajomego czy mieszkanie emerytki mają taka
    akumulacyjnośc że aby komfortowo mieszkać/pracowac wystarczy im grzanie tylko tańszej
    taryfie. Droższa taryfa ma u was ceny wyższe więc suma sumarum może nie wyjśc tak
    różowo jak piszesz.

    > Dlaczego ty i Adam przemilczyliście ten konkretny przykład a przyczepiliście
    >
    > się do emerytki?

    Wyżej sioę ustosunkowałem. Jesli to biuro, ludzie wchodza, wychodza itp to moim
    zdaniem nie bedzie tam kofortu cieplnego jeśli oprzemy sie tylko o grzanie w tańszej
    taryfi. Ale to moje zdanie. Ja siedze akurat tez w ok 50metrowym biurze, ludzie
    wchodzą wychodzą, do środka sporo zimnego powietrza się dostaje. Akumulacyjnie raczej
    bym tego nie nagrzał- grzejje tradycyjnymi grzejnikami + klimą
    > Nie mam zamiaru stawiac jak ty komputera do szczegółowych analiz dziennych >i
    tracić czas, zagłębiac się w analizę i zbieranie danych, rysowanie wykresów
    Ja równiez tego nie robie póki co- ale chciałbym wiedziec ile kiedy zużywam energii.
    To podsatwowa wiedza jak rozwazamy opcje dwutaryfowe. Dobrze tez wiedziec np ile
    zuzywa się na oświeltenie żeby niepotrzebnie nie ulec marketingowi i nie wtopić w
    zakup ledów(to juz spora inwestycja więc warto przemysleć i policzyć)

    > podawania stanu licznika w moim przypadku sprzedawcom z twoim i Adama
    >
    > rozbudowanym systemem zbierania i analizy danych.

    Nie ma zadnego systemu zbierania i analizy danych

    > Czy w sraczu też zamontujesz licznik do zliczania ile razy się wypróżniłeś?
    >
    > Ciekawe byłoby zobaczyć wykres miesięczny ze sracza co?

    I pisze to osoba która wielokrotnie na tej grupie podniecała się wykresami ze
    sterownika solarnego;)

> [...]
    >
    > mam dwóch taryf. Weź się człowieku zastanów nad sobą poważnie zanim kolejny
    >
    > raz zapytasz mnie o to, jak to u mnie z dwoma taryfami jest.

    POierwszy raz zapyatrałem bo nie wiedziałem. Drugi raz pytam nie czy masz dwie taryfy
    tylko czy szacowałes kiedys moze ile zuzywasz wenergi w jakich godzinach- kiedyś był
    wątek o dwóch taryfach w którym sie udzielałes i myślałem że jakies przymiarki
    robiłes i wiesz ile kiedy energii zuzywasz.
    Tym bardziej że wielokrotnie pisałes że zuzycia wszystkiego masz zanotowane a
    wielokrotnie na tej grupie ekscytowałes się na granicy orgazmu wskazanmiami
    gazomierza i sterownika solarnego;)
    Jeśli nie masz takich danych to ok przyjmuję do wiadomości i nie mam dalszych pytań

  • 76. Data: 2013-01-29 13:09:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.01.2013 12:25, Kris pisze:

> [...]
    > ile procentowo zużywasz w tańszych godzinach a ile w droższych.
    > To kluczowa sprawa jak rozmawiamy o dwóch taryfach.

    U mnie grzanie i pompowanie wody (oraz wszelkie prania i zmywania)
    odbywają się w "drugiej taryfie". Grzanie mam drewnem, więc się nie liczy.

    Komputer chodzi cały dzień i z reguły na noc jest wyłączany. Lodówka
    chodzi non-stop.

    W rezultacie zużycie mam w drugiej taryfie tylko niewiele wyższe. Ale
    jak sobie policzyłem nawet jakbym miał jednakowe, to i tak parę złotych
    do przodu. Drożej się robi (przynajmniej w PGE) dopiero jak zużycie w
    droższej taryfie jest ciut wyższe od zużycia w tańszej.

    Swoją drogą czy on czasem nie ma jednej taryfy? (coś mi się tak z
    cytatów przebija)

    PS: zawijaj wiersze!

  • 77. Data: 2013-01-29 13:12:33
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 stycznia 2013 13:02:56 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

> [...]

