  • 111. Data: 2012-06-28 15:07:40
    Temat: Re: rekuperator - solar czy bateria sloneczne ?
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    news:4fec5609$0$1310

    > Maniek wierz mi, ale tych rur jest sporo różnych rodzajów. Najgorsze są te
    > sztywne które po wygięciu nie powracają do pierwotnego kształtu. Ja mam
    > akurat takie które możesz zwinąć w kółeczko i po rozluźnieniu same się
    > wyprostują. One są takie że nie ma możliwości aby się skręciła wokół osi
    > podczas dokręcania nakrętki chyba że byś tam piasku nasypał.

    Takie byly w zestawie po prostu.
    Zdaje sobie sprawe, ze to nie mistrzostwo swiata i pewnie sa lepsze. Takie
    mam doswiadczenia, moze komus sie przydadza, by zwracac uwage rowniez na
    takie rzeczy.

    Pozdro.. TK

  • 112. Data: 2012-06-28 15:13:36
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > w sumie to nie wiem jaka rozleglość tej instalacji, ile przebić itd...

    Prosta instalacja. Cztery sypialnie, salon, kuchnia, garderoba, dwie
    łazienki. 12-13 anemostatów.

    Jedna z firm dała mi wycenę na bodajże 15kzł, ale gdy zaczęliśmy szczegółowo
    rozmawiać i zażyczyłem sobie przebić w stropie (monolityczny 15cm), to cena
    podskoczyła o 2kzł (bo biorą zewnętrzną firmę z wiertnicą diamentową).
    Normalnie nie robią przebić w stropie, bo "to osłabia nośność stropu" tylko
    prowadzą rury przy suficie i trzeba je potem zamaskować albo robić sufit
    podwieszany.

  • 113. Data: 2012-06-28 15:25:09
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Thu, 28 Jun 2012 00:24:34 +0100, Piotr Boncza <p...@g...pl>
    wrote:

    > Przepraszam, że się wcinam.
    > Te rury do solara to miedź bez izolacji lutowana na miękko, czy może
    > zgrzewany PP?

    Ja mam w projekcie pex20, ale z kotlownia bylo podobnie a skonczylo sie na
    miedzi, wiec jeszcze z hydraulikiem bede rozmawiac.

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 114. Data: 2012-06-28 15:29:04
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Thu, 28 Jun 2012 07:42:46 +0100, Piotr Boncza <p...@g...pl>
    wrote:

    > To czego nie zrozumiałeś to była ta, no... aronia :P
    > przepraszam ironia :)
    > Ale wczesna pora Cię usprawiedliwia.
    > Jak myślisz? Czy dwa razy kilkanaście metrów cu odpowiedniej średnicy
    > w grubej otulinie HT
    > odpornej na glikol z kształtkami będzie kosztowało mniej czy więcej
    > niż 500zł. Ciągle nie chcą mi wyjść tak małe koszty solara jak
    > wymyślił nasz adwersarz.

    Ja nie wiem skad Wy te ceny bierzecie, ale ... za pompe ciepla mozna
    zaplacic 12 tys a mozna kupic _dokladnie_ taka sama za polowe tej ceny.

    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 115. Data: 2012-06-28 15:31:04
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Thu, 28 Jun 2012 07:57:03 +0100, 4CX250 <t...@p...ornet.pl>
    wrote:

    > Płaskie Hewalexa kupujesz po 1100-1200zł sztuka a są i takie aluminiowe
    > poniżej tysiaka.

    OK, to sa ceny z cennikow. A teraz powysylaj maile do sprzedawcow i sie
    okaze, ze dostaniesz je za 900 zl jesli kupisz 4 szt.

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 116. Data: 2012-06-28 15:37:18
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Thu, 28 Jun 2012 10:11:49 +0100, Ergie <e...@s...pl> wrote:

    > No właśnie masz instalację z kilkoma źródłami ciepła i w dodatku
    > mieszaną grzejniki + podłogówka. W takim przypadku rzeczywiście dobry
    > projektant może pomóc sporo zaoszczędzić, ale w moim przypadku
    > niezależnie jakby się nie starał IMO niewiele mógł osiągnąć.

    Nie mam grzejnikow (tzn mam - w garazu i drabinki lazienkowe, ale na
    obwodach podlogowki, wiec tylko do "dogrzewania").
    Wiesz, ja tez sie upieralem na niektore rozwiazania, czasem sie
    poklocilismy, ale po zglebieniu tematu zwykle wychodzilo na jego ;) I od
    tego jest projektant.

    > Jak ktoś nie ma gazu to zgoda - trzeba kombinować i doświadczony
    > projektant, albo wykonawca może dużo pomóc, ale gdy mam gaz na działce i
    > nie chcę podłogówki to szczerze powiedziawszy ciężko byłoby uzasadnić
    > jakąkolwiek rozbudowę mojej instalacji.

    Z ta podlogowka to patowa sytuacja ;)

    > Może gdybym miał kominek to skusiłbym się na bufor a wtedy już prosta
    > droga do dołożenia solarów, ale kominka też nie chciałem :-)

    Ja mam zwykly najprostszy piec kominkowy - tez sie zastanawialem nad takim
    z plaszczem wodnym, ale doszlismy do wniosku, ze "salon to nie kotlownia"
    a cieplo wstarczajaco rozprowadzi po domu wentylacja mechaniczna.

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 117. Data: 2012-06-28 15:49:34
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Jeżeli nie stać cię na ogrzewanie pozostałych 200m2 to co powiesz jak ci
    > podatek katastralny od całości pojadą?

