  • 141. Data: 2012-06-28 23:24:07
    Temat: Re: rekuperator - solar czy bateria sloneczne ?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "janusz_kk1" napisał w wiadomości grup

    Dnia 28-06-2012 o 13:12:01 Ergie <e...@s...pl> napisał(a):

    > Czyli rozumiem że budujesz kanadyjczyka z grzejnikami?

    Myślałem o tym, ale w Polsce dobre drewno jest bardzo drogie, więc się
    zdecydowałem na beton komórkowy.

    > To marnie, rzekłbym bardzo marnie,

    Wiem :-)

    > ja mam większy dom i grzeję wszystko,
    > właśnie rozliczyłem zimę z gazownią i CO wyniosło mnie niecałe 2700.
    > A to była dość surowa zima szczególnie w górach gdzie u mnie przez 2 tyg
    > temp nie rosła powyżej -16st. A nocami spadała do -24, -27 st.

    Wiem, że można taniej, ale coś kosztem czegoś.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 142. Data: 2012-06-28 23:47:38
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Kazdy zyje na swoj sposob i mi nic do tego.
    > Nie krytykuje Twojego podejscia do zycia, tylko probuje co kolwiek
    > zrozumiec z tego co napisales. Ja nie ogrzewam tylko trzech pomieszczen i
    > jest to garaz, kotlownia i spizarnia. Tam po prostu nie ma grzejnikow, nie
    > ma ich celowo. Do domu podchodze uzytkowo. Ile ta silownia ma metrow? 50?
    > Jak czesto z niej korzystasz skoro potrzebujesz ja ogrzewac raz na jakis
    > czas? To moze wogole nie jest potrzebna? Pokoj goscinny? Ile to metrow?
    > 50? Mi po prostu nie chcialoby sie wchodzic do tej silowni i rozkrecac
> [...]

    Ja też podchodzę bardzo praktycznie, właśnie dlatego IMO jeśli już budowac
    dom to nie koniecznie duży ale funkcjonalny. Gdybym chciał trzy pokoje z
    kuchnią to kupiłbym apartament w centrum. Ja ma mikroskopijną sypialnię - bo
    tam się tylko śpi, za to duży garaż na dwa auta bo nie lubię chodzić do auta
    + kącik do majsterkowania bo IMO budowanie domu i chodzenie do auta w
    deszczu lub śniegu jest bez sensu. Ale ma np. znajomych którzy trzymają auto
    pod wiatą, ale za to mają tzw. "salon sypialny". Oni mnie nie rozumieją a ja
    ich :-)

    U mnie pokój gościnny będzie wykorzystywany praktycznie co weekend i nie
    widzę problemu by dwa razy w tygodniu zmienić nastawę na grzejniku a jak mi
    się znudzi to zamontuję tam głowicę programowalną i tyle. Siłownia jako
    siłownia nie musi być grzana w ogóle, ale czasem służy jako tzw. pokój hobby
    i na czas imprez będzie ogrzewana itd.

    > Oddzielanie tych pomieszczen celowo termicznymi przegrodami, no wiesz,
    > teoretycznie sens to ma, ale w praktyce to wychodzi pensjonat dla gosci z
    > mieszkaniem dla wlascicieli przy okazji.

    Weź pod uwagę jeszcze chłodzenie latem. O ile łatwo pogodzić się z tym, ze
    zimą ogrzewamy nieużywane pomieszczenia, bo to tylko kosztuje trochę więcej,
    o tyle latem chłodzenie nieużywanych pomieszczeń sprawia, że trzeba kupić
    mocniejsza klimę.

    > Z drugiej strony ile w tej silowni sie siedzi? Toz mozna tam ustawic
    > ogolna nizsza temp. nawet przy pomocy podlogowki i tez 5C mniej, nie ma
    > zadnego problemu. Tam i tak lepiej utrzymywac nizsza temp. nawet kiedy sie
    > korzysta.
    > Po prostu cala ta ideologia jakos do mnie nie przemawia, ale nie bierz
    > tego do siebie, to Twoj sposob na zycie. Mi by sie nie chcialo.

