  • 1. Data: 2010-06-16 20:09:32
    Temat: przydomowa oczyszczalnia odprowadzeniem do studni chłonnej
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    Chodzi mi o oczyszczalnie biologiczną z odprowadzeniem do studni chłonnej.
    Sa w przepisach odległości dla drenazu, ale brak odległości dla studni
    chłonnnej.
    Wie ktos jakie sa normy?

    --
    buy and sell your photos
    http://photobank.net-poland.com

  • 2. Data: 2010-06-16 20:27:51
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Wie ktos jakie sa normy?

    Norm Ci nie podam ale w czasie kiedy interesowalem sie tematem nigdzie
    nie znalazlem informacji o normach i odleglosciach. Z zalozenia
    oczyszczalnia biologiczna powina dawac wode w II kl. czystosci a taka
    woda nie tylko nie jest zadnym zagrozeniem a wrecz posiada wyzsza
    klase czystosci niz nie jedna rzeka w Polsce dlatego tu nie trzeba
    tych odleglosci zachowywac. Nie moze tylko byc uzyta do spozycia.

    Pozdrawiam
    KADAR

  • 3. Data: 2010-06-16 20:34:57
    Temat: Re: przydomowa oczyszczalnia odprowadzeniem do studni chlonnej
    Od: "Budyn" <b...@g...pl>

    Uzytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > Norm Ci nie podam ale w czasie kiedy interesowalem sie tematem nigdzie
    > nie znalazlem informacji o normach i odleglosciach. Z zalozenia
    > oczyszczalnia biologiczna powina dawac wode w II kl. czystosci a taka

    oczyszczalnia biologiczna ma byc 2m od granicy dzialki. Wewnatrz mojej jest
    studnia chlonna. Ale sama studnia to ja nie wiem :)

    b.

  • 4. Data: 2010-06-17 05:59:21
    Od: "kacper" <4...@w...pl>

    > oczyszczalnia biologiczna powina dawac wode w II kl. czystosci a taka
    > woda nie tylko nie jest zadnym zagrozeniem a wrecz posiada wyzsza
    > klase czystosci niz nie jedna rzeka w Polsce

    To tylko teoria. Niestety, praktycznie z przydomowych oczyszczalni do gruntu
    wyplywa taki sam sciek jaki byl na poczatku. Nic nie zmienia sypanie duzych
    ilosci dobrych bakterii....

    Kacper

  • 5. Data: 2010-06-17 07:46:11
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    Użytkownik "kacper" <4...@w...pl> napisał w wiadomości

    > To tylko teoria. Niestety, praktycznie z przydomowych oczyszczalni do
    > gruntu wyplywa taki sam sciek jaki byl na poczatku. Nic nie zmienia
    > sypanie duzych ilosci dobrych bakterii....
    >
    > Kacper

    Jakieś dowody masz na to co napisałeś, czy tylko czarny PR siejesz?

    Pozdrawiam
    Michał

  • 6. Data: 2010-06-17 12:15:29
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Stolat" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "kacper" <4...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jakieś dowody masz na to co napisałeś, czy tylko czarny PR siejesz?

    Ja to nawet chciałem sie pokłócić nieco :-) ale odpuściłem. Moze zaprosze go
    na "degustacje" wody z mojej oczyszczalni :-))))

    b.

  • 7. Data: 2010-06-17 12:56:44
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    > oczyszczalnia biologiczna powina dawac wode w II kl. czystosci

    A co to jest II kl czystosci? I gdzie jest norma na to ze oczyszczalnia
    biologiczna powinna na wylocie spelniac takie parametry?

    Klas czystosci (I - III) NIE STOSUJE sie od 2005 roku, kiedy weszlo 5 KLAS
    JAKOSCI wody. Ponadto przy wprowadzaniu substancji do srodowiska gruntowo -
    wodnego obowiazuje "Rozporzadzenie Ministra Srodowiska z dnia 24 lipca 2006
    r. w sprawie warunków, jakie nalezy spelnic przy wprowadzaniu scieków do wód
    lub do ziemi oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla
    srodowiska wodnego (Dz. U. Nr 168, poz. 1763);
    Zgodnie z zapisami cytowanego przepisu, jakosc wód odprowadzanych do
    odbiorników (w tym przypadku studni chlonnej) winna spelniac nastepujace
    parametry:
    - Zawartosc zawiesiny ogólnej do 100 mg/l
    - Zawartosc substancji ropopochodnych do 15 mg/l

    --
    AS

  • 8. Data: 2010-06-17 14:24:04
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Zgodnie z zapisami cytowanego przepisu, jakosc w d odprowadzanych do
    > odbiornik w (w tym przypadku studni chlonnej) winna spelniac nastepujace
    > parametry:
    > - Zawartosc zawiesiny og lnej do 100 mg/l
    > - Zawartosc substancji ropopochodnych do 15 mg/l
    >
    > --
    > AS

    jesli mozesz napisac wiecej na ten temat to napisz. Na grupie nie ma
    omnibusow i wszyscy poruszamy sie troche jak przymuleni we mgle.
    Ja napisalem to czego naczytalem sie kiedy interesowalem sie tematem
    czyli ok. 2 lat temu.

    Pozdrawiam
    KADAR

  • 9. Data: 2010-06-18 06:45:50
    Od: "kacper" <4...@w...pl>

    > Jakieś dowody masz na to co napisałeś, czy tylko czarny PR siejesz?

    Nie zależy mi na udowadnianiu czegokolwiek. Po prostu piszę co widziałem u
    kilkunastu (zaledwie) użytkowników.

    Kacper

  • 10. Data: 2010-06-18 14:21:48
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    > Nie zależy mi na udowadnianiu czegokolwiek. Po prostu piszę co widziałem u
    > kilkunastu (zaledwie) użytkowników.
    >
    > Kacper

    No teraz napsiałeś, żę tylko widziałeś.
    Ja kiedyś się bawiłem akwarium i zrobiłem sobie denitryfikator. Widok był
    okropny (środek), ale efeket woda bez NO3.
    Więc czasami czysta woda wygląda jak ściek (glony i złoża bakteryjne) ale
    woda jest "czysta". Pododnie działa oczyszczalnia ścieków.
    Są oczyszczlanie za 3000 zł z kibelmarketu i są markowe jak Sotralenz,
    Nevexpol.
    W drenażach robi się tak zwana błona biologicczna, która doczyszcza
    "scieki", wygląda to okropnie, ale wygląd nie o wszytkim świadczy :), liczy
    się wnętrze.... :).

    Pozdrawiam
    Michał