    Skąd to przypuszczenie, że mnie nie stać? Dlatego, że pomyślałem i nie będę
    bez sensu ogrzewał nieużywanych w danej chwili pomieszczeń?
    Ależ mnie stać, tylko po co? Po co mam ciągle ogrzewać siłownię, jak z niej
    korzystam kilka razy w tygodniu? albo pokój gościnny używany tylko w
    weekendy?

    > Nie trzeba było wybudować mniejszej chaty?

    Dlaczego? A gdzie bym wtedy umieścił np. siłownię.

    > No w sumie twoja sprawa ale ja myślałem właśnie takimi kategoriami
    > stawiając dom, oraz tym że kiedyś dzieci się wyprowadzą.

    Ja wiem, że się kiedyś wyprowadzą i dlatego ich pokoje zajmują tylko
    kilkanaście procent pow. domu jakoś je kiedyś zagospodaruję :-)

    > Co... pozakręcasz grzejniki w następnych pokojach?

    Czemu nie? Światło też mam palić we wszystkich pomieszczeniach nawet tych w
    których aktualnie nie przebywam?

    > Ja nie chcę z tego powodu sprzedawać domu że jest za duży. Dom to jedno
    > ale też okolica to nie łatwo znaleźć takie miejsce w którym byś chciał
    > mieszkać.

    Prawda :-)

    Ale ja i tak zakładam, że ten dom nie jest na zawsze. Na emeryturę to bym
    chciał parterówkę z wielkim ogrodem. No i nie tak blisko miasta, bo ani do
    pracy, ani do szkoły nie będę musiał codziennie jeździć :-)
    Pozdrawiam
    Ergie

  • 118. Data: 2012-06-28 15:54:28
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Budować 200 m2 gdy używa się 100 m2 to równie ciekawe podejście;)
    > Wiem wiem teściowa przyjedzie raz do roku w gości to jest możliwośc
    > przenocowania;)

    Cicho sza! Bo jeszcze usłyszy i zechce zostawać na noc. Szczerze
    powiedziawszy do głowy mi to nie przyszło :-) Pokój jest dla znajomych nie
    dla rodziny, a na co dzień żona sobie tam może urządzić swój gabinecik z
    maszyną do szycia, guzikami, tasiemkami i milionem innych "niepotrzebnych"
    rzeczy. A i ja gdzieś swój kącik modelarski znajdę.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 119. Data: 2012-06-28 15:58:15
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > A jakie trzeba miec podejscie do finansow osobistych by postawic dwa razy
    > wiekszy dom niz sie potrzebuje?
    > Ogrzanie dodatkowych 100m to pikus w porwnaniu z ich postawieniem.

    Dlaczego to że nie używam jakiegoś pomieszczenia na co dzień (np. siłownia)
    ma implikować, że albo mam je ogrzewać, albo w ogóle nie budować? Nie
    rozumiem tej logiki.

    Ps. A po co wieszać lampy we wszystkich pokojach skoro jednocześnie się w
    nich nie przebywa. Toż to jakiś absurd.
    Pps. Tak to była ironia!

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 120. Data: 2012-06-28 16:53:59
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Wspomnij tedy moje słowa "Mylisz się bardzi i łudzisz tylko"

    :-)

    > I znów najgorsze z możliwych rozwiązań. Czyli jednak zakładasz że kiedyś
    > będziesz zmuszony odejść od gazu ale uparcie tkwisz że nie chcesz
    > podłogówki bo nie.

    Nie nie zakładam, przeczytaj dokładnie - podałem absurdalny przykład o
    górnikach którzy wywalczą zakaz opalania gazem - właśnie dlatego, że nie
    zakładam takiego rozwiązania.

    > Ale nadal nie zdradziłeś jakie to temperatury, tak, oraz jakim kotłem
    > chcesz grzać.

    Dobra wygrałeś, aż sięgnąłem do projektu:
    65/55 policzone dla -20 na zewnątrz.
    A że kondensacja następuję gdy temperatura powrotu jest poniżej około 50
    (nie pamiętam dokładnie) to będzie prawie zawsze.

    To czy to będzie od -12 czy od -15 czy może -18 trzeba by dokładnie
    policzyć, a mnie się teraz nie chce tym bardziej, że charakterystyka
    grzejnika nie jest liniowa.
    Przez większą część sezonu grzewczego temperatury są dodatnie, albo w
    okolicach zera.

    > Żebyś się nie zdziwił. To jakiej wielkości sa te grzejniki? Zajmują całą
    > powierzchnię ścian? Przecież tu właśnie liczy się powierzchnia wymiany
    > ciepła. Policz dokładnie, powierzchnia pokoju, aby ją ogrzać robisz na
    > całej powierzchni podłogi grzejnik typu podłógówka.
    > A ty chcesz to zastąpić większym grzejnikiem pod oknem uważając że to
    > niemal to samo.

    ??? Teraz to pojechałeś po całości. Nie potrzeba grzejnika o powierzchni
    podłogi. Skąd Ci to przyszło do głowy? Dla kondensacji ważne jest by temp.
    powrotu była niższa niż te 50 st. Nie trzeba jej "zbijać" do 35 albo 30.
    Owszem to podnosi sprawność, ale już nie tak znacznie. U mnie będą normalne
    dwupłytowe grzejniki OIDP 60cm na 120cm w sypialniach i jeden taki i dwa
    mniejsze w salonie. Nigdzie grzejnik nie jest szerszy niż okno.

    > A nie zaczęliśmy? Od początku ci tu każdy odpisuje że to nie ma sensu
    > takie założenie jakie wybrałeś.

    Nie, nikt mnie nie zapytał o moje założenia tylko próbował, mnie przekonać,
    że skoro solary mi się nie opłacają (nie znając moich założeń) to znaczy że
    mam złego projektanta.

    Pozdrawiam
    Ergie