    Jak mi się znudzi to będę grzał wszystko albo zagospodaruję sobie tę
    przestrzeń inaczej, albo zamontuję elektrozawory i automatykę :-) A poważnie
    pierwszy raz się spotykam z tym że ktoś twierdzi, że mam duży dom 200m2 to
    dużo? Przecież sam garaż zajmuje prawie 40m2

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 143. Data: 2012-06-29 00:15:13
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > zimą ogrzewamy nieużywane pomieszczenia, bo to tylko kosztuje trochę
    > więcej, o tyle latem chłodzenie nieużywanych pomieszczeń sprawia, że

    Ja generalnie nie mam klimy i jestem grupowym sceptykiem jesli chodzi o
    instalacje mechaniczna, tym bardziej z rekuperacja.
    Nie widze tu ekonomicznego senu a jedynie jakas tam wygode bez ktorej
    osobiscie radze sobie z powodzeniem cale zycie. Nie raz pisalem, ze to
    marketingowe tworzenie potrzeb. Kiedys zabudowane w ramki oszczednosci nawet
    o zgrozo 80%, a dzis coraz czesciej wygoda - podobno.
    Wiec nie mam ani klimy, ani rekuperatora. Twoje nieogrzewane pomieszczenia
    latem i tak "robia" za bufor niezaleznie od wewnetrznych przegrod. Silownia
    przed przegroda bedzie bardziej ogrzana jak reszta domu, wiec o ile zima
    moge zrozumiec jakies tam oszczednosci, o tyle latem jeszcze bardziej mnie
    dziwi. Ale niewazne, co mi do tego..

> [...]
    > poważnie pierwszy raz się spotykam z tym że ktoś twierdzi, że mam duży dom
    > 200m2 to dużo? Przecież sam garaż zajmuje prawie 40m2

    Mnie ta powierzchnia nie dziwi, bo gdybym wlaczyl swoj garaz, strych,
    kotlownie i .. to wyjdzie sporo ponad 300m^2. Czepiam sie podejscia do tego.
    Piszesz, ze jak Ci sie znudzi to..., przeciez to dodatkowe koszty. Raz
    przegrody, drugi raz sterowanie tym w przyszlosci i to podobno dla
    oszczednosci. Ja ich nie widze z okresowego obnizenia temp. o piec stopni
    takim kosztem i tyle. Mozna to rozwiazac byle czym, byle jak i kiedy sie
    chce bez komplikowania od etapu budowy. Po prostu ew. zyski nie pokryja
    poniesionych kosztow.
    Dobra, nie bede wiecej, bo wyjdzie jakas krytyka ktorej nikt nie potrzebuje.
    Masz jak chciales i ciesz sie.

    Pozdro.. TK

  • 144. Data: 2012-06-29 02:24:37
    Od: Piotr Boncza <p...@g...pl>

    wiadomościnews:jsgmj5$vhj$1@news.task.gda.pl...

    > Po pewnie niezbyt umiejetnym laczeniu naczynia taka rurka, ta zwyczajnie
    > pekla strzelajac glikolem w oko, doslownie.
    > Nie mam mozliwosci naprawy tego w normalny sposob. Zdecydowanie bezpieczniej
    > dac miedz.

    Jak zawsze pseudooszczędności.
    Do montażu potrzebne są specjalne nyple, mają pogrubione ścianki (pod
    uszczelki) i walcowe a nie stożkowe gwinty. Niestety rzadko występują
    w przyrodzie.
    Przy okazji :) uszczelki też muszą być specjalne.

    pozdrawiam Piotr

  • 145. Data: 2012-06-29 02:35:46
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "kogutek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    >

    > czyli jakies 1000zł rocznie (1300 jesli grzane gazem z dobrą sprawnoscią) -
    > i dopiero z tego możemy cos zaoszczedzic za koszty montazu reku. To
    > niekoniecznie musie sie opłacać :-)
    >

    > b.

    Skąd Ci się tysiąc wziął.

  • 146. Data: 2012-06-29 06:07:38
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Piotr Boncza wrote:

> [...]
    > w przyrodzie.
    > Przy okazji :) uszczelki też muszą być specjalne.

    uszczelki są zwykle w komplecie... ale z tymi nyplami to jest duży
    problem...

    kupowałem końcówki do grzejników przejście z GW na GZ do zaworów dolnych.

  • 147. Data: 2012-06-29 08:36:46
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Dlaczego? A gdzie bym wtedy umieścił np. siłownię.

    Może ty będziesz z niej korzystał, ale mój sąsiad tez ma siłownię i tylko
    sprząta kurz w niej.

    > Ja wiem, że się kiedyś wyprowadzą i dlatego ich pokoje zajmują tylko
    > kilkanaście procent pow. domu jakoś je kiedyś zagospodaruję :-)

    > Czemu nie? Światło też mam palić we wszystkich pomieszczeniach nawet tych
    > w których aktualnie nie przebywam?

    Dom za słabo ogrzewany niszczy się. Przemarzaja ściany, następuje powolna
    degradacja.