    Jeszcze dodam -> poszukaj sobie Marek na forum muratora ludzie tworza arkusze -
    zarowno ci ktorzy grzeja tylko pradem, jak i ci ktorzy grzeja pompami - w sumie
    kilkadziesiat osob. Sprawdz ile zuzywaja - zapewniam ze ponizej 25% na caly dom
    raczej nikogo nie znajdziesz, glownie dlatego ze ci ktorzy decyduja sie na ogrzewanie
    pradem maja super cieple domy zuzywajace 2-3 tys kWh i mniej na caly rok na CO+CWU, w
    takim domu udzial energii jaka idzie w CO+CWU jest 2 x mniejsza niz energia "bytowa"
    - czyli ogladanie plazmy 60' i komputery ;)

    To jest bardziej zyciowy przyklad, bo z zycia kilkudziesieciu osob, a nie wymyslony
    przyklad emerytki grzejacej pradem (WTF!? Znasz taka !? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 78. Data: 2013-01-29 13:14:08
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    ps.com...
> [...]

    taryfy C** a nie G**, zupelnie nie wiem ile kosztuje u nas a ile u Was prad

    Wcale nie. Nie znasz przepisów. Mając małe biuro, zakład kosmetyczny, czy
    też doradztwa w zakresie diety nir muszę mieć tych taryf o których piszesz.
    Wiem to bo nawet u mnie w rodzinie jest osoba która od ponad 15 lat ma w
    takim biurze "zwykły" prąd.

  • 79. Data: 2013-01-29 13:22:39
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    ps.com...

    >I pisze to osoba która wielokrotnie na tej grupie podniecała się wykresami
    >ze sterownika solarnego;)
    Sterownik to co innego. Kupiłem taki a nie inny nie dla wykresików jakie
    robi lecz z powodu dostępnych funkcji i możliwości połączenia sterowania
    zarówno solarami jak i siłownikiem wymiennika podłogówki.
    Sterownik pobiera... 2W, dwa waty słownie. I korzysta już z istniejących
    przy nim czujników niezbędnych do kontroli pracy solarów.
    Ile pobiera komputer? Trzeba miejsce zorganizować, przewody do czyjników,
    pomontować je wszystkie

    >Jeśli nie masz takich danych to ok przyjmuję do wiadomości i nie mam
    >dalszych pytań
    Nie mam. Gdybym chciał dwie taryfy, to tak jak już wcześniej pisałem, Nie
    pierdzielę się z komputerem i statystykami lecz zmieniam umowę na rok czasu,
    po roku jak wyjdzie że jest taniej zostaję a jak nie to wracam. Za darmo.
    Tak samo bym wrócił gdyby się okazało że oszczędności są małe i to pod
    warunkiem że prać trzeba wieczorem.

    Marek

  • 80. Data: 2013-01-29 13:28:09
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 stycznia 2013 13:14:08 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:

    > Wiem to bo nawet u mnie w rodzinie jest osoba kt�ra od ponad 15 lat ma w
    > takim biurze "zwyk�y" pr�d.

    Czyli maja nielegalnie. Np. popularny u nas produkt internetowym w ktorym jest taryfa
    G**:

    https://www.tauron-pe.pl/Dom/Ceny-energii-i-taryfy/p
    rodukt-internetowy/Strony/produkt-internetowy-gorny-
    slask.aspx

    §3 Kryteria kwalifikacji Klientów/Odbiorców
    1. Z Produktu mogą korzystać Klienci/Odbiorcy posiadający jednostrefowy lub
    dwustrefowego układ pomiarowo-rozliczeniowy i zużywający energię
    elektryczną na potrzeby wiejskich i miejskich gospodarstw domowych oraz
    pomieszczeń gospodarczych, związanych z prowadzeniem tych
    gospodarstw, z wyłączeniem przedpłatowych układów
    pomiarowo-rozliczeniowych.
    2. Produkt przeznaczony jest również dla:
    ? Klientów/Odbiorców posiadających domy letniskowe, domy
    kempingowe i altany w ogródkach działkowych;
    ? administracji ogródków działkowych w przypadkach wspólnego
    pomiaru;
    ? gospodarstw rolnych, nie wyposażonych w odrębne układy
    pomiarowo-rozliczeniowe do pomiaru energii zużywanej na cele
    produkcyjne.

    Nie bede sie klocil bo nie jestem ekspertem ale ja tez w firmie nie moglem podpisac
    umowy na G** ktora z zalozenia jest dla klientow indywidualnych, a nie firm. Nie ma
    znaczenia czy to gabinet kosmetyczny czy hala produkcyjna.. :)

    Dlatego tez nie wypowiadam sie odnosnie cen w firmach bo te maja zupelnie inne taryfy
    / ceny.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.