    > Ale ja i tak zakładam, że ten dom nie jest na zawsze. Na emeryturę to bym
    > chciał parterówkę z wielkim ogrodem. No i nie tak blisko miasta, bo ani do
    > pracy, ani do szkoły nie będę musiał codziennie jeździć :-)

    To fakt, zawsze powtarzam że listonosz przyniesie emeryturę w każdą dziurę,
    o ile będzie coś z tych emerytur...

    Marek

  • 148. Data: 2012-06-29 08:48:06
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > 65/55 policzone dla -20 na zewnątrz.

    65/55 to są dzisiaj normalne temperatury a nie dla grzejników
    przewymiarowanych.

    > A że kondensacja następuję gdy temperatura powrotu jest poniżej około 50
    > (nie pamiętam dokładnie) to będzie prawie zawsze.

    Może to być kropla wody albo i wiadro. U ciebie będzie szklanka.

    > To czy to będzie od -12 czy od -15 czy może -18 trzeba by dokładnie
    > policzyć, a mnie się teraz nie chce tym bardziej, że charakterystyka
    > grzejnika nie jest liniowa.
    > Przez większą część sezonu grzewczego temperatury są dodatnie, albo w
    > okolicach zera.

    Ale po co tak? Znajdź w necie średnią dla twojego miejsca zamieszkania.

    > ??? Teraz to pojechałeś po całości. Nie potrzeba grzejnika o powierzchni
    > podłogi. Skąd Ci to przyszło do głowy? Dla kondensacji ważne jest by temp.
    > powrotu była niższa niż te 50 st. Nie trzeba jej "zbijać" do 35 albo 30.
    > Owszem to podnosi sprawność, ale już nie tak znacznie.

    Właśnie że znacznie. U ciebie będzie szklanka wody.

    > U mnie będą normalne dwupłytowe grzejniki OIDP 60cm na 120cm w sypialniach
    > i jeden taki i dwa mniejsze w salonie. Nigdzie grzejnik nie jest szerszy
    > niż okno.

    A kubatura tych pomieszczeń albo powierzchnia nie istotna jest?

    > Nie, nikt mnie nie zapytał o moje założenia tylko próbował, mnie
    > przekonać, że skoro solary mi się nie opłacają (nie znając moich założeń)
    > to znaczy że mam złego projektanta.

    Bo tak jest.
    Nadal unikasz odpowiedzi jako kocioł kupujesz.

    Marek

  • 149. Data: 2012-06-29 08:51:21
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Pomyślałem, ale szkoda mi ogrodu. Mam wąską działkę ustawiona północ -
    > południe i musiałbym je zamontować przy tarasie, a estetycznie mnie to nie
    > odpowiada.

    Czasem estetyka musi przejść na drugi plan. Ja solary wkomponowałem przed
    ścianą z wysokich żywotników.
    W ten sposób z domu i tarasu widzę tylko rośliny a to że widać je z ulicy to
    mnie to wali.

    > To nie jest błąd to jest świadomy _wybór_.

    Ale jednak błędny wybór.

    Marek

  • 150. Data: 2012-06-29 08:59:16
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Dostałem atrakcyjną cenę. W sumie i tak droższą niż gdyby kupić osobno
    > kocioł i zasobnik, ale nie dużo. Argumentem dla mnie była gwarancja
    > producenta na całość. I tylko 5 wyprowadzeń na zewnątrz - jak się coś
    > zepsuje gdy mnie nie będzie zimą przez kilka tygodni to wystarczy, że żona
    > wezwie serwis, a nie będzie musiała ścigać wykonawcy ten będzie zwalał
    > winę na kocioł itd.

    Ale jak ci dziura w zbiorniku wyleci to się przekonasz ile kosztuje wymiana.
    Wisielca też łączysz 5 rurami. 2 CO, 2 CWU, 1 gazowa.

    > Zgadza się. Według OZC nawet 14 powinno wystarczyć.
    > Jak pisałem wyżej nie szukałem tu oszczędności ale wygodę - wygodę
    > serwisu.

    Ty w pierwszej kolejności zakładasz że coś się będzie psuło?
    To ty się bardzo mylisz. W takim samym stopniu wisielec ze zbiornikiem
    zewnętrznym jak i stojący z wbudowanym są awaryjne.
    Myślisz że tam coś jest lepiej wykonane w stojącym? Przecież pompa i tak
    jest w środku kotła, zawór trójdrogowy też, tylko zbiornik i dwie rury masz
    poza kotłem. Co ci takiego może się więc zepsuć bardziej w wisielcu?
    Pewnie jeszcze kupiłeś z żeliwnym wkładem ten kocioł.

    > Jak to ktoś kiedyś powiedział "z wiekiem spada popyt na pieniądze a roście
    > na święty spokój" :-)

    Skoro wychodzisz z założenia że się zakręci albo wyłączy i po sprawie...

    Marek